Kinderen en de ipad !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:56

Na een verwoede discussie buiten bokt ben ik nou welleens benieuwd..

Wat vindt bokt er nou echt van kinderen 2+ die zelf een spelletje kunnen opstarten op de ipad en deze spelen ( tot een gemiddelde leeftij van 6 waar dit toch al normaler wordt gezien )

De discussie gaat er niet over dat kinderen buiten horen te spelen... Dit is gewoon een vraag voor savonds op de bank na het eten bijvoorbeeld.

Barst los :)

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:01

Tja het is wel de tijd van het jaar nu. Men word der steeds vroeger in. Maar ik vind 2+ wel erg jong voor een ipad.

Anoniem

Re: Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:02

Wat mij betreft is de iPad pas vanaf een jaartje of 10 toegankelijk voor eventuele kinderen hier. Laat ze daarvoor maar lekker met lego spelen, of met speelgoed.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:02

Ik denk niet dat je dit los kan zien van het buiten spelen/met anderen spelen.
Omdat het (vaak!) niet alleen beperkt blijft tot de avonduren. Maar ook in het weekend, 's ochtends, en zo steeds vaker. Maar dat is wat ik denk..
Ik weet niet precies welke spelletjes ze spelen. Weet dus ook niet hoe creatief etc. je er mee kan zijn. Maar je leert er niet mee samen spelen. Ik ben meer voor lego etc., dan voor dit soort dingen. Juist ook omdat je met Lego écht alle kanten op kan, en er na jaren nog steeds plezier van hebt. Je kan het met anderen doen, of alleen. Ook buiten spelen heeft dat voordeel.
Ik vind het hetzelfde als achter de computer zitten, spelletjes spelen. Het is leuk voor zo nu en dan, maar niet de hele dag, en ook niet elke dag 2 uur ofzo. Zeker voor 2+.
Maar goed, het kan zijn dat ik wat achterloop ofzo :+

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

Mijn zoon van 8 weet hoe de iPad werkt, en wiler wel eens een spelletje op spelen.
Dat komt eens in de maand voor..

Hij speelt gelukkig liever buiten met z'n step en fiets..
Of vermaakt zich binnen met Lego en playmobile..

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

kinderen van 3 aan de i-pad vind ik echt not-done !
ik zou zeggen vanaf een jaar of 8 !

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

Ik vind het geen enkel probleem; op die leeftijd zat ik ook al achter de Computer :D

Alles met mate :) het moet geen vervanging worden van fysiek lekker spelen natuurlijk.

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:04

De mijne (bijna 2) komt ook echt nog niet aan de tablet/telefoon. Hij wil het maar al te graag, want o o wat is het interessant, maar ik vind hem nog veel te jong ervoor. Wat is er mis met boekjes lezen, torens bouwen, met auto's rijden etc etc? Lekker die fantasie ontwikkelen!
Ik zie zoveel kindjes van zijn leeftijd die wel zelf de telefoon van vader/moeder mogen pakken en dan op de bank een spelletje gaan spelen. Onbegrijpelijk vind ik dat persoonlijk.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:07

Die van mij (net 2) mag in het weekend in bed tussenin onder begeleiding even ene half uurtje met de Lego App 4+ spelen. Dat is zelf een lego autootje/helicopter bouwen, dan een parcourtje rijden dan een figuurtje bouwen. En verder op mijn telefoon in wachtkamers bijvoorbeeld :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:07

Geen problemen mee, maar wel met mate. Mijn kleine broertje heeft ook altijd een Ipad gehad, en moet zeggen dat hij een stuk handiger is dan de meeste leeftijdsgenoten. Zowel technisch als in zijn motorische bewegingen.

Echter zou ik het kind niet meer dan een uur per dag op de Ipad laten. Mijn broertje zit daar toch wel een aantal uur per dag achter. Filmpjes kijken en spelletjes spelen. Maar hij heeft voor de rest héél veel speelgoed waar hij ook mee speelt. :)

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:08

LoveBodin schreef:
Ik denk niet dat je dit los kan zien van het buiten spelen/met anderen spelen.
Omdat het (vaak!) niet alleen beperkt blijft tot de avonduren. Maar ook in het weekend, 's ochtends, en zo steeds vaker. Maar dat is wat ik denk..
Ik weet niet precies welke spelletjes ze spelen. Weet dus ook niet hoe creatief etc. je er mee kan zijn. Maar je leert er niet mee samen spelen. Ik ben meer voor lego etc., dan voor dit soort dingen. Juist ook omdat je met Lego écht alle kanten op kan, en er na jaren nog steeds plezier van hebt. Je kan het met anderen doen, of alleen. Ook buiten spelen heeft dat voordeel.
Ik vind het hetzelfde als achter de computer zitten, spelletjes spelen. Het is leuk voor zo nu en dan, maar niet de hele dag, en ook niet elke dag 2 uur ofzo. Zeker voor 2+.
Maar goed, het kan zijn dat ik wat achterloop ofzo :+


Ik had misschien even in de opening moeten zetten dat het gaat om spelletjes als leren tellen, sorteren, kleuren herkennen etc hihi... Dus niet spelletjes als in supermario.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:08

cruesli schreef:
De mijne (bijna 2) komt ook echt nog niet aan de tablet/telefoon. Hij wil het maar al te graag, want o o wat is het interessant, maar ik vind hem nog veel te jong ervoor. Wat is er mis met boekjes lezen, torens bouwen, met auto's rijden etc etc? Lekker die fantasie ontwikkelen!
Ik zie zoveel kindjes van zijn leeftijd die wel zelf de telefoon van vader/moeder mogen pakken en dan op de bank een spelletje gaan spelen. Onbegrijpelijk vind ik dat persoonlijk.


