Fitness: hoe motiveren jullie jezelf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Fitness: hoe motiveren jullie jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 13:33

Vorig jaar bedachten we ineens dat het wel nuttig zou zijn als we iets aan sport zouden gaan doen. Dus op aanraden van een collega van mij gingen we naar een bepaalde sportschool (groot, met nieuwe apparaten en continue begeleiding). Wel een eindje weg, maar goed te doen (met de auto). Dat hebben we nauwelijks 3 maanden volgehouden, op het laatst moest ik ons beide motiveren om de spullen te pakken en erheen te gaan. Abonnement dus opgezegd wegens gebrek aan motivatie/doorzettingsvermogen. Scheve mond

Nu heb ik het weer op m'n heupen... Als gevolg van mijn werkloze bestaan heb ik steeds minder energie, heb ik gemerkt. Ik word er ballorig van. En ookal eet ik niet echt veel op een dag, als je niet of nauwelijks beweegt, zit je tóch heel zachtjes dicht te groeien. Dus een sportschool hier in het dorp gevonden en huppakee, in de benen, inschrijven en spórten met dat luie kadaver! ~~}>

Ben net voor het eerst geweest. De toestellen zijn niet echt bijzonder, de helft is ouder dan 20 jaar en die ene mooie nieuwe fiets-met-toeters-en-bellen zit niet eens in het stopcontact... En begeleiding is alleen op afspraak, dus het meerendeel van de tijd moet je jezelf redden. Maar het kan ermee door.

Ik heb 1 ding wel gemerkt: fitness is niet leuk. Het is niet echt sociaal, iedereen is puur met zichzelf bezig. Dus voor de gezelligheid hoef je het niet te doen. Leuke wedstrijden of andere evenementjes zitten er natuurlijk ook niet in.... je doet het dus puur voor jezelf.

Hoe hou je jezelf in hemelsnaam gemotiveerd om twee keer in de week jezelf af te beulen? Want ik ben niet van plan om het deze keer zo snel weer op te geven namelijk...


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:37

Eeeh, is het geen plan een leuke sport te gaan doen? Squash ofzo? Haha!
Ik zou mezelf ook niet bepaald gemotiveerd kunnen krijgen om iedere keer bezig te gaan met zo'n wazig apparaat...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:37

Euhm,

Bij fitness heb ik dat probleem ook Haha! Ik vind het maar saai om te doen, en daardoor krijg je mij ook niet gemotiveerd te gaan fitnessen... (dan schaf ik me nog liever zelf een apparaat aan wat ik voor de tv kan planten als ik wil fitnessen Haha!)

Ik ga nu minstens 1x per week zwemmen (alleen), vind ik fijn, dus motivatie genoeg om te gaan... En daarnaast ga ik ook nog minstens 1x per week squashen...

Tips om motivatie te vinden om te fitnessen kan ik niet geven, alleen de tips om een sport te zoeken die je wel leuk vind...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:41

2 keer? 4 keer!!! maar ja, ik heb nu geen paard meer dus alle tijd van de wereld na mn werk...
ik probeer de ene dag borst en triceps te trainen, en de andere dag rug en biceps. dit aangevuld met wat cardio (de ene dag hardlopen, de andere dag fietsen) en beenoefeningen, want mn benen kunnen wel wat training gebruiken nu ik niet meer rij!!! want de kilo's vliegen er aan en t wordt allemaal hardhollend slapper als je stopt met rijden...
wie beweerde er dat paardrijden geen sport is?!? Knipoog
enne...als je op de loopband staat of op de fiets zit heb je al snel aanspraak van degene die naast je zit hoor *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:49

Ik heb een tijdje geroeid op zolder, maar ineens was ik dat ook spuugzat. Ik moet eigenlijk weer nodig roeien maar ik kan mezelf ook maar niet motiveren.
Plus het feit dat de tijd me ontbreekt met een fulltime Fitz en een zonnehemel Schijnheilig

Dus ik voel met je mee, maar heb geen tips. De spiegel of de weegschaal is meestal de beste motivatie Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 13:54

Fitzroy schreef:
De spiegel of de weegschaal is meestal de beste motivatie Tong uitsteken

Haha! Haha! Ja, dat vind ik ook. Maar schijnen veel mensen te zijn die zich helemaal uitleven in de sportschool en er werkelijk een kick van krijgen. Daarom stelde ik deze vraag eigenlijk. Ik vraag me af wáár ze dan een kick van krijgen...
Persoonlijk krijg ik ook motivatie van mijn spiegelbeeld, na een paar weken flinke work-out. Maar dat duurt nog zo lang.... Scheve mond en ik heb NU motivatie nodig! (nou, het valt nu nog wel mee, maar over een week of vier toch zeker... *LOL* )

