antisemitisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:22

Djiez mensen, is het bedtijd of zo? Wat zijn jullie allemaal aangebrand.

On-topic: ik merk eerlijk gezegd niets van jodenhaat of antisemitisme in Nederland. Maar zoals ze zich in de bezette gebieden opstellen maakt wel dat ik langzamerhand steeds meer de kant van de Palestijnen kies.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:25

Ik kies geen kant, ik heb het idee dat ze geen van beide echt bereid zijn om het vreedzaam op te lossen en dan heb ik het niet over het gewone volk, maar vooral de groeperingen en politici.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:27

Desiree"]
Nu val je door de mand. Over bevooroordeeld gesproken. Dus je leest niet wat ik zeg en je begint zomaar lukraak te beschuldigen.
[/quote]
Door welke mand val ik nu precies. Omdat ik toegeef dat ik bang was een racistisch topic te lezen. Een aanname inderdaad dat zou ik niet moeten mogen doen. Maar als je al zoveel topics hebt gelezen met een racistische ondertoon dan ga je weleens dingen verwachten.


[quote="Desiree"]
alleen om dat ik mijn kop niet in het zand steek en bepaalde dingen signaleer? snap jij niet dat ik gevaren zie in de maatschappij, en dat mensen zoals jij die het niet willen zien, en mensen aanvallen die het WEL zien, ook een gevaar vormen? Jij vindt gewoon dat ik alle allochtonen discrimineer en ze allemaal weg wil hebben. en daar klamp jij je aan vast, terwijl je in je hart best weet dat ik zo niet denk over mensen.
[/quote]

In mijn hart? Kan jij daar tegenwoordig ook al in kijken? En gevaren voor de maatschappij? Wat bedoel je daar precies mee ( voor ik een aanname doe)

[quote="Desiree schreef:
O ja, dat geloof ik direct! Mij zullen mensen daar nooit advies over vragen. En dat is een van de verschillen tussen jou en mij.

Bij jou komen ze ongetwijfeld voor ander soorten advies.


Overigens heb ik je al vaker gezegd dat ik qua paarden het best kan vinden met je. Maar zodra het over buitenlanders gaat zitten we lijnrecht tegenover elkaar. Misschien verwoord je het anders en lees ik dat anders. Je hebt immers geen intonatie.

Maar zoals ik al eerder zei: ik zou graag met je in een live debat gaan hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:28

sja, dat stuk wat proudmama schreef, dat is mij gewoon onbekend. Misschien zijn joden arrogant of zo, ik weet het dus niet, want ik ken ze niet. Het kan wel best zijn dat joden enigszins verbitterd zijn na de WO II.

Ehm, pipo, ik heb wel een intonatie alleen jij vindt van niet. Gelukkig is dit slechts jouw mening en niet die iemand met een normaal verstand. Haha! Verder ga ik niet meer in op wat je zegt want je staat toch niet open voor mij. Je bent vooringenomen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:58

Desiree schreef:
sja, dat stuk wat proudmama schreef, dat is mij gewoon onbekend. Misschien zijn joden arrogant of zo, ik weet het dus niet, want ik ken ze niet. Het kan wel best zijn dat joden enigszins verbitterd zijn na de WO II.


Alleen maar na WOII? Als ik hun geschiedenis zo doorlees zijn ze wel vaker het piespaaltje geweest, en buiten ze dat nu soms wel heel erg uit.

En kunnen we aub ontopic blijven? Jammer dat door dit gekibbel een goed topic naar de maan geholpen wordt! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:01

Desiree schreef:

Ehm, pipo, ik heb wel een intonatie alleen jij vindt van niet. Gelukkig is dit slechts jouw mening en niet die iemand met een normaal verstand. Haha! Verder ga ik niet meer in op wat je zegt want je staat toch niet open voor mij. Je bent vooringenomen.


Ik zeg niets over jou intonatie en niets over mijn intonatie!Niemand kan tonatie in een schrijvend iets plaatsen.

