Poesje voor het eerst krols !?!

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sjimmy

Poesje voor het eerst krols !?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 21:29

Sinds oktober hebben wij een jong poesje, Poco heet ze. Lovers
We hebben haar uit het asiel gehaald, maar ze wisten niet precies hoe oud ze was, tussen de 6 mnd en een jaar.
De tijd dat ze in het asiel zat is ze niet krols geweest. Ze was dus nog niet gesteriliseerd, dat moest als ze voor het eerst krols is geweest. Maar volgens mij is het nu zover *LOL*
Ik had in het asiel gevraagd hoe je dat merkt, omdat wij vroeger alleen maar katers gehad hebben Schijnheilig .
Ze vertelden dat ze voornamelijk errug aanhankelijk is dan.

Nu merkten wij al een dag of 2 dat ze rond middernacht echt keihard ging miauwen. We dachten dat ze boos was dat ze niet meer bij ons onder het bed mag slapen (ze gaat namelijk midden in de nacht aan je gezicht likken Bloos! )
Maar vandaag, echt niet normaal, alleen maar mekkeren en miauwen en aaien wil ze ook wel erg graag. Ze zit de hele dag voor het raam.
En de buitendeur trekt ook erg hard (ze mag niet naar buiten omdat ik geen nestje wil, ze moet eerst gesteriliseerd zijn).

Ik gok dus dat we het asiel maar eens gaan bellen dat het zover is....

Wat zijn nog meer kenmerken van de krolsheid van een poes?

:evaw:

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:54

Ja je merkt het gauw genoeg hoor... Ik vind het altijd wel grapig. Bij ons op stallen lopen de poezen (wanneer ze krols zijn) continu achter je aan en keihard te miauwen! Steeds vragen om te aaien etc... En op haar rug gaan liggen enzo.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!
B+11 / Endurance Klasse 1 + 21 / Klasse 2 + 1
[ITP] Fotoshoot Jordy

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:41

Oooooooooowwwwwwww dat geluid als ze krols zijn, dat herken je direct ook al heb je het nog nooit meegemaakt. Als je ze over de rug aait gaan ze met de voorkant op de grond en de kont omhoog, en maar Miaaaaauuuuuwwwwwwen Haha! Hihi echt niet normaal. En inderdaad, vreselijk aanhankelijk, constant aandacht vragen etc.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:50

hi,tegenwoordig worden poesjes bij ons juist net voor de krolsheid geholpen,dus rond 6 maanden,maar das bij diernearts verschillend.
Een wat minder iets is dat ze ook plasjes kunnen gaan laten liggen in het huis,dus zou idd maar asiel gaan bellen.

succes!

Z1+4

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:02

Je kunt het ook merken als je ze achter over de rug bij de kont kroelt. Ze gaan dan wat met de kont omhoog staan. Ook maken die van ons dan prr. geluisjes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie