Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snottebel
Berichten: 130
Geregistreerd: 20-06-05
Woonplaats: Ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:17

Wat gaat dit topic toch snel!

Weinig reacties op MP.
De HD-recorder ( pioneer) die we een tijdje geleden opgestuurd hebben, bleek toch stuk te zijn aangekomen.
De koper heeft een net mailtje gestuurd om het te melden en gaat naar Pioneer toe voor reparatie.

Is er eigenlijk animo op MP voor tuinplanten?
Wij hebben best wat staan waar ik vanaf wil.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:30

wat zijn sommige mensen toch vriendelijk, geld storten enzo.. wil mn reknummer ook wel geven :+

vorige week twee boeken gekocht en ook 1,62 teveel aan verzendkosten betaald, nog een mailtje erachter aan gestuurd maar ik heb geen reactie en geen geld terug op mijn rekening..
toch dit topic met al die aardige reacties maar eens doorsturen..

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:38

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Mensen die veel te hoge verzendkosten vragen in relatie tot het ( gewicht) van het produkt. Iets wat je met 1 postzegel kan verzenden en dan 2 euro vragen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:48

Zag laatst ook een borstbeschermer op marktplaats waarvoor de verzendkosten 12 euro zouden zijn... Mooi niet :')

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:12

zelf ben ik dan ook nog zo als ze teveel aan verzendkosten hebben betaald dat ik de teveel betaalde postzegels in de envelop erbij doe, denk dat ik daar ook maar eens mij ga stoppen!

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:20

Borst beschermer past in een envelop,
Maar verkoopt lastig is weinig vraag naar. Heb er ook 1 te koop staan

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:25

lemanthia schreef:
Borst beschermer past in een envelop,
Maar verkoopt lastig is weinig vraag naar. Heb er ook 1 te koop staan

Ja maar dat zal niet sneller gaan als je 12 euro verzendkosten vraag :')

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:20

Gut,dat heb ik ook een aantal keren gehad...

Bij de ene betaald als pakketpost en het dan via de brievenbus verzenden,gelukkig was de postmeneer zo lief om even aan te bellen.
De verkoper wilde het verschil "dan wel terugstorten als ik daar zoveel problemen mee had" :+

Een hesje...E1,52 verzendkosten betaald...komt het binnen,zaten er maar 2 postzegels op.Neem contact op en krijg ik te horen..."ja nou,vorige keer moest ik extra postzegels plakken dus zo compenseer ik dat" :+ Verschikkelijk arrogant om een ander voor jouw fout te laten betalen.

O...mijn zadel via MP past helaas niet,geen probleem want ik kan het zo weer teruggeven aan de verkoper :)

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:58

Ik weet niet, maar ik vind het een beetje zeikerig van die postzegels :o

Als je iets (ver)koopt dan ga je in eerste instantie uit van een pakketje, gezien dat wat meer zekerheid geeft dat het aankomt, of in ieder geval nog een beetje traceerbaar is.

Lekker simpel, doosje dicht en verzenden, bedrag is bekend +:)+

Wil iemand per-sé dat het in een envelop verzonden wordt dan vind ik dat als verkoper veel irritanter.
Dan moet je dus eerst een envelop gaan regelen die sterk genoeg is. Dan met de verzend-klare envelop naar het postkantoor, om te checken wat het verzendtarief wordt.

Vervolgens moet je dat dan eerst weer doorgeven aan je koper voor akkoord, en zodat die de betaling over kan maken, en als dat dan eindelijk geregeld is dan moet je hem nogmaals wegbrengen naar het postkantoor.

Daar moet je ook maar zin en tijd voor hebben :=

En hoe langer het allemaal duurt, hoe groter de kans wordt dat de koper ineens toch nog afhaakt.

Ik vind het dus heel redelijk om het aantal zegels te betalen waarmee de verkoper "safe" zit dat het wel voldoende zal zijn. Blijkt het dan een zegel (of 2) minder te zijn geweest dan ga je daar toch niet over lopen miepen... moet een verkoper dan serieus die paar centen terug gaan storten :=

Je bent al gematst dat ze het in een envelop op hebben willen sturen, met extra gedoe en risico van gezeur achteraf vanwege het ontbreken van de T&T -O-

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:20

Ik weeg de pakketjes altijd zelf af en druk er dan sowieso voldoende postzegels op, ik bereken geen verzendkosten door aan de koper die zitten bij mij al in de prijs zelf berekend ;)

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:27

Via marktplaats net weer een mail gekregen voor 2 hoesjes die ze wil kopen.
Ik ben benieuwd of ze de koop ook echt door zet!

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:30

Op de een of andere manier vind ik via een envelop ook niet heel erg betrouwbaar....
Doe maar gewoon via pakketpost dan heb je in elk geval nog de schijnveiligheid dat het pakket te traceren is.

Had voor vandaag een afspraak dat iemand iets kwam halen, vraagt vanmorgen naar het adres waar hij moet zijn en vanmiddag heb ik opeens een mail dat hij toch niet kan.
Dat vind ik zo raar!
Nu vraagt hij of hij zondag even een nieuwe afspraak mag maken, heb terug gemaild dat dat mag maar dat ik het artikel niet voor hem vast hou.......weg is pech.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:42

pmarena schreef:
Ik weet niet, maar ik vind het een beetje zeikerig van die postzegels :o

Als je iets (ver)koopt dan ga je in eerste instantie uit van een pakketje, gezien dat wat meer zekerheid geeft dat het aankomt, of in ieder geval nog een beetje traceerbaar is.

Lekker simpel, doosje dicht en verzenden, bedrag is bekend +:)+

Wil iemand per-sé dat het in een envelop verzonden wordt dan vind ik dat als verkoper veel irritanter.
Dan moet je dus eerst een envelop gaan regelen die sterk genoeg is. Dan met de verzend-klare envelop naar het postkantoor, om te checken wat het verzendtarief wordt.

Vervolgens moet je dat dan eerst weer doorgeven aan je koper voor akkoord, en zodat die de betaling over kan maken, en als dat dan eindelijk geregeld is dan moet je hem nogmaals wegbrengen naar het postkantoor.

Daar moet je ook maar zin en tijd voor hebben :=

En hoe langer het allemaal duurt, hoe groter de kans wordt dat de koper ineens toch nog afhaakt.

Ik vind het dus heel redelijk om het aantal zegels te betalen waarmee de verkoper "safe" zit dat het wel voldoende zal zijn. Blijkt het dan een zegel (of 2) minder te zijn geweest dan ga je daar toch niet over lopen miepen... moet een verkoper dan serieus die paar centen terug gaan storten :=

Je bent al gematst dat ze het in een envelop op hebben willen sturen, met extra gedoe en risico van gezeur achteraf vanwege het ontbreken van de T&T -O-



Zelf zou ik er ook niet om durven vragen, maar ik bied het wel aan als ik bijvoorbeeld heb betaald voor brievenbuspost en de verkoper bleek het onverwacht en noodgedwongen toch in een pakketje te moeten versturen, dan vind ik het sneu om iemand voor die extra kosten op te laten draaien ...

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:43

Ik verpak alles zo goed mogelijk altijd in minimaal 2 bubbel-enveloppen.
Met de pakketpost ben je ook nooit zeker of het wel wordt afgeleverd.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:15

Dat zou ik als koper ook doen Shirley :j

Maar als verkoper baal ik vaak toch best wel als mensen een speciale behandeling willen zoals bellen, afhalen, in een envelop verzenden...
vind het maar extra gedoe en dat vaak voor die paar euro's :P

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:18

Ik vindt dit zo sneu wat ik nu weer mee maak.
Iemand (een bokker) wil graag een set bandages van me overnemen maar kan het geld niet overmaken omdat haar bankpas gestolen is.
Ze heeft ook geen paypal dus dat wordt het ook niet.
Ze zegt dat ze het geld in een envelop opstuurt (had ze vaker gedaan)(ik vindt dat best een risico) maar goed ze wilde de bandages graag en met verzenkosten gaat het om € 8,70.
Heb ze na veel gefriemel in een envelop gekregen die door de brievenbus past anders zijn de verzendkosten duurder dan de bandages.
Ze zou de envelop donderdag gepost hebben, vrijdag niks (kan) zaterdag niks (vreemd) ik haar gemaild dat ik helaas nog niks ontvangen.
Waarop ik antwoord terug krijg dat ze als ik maandag niks ontvangen had ze met post nl ging bellen.
Ik heb gezegd tot ze tot vandaag moest wachten omdat bij ons op maandag de post niet komt.
Helaas vandaag weer niks ontvangen en heb haar dit ook weer gemaild.
Ze vondt het vreemd en ging met post nl bellen en ik zou nog wat horen.
Heb nog niks gehoord maar het geeft geen fijn gevoel.
Wie weet wat ze nu van me denkt
Of ze heeft niks opgestuurd of het is verdwenen op weg naar mij.
Zucht

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:19

Mja, wat je daar nu weer van moet denken... wel goed dat je ze nog niet verstuurd hebt want het is toch een beetje een jeukend verhaal :o

Hopelijk ontvang je snel die envelop maar ik acht de kans groot dat het een "koper" kan zijn die gewoon op je gemoed probeert te werken zodat je ze gratis opstuurt :=

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:22

Tsja....

Er staat overal dat je dat risico niet moet nemen...

Een nieuwe bankpas is zo aangevraagd dus dit is wel een beetje... Tsja..
Eigen schuld.... Dikke bult..

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:25

upendo schreef:
Tsja....

Er staat overal dat je dat risico niet moet nemen...

Een nieuwe bankpas is zo aangevraagd dus dit is wel een beetje... Tsja..
Eigen schuld.... Dikke bult..


Ja, zo denk ik ook wel een beetje.
Maar toch zonde.
En is het niet zo als je je bankpas kwijt bent dat als je naar je bank gaat ze het bedrag voor je overboeken ??
Dat had ik tenminste gedaan en ook nooit opgestuurd.

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:31

pmarena schreef:
Mja, wat je daar nu weer van moet denken... wel goed dat je ze nog niet verstuurd hebt want het is toch een beetje een jeukend verhaal :o

Hopelijk ontvang je snel die envelop maar ik acht de kans groot dat het een "koper" kan zijn die gewoon op je gemoed probeert te werken zodat je ze gratis opstuurt :=


@pmarena daar ben ik heel stellig in eerst geld dan versturen.
Als je naar de winkel gaat ook eerst betalen anders geen boodschappen.

Heb vandaag ook wel weer een goeie marktplaats verkoper ontmoet.
Vandaag gemaild dat ik het wilde hebben voor die prijs.
Meteen reactie terug,
Geld overgemaakt met internet bankieren.
En kreeg net een mailtje dat het verzonden was en de track en trace code. *\o/*

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:20

barrymuis schreef:
Ik vindt dit zo sneu wat ik nu weer mee maak.
Iemand (een bokker) wil graag een set bandages van me overnemen maar kan het geld niet overmaken omdat haar bankpas gestolen is.
Ze heeft ook geen paypal dus dat wordt het ook niet.
Ze zegt dat ze het geld in een envelop opstuurt (had ze vaker gedaan)(ik vindt dat best een risico) maar goed ze wilde de bandages graag en met verzenkosten gaat het om € 8,70.
Heb ze na veel gefriemel in een envelop gekregen die door de brievenbus past anders zijn de verzendkosten duurder dan de bandages.
Ze zou de envelop donderdag gepost hebben, vrijdag niks (kan) zaterdag niks (vreemd) ik haar gemaild dat ik helaas nog niks ontvangen.
Waarop ik antwoord terug krijg dat ze als ik maandag niks ontvangen had ze met post nl ging bellen.
Ik heb gezegd tot ze tot vandaag moest wachten omdat bij ons op maandag de post niet komt.
Helaas vandaag weer niks ontvangen en heb haar dit ook weer gemaild.
Ze vondt het vreemd en ging met post nl bellen en ik zou nog wat horen.
Heb nog niks gehoord maar het geeft geen fijn gevoel.
Wie weet wat ze nu van me denkt
Of ze heeft niks opgestuurd of het is verdwenen op weg naar mij.
Zucht



Goh dat klinkt als mijn verhaal.
Mag ik via pb een naam misschien ?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:22

Wat een naar ( en raar ) verhaal ... dan vraag je toch even een familielid of kennis het voor je over te maken ?

Sorry, maar ik geloof er niks van :(

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:24

Dat heb ik dus ook.
Vreemde is dat ze ook niet boos op me wordt van waar blijft m'n pakketje.
Als ik niet mail doet zij dat ook niet.

Echter had ze wel een foto van de enveloppe met zegel.
Al zegt dat imo nog niets.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:29

Dat zegt niks :n

Ik denk ook dat het een zielig verhaal wordt, zou hoe dan ook niets opsturen en ik ben echt niet zo hard en zakelijk :o

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:34

Ok stuur ook niks op.
Gaat om 40 euro.
Vind het gewoon zo vreemd. Als ze daadwerkelijk geld opgestuurd had, was ze denk ik wel wat feller geweest :o