Salsa dansen/les

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:40

Ik ben er nog nooit geweest, maar hoorde er wel altijd goede verhalen over! Wat was er niet leuk aan, sfeer/mensen, of de muziek?

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:00

Voor mij was het de kizomba zaal. Slechte muziekinstallatie. De kleinste zaal, maar voor mijn gevoel de meeste mensen. Geen airconditioning. Dus je kunt je wel voorstellen hoe warm het was. Van stilstaan ging je al zweten.

En voor mij persoonlijk waren er ook nog weinig dansers die het echt kunnen (kizomba). Ik ga normaal eerder naar echte kizomba feesten en dan komen er altijd mensen die het alleen maar kunnen, desnoods beginnend.
Maar ik had nu het idee er meer mannen waren die gewoon even wilden kijken wat ze ervan bakten en maar wat aanklooiden. Dus het niveau qua dans lag ook vrij laag.

Maar goed, ik kan alleen echt een beeld vormen wat betreft de kizomba zaal. Ik gok dat mensen bij salsa en bachata het beter naar hun zin hadden ;)

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:02

Het was inderdaad verschrikkelijk warm. In de bachata zaal waren de dj's ook niet echt lekker op elkaar afgestemd want heb meerdere keren dezelfde nummers gehoord. Eigenlijk alleen in de salsa zaal wel fijn gedanst. Maar al met al viel het gewoon heel erg tegen. Had het ook groter verwacht. Bijvoorbeeld fierra in hoofddorp is volgens mij nog groter en sowieso leuker.

Joyce ik zie dat jij in amersfoort woont. Weet jij of daar ergens in de buurt de 18e april een leuk salsa feestje is? Dan ben ik daar in de buurt dus zou leuk zijn om nog even te gaan dansen op een ander feestje dan gewoonlijk.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:23

Kan me voorstellen dat het dan tegenvalt Droomster!

@Wendy: Ik weet alleen de volgende dingen

16 april, Salsa aan de Eem (bij Zandfoort aan de Eem in Amersfoort)
19 april, Salsa Domingo (bij Eemhof Beachclub in Zeewolde)
En elke maandag is er altijd vrij dansen bij café Vyssotski (centrum van Amersfoort)

Dit is de link naar de Salsa Agenda voor Utrecht, maar ik ken dus alleen Vyssotski en Zandfoort. Hoe de rest van de feestjes is weet ik niet: https://salsa.latinnet.nl/salsa/agenda/ ... aoverzicht

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:13

Oh jammer. Zou echt alleen die zaterdagavond de 18e zijn dat ik en vriendin daar zijn. Zal nog even gaan zoeken en anders word het denk ik gewoon weer Hoofddorp

Jessy90

Berichten: 168
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: thuis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:35

Ik ga wel naar pal mundo..vorig jaar geweest en een hele leuke tijd gehad! dit jaar weer op vrijdag..ik ben benieuwd want vorig jaar waren er meerdere podia en dit jaar alleen een groot podium op vrijdag en twee podia op zaterdag...beetje jammer maar het zal vast weer een leuk feest worden!

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:42

Ben benieuwd hoe het daar is Jessy! Ik ken een aantal mensen die er inderdaad ook heen gaan. Misschien iets voor volgend jaar :)

Jessy90

Berichten: 168
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: thuis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:01

Het was super leuk! jammer dat er niet meer area's waren maar echt een super leuk feest gehad!

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:29

Hmm.. ik moet weer aan de nieuwe salsa schoenen geloof ik.. iemand ervaring met online bestellen? Ik heb ooit langer geleden bij salsaschoen.nl besteld, maar misschien hebben jullie nog wel andere goeie tips! :D

Leuk dat het zo gaaf was Jessy, heb er nog maar weinig over gesproken eigenlijk. Goede optredens?

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:09

Ik heb m'n eerste paar dansschoenen bij Nico's in Amsterdam gekocht. Super geholpen daar :j
En heb ook verschillende op internet gekocht.
Heb nu toevallig nog 2 paar staan die mij te klein zijn (gekocht als zijnde 41, maar vallen als 40) dus mocht iemand interesse hebben haha. Een paar zwarte en een paar met panter print :P

Mijn collectie nu is zwart met bling, fel blauw, rood en nog 2 paar eenvoudige zwarte die ik zelf aan het beplakken ben met bling.

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 23:43


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:49

Die website werkt niet haffylover.. :(

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:18


sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:11

Ja die ken ik inderdaad, zwijmel bij al die mooie hakken :P

Gister een buitenfeestje gehad in Eindhoven. Heerlijk weer en lekkere muziek, top dag gehad. Wel op mijn gympies gedanst, wilde mijn dansschoenen dit niet aandoen. Maar voel dat nu wel, spierpijn! :+

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:57

Yes! Ik kwam toevallig zowat nieuwe dansschoenen in mijn maat tegen (alweer :') ) op marktplaats.
Ik wilde 'gewone' zwarte, omdat mijn andere rood met glitter zijn. Dus ik moest schoenen hebben die wat gemakkelijker te combineren waren. Deze hadden 6,5 cm hak en waren maar 2 keer gebruikt, heel blij mee dus. Passen ook een stuk beter in mijn budget natuurlijk.

Afbeelding

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:41

Leuke schoenen sjoukje!
Daar heb je best wel geluk mee gehad dan.
Ik moet ook nieuwe hebben maar ze zijn zo duur

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:49

Ja precies, dus tip; marktplaats in de gaten houden. Al is het een risico, maar dit is al mijn tweede paar van marktplaats, beide zo goed als nieuw, voor een klein prijsje.
Ze hadden van mij best wat minder 'saai/tuttig' mogen zijn, maar ach, het was deze of nieuwe kopen in een winkel..

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:40

Mooi Sjouks! Volgens mij is 6,5 cm ook wel een fijne hoogte, of niet?

Ik heb ook net een paar gescoord via marktplaats, hak van 5 cm (en heb nu dus ontdekt dat ze wel wat hoger mogen :P ) ze waren maar €20,-. Helemaal nieuw, nog niet gedragen, maar de kwaliteit is niet zo goed haha. Maar ze dansen prima voor nu. Ben nog aan het sparen voor goede dansschoenen :-)

Heb goede verhalen gehoord over Dansboetiek Danceway!

Inmiddels ben ik weer in Nederland en les nu bij Union Salsa Dance Company :-) Salsa & Bachata :D

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:52

Nieuwe schoenem staan nou op nummer 3 van mijn spaarlijstje. Heb op marktplaats wel al gekeken maar nog niks gevonden.

Hebben jullie nog leuke feestjes in de planning?

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:07

ben gisteren naar de pandoer in asten heusden geweest

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:30

Ik ben inderdaad ook in Asten geweest. Even wennen aan de nieuwe vloer bij salsa, maar zo'n stuk beter!

Vrijdag naar een feestje in Helmond (Extravaganza) volgende week zaterdag 6 juni feestje in Horn (Sals Seduction Gala) was vorige keer echt een gaaf feestje.

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:12

Die in Horn hoor ik meer goede verhalen over. Wil ik eigenlijk ook heen maar er gaat niemand mee.

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:42

ik weet nog niet of na horn ga misschien wel.

ik vond de vloer bij de salsa wel enorme verbetering

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:53

Je mag met ons mee als je wil @Zivazoef. Al sta ik natuurlijk wel voornamelijk bij salsa ;)

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:09

Dat lijkt me wel gezellig Sjoukje. Salsa moet ik toch veel oefenen :o