Poes vermoord duiven wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:15

Als je buurman zijn duiven goed beschermt houd kan jouw kat ook niet meer vangen...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:23

Mee eens. Een kat is nou eenmaal een jager.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:30

stroom op het hekwerk rond de duiven !

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:32

Dat zou lekker egoistisch zijn, alsof het dus zijn probleem is. Als een kat niet in huis te houden is dan lijkt me zo een belletje idd een goed idee. Je hebt ook die apparaten die een hoog geluid uitzenden, voor in je tuin, om ze weg te houden. Iets wat is zeker in mijn tuin zou hebben, ware het niet dat ik geen tuin heb.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:37

Als de man van zijn duiven houdt.. zorgt hij dat ze niets aangedaan wordt. Dat betekent niet dat de eigenaar van de kat zijn steentje niet bij moet dragen, deze vindt het ook niet leuk dat hun schattige beestje een ander dier vermoord.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:40

Geef je kat een goed luid rinkelend belletje dan horen ze hem aankomen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:18

Wat een onzin om te zeggen dat het een probleem van de duivenmelker is en dat het het instinct van de kat is om duiven te vangen, natuurlijk is het wel zo dat het een instinct is en daarom moet de eigenaar maatregelen treffen zodat de kat niet meer bij de duiven kan, wat ze zelf ook al zegt.
Ik heb zelf helemaal niets met duiven, als er 1 te dicht in mijn buurt komt ren ik gillend weg.
Maar ik heb bij ons in de tuin een ren met cavia's gehad en daar kwam de kat van de buren ook eens buurten, gelukkig zag ik het gebeuren en heb ik mijn glas cola naar de kat gegooit waarop hij toch maar weg ging.
2 caafjes hebben het niet overleefd van de schrik en 1tje is op zijn vlucht gewond geraakt en heeft het ook niet overleefd.
Ik ben toen ook naar de buren geweest en zij zeiden doodleuk dat ik dan maar moet zorgen dat de kat er niet bij in de buurt kan terwijl die kat overal vogels en knaagdieren probeerde te pakken.
Bijna iedereen in onze buurt heeft al eens de politie gebeld maar als ze dan zeiden dat ze m in t vervolg wel binnen zouden houden ging de politie weer weg en een kwartier later liep de kat weer buiten.
Nu zitten mijn caafjes en vele andere knaagdieren en vogeltjes noodgedwongen binnen.