Pretium telecom, PAS OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Pretium telecom, PAS OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:23

Vorige week kreeg mijn stiefopa van 77 jaar een brief van kpn. Hij was per 29 maart overgegaan op pretium telecom. Hij schrok hier erg van, had niks veranderd en heeft hier ook absoluut geen behoefte aan. Hij heeft het goed bij kpn en wil daar niet weg.

Goed, hij kwam dus met deze brief bij ons (hij helpt hier elke dag op de boerderij) en was woest, en dan ook écht woest! Mijn moeder heeft gebeld en ja hij had toestemming gegeven en het stond op een bandje. Goed, dan willen wij dat bandje graag horen. Dus mijn moeder heeft een brief gestuurd met deze aanvraag, dit duurt maximaal 30 dagen dus wij hebben deze uiteraard nog niet binnen. Verder maken we gebruik van de coulanceregeling voor ouderen, hopende dat hij nog omgezet kan worden.

De volgende dag kwam hij met het verhaal dat hij zich toch nog wel kon herinneren dat hij was gebeld HIJ DACHT DOOR KPN. Hij is super vaak gebeld maar heeft steeds gezegd niet te willen veranderen en bij kpn te willen blijven. Vervolgens hebben ze hem een keer en de laatste keer dat ze belden gevraagd of ze dan wel wat vragen mochten stellen. Ze moeten dus een aantal wettelijke vragen stellen en hij heeft op 3 daarvan zo geantwoord zodat het voor hun zo is dat hij bij hun komt.

Een aantal dagen later was mijn stiefvader aan het internetbankieren en zag tot zijn grote verbazing dat er geld van zijn rekening af is. Ja hoor, van pretium telecom.

Wij vroegen en vragen ons af: HOE komen ze aan dit rekeningnummer?!

Weer gebeld en ze zeggen dat mijn stiefopa een machtiging heeft afgegeven voor automatische incasso. HOE kan hij dat doen voor een ander rekeningnummer?! Daarnaast is hij helemaal niet gebeld en heeft hij absoluut geen rekeningnummer afgegeven.

Mijn stiefvader heeft het geld door de bank terug laten storten. Mijn stiefvader kwam met het verhaal en het antwoord van de man was: Oh dagelijks werk.

We hebben mijn stiefopa laten weten dat we gebeld zijn en dat hij nu waarschijnlijk gebeld gaat worden en absoluut niet zijn rekeningnummer af moet geven.

En ja hoor, zaterdagavond en zondagochtend gebeld door de hartstichting (zeggen ze). Hier kwamen meteen al vragen op: De hartstichting belt toch niet op zaterdagavond en zondagochtend?! Ze vroegen of hij donor wou worden en of hij zijn rekeningnummer wou geven. Er ging toen hij dit vertelde bij ons een lampje branden, dat zou pretium telecom wel zijn geweest.

Vandaag kreeg hij een brief dat hij de betaling ongedaan heeft gemaakt, dat ze het nog een keer proberen en mocht het weer teruggedraaid worden dan zullen ze het incassobureau inschakelen en moet hij 40 euro of meer betalen.

Goed, mijn moeder weer gebeld. De vraag gesteld hoe ze aan het rekeningnummer komen en dat vroeg de medewerker zich zelf ook af. Hij zei 10 keer dat we het bandje moeten afwachten en meer heeft hij er niet over gezegd. We hebben hem goed voor het blok gezet en gezegd dat hij zich moet schamen voor zo'n bedrijf te werken. Gevraagd of zijn geweten dit aankan.

Overigens is het rekeningnummer van mijn stiefvader het oude rekeningnummer van het vroegere bedrijf van mijn stiefopa, dit staat in het register van de kamer van koophandel dus wij vermoeden dat ze door oude gegevens aan een rekeningnummer zijn gekomen zodat ze iig geld konden afschrijven.

Mijn moeder heeft hierna nog met iemand van de consumentenwijzer voor advies. Ze vertelde dat er niks is ondertekend en dat hij dus wettelijk nergens aan vast zit.

Er gaat vandaag nog een aangetekende brief de deur uit met de vraag over het rekeningnummer, het verhaal over dat we wettelijk nergens aan vast zitten en dat er dus niks betaald gaat worden en mijn stiefvader zo snel mogelijk weer omgezet wil worden naar kpn.