Maar het een sluit het ander niet uit. Mijn neefjes mogen ook gerust mijn iPad gebruiken voor een spelletje, geen enkel probleem mee. Betekent niet dat ik die avond niet voorlees of dat ze niet lekker gewoon spelen. Net als dat je het kind naar Bumba laat kijken; betekent echt niet dat het kind opeens niet meer creatief zal zijn of met speelgoed zal spelen :) als ouder heb je dat nog altijd zelf in de hand immers (alles met mate).

Ik vind het juist positief om kinderen vertrouwd te maken op jonge leeftijd met de technologie :) (met mate, het is geen vervanging van de opvoeding, net als dat de tv dat ook niet is)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-04-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:09

Overigens mag mijn zoontje van 4 op de lego website weleens een spelletje doen, en wat het leuke is dat hij dan daarna weer genoeg "inspiratie" heeft voor de "echte" lego :) Ik vind het niet per definitie slecht, je moet het wel niet alleen maar doen. Onder begeleiding en met mate.

Het is idd niet in plaats van voorlezen, of buiten spelen. Het is vaak in plaats van een even om half 5 een filmpje als ik aan het koken ben. of in het weekend 's morgens vroeg in bed.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:10

Sjimmy schreef:
Die van mij (net 2) mag in het weekend in bed tussenin onder begeleiding even ene half uurtje met de Lego App 4+ spelen. Dat is zelf een lego autootje/helicopter bouwen, dan een parcourtje rijden dan een figuurtje bouwen. En verder op mijn telefoon in wachtkamers bijvoorbeeld :)


Geweldige app is dat inderdaad :j

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:10

Ik heb pas sinds kort een Ipad en mijn dochtertje van 6 vindt het helemaal geweldig. Ze mag er dagelijks wel even mee spelen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:13

Er zit wel een voordeel aan virtuele lego boven echt lego, geen gevaar meer voor lego steentjes waar je op kan gaan staan :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:14

Esmee_98 schreef:
Er zit wel een voordeel aan virtuele lego boven echt lego, geen gevaar meer voor lego steentjes waar je op kan gaan staan :')


Of in je neus kan stoppen :Y)

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:17

vuurneon schreef:
Esmee_98 schreef:
Er zit wel een voordeel aan virtuele lego boven echt lego, geen gevaar meer voor lego steentjes waar je op kan gaan staan :')


Of in je neus kan stoppen :Y)


Of op plekken geschoven waar je never nooit meer bij komt :')
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 08-04-13 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:17

Mijn kindje van nog geen 1,5 opent apps op Ipad (dierengeluiden, Job, Nijntje, etc) en bekijkt wel filmpjes op youtube (nijntje, bumba, etc).
Maar speelt ondertussen ook heerlijk met blokken, little people en haar poppen.
Nee, totaal geen problemen mee.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:19

Meloen schreef:
Mijn kindje van nog geen 1,5 opent apps op Ipad (dierengeluiden, Job, Nijntje, etc) en bekijkt wel filmpjes op youtube (nijntje, bumba, etc).
Maar speelt ondertussen ook heerlijk met blokken, little people en haar poppen.
Nee, totaal geen problemen mee.


Hier inderdaad het zelfde. Ik vindt het buiten af en toe welleens handig ook nog eens. Verschrikkelijk informatief voor die kinderen. En hij is 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:21

Mijn nichtje van 5heeft een soort van Ipad.
Het is wel een tablet, maar dan van een ander merk :p
Ze heeft er wel zelf voor gespaard, en zit er ook niet op internet ofso mee. Ze heeft ook enkel interesse in de dora spelletjes en de make-up spelletjes.

Als het op deze manier word gebruikt, vind ik het geen probleem.
Als ze echt serieus zitten te doen denk ik wel: mww.

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:22

Tatjana: Ik heb er ook totaal geen problemen mee. Zodra de kinderen ook nog in staat zijn om zich zelf te vermaken.
Maar om een rustig speelmomentje mee te pakken, maakt het mij niet uit of het een puzzel, boekje of de iPad is.

fresley

Berichten: 2292
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:53

Mijn nichtje van 3.5 kijkt graag naar K3 en speelt spelletjes met de Ipad...
Geen problemen mee, en afentoe legt ze mij uit hoe het ding werkt. Hihi, de wijsneus.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:57

Mijn zoon is 3 en speelt er dagelijks op. Wel max paar filmpjes en dan weer normaal spelen.
Als het mooi weer is zijn we de hele dag buiten, maar als het koud is, kijkt hij er filmpjes op, en heeft paar leuke spelletjes, duplo auto`s, iets van lego en zo`n napratende kat., geweldig vind hij het. Ik vind het vooral handig als we uit eten gaan.

Wat hij ook erg leuk vind is zo`n doolhof met een balletje wat je dan in het gat moet zien te krijgen. Zo knap om te zien hoe hij data l kan.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-04-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Kinderen en de ipad !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:19

Mijn kinderen van 1,5 en 3,5 spelen ook op de iPad en kijken filmpjes op YouTube.
Heb ik absoluut geen problemen mee, maar ze zitten er niet de hele dag op, met mate en ondertussen spelen en dansen ze!