Wilde dieren het circus uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wilde dieren het circus uit?

Wilde dieren het circus uit, ook in NL
22 (46%)
Wilde dieren horen bij het circus
2 (4%)
Alle dieren het circus uit!
16 (34%)
Paarden, honden en katten kunnen wel
4 (8%)
Boeit niks
3 (6%)
Anders, nl. :
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 47


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:53

Cassidy schreef:
Dus GOA mag in jouw ogen ook niet?

Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat GOA is. Ik ken het alleen van naam.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:53

foei rom. ik heb een hekel aan circus. wat mij betreft mag het helemaal weg dus.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:59

nou ik vond vroeger het circus geweldig als klein kind!!

laat lekker al die dieren in het circus wie zijn wij om daar over te beslissen?? maar ik ging als kind graag en die tijgers vond ik altijd leuk of de beren nou nee ik vind dat ze moeten blijven!

wel vind ik dat de dierenbescherming ja de dierenbescherming misschien iets meer aandacht mag geven of de dieren goed worden verzorgt!!!

dat is mijn mening!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:59

Geen idee of dat foei is Sp, dan moet ik eerst weten wat het is Lachen

Zal wel met paarden te maken hebben, correct?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:00

goed man je wordt al warmer Haha! ga door!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:13

Als het op een diervriendelijke manier is aangeleerd, vind ik het nog kunnen. Zoals bij vrijheids dressuur onder andere in Goa. Maar wat je jammer genoeg vaak in Circussen ziet is dat dieren in verschrikkelijke leefomstandheden leven, daarbij bedoel ik verkeerd voer dus slechte kwaliteit, en weinig beweging en vooral slechte kooien dat is het juist ze zitten in kooien. Leeuwen moeten vrij zijn en niet in z'n stom kooitje gepropt worden waar ze net de kont kunnen keren. Scheve mond En de rest van de 'wilde dieren' ook natuurlijk. Die horen niet hun hele leven in een vrachtwagen of wat dan ook te zitten.
Ik heb een keer een aflevering op tv gezien dat over Stichting AAP ging. Echt verschrikkelijk wat die dieren allemaal hebben meegemaakt onder andere in een circus. Waar ze in kleine kooitjes zitten. Verdrietig De tanden hadden ze eruit getrokken. Scheve mond Voor mij geen circus met wilde dieren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:16

Romkabouter schreef:
Geen idee of dat foei is Sp, dan moet ik eerst weten wat het is Lachen

Zal wel met paarden te maken hebben, correct?


Rommie, dat je als ruiter GOA niet kent, is echt een gebrek aan je algemene ontwikkeling Haha!

Kijk anders even hier: http://www.zauberwald.de/

Het is een musical/show/circus met een verhaallijn en alleen maar paarden (en voorheen ook een enkele hond)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:21

Ik heb even gekeken. Vind het inderdaad niet zo nodig.

Maar ja, waar leg je de grens van dresseren en showen dan he? Dat is een persoonlijk dilemma denk ik, een grens die iedereen voor zichzelf moet bepalen.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:26

Allemaal eruit !
2 Jaar geleden ofzo was er ergens een circus.. Bloedheet. oude paarden stonden in de hitte het een dikke vacht in ze zon, aan een ketting. Helemaal vies Zo was het ook bij ezels enz.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:35

Ik heb gestemd op "alle dieren het circus uit"
Ik vind dat dieren geen kunstjes hoeven te doen, en zeker niet omdat ze gedwongen worden...
Over dat ze in kooien leven etc, wil ik niet eens iets over kwijt... Ik ga dsu ook niet naar het circus.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:00

Ik vind dat iig alle wilde dieren uit het circus moeten Scheve mond !
Het is natuurlijk waar, dat je je af kan vragen wáár je de grens legt! Ik denk dat het voor mij het volgende is: een beest bij wie het uit (veiligheidsoverwegingen) niet verantwoord is om ze in hun vrije tijd ook in een wei te kunnen zetten (leeuwen, tijgers, olifanten, apen enz.), niet in een circus thuis hoort. Paarden, geitjes, (evtl.) kamelen, zijn toch beesten die in bepaalde periodes (zomer-/winterpauze), wel gewoon lekker kunnen bijkomen op een weide.
Een leeuw/tijger/beer, zal z´n hele leven in een veels te klein hokje moeten slijten Verdrietig , echt heel triest ....
Maar... als het aan mij ligt, mag van mij het hele "fenomeen" circus opgedoekt worden Scheve mond !
(Behalve circussen a lá Cirque du Soleil Knipoog )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:36

ik heb niet gestemd, omdat ik niet objectief kan zijn denk ik.

Mijn oorspronkelijke mening is dat wilde dieren niet in een circus horen....
maar... ik heb aardig wat circussen "inside" meegemaakt, en ik denk dat sommige dieren daar een beter leven hebben dan dat ze in het wild gehad zouden hebben.... ik bedoel hiermee dat wilde dieren in het wild een veel grotere kans hebben om neergeknald te worden om hun vachtje, tandjes, etc.

Voorbeeld: het Groot Russisch Staatscircus had een aantal jaren terug een roofdierengroep met een "lijger" (kruising leeuw/tijger)... iedere keer als ik langs het hok liep lag het beest rustig te slapen, en hardop te spinnen... dat beestje zag er gelukkig uit...

Sommigen zeggen dat katten bv. wel in het circus mogen, omdat ze enigszins gedomesticeerd zijn.. ik heb in een Nederlands circus (zal geen namen noemen...) een Brit gezien met een kattennummer... hij besteedde buiten de voorstellingen om nauwelijks aandacht aan die dieren, ze zaten in kennels, even groot als een gemiddeld konijnenhok... en zagen er niet echt gelukkig uit....


Bovenstaande zins-delen heb ik bewust vet gedrukt... ik kan natuurlijk niet de gedachten van die dieren lezen... maar ik heb volgens mij wel genoeg ervaring om in te schatten of een (circus-)dier er gelukkig uit ziet of niet....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 04:20

Nou, dat moeten we Cecile v.d. Drift dan maar eens vragen...

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:49

SmithsGirl schreef:
ik heb niet gestemd, omdat ik niet objectief kan zijn denk ik.

Mijn oorspronkelijke mening is dat wilde dieren niet in een circus horen....
maar... ik heb aardig wat circussen "inside" meegemaakt, en ik denk dat sommige dieren daar een beter leven hebben dan dat ze in het wild gehad zouden hebben.... ik bedoel hiermee dat wilde dieren in het wild een veel grotere kans hebben om neergeknald te worden om hun vachtje, tandjes, etc.

Voorbeeld: het Groot Russisch Staatscircus had een aantal jaren terug een roofdierengroep met een "lijger" (kruising leeuw/tijger)... iedere keer als ik langs het hok liep lag het beest rustig te slapen, en hardop te spinnen... dat beestje zag er gelukkig uit...


Het klinkt misschien stom, maar ik weet niet wat ik liever heb, mijn hele leven 'veilig' in een klein hok doorbrengen en kunstjes doen, of mijn hele leven vrij doorbrengen en dan de kans hebben neergeschoten te worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:04

Mar1986 schreef:
Het klinkt misschien stom, maar ik weet niet wat ik liever heb, mijn hele leven 'veilig' in een klein hok doorbrengen en kunstjes doen, of mijn hele leven vrij doorbrengen en dan de kans hebben neergeschoten te worden.


Ik denk niet dat dieren dat besef hebben om die keuzes te maken. Het is heel verleidelijk om menselijke gevoelens en redenatie in een dier te projecteren, maar zo denkt een dier nu eenmaal niet. Dat is een van de grootste fouten die je als mens tegenover een dier kan maken.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:17

Cassidy schreef:
Ik denk niet dat dieren dat besef hebben om die keuzes te maken. Het is heel verleidelijk om menselijke gevoelens en redenatie in een dier te projecteren, maar zo denkt een dier nu eenmaal niet. Dat is een van de grootste fouten die je als mens tegenover een dier kan maken.


Daar heb je wel gelijk in, maar toch zie ik de dieren liever buiten rondlopen, met wel enig gevaar, dan dat ze in zo'n hokje zitten.