antisemitisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:56

Ik heb 10 jaar in joodse instellingen gewerkt.
5jaar in een joods ziekenhuis en 5 jaar in een orthodox joods bejaardencentrum waar alle joodse riten en gebruiken in ere gehouden werden (ik was daar hoofdverpleegkundige).
In dat bejaarden tehuis woonden bijna allemaal joodse mensen die de concentratiekampen hadden overleefd(ook de experimentele kampen) of ondergedoken hadden gezeten.
Je zou toch denken dat deze mensen beter moesten weten MAAR ER WERD GEDISCRIMINEERD!!!.
Men gaat er echt van uit dat de joden het uitverkoren volk zijn en dat de rest van de mensheid op de wereld is om hun te dienen.
Zo is hun houding ook vaak naar andere mensen toe en dat zet enorm veel kwaad bloed.
Trouwens onderling is het ook geen koek en ei hoor,duitse joden tellen niet mee en russische joden ook niet en joodse mensen met een zwart velletje worden pas echt met de nek aan gekeken.

Nee hoor ik ben geen jodenhater of anti-semiet geworden ik kijk alleen iets realistischer tegen ze aan,sinds ik daar gewerkt heb.
O ja voor ik het vergeet te zeggen ,bij joodse mensen is de vrouw de baas in huis hoor,zij geeft ook het joodse ras door ,alleen als zij ongesteld is is ze onrein en wij ook voor de joodse heren.
Omdat zij dat niet aan onze neus zien ,negeren ze ons in de hoop dat we ze geen hand geven of aanraken anders zijn zij ook onrein geworden!.
Dan moeten ze naar een Rabbijn om weer gereinigd te worden.
Laatst bijgewerkt door proudmama op 11-11-03 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:56

Desiree schreef:
Nou, tot nog toe verliep de discussie gewoon beschaafd, op normale toon, geen beschuldigingen en onnodige verwijten die nergens op slaan, komt Pipo weer aan hoor! ...Dat is OOK al niet aan de orde. Waar heb jij ze zitten?
wat probeer je dan precies met dit topic te bereiken desiree?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:57

Zonder ook maar enige standpunt in te willen nemen: kritiek op de Joden (en dan wil ik het nog nieteens antisemitisme of haat noemen) is sinds de Holocaust compleet uit den boze. Maar als je aan mensen vraagt welk land ze een gevaar vinden voor de wereldvrede, komt niet als antwoord "Irak" of "Iran" of "Lybie". Het land waar de meeste mensen het grootste gevaar aan toedichten is wel degelijk Israel.

Het Jodendom is sinds WOII een van de rijkste een welvarendste religies in de wereld. Het geld dat er in die kringen beschikbaar is, is gewoon schrikbarend. Israel leeft en teert van het vermogen van Amerikaanse Joden. Israel, een land dat is ontstaat na bezetting van een ander land. Dat Nederland bezet werd door de Duitsers stond heel de wereld op zijn kop. Dat Israel bezet werd door de Joden durfde niemand er wat van te zeggen.

Na de hele affaire van het vliegtuig van de EL AL op de flat in de Bijlmer, de geheimzinnigheid eromheen, en het feit dat we na al die jaren nog niet weten wat er in dat vliegtuig heeft gezeten: het is gewoon schandalig. Als er wat in dat vliegtuig heeft gezeten: zeg dat dan. Maar zo worden de geruchten bevestigd dat er iets in heeft gezeten wat absoluut niet door de beugel kon. En omdat het de staat Israel betreft durft niemand er wat tegen te zeggen, of maar ook tegen te doen.

Als ze hun oorlogje willen voeren, laat andere onschuldige landen er alsjeblieft buiten!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:57

Ga je nu niet een beetje off-topic Pipo? Wie heeft het hier over belasting betalen gehad?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:59

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
Nou, tot nog toe verliep de discussie gewoon beschaafd, op normale toon, geen beschuldigingen en onnodige verwijten die nergens op slaan, komt Pipo weer aan hoor! ...Dat is OOK al niet aan de orde. Waar heb jij ze zitten?
wat probeer je dan precies met dit topic te bereiken desiree?
[/quote]

Wat heeft dat met Desiree haar kritiek op Pipo's offtopic geleuter te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:01

Misschien begrijp je desiree, dat na diverse ellenlange topics over discriminatie en rascisme ik het weleens flink zat word van jou idiote uitspraken.

