Op kamers (help!!!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Op kamers (help!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 21:08

Heej ik ga volgend schooljaar beginnen met een HBO opleiding en waarschijnlijk zal dat in Breda zijn of een andere 'grote' stad. Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om meteen op kamers te gaan...zou dit liever wat later doen om verschillende redenen. Nou hoor ik van sommige mensen dat je in januari weer wat gemakkelijker aan een kamer kunt komen omdat er dan veel mensen stoppen met hun opleiding en omdat je dan je contacten daar een beetje hebt.
Andere mensen zeggen dat dit weer absolute onzin is. Iemand die dat weet of er ervaring mee heeft??


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:33

Het is wel zo dat er in de zomermaanden ontzettend veel mensen op zoek zijn naar een kamer! Dat is wel iets om rekening mee te houden, maar is het niet een beetje overdreven om in januari al een kamer te zoeken als je pas over een jaar met je studie begint? Kamers zijn helaas niet gratis...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:10

Volgens mij bedoelt ze dat ze dan pas in januari gaat zoeken terwijl ze dan al een half jaar met de studie begonnen is. Ik weet niet hoe het in Breda met kamers zit, maar bij ons op school zie je (in A'dam dus) zeker in het begin van het schooljaar ontzettend veel advertentietjes van kamer gezocht en in de loop van het jaar wordt dat minder en wordt er zelfs zo af en toe een kamer aangeboden.

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 22:31

Ja ik bedoelde wat Kinta zegt ja...ow dus missch toch wel een kans in de loop van het jaar!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:16

aha, ben blond.. Verward Als je eenmaal met je studie bent begonnen hoor je waarschijnlijk ook via je klasgenoten wel over kamers die vrijkomen en op scholen hangen ook veel advertenties!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:53

Als je eenmaal begonnen bent met je studie is er idd via via wel makkelijker aan te komen
Aan de andere kant heeft het zeker ook voordelen om gelijk aan het begin van het schooljaar al een kamer te hebben.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 19:57

Oke ik ga dr nog s goed over nadenken!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:13

Het eerste half jaar steeds heen en weer reizen, daar zal ik niet voor kiezen. Steeds reizen..... vertragingen.... nee liever niet.
Schrijf je in bij kamerverhuurders, vraag rond ed....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:57


ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 13:07

Thanx!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:00

Kamernet is idd een goede, heb er mijn kamer ook vandaan. Maar het is een kwestie van geluk en veel, heel veel gaan kijken bij kamers. Het zal je vaak genoeg gebeuren dat je voor nop het hele eind heen en weer gaat.
Ik heb zelf 1 heel lompe ervaring. Er werd op kamernet een kamer aangeboden, ik werd teruggebeld voor een afspraak. Kom ik daar: Niets... Bleek dat op het adres een Turks Verward meisje alleen woonde en dat dat kennelijk niet gewaardeerd werd (achterstandsbuurt) Voor nop 2 uur heen en weer terug! Op het nummer dat ik had werd niet opgenomen en ik had geen e-mail. Ik was me toch pissed! Stoom uit je oren
Verder heb ik ook kamers gezien waarvan de bovenverdieping verhuurd werd en de onderverdieping verbouwd (stel je een bouwput voor). Ik heb daar toen voor gepast, maar het voor jezelf wat je daarmee doet.
Het huis waar ik nu in zit wordt ook opgeknapt, maar dan wel onder kantoortijd en je struikelt er niet over de planken.

Tips:
- wees niet té kieskeurig. De kamers van 15 m2 met balkon, inloopkast en schouw zijn schaars Knipoog
- Laat aan iedereen weten dat je een kamer zoekt. Of ze dat nou willen weten of niet!
- Hang briefjes op in supermarkten.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:00

Heb je al eens gekeken of ze in de steden waar je misschien gaat studeren ook een stichting hebben die speciaal kamers voor studenten hebben (meestal heten die vrij logisch stichting studentenhuisvesting). Als je je daar inschrijft kom je op een wachtlijst en afhankelijk van de lengte van die lijst krijg je dan binnen een bepaalde tijd een kamer.

Succes met zoeken!!!!!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 20:43

Ahja bedankt voor alle reacties!!! ik zit alleen nog steeds te dubben of ik meteen zal gaan of in de loop van het schooljaar..

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:29

Mischien nu al een berichtje ophangen op je school, in de hoop dat examenkandidaten dat ook onder ogen krijgen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Amazonbot, AnneMarijeP, Bellatrix, Berdien, EllaBellaah, Furst, ikkuhh90, Kimberly520, Kirsha, LuCa88, Milando, Paloma_Janet, singa, suus_toes, Team_Sublime, VinandoW en 209 bezoekers