roken verboden?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:38

pff vreselijk vind ik altijd als je in een restaurant gaat zitten en je wilt net een hap eten nemen, komt er zo'n walm sigarettenrook in je snuffert. Nee daar hou ik niet van. Mijn vriend rookt wel, ik kan er weinig aan veranderen, maar hij rookt altijd buiten (mag binnen niet roken *LOL* ) en wacht als we bijvoorbeeld aan het uit eten zijn altijd met roken totdat iedereen klaar is. Vind ik wel zo netjes

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:45

Als stevige roker kan ik heel goed begrijpen dat mensen er last van hebben en dat het stinkt. Ook ik rook niet bij iemand die niet rookt en als ik het nodig vindt rook ik buiten weer of geen weer.

Het grappige van wel of niet rokersruimtes is dat de niet rokers toch naar de rokers komen, het schijnt daar gezelliger te zijn.

Een ander voorbeeld van een werksituatie.
Op het werk waar ongeveer de helft rookt, werd besloten dat binnen in de kantine niet meer gerookt mocht worden. Buiten op het terras wel.
Wat gebeurt er de niet rokers gingen in het begin van de pauze gelijk bij de rokers zitten om daar een hapje te eten.

Natuurlijk ben ik voor aparte ruimtes.
Er moet zeker rekening gehouden worden met niet rokers.
Toch ben ik ervoor samen kom je er wel uit.

Zo zie je maar er wordt aan alle kanten roken ontmoedigd (natuurlijk ieder die er niet aan begint hoeft niet te proberen te stoppen).
Maar het probleem blijft. Ik vraag mij wel eens af wat zorgt nu voor meer doden roken of alcohol (met de bijbehorende verkeersdoden).

Nee laat ons verslaafde ons sigaretje roken rekening houdende met de situatie.
Maar hou op ons een asso te noemen.
Als de regering echt wil dat wij stoppen zullen ze het afkikken wel beter vergoeden.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:26

Linardsje23 schreef:
Wil je het probleem oplossen , haal de sigaretten uit de winkel Knipoog ...
maar waarschijnlijk komen de mensen tog op een gegeven moment op een illegale manier weer aan sigaretten! ofterwijl: rook gewoon niej Haha!

Rokers betalen wel veel belasting. Waar gaan ze die dan verhalen?

De hond is de betere mens

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 11:20

Je moet niet kijken naar wat eventueel nog meer doden veroorzaakt BlueStar, dat is niet aan de orde hier. Tuurlijk, met drank op aan het verkeer deelnemen is een ernstig vergrijp (in mijn ogen ook veel erger dan een sigaretje opsteken!) wat zeker ook aangepakt moet worden, strenger dan nu het geval is. Maar als we alles moeten benoemen waarbij doden vallen......
Ik denk alleen dat toch heel veel mensen blij zijn als ze vanaf januari rookvrij kunnen werken, dat is een mooi recht.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:47

Bij ons op het werk wordt er gewoon overlegt met de collega's onder elkaar.. Als 1 niet wil dat er gerookt wordt dan gebeurt het niet meer.. We hebben pas een nieuwe collega op het werk en die had last van het roken (eerst vond niemand het erg).. En nu is er een rookplek en wordt er niet meer op de werlplekke gerookt..
Voor de rest vind ik de meeste rokers juist sociaal houden rekening met of iemand het wel of niet erg vinden als ze een peukie opsteken en staan ook regelmatig buiten...
Vind mensen die gaan zitten zuipen en je dan lastig vallen of mensen die drugs gebruiken en dan tegen je praten veel erger..
Die weten niet meer wat ze doen en er valt geen normaal gesprek meer mee te voeren...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:00

Ik begrijp dat je niet moet kijken wat meer doden veroorzaken, wat ik niet snap is dat alcohol beter geacepteerd wordt.
Roken wordt overal verboden waarom is er nog wel een percentage toegestaan aan alcohol en deelnemen aan verkeer?

Het roken kan je samen regelen, maar we kunnen niet regelen dat dronken autogereden wordt. I

k heb hele stukken uit mijn eerste bericht gewoon verwijderd omdat het anders een lang verhaal zou worden vandaar dat het stukje van wie veroorzaakt meer doden niet duidelijk is. Sorry hiervoor.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:17

Wat ik het meest frustrerend vind aan roken is het feit dat ik astmatische bronchitis heb gekregen door sigaretterook en dus een keer of twee drie per dag zit te puffen door mijn inhalator. En dit terwijl ik in mijn hele leven nog nooit zelf gerookt heb. En ook bewust koos om niet te roken.
Mij zul je ook niet zien op plekken waar veel gerookt word ook al is het er gezellig om de simpele reden dat ik superbenauwd word van de rook en me de longen uit het lijf hoest. Het gaat nu ook beter nu ik niet veel meer in de rook zit. Maar belachelijk dat ik mijn uitgaansleven stil moet zetten door dit. Maar goed er zijn gelukkig een hoop mensen die er in mijn buurt rekening mee houden en ben ook erg blij dat er op mijn werk niet meer gerookt mag worden. Het rare vind ik dat sommige mensen in mijn omgeving letterlijk zeggen dat ik hun dankbaar mag zijn dat ze rekening met mij houden door in mijn omgeving niet te roken.... hallo waar slaat dit dan op.
Maar goed.. we zien wel hoe het verder gaat.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:29

nee die opmerking vindt ik dus ook nergens opslaan jij wordt zeker ziek van onze verslaving.
Juist meer reden om rekening met je te houden.

Dat er op de werkplek niet gerookt mag worden vindt ik een strak plan mits er wel een ruimte wordt aangeboden waar wel gerookt mag worden.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:02

Ik ben heel blij met het feit dat er een rookbelijd komt, want het blijft maar bedissen tussen wel en niet rokers, sommige houden gerust wel rekening met elkaar maar sommige ook totaal NIET die vinden het vanzelfsprekend om hun rook in jou omgeving uit te blazen.
Ik ben heel blij met de anti rook campagnes!
Ik hoop dat er voor beide partijen een passende oplossing komt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:50

Chiqa schreef:
Ik ben heel blij met het feit dat er een rookbelijd komt, want het blijft maar bedissen tussen wel en niet rokers, sommige houden gerust wel rekening met elkaar maar sommige ook totaal NIET die vinden het vanzelfsprekend om hun rook in jou omgeving uit te blazen.
Ik ben heel blij met de anti rook campagnes!
Ik hoop dat er voor beide partijen een passende oplossing komt.


Helemaal mee eens!!
Als de rokers nu maar niet elk uur 10 minuten buiten gaan staan om een peuk te roken............... Boos! Dan ga ik spontaan een uur minder werktijd eisen, want als ik iets irritant vind........!!!

Rokers zijn niet asociaal, ook ik gedraag me vast wel 'ns asociaal, maar er zijn rokers die wel wat beter rekening met de omgeving zouden kunnen houden...................
zoals m'n schoonouders bijvoorbeeld.......die steken met gemak een peuk op als ik nog zit te eten........... Extreme duivel
DAT vind ik nou aso!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:04

IngridM"]
[quote]Als de rokers nu maar niet elk uur 10 minuten buiten gaan staan om een peuk te roken............... Boos! Dan ga ik spontaan een uur minder werktijd eisen, want als ik iets irritant vind........!!!
[/quote]

dan hebben ze er een probleem bij want dan ga ik een uur eerder naar huis! Nee wij kregen onlangs een brief van onze werkgever dat het roken niet in de baas zn tijd meer mocht, dat wordt wat tussen al die kettingrokers die elke kwartier een peuk rollen en opsteken en uitblazen...ja in mijn lucht. Boos!
[quote="IngridM schreef:
zoals m'n schoonouders bijvoorbeeld.......die steken met gemak een peuk op als ik nog zit te eten........... Extreme duivel
DAT vind ik nou aso!!!


Aso zeg, ja daar moet echt een eind aan komen, we zouden er met beide partijen over moeten kunnen praten of er overlas is.
Gewoon rekeing houden met elkaar, alleen zullen we altijd wel in het nadeel staan in de Horeca helaas.........sja en voor hoe lang ik heb wel het idee dat het een tikkende tijdbom aan het worden is.

Rokers kunnen soms behoorlijk fel uit de hoek komen als dit onderwerp op tafel wordt gegooit, sja en waarom? Mogen we niet kiezen voor onze gezondheid???????(De sociale rokers hoeven zich n iet aangesproken te voelen hoor Knipoog ) OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _HS_, Amazonbot, Besje, Brimi_Disa, c_alsemgeest, Eliine, Ellen_ov, Googlebot, hagelslag, herr_balou, IASCrawler, Janneke93, Macs, Majestic-12, MoSt81, Paardennamen, RenskeFrea, SentiBot, Snippergroen, Wescha, Westhof, YandexBot en 202 bezoekers