Begroting voor op kamers...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Begroting voor op kamers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 19:34

Vandaag zijn we wezen informeren hoeveel huur ik zou moeten betalen voor mijn 'zolderetage' (zie topic Algemeen)
Dat is dus 425 euro.

Ik heb nu van paps en mams de opdracht gekregen om een begroting op te stellen hoeveel zij zouden moeten meebetalen zodat ik fatsoenlijk kan leven Haha!

Ik heb dus met mijn rekeningafschriften een mooi overzicht gemaakt hoeveel ik iedere maand heb uitgegeven aan: Uiterlijk, kleding, paarden, boeken, verzekering en overig.
Vervolgens heb ik daar het gemiddelde van genomen. Die bij elkaar opgeteld, de begrote nieuwe kostenposten erbij gezet (boodschappen, 175 euro pm, is dat redelijk?) en gekeken naar mijn huidige inkomen.
Et voila, daar rolde netjes het bedrag uit wat mijn ouders mee moeten betalen Extreme duivel

Hebben jullie nog tips voor uitgaven waar je niet snel aan denkt? Hoeveel zijn jullie pm kwijt? Advies is altijd handig...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:46

Pff waar zijn de tijden gebleven dat een student amper een kamer van 300 gulden kon betalen?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:50

Poeh, dure zolderetage, maar wel super dat je ouders eventueel mee willen betalen. Ik word echt arm van het zelfstandig wonen, geef meer uit dan dat er binnenkomt, zal deze topic dus in de gaten houden. Heb je ook aan uitgaan, verjaardagen, paard en onverwachts bezoek gedacht, weet niet of je rookt en of je een auto hebt, maar anders krijg je dat er ook nog bij.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:25

OMG dat is wel ERG duur voor een kamer hoor, je kan ook geen subsidie krijgen zeker?
175 euro per maand lijkt me wat weinig en voor jou helemaal Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 20:31

Tsja deze student werkt drie dagen in de week dus valt het nog te overzien. Daarbij is deze student zo kieskeurig dat ze niet met anderen de keuken wil delen of de badkamer met onbekenden Haha!

Mijn ouders zijn inderdaad super Lovers
Ik heb als basis alle uitgaven genomen die ik nu heb (en ik leef echt op vrij grote voet nu, ga ieder weekend ong 2 keer uit en vaak uit eten), ik rook niet (en anders zou ik stoppen om kosten te besparen) en heb een scooter ipv auto, dat scheelt ook. Maar die heb ik inderdaad meegerekend, dank je voor de tip!

Kayla, Boodschappen is dus echt eten... heb uiterlijke verzorging, kleren, schoenen enzo al apart genomen Knipoog
Ik weet niet, volgens mij kom je niet in aanmerking voor huursubsidie als je stufi ontvangt?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:35

Oh ik dacht dat ik las dat dat erbij in zat Haha! . Nee dan lijkt het me wel redelijk of zelfs aan de hoge kant voor alleen boodschappen.

Ja hoor je kan ook huursubsidie krijgen als je stufi krijgt, maar er zijn andere vereisten voor, volgens mij moet je een eigen voordeur hebben, maar dat weet ik niet zeker, het is iig de moeite waard om te informeren.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:35

Huursubsidie kun je ook krijgen als je stufi ontvangy\t. Het was een paar jaar geleden afhankelijk van of je een zelfstandige woning had of een kamer (kamer kreeg je t dus niet). Ze wilden dat toen veranderen maar ik heb dat niet meer gevolgd. Even nalezen dus op de site van Stedebouw en Volkshuisvesting. Kan heel goed zijn dat je t wel krijgt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 21:51

Hmmm vraag me dan af of ik een zelfstandige woonruimte heb:
Ik ga via de algemene voordeur de trap op naar mijn etage. Daar zit een toilet en de badkamer met toilet moet ik delen. Ik heb wel een eigen keuken..

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:02

had dat niet iets met huisnummers te maken, of je huursubsidie krijgt of niet?

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:02

Je moet een eigen ingang hebben, dus een deur die je met niemand deelt.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:04

Laura schreef:
Ik heb als basis alle uitgaven genomen die ik nu heb (en ik leef echt op vrij grote voet nu, ga ieder weekend ong 2 keer uit en vaak uit eten), ik rook niet (en anders zou ik stoppen om kosten te besparen) en heb een scooter ipv auto, dat scheelt ook. Maar die heb ik inderdaad meegerekend, dank je voor de tip!
?

Lijkt me niet echt normaal dat jouw ouders veel moeten dokken omdat jij zo veel uit (eten) gaat. Als ik jou was zou ik ook wat zuiniger gaan leven dan. (Of begrijp ik het nou verkeerd?)

175 euro per maand is voor jou alleen denk ik wel wat aan de hoge kant. Ik denk dat iets van 30 euro per week kwijt ben ofzo. Ik geloof dat je 10 gulden per dag moest rekenen voor eten (ontbijt/lunch/'s avonds) per persoon. Ooit eens gehoord ...
Het scheelt erg veel naar welke supermarkt je gaat!

Wel lief dat je ouders mee willen betalen aan de huur. OK dan!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:06

175 euro is idd veel. Als je een beetje bewust boodschappen doet, red je t wel met 100 euro per maand hoor. Wij zijn met z'n tweeen zo'n 200 euro per maand kwijt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 00:47

Mijn etentjes ed betaal ik gewoon zelf hoor. Ik ben ervan uitgegaan dat ik mijn uitagven die ik nu heb ongeveer behoud, al verschuiven de accenten van etentjes dus naar levensonderhoud. Maar ik denk dat ik dat ongeveer hetzelfde bedrag kwijt ben.
Mijn ouders zijn wel gek maar niet zo gek hoor Haha!