----------------

Goed, we hebben natuurlijk meteen op internet gezocht en vonden allerlei negatieve berichten over pretium telecom.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1529924

http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/

http://www.leugens.nl/2009/07/23/pretium-telecom-2/

Het klopt natuurlijk allemaal van geen kant dit verhaal, hij zit er op z'n ergst tot april 2014 aan vast. Erg zielig om aan klanten te komen door oude mensen te gaan bellen die veel dingen niet begrijpen en uit beleefdheid vaak 'ja' antwoorden.

Ik wil hiermee mensen waarschuwen op te letten en niet in de val van pretium telecom te lopen! Het is een verschrikkelijk bedrijf die op een oneerlijke en misselijkmakende manier aan haar klanten komt, zo hebben wij meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Siepie op 10-04-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolijnn

Re: Pretium telecom, PAS OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:26

wohh dat is wel erg schrikken :oo
het is niet normaal hoe dat tegenwoordig word gedaan :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:26

Jeeetje, wat een achterlijk gedoe...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:28

Wet van verkoop op afstand geldt hier toch voor?
Of is het bedrag te klein?
Edit: Wanneer zou het abbonnement (want dat is het toch?) ingaan?

Verder vind ik het ook echt belachelijk!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:36

Mijn oma heeft dit inderdaad ook gehad! Heel gedoe om het allemaal weer ongedaan te krijgen.
Ik weet niet hoe het uiteindelijk is afgelopen qua geld, of ze dat ooit nog terug heeft gekregen.
Ze is onlangs verhuist naar een verzorgingstehuis en zelfs daar hebben ze haar weer weten te bereiken, terwijl ze daar gewoon telefoon via het huis heeft. Echt om misselijk van te worden! :r

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:03

Wat een triest bedrijf zeg -O- maar ik snap zoiets ook nooit uiteindelijk heeft zo'n bedrijf alleen zichzelf er maar mee. Hoe bekender dit wordt hoe minder klanten ze krijgen.
En om in de paarden te blijven.. Een goede naam komt te voet en gaat te paard.

Kun je je opa niet helpen bij het aanmelden bij het "bel me niet register?" https://www.bel-me-niet.nl

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:22

En nogmaals Pas op want daar blijft het niet bij!

Toevallig ben ik er voor mijn moeder ook mee bezig om van Pretium en aanverwante ellende af te komen. Via Pretium telecom heeft ze namelijk ook ineens een lidmaatschap van privilege wat dus blijkbaar een onderdeel van Pretium is. Ineens werd er €70,00 van haar rekening afgeschreven voor een lidmaatschap van een site waarbij je allemaal dingen kunt winnen. Daar moet je dus eerst voor betalen en dan kun je via internet inloggen op een prijzensite. Mijn moeder heeft niet eens een computer dus hoe die lui erbij komen dat ze lid wil zijn van die ellende is een groot vraagteken.

Voor meer info over privilege: http://members.home.nl/vd.kraats/privilege/index.htm

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:23

justkid schreef:
Kun je je opa niet helpen bij het aanmelden bij het "bel me niet register?" https://www.bel-me-niet.nl

Helaas wordt dit ook omzeild door Pretium #)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:29

Maar hoe is dat dan mogelijk?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:38

Geen idee, mijn andere oma heeft zich daarna ingeschreven (en de rest van de familie ook) in het bel me niet register maar kreeg toch een telefoontje van hun.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:58

Ja echte nazi's zijn het de opa en oma van mijn ex vriend kwamen er pas vanaf toen zijn opa overleed en toen moesten ze een overlijdingsakte opsturen om het te kunnen beëindigen...

Ze zijn zooo ontzettend doortrapt!

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:06

wat een ontzettend sneu iets is dit, bah!
hopen dat het een beetje fatsoenlijk opgelost kan worden en hij er niet zo lang aan vast zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:20

Helaas hoor ik dit dagelijks.... werk bij KPN en dit is wat ik minstens 10 keer op een dag te horen krijg. Echt triest vanuit Pretium dat ze deze mensen altijd te grazen nemen.. :n Heb zelf geen idee hoe ze aan de nummers komen of wat dan ook, maar er wordt inderdaad gebeld en zich voorgedaan als KPN. In en in triest..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:25

Jeetje, bestaat die oplichtersbende nog steeds?

Wat ze doen is bellen en dan pas een brief sturen na je wettelijke bedenktijd. Ik snap er werkelijk niks van dat de Opta hier niks aan doet. :n

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:26

Mijn oma zit ook bij pretium, zal dit wel even laten lezen aan mijn moeder...