En dat ik daarom zo reageer..........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:01

SuperPepeijn"]
[wat probeer je dan precies met dit topic te bereiken desiree?
[/quote]

Eerst effe antwoord op jouw vraag: net als met alle topic starters: discussie los maken en mening vragen. Waarom mag ik niet een topic starten over een maatschappelijk probleem waar kranten vol van staan? Ik zie werkelijk niet in wat daar mis mee is.

En nu een vraag op jouw vraag; waar slaat die vraag op, en wat insinueer jij daarmee?[quote="Pipo schreef:
Misschien begrijp je desiree, dat na diverse ellenlange topics over discriminatie en rascisme ik het weleens flink zat word van jou idiote uitspraken.

En dat ik daarom zo reageer..........

sja nou? ik ben jou allang spuugzat, zoals jij beschuldigt, je vingertje opsteekt maar nooit eens op een eerlijke manier kunt discusieren d.m.v. argumenten, en vervolgens kwaad wordt omdat je met niet om krijgt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-11-03 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:03

idem pipo. ik zou bijna denken door alle negatieve topics over buitenlanders van desiree dan ze vroeger door een buitenlands vriendje keihard is laten vallen en dat dit de manier is om er toch een goed gevoel mee te krijgen.

en dat heeft dus alles met desiree te maken kayla. Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:05

vroeger las ik nog wel eens een leuk stukje van je, maar het is nu alleen maar negativiteit wat de klok slaat bij je. en dat is prima hoor moet je zelf weten, maar verwacht dan niet dat mensen leuk en in jouw straatje op jouw topics reageren.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 11-11-03 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:06

Ach SP, Pipo komt er tenminste eerlijk voor uit dat ze vals is, dat doet ze openlijk blijken in haar reacties. Maar jij bent schijnheilig!

En jouw manier van reageren is ook belachelijk, want je kunt heel goed lezen dat ik buitenlanders niet veroordeel. en laat vroegere relaties er a.ub. buiten, want je snapt wel dat ik de laatste zal zijn die een relatie aan zal gaan met een buitenlands "vriendje", omdat ik zoiet nooit zal aandurven.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:06

Ik ben het vrijwel nooit met Desiree eens, maar vind het wel erg ver gaan, waar jullie haar van beschuldigen Scheve mond

Ik lees hier op bokt veel ongenuanceerde uitspraken en ja, ook wel eens van Desiree, maar ga eens kijken in het "turks verplicht" topic. Daar gaat men wel iets verder dan ongenuanceerd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:07

Niet in iemands straatje reageren is heel wat anders dan iemand afzeiken/op de persoon spelen. Met een ontopic mening+argumenten kan je tenminste nog wat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:07

SuperPepeijn schreef:
vroeger las ik nog wel eens een leuk stukje van je, maar het is alleen maar negativiteit wat de klok slaat bij je. en dat is prima hoor moet je zelf weten, maar verwacht dan niet dat mensen leuk en in jouw straatje op jouw topics reageren.

Reageer dan niet SP! Doei, doei
Ik zit niet specifiek op jouw reacties te wachten, heilig boontje! Bokt bestaat ook nog uit andere mensen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:07

laatst werd ik beschuldigd van het hebben van lange tenen, maar dat ik schijnheilig ben is nieuw voor me. het valt niet mee voor je om in de spiegel te kijken zeker, omdat je altijd maar andere mensen moet aanvallen om jezelf goed te doen voelen?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:09

SuperPepeijn schreef:
laatst werd ik beschuldigd van het hebben van lange tenen, maar dat ik schijnheilig ben is nieuw voor me. het valt niet mee voor je om in de spiegel te kijken zeker, omdat je altijd maar andere mensen moet aanvallen om jezelf goed te doen voelen?


