Vorige week kreeg mijn stiefopa van 77 jaar een brief van kpn. Hij was per 29 maart overgegaan op pretium telecom. Hij schrok hier erg van, had niks veranderd en heeft hier ook absoluut geen behoefte aan. Hij heeft het goed bij kpn en wil daar niet weg.
Goed, hij kwam dus met deze brief bij ons (hij helpt hier elke dag op de boerderij) en was woest, en dan ook écht woest! Mijn moeder heeft gebeld en ja hij had toestemming gegeven en het stond op een bandje. Goed, dan willen wij dat bandje graag horen. Dus mijn moeder heeft een brief gestuurd met deze aanvraag, dit duurt maximaal 30 dagen dus wij hebben deze uiteraard nog niet binnen. Verder maken we gebruik van de coulanceregeling voor ouderen, hopende dat hij nog omgezet kan worden.
De volgende dag kwam hij met het verhaal dat hij zich toch nog wel kon herinneren dat hij was gebeld HIJ DACHT DOOR KPN. Hij is super vaak gebeld maar heeft steeds gezegd niet te willen veranderen en bij kpn te willen blijven. Vervolgens hebben ze hem een keer en de laatste keer dat ze belden gevraagd of ze dan wel wat vragen mochten stellen. Ze moeten dus een aantal wettelijke vragen stellen en hij heeft op 3 daarvan zo geantwoord zodat het voor hun zo is dat hij bij hun komt.
Een aantal dagen later was mijn stiefvader aan het internetbankieren en zag tot zijn grote verbazing dat er geld van zijn rekening af is. Ja hoor, van pretium telecom.
Wij vroegen en vragen ons af: HOE komen ze aan dit rekeningnummer?!
Weer gebeld en ze zeggen dat mijn stiefopa een machtiging heeft afgegeven voor automatische incasso. HOE kan hij dat doen voor een ander rekeningnummer?! Daarnaast is hij helemaal niet gebeld en heeft hij absoluut geen rekeningnummer afgegeven.
Mijn stiefvader heeft het geld door de bank terug laten storten. Mijn stiefvader kwam met het verhaal en het antwoord van de man was: Oh dagelijks werk.
We hebben mijn stiefopa laten weten dat we gebeld zijn en dat hij nu waarschijnlijk gebeld gaat worden en absoluut niet zijn rekeningnummer af moet geven.
En ja hoor, zaterdagavond en zondagochtend gebeld door de hartstichting (zeggen ze). Hier kwamen meteen al vragen op: De hartstichting belt toch niet op zaterdagavond en zondagochtend?! Ze vroegen of hij donor wou worden en of hij zijn rekeningnummer wou geven. Er ging toen hij dit vertelde bij ons een lampje branden, dat zou pretium telecom wel zijn geweest.
Vandaag kreeg hij een brief dat hij de betaling ongedaan heeft gemaakt, dat ze het nog een keer proberen en mocht het weer teruggedraaid worden dan zullen ze het incassobureau inschakelen en moet hij 40 euro of meer betalen.
Goed, mijn moeder weer gebeld. De vraag gesteld hoe ze aan het rekeningnummer komen en dat vroeg de medewerker zich zelf ook af. Hij zei 10 keer dat we het bandje moeten afwachten en meer heeft hij er niet over gezegd. We hebben hem goed voor het blok gezet en gezegd dat hij zich moet schamen voor zo'n bedrijf te werken. Gevraagd of zijn geweten dit aankan.
Overigens is het rekeningnummer van mijn stiefvader het oude rekeningnummer van het vroegere bedrijf van mijn stiefopa, dit staat in het register van de kamer van koophandel dus wij vermoeden dat ze door oude gegevens aan een rekeningnummer zijn gekomen zodat ze iig geld konden afschrijven.
Mijn moeder heeft hierna nog met iemand van de consumentenwijzer voor advies. Ze vertelde dat er niks is ondertekend en dat hij dus wettelijk nergens aan vast zit.
Er gaat vandaag nog een aangetekende brief de deur uit met de vraag over het rekeningnummer, het verhaal over dat we wettelijk nergens aan vast zitten en dat er dus niks betaald gaat worden en mijn stiefvader zo snel mogelijk weer omgezet wil worden naar kpn.
----------------
Goed, we hebben natuurlijk meteen op internet gezocht en vonden allerlei negatieve berichten over pretium telecom.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1529924
http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/
http://www.leugens.nl/2009/07/23/pretium-telecom-2/
Het klopt natuurlijk allemaal van geen kant dit verhaal, hij zit er op z'n ergst tot april 2014 aan vast. Erg zielig om aan klanten te komen door oude mensen te gaan bellen die veel dingen niet begrijpen en uit beleefdheid vaak 'ja' antwoorden.
Ik wil hiermee mensen waarschuwen op te letten en niet in de val van pretium telecom te lopen! Het is een verschrikkelijk bedrijf die op een oneerlijke en misselijkmakende manier aan haar klanten komt, zo hebben wij meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Siepie op 10-04-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt