Hoe los ik dit op? (relatie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:11

ik denk dat je hem inderdaad gewoon zijn eigen fouten moet laten maken...... ook al is dat l.-ullig voor iemand anders....... het is niet jouw verantwoording........ denk ik

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:46

Mannen................................................. Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 02:35

Fasel: Wat jij zegt is precies wat ik al een tijdje geleden heb ingesteld.
De wasmachine niet legen? Jammer dan maar dan kan ik geen nieuwe was draaien en heb je geen schone werkkleding.
Grappig is wel dat de wasmachine nog steeds niet in geleegd sinds eergisteren. Ik kan vooruit, maar of hij dat kan? Ik heb geen idee.

Zoals ik al zei heeft hij maar twee vaste taken, dat zijn de wasmachine leeghalen en de kliko bij houden.
Het huishouden doe ik zelf en heel af en toe zou ik het fijn vinden als hij eens meehelpt.
(heb het programma van frans bauer gezien, haha zou geen goeie zijn voor mij, want ook mannen kunnen huishoudelijke klusjes, geloof mij maar)

Als ik dat zo zeg, dan is het toch helemaal niet veel wat ik van hem vraag?

Ergens ben ik ook wel weer op sommige dingen trots op hem hoor. Zo gingen de rekeningen nog wel eens fout omdat hij deze in een hoek gooide en ze dus vergat op de bus te doen, maar nu heeft hij helemaal zelf geregeld dat dat nu via de pc kan allemaal. Dat gaat prima zo OK dan!
Ergens kan hij het dus allemaal wel als er maar een patroon inzit Verward

Oh en by the way, ik geloof dat laura dat zei? Dumpen, nee echt niet Geen sprake van. Ik ben helemaal happy met hem, het is verder namelijk echt een schatje OK dan!

mirkipJarig

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 07:45

dan ziet het ernaar uit dat je met zijn probleempje moet leren leven Knipoog succes alvast Lachen Knipoog Tong uitsteken

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:32

misschien heeft hij gedacht toen jullie samen gingen wonen dat hij van moeder veranderde. en jij hebt misschien in het begin gedacht, ach hij is het vergeten ik zal het wel doen.
en zo ga je van kwaad tot erger.

ik heb ook een geliefde die zo was. hij was een nakomer, en mammie deed alles voor hem.
voordat we samen gingen wonen hebben we eerst de taken verdeeld.

zeg maar wat je leuk vind, dan doe ik dat ook.
met zijn taken bemoei ik me niet, of het moet echt te erg worden. in het begin vlogen de stofwolken door de kamer maar het was nog niet in hem opgekomen om te stofzuigen. whahaahaaa de schat. maar alle begin is moeilijk.

wat ik vooral heb geleerd is dat het beter werkt om de goede dingen die hij doet (ook al zijn ze nog zo simpel) om die te complimenteren, dan om steeds de boeman te moeten spelen.

wat jou sinterklaas verhaal betreft, niks zeggen en vooral niet z'n hoofd boven water houden. dit is een uitstekende leermethode voor hem.

spreek met je zus af, dat ze er echt een drama van maakt als ze niks krijgt en vraag of de familie meedoet.
hij moet zich hierover zo schuldig gaan voelen dat hij zich wel 2 keer bedenkt de volgende keer
doordat je hem iedere keer het hoofd boven water houd, is hij daar op gaan leunen.

ach het komt toch wel goed, anders doet me vrouw het gewoon.


wat ook goed helpt is hem een spiegel voor houden.
dus afspraken die je met hem maakt opzettelijk vergeten. vooral bij zijn hobbys bv. dat maakt impact.

vergeet ook de goede boodschappen te halen. ander merk cola, niet de juiste chips.

en als hij er dan over begint, sla je meteen de spijker op zijn kop.

ffff heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt.
positieve stimulatie is dus het beste, het is net als bij een paard. ze moeten graag voor je willen werken, dus op tijd een peentje er in Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:48

holly schreef:
Fasel: Wat jij zegt is precies wat ik al een tijdje geleden heb ingesteld.
De wasmachine niet legen? Jammer dan maar dan kan ik geen nieuwe was draaien en heb je geen schone werkkleding.
Grappig is wel dat de wasmachine nog steeds niet in geleegd sinds eergisteren. Ik kan vooruit, maar of hij dat kan? Ik heb geen idee.

Zoals ik al zei heeft hij maar twee vaste taken, dat zijn de wasmachine leeghalen en de kliko bij houden.
Het huishouden doe ik zelf en heel af en toe zou ik het fijn vinden als hij eens meehelpt.
(heb het programma van frans bauer gezien, haha zou geen goeie zijn voor mij, want ook mannen kunnen huishoudelijke klusjes, geloof mij maar)

Als ik dat zo zeg, dan is het toch helemaal niet veel wat ik van hem vraag?

Ergens ben ik ook wel weer op sommige dingen trots op hem hoor. Zo gingen de rekeningen nog wel eens fout omdat hij deze in een hoek gooide en ze dus vergat op de bus te doen, maar nu heeft hij helemaal zelf geregeld dat dat nu via de pc kan allemaal. Dat gaat prima zo OK dan!
Ergens kan hij het dus allemaal wel als er maar een patroon inzit Verward

Oh en by the way, ik geloof dat laura dat zei? Dumpen, nee echt niet Geen sprake van. Ik ben helemaal happy met hem, het is verder namelijk echt een schatje OK dan!


Dus zoekt hij wel degelijk naar oplossingen en zie ik dit als een signaal om oplossingen te zoeken.

Lees echt dat boek eens. Dan zie je hoe het verschil tussen vrouwen en mannen is. Vrouwen zijn zo breed ingesteld dt alles voor ons heel normaal en vanzelfsprekend is. Voor een man is dat niet zo. Zeker als hij thuis altijd vertroeteld is.

Dumpen zou ik zeker niet doen. Want zoals ik het lees is het zeker geen onwil.

Wel goed erover met hem blijven praten. Vertel hem dat het voor jou soms moeiljk te begrijpen is dat hij dingen niet ziet. Alleen dan zal hij jou ook begrijpen. Communiceer. Je kan boos worden en ruzie maken (en soms kan je ook even niet anders want het is ook heel vervelend) maar daarmee strijk je hem vooral tegen de haren in en zal hij juist minder begrijpen.

Zeg gewoon 'hoe kan ik jou het beste duidelijk maken dat dit moeilijk voor me is?'.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:48

Haha oh holly wat herkenbaar! Haha!
Als hij alleen zou wonen zou het huis allang afgebrand zijn, ingebroken of was hij eruit gezet vanwege rekeningen niet betalen.Haha!

Soms ben ik sávonds weg en als ik thuis komt ligt hij in bed te slapen, beneden alle lichten aan , geen deur op slot, radio en tv aan etc.
Ik heb hem al een paar keer erop aangesproken maar hij heeft een hoofd als een vergiet.Rolleyes
En zo gaat het met vanalles en nog wat. Ik moet voor hem denken.

Nu heb ik al geregeld dat zoveel mogelijk rekeningen automatisch worden afgeschreven, ik de administratie doe etc.
Hij vergeet afspraken, ik moet de kapper en de dokter idd voor hem bellen, noem maar op.
Kijk het is echt een liefie hoor Lovers en wil e'm echt niet kwijt maar af en toe voel ik me net een surrogaatmoeder! Boos!

Het gaat gelukkig al en stuk beter maar ik moet hem echt aan het werk zetten. Doe je dit, vergeet dat niet bladiebla.
We werken allebei 40 uur in de week dus op zaterdag wil ik m'n huishouden doen. Ik ben daar gewoon veel sneller in als hij. Ik doe over de badkamer, wc, woonkamer, keuken en slaapkamer + wassen draaien echt maar 2 uur ofzo. Hij een hele dag. Haha!
Dus ik stuur hem meestal naar de winkel voor de week-boodschappen en andere dingetjes dan kan ik lekker rauzen in mijn eentje.
Dus zo komen we er toch aardig uit.Haha!

Maar het is vermoeiend, en ik laat hem ook vaak zat op z'n bek gaan. Daar leert ie van. Knipoog
Maar eerlijk is eerlijk, als er wat gemaakt moet worden, opgehangen of wat dan ook staat hij direct voor me klaar. Dat vind ie namelijk leuk.Haha! Rolleyes
mannen, we kunnen niet met en niet zonder ze!

Succes verder en laat e'm maar vaak op z'n bek gaan, dan komt het misschien nog goed! Ik heb ook goede hoop. Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:55

Relly schreef:
Hij vergeet afspraken, ik moet de kapper en de dokter idd voor hem bellen, noem maar op.
Kijk het is echt een liefie hoor Lovers en wil e'm echt niet kwijt maar af en toe voel ik me net een surrogaatmoeder! Boos!



en dat zou ik dus nooit doen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:04

Lielle"]
[quote="Relly schreef:
Hij vergeet afspraken, ik moet de kapper en de dokter idd voor hem bellen, noem maar op.
Kijk het is echt een liefie hoor Lovers en wil e'm echt niet kwijt maar af en toe voel ik me net een surrogaatmoeder! Boos!



en dat zou ik dus nooit doen.
[/quote]

de laatste tijd doet ie het ook wel eens zelf. Schijnheilig
Maar het komt vooral omdat ik op mijn werk kan bellen naar wat ik wil. Hij mag zijn telefoon eigenlijk niet eens aan hebben. Da's ook een grote reden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:40

Het is echt niet zo erg, dat er niet mee te leven valt hoor Haha!

Praten doen we altijd over alles.
Hij deed dat vroeger nooit, maar ik ben een echte flapuit.
Ik roep wat me dwarszit en als ik ergens blij mee ben zeg ik het ook.

In feite doen we alles samen omdat dat heel gezellig is. Samen boodschappen, samen de paarden voeren, samen op visite enz.
Maar natuurlijk zijn er dingen die men voor zichzelf doet, bv eens een bij een vriend langs als de partner niet thuis is ofzo. Ik doe die dingen wel en hij niet. Zo kom je thuis en zit hij of op de bank en weet ik dat hij om half 10 daar ook in slaap zal vallen, of kom ik thuis en zit hij achter de pc.
Als ik dan vraag, hebben de honden al gegeten, dan kan hij zich dat niet meer herinneren, maar omdat ik hem ken kan ik er donder op zeggen dat de honden nog niet gegeten hebben.
Ach het is ook allemaal niet erg hoor, alleen soms erg vervelend dat ik constant loop te comanderen om het zo mar te zeggen. Doe jij even dit, dan doe ik dat, ga je mee naar dit, dan kunnen we daarna dat enz.
Ben ik eens een dagje niet thuis dan zal ik echt op moeten schrijven wat voor kleins er die dag gedaan moet worden anders gebeurt het niet.

Zo is hij nu eenmaal en dat weet ik. Iets uit handen nemen doe ik niet meer, want ik laat het liggen voor hem.
Ik hoop alleen dat het oplosbaar is, zoals ik al zei zitten er in sommige dingen een patroon en dat gaat dan meestal wel goed. Maar hoe maak je een patroon in dingen die onverwachts gebeuren of dingen die tussendoor gaan?