Hoho het is hier niet Desiree die iemand aanvalt he.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:09

Wie valt hier nou wie aan SP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:09

lis schreef:
Ik ben het vrijwel nooit met Desiree eens, maar vind het wel erg ver gaan, waar jullie haar van beschuldigen Scheve mond

Ik lees hier op bokt veel ongenuanceerde uitspraken en ja, ook wel eens van Desiree, maar ga eens kijken in het "turks verplicht" topic. Daar gaat men wel iets verder dan ongenuanceerd.



Dat heb ik niet gelezen Lis, juist omdat ik bang was dat ik misschien wel eens heel boos zou kunnen worden.

Desiree, lees je antwoorden van alle topics nog eens na, dan zie je misschien waarom veel mensen wel denken dat je racistisch bent.

Verder ben ik inderdaad vals, maar heb mij nog nooit vals opgesteld tegenover jou.

Maar vals is inderdaad wel iets waar mensen mij advies voor vragen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:10

Desiree schreef:
sja nou? ik ben jou allang spuugzat, zoals jij beschuldigt, je vingertje opsteekt maar nooit eens op een eerlijke manier kunt discusieren d.m.v. argumenten, en vervolgens kwaad wordt omdat je met niet om krijgt.
zoals dit bedoel je kayla?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:12

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
sja nou? ik ben jou allang spuugzat, zoals jij beschuldigt, je vingertje opsteekt maar nooit eens op een eerlijke manier kunt discusieren d.m.v. argumenten, en vervolgens kwaad wordt omdat je met niet om krijgt.
zoals dit bedoel je kayla?
[/quote]

Dat is meer van wie de bal kaatst kan hem terug verwachten (zo was ie toch? Verward ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:13

Ik denk dat het spreekwoord : De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet meer op zijn plek is hier.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:14

oh nu komt de aanval dus van een andere kant?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:16

Pipo"]
Dat heb ik niet gelezen Lis, juist omdat ik bang was dat ik misschien wel eens heel boos zou kunnen worden..
[/quote]
Nu val je door de mand. Over bevooroordeeld gesproken. Dus je leest niet wat ik zeg en je begint zomaar lukraak te beschuldigen.

[quote="Pipo"]
Desiree, lees je antwoorden van alle topics nog eens na, dan zie je misschien waarom veel mensen wel denken dat je racistisch bent. .
[/quote]
alleen om dat ik mijn kop niet in het zand steek en bepaalde dingen signaleer? snap jij niet dat ik gevaren zie in de maatschappij, en dat mensen zoals jij die het niet willen zien, en mensen aanvallen die het WEL zien, ook een gevaar vormen? Jij vindt gewoon dat ik alle allochtonen discrimineer en ze allemaal weg wil hebben. en daar klamp jij je aan vast, terwijl je in je hart best weet dat ik zo niet denk over mensen.

[quote="Pipo"]
Verder ben ik inderdaad vals, maar heb mij nog nooit vals opgesteld tegenover jou..
[/quote]
Nou pardon! dat heb je anders in diverse topics gedaan, en nu doe je het weer!
[quote="Pipo schreef:
Maar vals is inderdaad wel iets waar mensen mij advies voor vragen.

O ja, dat geloof ik direct! Mij zullen mensen daar nooit advies over vragen. En dat is een van de verschillen tussen jou en mij.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:17

SuperPepeijn schreef:
oh nu komt de aanval dus van een andere kant?


Nou wie begint hier nou? Haha!
Pfff mag het ontopic? Begin je eigen zeik-Desiree-af-topic zeg Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:18

Kayla schreef:
Dat is meer van wie de bal kaatst kan hem terug verwachten (zo was ie toch? Verward ).

Precies, want zoals ik al eerder heb gezegd, ik ben geen heilige! Zal echt de laatste zijn die de andere wang toekeert!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:21

Zullen we terug gaan naar het topic?
Ik heb niet voor niets een heel stuk geschreven hoor !!