Verder zal ik inderdaad wel niet op jou nivo praten............................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:20

Eerlijk gezegd verneem ik de vermeende jodenhaat ook uit de krant, ik merk er in het dagelijks leven niks van. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik zelf niet joods ben en ik dus alle hints en boodschappen in die richting niet echt opvang. Misschien is het allemaal anders als je zelf joods bent??

Vorige week zei iemand bij BVD ook dat Israël een bedreiging vormt voor de wereldvrede, het viel mij op dat met name FB daar héél anders over dacht en er dus ook absoluut niet over wilde discussieren (je zag bij wijze van spreken ineens een virtuele muur om hem heen omhoog schieten). Dat was dus tijdens een vreedzame vriendschappelijke bijeenkomst van gewone mensen in een gewone studio in een gewone stad in Nederland. De extreme vorm is zichtbaar in Israël en Palestina, inclusief een echte muur.

Amsterdam is een vrij grote stad met allerlei heel verschillende mensen. Globaal gezien wonen de meeste joden in andere delen van de stad als marokkanen, maar dat bedoel ik echt heel globaal.

Dat joden uitgejouwd worden dat zou kunnen, dat doen sommigen misschien om eens hun gram te halen voor alle hoofddoekjes die ook uitgejouwd worden? Naroepen en schelden kan alleen op uiterlijke kenmerken, dat zegt dus niets over het innerlijk of de beleving van de mensen (met uiterlijke kenmerken bedoel ik: hoofddoek, hoed, pijpekrullen, muts, soepjurk, davidsster of ster, kruis, zwarte kousen, blauwe kousen, overgooier, mijter, noem maar op, maar met nadruk géén fysieke kenmerken).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:28

En dan de kreet :"Jodenzonen" voor het voetbalelftal van Ajax? Klinkt misschien als discriminatie (heb die voetballers nooit begrepen, maar goed, dat ben ik) maar was - zo heb ik me laten vertellen - toch bijzonder "liefkozend'' bedoelt....Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:34

Ajax wordt gezien als een jodenclub, dat heb ik ook gehoord. Dan moet je wel een beetje graven in de geschiedenis geloof ik en dan vooral bij de bestuurders. Maar de voorzitter van deze stad heet Cohen, dat schijnt ook joods te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:39

Ik was laatst bij Ajax ( jaaa, weet het, wat deed je daar dan?)

En inderdaad zat ik mij te ergeren aan het JODEN geschreeuw, wist niet dat dit iets liefkozends was.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:41

Of het liefkozend bedoeld is, hangt maar net af van wie het schreeuwt. En zo is het altijd met uitspraken en interpretatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:45

Een dame met roodwitte bloemen in der haar, een roodwitte paraplu en de rest van der kleding was ook roodwit. En aan haar neus te zien, leek ze mij van joodse afkomst. Wilde nog bijna aan haar vragen, mevr.... u roept wel JOden, maar bent u zelf niet een ............??????????


Toch krijg ik er een vreemd gevoel bij!!

Aan de andere kant, de mensen met joodse afkomst zijn wel vaak zeer goede handelaars, en daar zou ik best wat van willen leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:48

Als je iets hoort dat klinkt als "oooooh wat zijn die joden stil" of "k*tk*nkerjoden", of "-naamscheids- is een jodenvriend" dan is het waarschijnlijk niet aardig bedoeld en de tegenpartij die je hoort.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 10:21

Lovely schreef:
Dat joden uitgejouwd worden dat zou kunnen, dat doen sommigen misschien om eens hun gram te halen voor alle hoofddoekjes die ook uitgejouwd worden? Naroepen en schelden kan alleen op uiterlijke kenmerken, dat zegt dus niets over het innerlijk of de beleving van de mensen (met uiterlijke kenmerken bedoel ik: hoofddoek, hoed, pijpekrullen, muts, soepjurk, davidsster of ster, kruis, zwarte kousen, blauwe kousen, overgooier, mijter, noem maar op, maar met nadruk géén fysieke kenmerken).

