vraagie: platentektoniek.....

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

luna_cockie

vraagie: platentektoniek.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 17:27

Heey!!

Weet iemand wie de bedenkeer van de platentektoniek en van waneer tot waneer leefde hij/zij en welk beroep oefende deze persoon uit?

Ik kan het echt nergens vinden..... Scheve mond

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:00

ik heb geen idee, maar waar ik wel zeker van ben is dat die persoon de platentektoniek niet bedacht, maar ontdekt zal hebben Knipoog

http://www.open-canoe.be
Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:18

Amor Vincit Omnia

Soris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:03

Ik heb het even voor je opgezocht:

The Birth of Plate Tectonics
The new hypotheses of the early 1960s explained several puzzling sets of observations. All that remained was a synthesis of these hypotheses.

The synthesis began in 1965 when Tuzo Wilson introduced the term plate for the broken pieces of the Earth's lithosphere. In 1967, Jason Morgan proposed that the Earth's surface consists of 12 rigid plates that move relative to each other. Two months later, Xavier Le Pichon published a synthesis showing the location and type of plate boundaries and their direction of movement. Since the mid-1960s, the plate tectonic model has been rigorously tested. Because the model has been successfully tested by numerous methods, it is now called the plate tectonic theory and is accepted by almost all geologists.

succes OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie