Vraagje over verf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Vraagje over verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:45

Ik heb gekozen om op school het examen vormgeven/tekenen te doen in Januari maar daar voor moet je een aantal opdrachten thuis maken.

Hierbij moeten we ook een schilderijtje maken op gewoon papier.
Nu heb ik een vraagje aan iedereen die geregeld ook zelf schilderd:

Welke verf raden jullie mij aan?

Ik had voorheen van die waterverf in een tubetje maar ik was er niet super tevreden over, vaak waren ze veel te waterig.

Alvast bedankt! Lachen

Ik heb dit maar in [AM] geplaatst omdat ik het wel in [VMR] kan zetten maar dit heeft helemaal niets met paarden te maken *LOL*

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:00

Ik doe ook beeldende vorming al 2 jaar. Ik zelf vind het fijn om met plakaatverf te werken. Je kan er zelf water aan toevoegen en als je het netjes en goed doet ziet het er mooi uit.

Acrylverf vind ik ook wel wel mooi, alleen vind ik dat stinken.

Zijdeglans verf is ook mooi, dat heb je ook in verschillende tinten en in parelmoer tinten.

Weetje wat het is met plakaatverf, dat heb je niet in alle tinten en dan moet je mengen, vooral als je grote oppervlaktes moet doen en je mengt te weinig verf, dan heb je verschillende tinten.
Kan soms mooi zijn, maar vaak niet.

Van school krijgen wij de primaire kleuren van Talens. Zelf heb ik ook potjes erbij gekocht, ook van Talens. Alleen zijn sommige iets aan de prijzige kant. Maar de kwaliteit is goed.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:17

Ik had altijd een hekel aan verven!
Ik gebruikte vrijwel altijd plakaatverf. Maar volgens mij bedoel jij dat ook met waterverf uit tube!! of niet??
Vinger verf is ook leuk Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 19:40

Ja, met waterverf uit een tube bedoel ik inderdaad plakaatverf.

Ben net even naar de winkel geweest. Ze hadden een rek over vol met plakaatverf, maar daar wilde ik echt van af.

Zijdeglans verf hadden, maar alleen in ieniminie potjes, daar heb je dus ook helemaal niets aan!

Heb dus maar Acrylverf genomen, dat het stinkt maakt me niet zo veel uit, het gaat natuurlijk om het uiteindelijke resultaat Lachen