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:16

De beste motivatie bij mij is om te gaan sporten met iemand anders. Momenteel tennis ik 1 keer in de week met een vriendin. We zijn voor elkaar de beroemde stok achter de deur. Sporten in groepsverband is niet zo mijn ding. Ik heb eens een hometrainer aangeschaft, maar die deed al vrij snel dienst als klerenhanger op de slaapkamer.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:19

Misschien is het een idee om met iemand anders te gaan. Als je dan een vaste tijd hebt waarop je allebei kan kun je tussen de oefeningen nog wat kletsen.
Ik voel me altijd heel goed als ik gesport heb. Ik heb zelf een abbonement waar je dus mee kan wisselen: ene keer fitness, dan aerobics, spinning etc. Het is de kick dat je de oefeningen beter kan uitvoeren en zo langzaam beter word.
Ik kan me voorstellen als je daar niks om geeft dat je motivatie afneemt. Zijn er geen andere dingen bij het sportcentrum waar je je aangemeld hebt? Misschien ben je meer iemand voor een teamsport...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:23

Elles, ik denk dat die kick het gevoel is dat je hebt na het sporten... Moet daarom niet persé fitness zijn, maar kan elke sport zijn...
Na het sporten voel je je goed, fitter... het voelt gewoon goed als je gesport hebt (dat is mijn motivatie ook wel wat, het gevoel na het sporten... zo ontspannen dat ik me dan voel...heerlijk)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:44

Een goede motivatie is om tijdens het sporten te kijken naar je lotgenoten Knipoog Het liefst zijn deze lotgenoten een stuk steviger (lees: dikker Knipoog ) dan jij. Het helpt heel erg om bij jezelf te denken “hier doe ik het dus voor, om uiteindelijk niet zo te worden zoals zij zijn”. Het heeft mij geholpen om fanatiek te blijven met zwemmen. Je ziet regelmatig vrij gezette mensen tijdens het zwemmen en zij hielden mij als het ware een spiegel voor. Als je naar jezelf kijkt in de spiegel zie je het vaak niet dat je te dik bent maar kijk je naar iemand die in jouw ogen te zwaar is dan is die persoon je spiegel Knipoog Nu ik sinds een maand of 4 een eigen paard heb ben ik minder fanatiek geworden met zwemmen, maar ik merk dat ik nog steeds aan het afvallen ben. Wie zegt dat paardrijden geen sport is? Haha!

Nu hoor ik de vrouwen die dit lezen denken “waarom houdt een kerel zich bezig met zijn figuur!?” Verward Tja… ik heb sinds twee jaar een kantoorbaan, ik ben nog jong (*ahum* als je 30 jong wilt noemen Tong uitsteken ) en het ziet er naar uit dat ik tot aan mijn pensioen een kantoorbaan zal houden. Ik wil over 10 jaar niet rondlopen met overgewicht met het risico dat ik het aan mijn hart krijg. Het leven is daar te mooi voor! Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:24

Motivatie? Niet Haha!
Ik ga direct uit mijn werk en heb met mezelf afgesproken dat ik minimaal 45 minuten mijn best moet doen op die cardioapparaten. Als ik dan eenmaal bezig ben, en het gaat lekker dan ben ik zo een uur verder.
Voel ik me van te voren niet lekker dan zeg ik tegen mezelf dat ik een half uurtje ga. En daarna voel ik me dan toch weer beter. Vaak probeer ik het te rekken: nog even die 5 minuten volmaken, nog even doorgaan tot 100 Kcal is bereikt etc.
Maar jech, wat een stomme sport.. Huilen

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:33

Ik ben blij dat ik eindelijk toestemming heb gekregen om naar een sport school te kunnen gaan.

Mijn motivatie:

*Bezig zijn
*rug sterker maken en van die K.. hernia afkomen
*10 kg afvallen OK dan! ik voel me nu net een rollade na 9 maanden stilzitten en ligggen Boos!

*conditie opbouwen voor mijn aussie reis.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:50

echt veel motivatie is hier niet te vinden..op een paar na dan.
ook ik heb een abonnement lopen bij de Fitness/sport-school, maar ik ben er al een hele tijd niet meer geweest Schijnheilig
Ik vind Fitness ook geen fluit aan, maar ja het is wel goed voor de conditie en om jezelf een beetje strak in het pak te krijgen.

De laatste paar dagen zit ik ook weer te denken van "Ik moet weer wat gaan doen". Ik verkeer momenteel in een zwaar slechte conditie, maar ja....om nou naar die sportschool te gaan....
Nee sorry van mijn kant geen goede motivaties.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:11

tja ik heb het ook een aantal keren geprobeerd, lid worden van de fitness club, in het begin ga je goed, maar al snel kun je er jezelf niet meer heenslepen................OMDAT HET NIET LEUK IS !!!!!!!!!! (in mijn geval dus)

Ik vind er gewoon geen hol aan die hele fitness niet, dus misschien werkt het om iets te gaan doen wat je wel leuk vindt ?????

Sall

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:39

Ik vind het ook verschrikkelijk, heb een tijdje tai bo gedaan, toen gaf er iemand les die, een vechtsport achtergrond had en dat vond ik heel leuk.
Maar toen kwam er een 'mutsje' die les ging geven met van die huppeltjes op de maat van de muziek, toen was de lol er voor mij snel af...
Vind alleen paardrijden en snowboarden leuk...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:45

Bij ons is het wel onwijs gezellig op de sportschool. Ik heb ook wel eens dat ik geen zin heb, maar als ik dan ben gegaan ben ik toch blij dat ik toch ging.

Mijn vriend motiveert me onwijs, dus dat is handig. En als ik naar de me resultaten kijk zoals conditie en gespierdere benen dan wil ik dat wel blijven houden.

22 Januari verwachten we ons kleintje

duikpaardje

Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:14

zoek een sportschooll uit met een heleboel mogelijkheden.
wij zijn ook weer sinds een paar maandjes begonnen en het bevalt uitstekend.
ben je op de cardio-apparaten bezig tv kijken en je kunt je eigen oortjes meenemen dan heb je nog geluid erbij ook.
verder is er een klein zwembadje met 2 bubbelhoeken erin, een turks stoombad een sauna.
ook zijn er vele groepslessen en is er een spinningzaal.
je hebt er een all-in abbonement en meestal beslissen we ter plaatse wat we gaan doen als we niet de groepsles worden ingesleurd.
ik ben samen met mijn man begonnen, maar ga er ook gewoon alleen naar toe.
dus zoek een plek waar je het wel naar je zin hebt, ik zou dus ook niet g
gaan naar een sportschool waar je alleen kunt fitnessen.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:26

Ik heb zelf een paar jaar heel erg fanatiek gesport, echt bijna op het obsessieve af. Ik ging 5 dagen per week naar de sportschool en kon niet wachten tot het zo laat was dat ik kon gaan. Ik had toen duidelijk energie teveel want als ik terug kwam ging ik nog een uurtje in de buurt skeeleren. Tong uitsteken

Ik deed toen dus veel Tae Bo en Powerpump (soort krachttraining).Wat mij motiveerde, was dat ik echt zo'n mooi gespierd figuur kreeg Kwijl en dus echt resultaat zag. Ik voelde me zo goed en supersterk, fantastisch gevoel. Als je tegen me aanschopte, brak je je been zeg maar. Schijnheilig

En toen kwam de Whiplash Boos! en toen hield ik het sporten dus niet meer vol. Vervolgens ben ik er helemaal mee opgehouden, uitgelijnde figuurtje is behoorlijk verdwenen Verdrietig .

Nu wil ik eigenlijk wel weer beginnen, maar weet niet of ik het wel vol kan houden en ik moet helemaal weer van voren af aan beginnen... Vanavond ga ik weer even, beetje fietsen enzo en daarna lekker in de sauna. Rustig aan weer wat motivatie vinden!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 20:30

Bolke schreef:
Ik heb zelf een paar jaar heel erg fanatiek gesport, echt bijna op het obsessieve af. Ik ging 5 dagen per week naar de sportschool en kon niet wachten tot het zo laat was dat ik kon gaan. Ik had toen duidelijk energie teveel want als ik terug kwam ging ik nog een uurtje in de buurt skeeleren. Tong uitsteken (

Jeetje, ik wou dat ík zo was! Haha!

Ik begrijp dat niet veel mensen het ook echt leuk vinden...
Ach, ik weet ook niet hoe lang ik dit fitness wil doen. Ik kijk wel hoelang ik het nog volhou, daarna wil ik misschien wel spinning gaan doen (doen ze daar ook). Als ik weer een beetje in conditie ben, ga ik hier in het dorp de badmintonvereniging eens opzoeken... maar niet eerder, want ik wil niet als een "hijgend hert (der jacht ontkomen Haha! )" over het veld strompelen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Julia96_, astrea, Damon26, GoogleAdsense, GrapeshotBot, kimberly1995, Laibadji, leanneXXnona, Littera, Lizzy__87, M_Vainqueur, Orchideee, SemrushBot, tengeltje11, TessaxQuincy, Winna en 238 bezoekers