Buurmeisje mishandeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muuz
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 13:49

Je hebt hier wel gelijk in, Dees, maar toch zit ik er wel mee. Ik weet dat het niet te vergelijken is met zinloos geweld zoals dat tussen vreemden gebeurt, maar daar loop je ook niet zo maar voorbij. Dan bel je ook politie of weet ik veel wat.

Ik wil ook niet meteen doen alsof ik haar zielig vind ofzo, maar ik zou haar wel graag de kans willen geven erover te praten, mits ze dat zelf wil.
Er is namelijk één verschil tussen ons en haar vrienden: wij weten dat er wat mis is. Wij horen dat er wat mis is.
Natuurlijk is het aan haarzelf om ervoor te kiezen bij hem te blijven of weg te gaan, maar dit zou best heel moeilijk kunnen zijn. Omdat hij bijvoorbeeld ook heel lief kan zijn ofzo.
Je kunt aan mijn verhaal wel opmaken dat ik gewoon zelf ook niet precies weet wat ik ermee moet, ook niet na de reacties van de andere bokkers.
Frusty Lips are sealed }> Boos! Extreme duivel Misselijk Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:51

Natuurlijk is het voor ons makkelijker beoordelen dan voor jou. Maar er zijn heel veel situaties waar je in betrokken wordt (gewoon door in de wetenschap te verkeren en te weten dat het onder je neus gebeurt maar je MOET je kop omdraaien). En tegelijkertijd mag je er je niet mee bemoeien. Maar Dees heeft wel helemaal gelijk. En ik heb het zelf ook al eerder gezegd: de enige die haar kan helpen, is zij zelf. Misschien moet je de volgende keer als die 2 bezig zijn maar heel hard de muziek aanzetten, hoe rot dat ook lijkt. Maar je moet ook jezelf een beetje beschermen. Je kunt wel jezelf helpen, maar geen mensen die niet geholpen willen worden.

Muuz
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 15:30

Zoals ik ook al zei, was ik sowieso niet van plan de politie te bellen. Aan de reden die jij noemt, had ik nog niet eens gedacht, maar meer omdat het meteen duidelijk is wie er gebeld zou hebben (in de situatie zoals we wonen).

Politie is dus out of the question.

Of ik wat doe en wat ik doe, weet ik nog niet. Daar wil ik eerst eens even over nadenken.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:52

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:23

MB, denk je dat als ze zoveel blauwe plekken zou hebben dat ze die zo zou laten zien. Ik denk niet dat ze dan zomaar een korte broek aan zou doen als haar benen onder de blauwe plekken zouden zitten?

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:20

de volgende keer als je wat hoord politie bellen.. en je kan ook proberen een praatje met dr te maken en vertellen wat je vermoed..

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:03

De politie bellen!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:10

Sorry, maar ik ben het NIET eens met Dees en Desiree...ik heb van dichtbij (tante) mee gemaakt was mishandeling met iemand doet...het begint natuurlijk niet met een flinke klap...gaat heel geleidelijk en vaak is het zo dat degen die mishandeld wordt geestelijk zo klein gemaakt wordt dat zij niet zo makkelijk voor zichzelf op kan komen...mijn tante is gelukkig uit deze situatie gekomen maar wel mede dankzij hulp van anderen!!! Ik vind het erg raar om te zeggen ach het is een volwassene, die moet maar voor zichzelf opkomen, want zo simpel werkt het helaas niet...bedoel het niet als een aanval, maar dit is dus mijn mening door wat ik van dichtbij heb meegemaakt. Mijn ervaring is dat je als buitenstaander soms WEL wat kan betekenen voor zo iemand, al is het bijv. eens een anoniem telefoontje wegens overlast ofzo als het weer gebeurt...dan weet ze tenminste dat niet iedereen doet alsf ie doof en blind is...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 20:00

Wat ik raar vind is dat als het een paard was je wel iets zou doen en bij een mens niet????????????
Als je je kop in t zand steekt ben je medeschuldig aan t mishandelen van iemand ,dat is mijn mening .Bel de politie als het weer gebeurd en klaag over geluidsoverlast ,blijf klagen .

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 20:30

Euhm Ineke...een paard is voor 100% afhankelijk van de mens en bij een mens kan je er vanuit gaan dat ze hun eigen verantwoordelijkheid nemen.

En dat is dus precies waar het hier om gaat: wanneer is die grens bereikt dat iemand anders afhankelijk wordt van het ingrijpen van iemand anders omdat ze er zelf geen mogelijkheid meer in zien?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 21:08

Ik heb zelf van heel dichtbij (heb ze zelf gevoeld) meegemaakt hoe het is om mishandeld te worden. Ik begrijp dus ook niet dat iemand het toelaat en dat ze niet bij zo'n vent weggaan. Het is bij mij al heel wat jaren geleden dat het is gebeurd. Het begon toen we op vakantie waren. Ik kreeg alle hoeken van de tent te zien. En de volgende dag schaamde ik me eigen dood als ik alle gezichten zag van de "buren". Nadat we terug waren van vakantie zou ie het nog een keer proberen. En dat was voor mij de druppel. Ik heb hem zo gigantisch op z'n bek geramd dat z'n gezichtje aardig in elkaar zat. Daarna heb ik hem de deur uitgeschopt. 1 keer....allah...dat kan bij mij dan nog, maar de 2de keer werd me al te gek.
Ik zou de politie bellen Muuz. Ik denk niet dat het verstandig is om jezelf erin te mengen.
groetjes.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:51

Zo,n man heeft meestal iemand zo ver gekregen dat ze (het kind) helemaal afhankelijk is ,door constante minachting en naar beneden halen van die persoon .Meestal komt hier ook nog een financiele afhankelijkheid bij.Het gevolg is dat zo iemand geen eigen leven meer heeft (geen eigenwaarde),en helemaal afhankelijk is van degeen die haar (het )het leven zuur maakt (waarom zou ze er anders bij blijven ???).Ik zie geen enkel verschil met mijn voorbeeld .Ik blijf bij mijn mening je moet de politie waarschuwen en klagen over geluidsoverlast.