drugs gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:52

die neef van jou moet gewoon een keer zo diep zinken dat ie bij zichzelf denkt, dit doe ik nooit meer. Scheve mond\

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:02

MB, ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo over denkt, maar vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die helemaal geen drugs nodig hebben om hele foute dingen te doen, en nog veel meer mensen die af en toe een jointje roken en nooit in hun leven zoiets zouden doen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:24

Je moet het allemaal zelf weten maar zelf ben ik van mening dat het best wel stom is om dingen als drugs en alcohol nodig te hebben om lol te maken, dat moet toch ook anders kunnen? Ik gebruik beide nooit. ( de meeste) alcohol vind ik smerig en met drugs ben ik eigenlijk nooit in aanraking geweest
( op een per ongeluk space-cakeje na dan Haha! ) en heb ik ook niet zo`n behoefte aan.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:44

Te veel van iets is nooit goed: wijze woorden van mijn oma. maar een lekker wijntje op z'n tijd met een peukje erbij....vind ik toch wel lekker hoor! Ik vraag me altijd af waarom de dingen die slecht voor je zijn zo lekker zijn, net als chocola en ijs en chips en nootjes...
Toch is het raar, net als met 'gewoon' roken. Ik kan heel goed een week roken en dan een week niet, of 6 maanden niet. Ik begin soms weer omdat ik het lekker vind, vooral met een wijntje ofzo. Na het eten. 's ochtends heb ik nooit gerookt (jakkiebah). Maar anderen hebben vre-se-lijke moeite met stoppen en krijgen echt ontwenningsverschijnselen enzo. Een vriend van mij zat echt een week te kotsen hoor! Nou rookte hij wel een pakje gauloise per dag en ik 3 pakjes Marlboro light per week, misschien dat dat het verschil is?

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:30

na een jaar Pauluskerk ( ds Visser) kan ik hier minimaal 5 A4 over schrijven.. don't worry, it's not going to happen..

heb zelf niets met en/of tegen drugs.. kan er ook absoluut niet over denken in termen als 'stom' oid..
Wanneer je zo denkt moet je gewoon es ff de mensen van o.a. de PK gaan spreken en hun verhaal aanhoren..vroeg of laat verandert je opvatting wel wat..

En idd, ik heb ( geef 't toe, met stomme verbazing in t begin) heel wat mensen binen gezien, waarvan ik me afvroeg: " wat doen ZIJ HIER?"
: de catergorie geslaagde zakenlui zeg maar.
Niet dat zij echt verslaafd waren hoor, maar puur voor een leuk avondje uit of een wild weekend oid..
en idd, ook zonder dugs gebeuren er nog heel vervelende dingen in de maatschappij!
Ik heb naar mijn beste weten en kunnen geprobeerd de 'echt verslaafden' te begrijpen, me in hun situtie proberen te verplaatsen en hun leven (op hun manier) enigszins 'stabiel' en 'positiever' te maken ( oa door woonruimte, inkomen, maar ook een goed -of soms minder goed- gesprek, etc..)
Dat ene jaar ( waarin alles zooooo ontzettend anders was dan mijn eigen leven en levensloop) heeft in alle opzichten veel voor met betekend en heeft me ook best 'verrijkt' geestelijk!

maar ik dwaal af richting 5 A4.. Knipoog

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:42

zoals ik al zei, ik rook af en toe wel een jointje (paar haaltjes) maar ik kan UITSTEKEND!!!!! een avondje heeeeerlijk uitgaan en dansen enzo ZONDER iets te gebruiken.....je hoeft nix te gebruiken om te kunnen feesten......the party animal zit in JOU en niet in de drugs!!! Simpel!!!!!!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:09

Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt. Ik voelde me eenzaam, was net op mezelf gaan wonen iets te jong, en kreeg wat 'foute' vrienden. Was ook net uit met mijn eerste liefde en ik had het idee dat ik me af wilde zetten van alles en iedereen. Tegen mijn familie, mijn 'oude' vrienden, mijn ex. Kortom ik kwam in aanraking met drugs. Blowen en snuiven. Slikken van XTC deed ik niet meer, aangezien dat een keer vreselijk is misgegaan. Als ik dit verhaal nu aan een collega of kennis zou vertellen zou niemand dit bij mij kunnen matchen. Ik ben namelijk erg netjes, beschermend opgevoed, voor de buitenwereld een type wat alles volgens plan heeft gedaan en een voorbeeldig gedrag vertoont. Niemand weet echter dat ik door deze ervaring twee jaar zwaar onder psychologische hulp heb gestaan. Ik had last van flashbacks. Kon flauwvallen als ik bepaalde klanken van muziek hoorde die ik tijden een fase van het high zijn ook had meegemaakt. Vervolgens kon ik me dan weer net zo voelen als toen. dat maakte me angstig en zorgde ervoor dat ik flauw viel. Bang, heel erg bang ben ik ervan geworden. Na een jaar had mijn vader door dat het allemaal niet zo goed met me ging. Hij heeft mij in huis genomen. Hij weet alleen dat ik in de war was en daarom naar de psycholoog ging. Ik heb hem nooit verteld van de drugs. Denk wel dat ie het weet. Nu, 3 jaar later ben ik als de dood voor drugs. Ik voel me nog steeds labiel om tijdens dieptepunten er naar toe te grijpen. Het is erg dubbel allemaal. Mijn huidige vriend kent als een van de weinige mijn situatie en op bepaalde momenten als er een tv-programma overgaat, als het onderwerp ter discussie wordt gesteld tijdens verjaardagen enzo houdt ie me in de gaten. Ik vind het paasei. Alleen omdat het mij later veel last heeft bezorgd. Voor mij was drugsgebruik een uitvlucht en een indirecte schreeuw voor aandacht.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:11

Er zijn een aantal goede boeken geschreven over drugsgebruik. Ik kan van de meeste niet meer op de naam kunnen, maar nog wel één die ik hier in de kast heb staan: Ik kende hem al twee dagen...
Dat gaat over een meisje dat een relatie krijgt met een jongen die HIV blijkt te hebben. Hij zit al in de drugsscene en trekt haar mee erin.
Het einde viel mij wat tegen, maar op zich staat het hele verhaal heel goed beschreven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:18

Toen ik Christiane F. had gelezen, wist ik genoeg: never nooit drugs.

Net als Kim heb ik ook wel eens een halve peuk gerookt, gewoon om nou eens te ervaren waar al die rokers nou zo verslaafd aan zijn. Het viel me tegen en heb daarna ook nooit meer gerookt. Wel eens een trekje van een joint als die rondging op vakantie (vooral in Australië gebeurt dat veel), maar aangezien ik toch al niet over m'n longen kan (en wil) roken heeft zoiets weinig effect. Roken laat ik maar gewoon aan anderen over, ik doe er niet aan mee.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:31

Dat boek heb ik ook gelezen, erg aangrijpend...

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:13

Gewoon niet aan beginnen. Dat ene voordeel weegt niet op tegen al die nadelen.
ECHT NIET doen dus!

> Sigaar <

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:37

mijn mening erover is hard drugs is sowieso het allerstomste... alleen al het idee dat iemand een keer wil weten hoe het is om te spuiten slikken of snuiven... Frusty Maar mensen die blowen dat maak ik van heel dichtbij mij.. Als ik effe denk kan ik er wel een stuk of 14 opnoemen... Dat vind ik behoorlijk veel.. En ken er ook genoeg die het ooit wel es gedaan hebben.. En op een gegeven moment is het niet meer voor de lol maar omdat je het gewoon nodig hebt.. sommige laten school voor wat het is gaan jatten en het slechte pad op het domste wat je kunt doen dus.. Maar af en toe... En dan bedoel ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeel erg af en toe... en als je ceker van jezelf bent dat je erniet aan verslaafd raakt heb ik er nix op tegen ze zeggen zelfs dat het je longen reinigt als je af en toe een blowtje neemt.. dat geloof ik niet echt maar ik geloof wel dat een joint bijna gelijk is als 10 sigaretten...
Maar als je het mog nooit gedaan hebt begin er dan liever niet aan... En hellemaal niet om stoer te doen... En wat andere zeggen je moet alles geprobeerd hebben iz ook niet waar... Moet je ook geprobeerd hebben om iemand te vermoorden ook niet dus die joint heb je ook niet nodig..
Greetz @ngel