Naar mijn mening en die van hem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Mijn (sociale) huurwoning was toen ik de eerste keer ging kijken echt een ranzige puinhoop. Gelukkig kon mijn vader daar goed doorheenkijken, die zei doen! Nu, een half jaar later, is het van binnen echt mijn mooie huisje! Buitenkant is ook mooi, alleen de tuin moet komende tijd nog even aangepakt worden(Bijna) overal valt wat moois van te maken. Voordeel van sociale huur is dat het een stúk goedkoper is, en dat je met een organisatie te maken hebt, ipv met een huurbaas waarbij soms niet altijd alles volgens de regels gaat. Als ik lekkage, kapotte ruit, verstopping of wat dan ook heb, kan ik gewoon een bedrijf bellen en wordt het gefixed, ideaal! Denk dat particuliere woningen soms wel netter zijn inderdaad, en je hebt niet te maken met lange inschrijfduur voordat je een woning toegewezen krijgt..
Let even op dat je onder de 23 alleen toeslag krijgt als je rekenhuur onder een bepaald bedrag (€ 374.44) ligt, en dat je inkomen ook onder een bepaald niveau (30.000??) moet liggen.
KimD schreef:Om een lang verhaal kort te maken, mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning. Maar wat is nou het voordeel of nadeel van particulier wonen of juist via een woningstichting? Hoe zit het met huursubsidie bijvoorbeeld?
Naar mijn mening en die van hemvinden wij particuliere huurwoningen nét iets mooier en netter, is dit ook realiteit of schijn?