Vinden jullie dit kunnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Vinden jullie dit kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 19:04

Ik ben regalmatig op bokt,maar meestal lees ik alleen maar,en post ik niet zoveel.
Maar nu had een vraag die ik jullie eens wil voorleggen.

Gisteravond was ik bij mijn nichtje,en die heeft boulimia.
Ze heeft nog 2 oudere broers,en een zusje,dus best wel een groot gezin.
Dat zijn allemaal echte zoetekauwen,en er is een aardige voorraad lekkers in huis. Oke,dat is ook wel logisch,want die anderen willen natuurlijk wel eens wat te snoepen.
Maar dit meisje had het er best wel moeilijk mee dat er vaak bakken met snoepjes op het aanrecht stonden,waar ze dus steeds tegenaan moest kijken. Het is natuurlijk maar een kleine moeite voor haar om het weg te zetten,maar dan kan de knop al om gegaan zijn...

Voor de moeder is het maar een kleine moeite om het snoep een beetje opgeruimd te houden,zodat het meisje niet overal lekkers ziet liggen.
In ieder geval tot ze haar therapie achter de rug heeft...

Aan de andere kant ontkomt zij er toch niet aan,ze fietst elke dag langs winkels met snoep,langs de bakker enz...

Het houdt me wel bezig eigenlijk,maar ik vindt het moeilijk,omdat ik niet weet wat er in het hoofd omgaat van iemand met een eetstoornis.

Wat vinden jullie? Moeten de mensen in dat gezin meer rekening houden met haar? Of moet zij er gewoon mee leren omgaan?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:11

Ik denk dat de familie er niet direct rekening mee moet gaan houden om het snoep weg te gaan steken... Als je boulimiapatiƫnt bent vind je dat snoep toch wel, of het nu gewoon op het aanrecht staat of in de kast waar je het niet ziet...
Als je nichtje boulimia heeft is ze beter gebaat met het aanpakken van haar probleem bij een psycholoog o.i.d. dan dat haar ouders het snoep wegzetten i.p.v. op het aanrecht laten staan.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:17

Just. Net als wat ik in het topic hieronder al zei:
Je kan alles wel weghalen, maar het gaat uiteindelijk toch om de mentaliteit van de persoon zelf. Overal in de samenleving zal ze eten tegenkomen. Net als alcoholisten overal geconfronteerd blijven met drank etc etc. Je kan wel thuis blijven en jezelf ervan weghouden, maar uiteindelijk zal je toch moeten accepteren dat jij het probleem hebt, en niet de omgeving.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:37

Ik denk allebei,zij moet er mee leren omgaan maar ik indt dat de mensen in haar omgeveing er ook wel degelijk rekening mee kunnen houden,zolang men het maar niet gaat overdrijven.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:58

in het begin kunnen haar ouders haar best een beetje helpen maar uit eindelijk zal ze het toch op eigen krachten moeten doen, niet iedereen ziet aan haar dat ze dat heeft dus niet iedereen kan er rekening mee houden en ze zal nog wel moeilijkere momenten krijgen dan een snoeppot thuis..