MAar waarom zouden ze nu juist hun gram willen halen bij Joden? Hier in nederland hoor je erg weinig over joden, dus ik denk dat die niet de juiste groep is om aan te spreken als het gaat om klagen over hoofddoekjes en zo. Daarbij staat de groep die zich hier schuldig aan maakt bekend om agressief gedrag naar mensen in het algemeen. Ik denk ook dat als je een hond wilt slaan dat je altijd wel een stok kunt vinden. En dat geldt ook voor hen betreffende de joden of welke groepering dan ook.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-11-03 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:46

Ik heb niet alles gelezen maar bij de eerste pagina viel mij al weer op dat er ongefundeerde uitspraken op papier worden gezet.

Allereerst in de Joodse gemeenschap heeft de vrouw meer zeggenschap dan de mensen hier de joodse vrouwen toedichten. In de Chaidissiche stroming is het zo dat de vrouw op straat een andere rol in neemt dan in de normale joodse gezinnen, dat is waar maar dit is zo'n kleine groep, deze komen de meeste van jullie niet tegen.

Daarnaast is het zo dat de meeste marokkanen geen hekel aan joden hebben (behalve de jonge generatie omdat die geen geschiedenis van hun land hebben willen leren). Koning Hassan is nl. door de Mossad gered van een aanslag.

En ja de jodenhaat die is er en die zal er altijd zijn, dat heeft niet alles met de arabieren te maken, daar heeft Judas in den beginne al voorgezorgd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 10:50

Onder joden heb je fundamentalisten (dat zijn de orthodoxen), ook onder islamieten en onder de christenen (die noemen wij hier de zwarte kousen). Sja, die vind ik geen een van allen deugen. MAar laten we proberen die effe buiten beschouwing te laten.

En is het terecht om te zeggen dat Judas in het begin al voor jodenhaat heeft gezorgd? (ik val jou niet aan op je woorden mobick, slechts de gedachte, waarvan ik weet dat die inderdaad leeft). wie zegt namelijk dat alles wat in de bijbel beschreven staat echt gebeurd is?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:58

Dat is de reden waarop Hitler zijn acties rechtvaardigden....

in den beginne was iedereen Joods, het joodse geloof is nl. het oudste geloof wat er bestaat. De splitsing is gekomen omdat Judas Jezus heeft verraden. Dit staat in diverse boeken beschreven ook in de bijbel. En ja of het waar is? ik weet het niet, ben er niet bij geweest.

De bijbel/toran/koran enz. zijn leidraden voor het leven, je kan het interpreteren zo als je het zelf wilt, of zoals het je geleerd wordt. Fanatisme is altijd fout........overal toch waar TE voor staat (behalve tequila)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:01

(en tevreden en te paard).

Het schijnt dat kerken (multiculti) beweren dat de Bijbel echt gebeurd is en geen bouquetreeks feuilleton avant la lettre is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:10

Ja wie was ook al weer dat gestoorde mens die overal loopt te verkondigen dat de holocaust het verdiende loon van de Joden is, omdat zij verantwoordelijk waren voor de dood van jezus? Ze was een keer bij het Zwarte Schaap.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:19

Jenny Goeree

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 11:21

Ken ik niet. Maar dat is niet erg. Scheelt weer een hoop ergernis.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:28

http://www.jennygoeree.com/ Haha!

Echt een supergestoord wijf Frusty
Het stukje over de Joden is weggehaald, maar er staan ook leuke stukken over homofielen in

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:54

Ik heb het gelezen, dat mens is idd zo gek als een deur

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:06

Er moet eens een einde komen aan dat om de feiten heendraaien van de politiek en aan die hele knuffelmentaliteit van Nederland. Daardoor zijn naar mijn mening alle problemen ontstaan. Nederland dreigt ten onder te gaan door softheid. Eigenlijk is het al veel te laat, maar beter laat dan nooit: aanpakken die probleemgroepen!