Tienerzwangerschappen, trend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:17

runningkawa schreef:
Zonder partner nog minder, dus het is handwerk of er ook maar wat voor over hebben.


Met condoom betekend voor mij: geen sex! Dus mijn keuze is altijd heel makkelijk Lachen En de kans op aids bijna verwaarloosbaar, als je het niet doet met homo's. Want dat zijn nog steeds de grootste groep mensen die het hebben/krijgen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:19

een vriendin van mij, zonder nog enige inkomen, vaste vriend en zonder een eigen dak boven haar hoofd, heeft dit jaar ook een baby gekregen. Het was een ongelukje, en haar vriend heeft haar regelrecht gedumpt.
Loop op het moment stage op een basisschool. HOeveel jonge moeders ik wel zie rondlopen, en hoe het gedrag is van die kinderen.

Ik ben bang dat mensen ondoordacht te werk Haha! gaan...

naja, krijg je wel weer meer werkgelegenheid in het land, maatschappelijk werkers, psychiaters, etc... Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:22

En ik zeker nog meer belasting betalen zeker, om als die geknakte zieltje te kunnen helpen?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:55

Prima"]
[quote="runningkawa schreef:
Zonder partner nog minder, dus het is handwerk of er ook maar wat voor over hebben.


Met condoom betekend voor mij: geen sex! Dus mijn keuze is altijd heel makkelijk Lachen En de kans op aids bijna verwaarloosbaar, als je het niet doet met homo's. Want dat zijn nog steeds de grootste groep mensen die het hebben/krijgen.
[/quote]

Homo's de grootste risicogroep? Misschien wel de grootste groep, maar dat wil niet zeggen dat je niets kunt oplopen bij de dames met wie jij het bed deelt of hebt gedeelt.
Bovendien is de pil niet 100% betrouwbaar. Je partner is een keer ziek of aan de diarree en als je dan geen kroost wilt kun je meteen een maand niet sexen.. 'T is maar waar je (en je partner) voor kiest...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:58

ZO kan je altijd wel redenen verzinnen om geen sex te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:00

Prima schreef:
ZO kan je altijd wel redenen verzinnen om geen sex te hebben!


Tja, ben is er voor Prima altijd nog de stofzuiger met regelbare zuigkracht Extreme duivel

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:01

Volgens mij moeten we Prima maar gewoon niet al te serieus nemen, die lijkt het nogal leuk te vinden om een beetje te provoceren Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:12

Sex met condoom, is geen sex. Dan is aftrekken nog beter! En dat doe ik dan liever!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:14

Volgens mij wil prima ff laten weten dat hij een man is Knipoog Haha!
Maar het is waar dat jongeren steeds eerder sex hebben en uit een recent onderzoek (dat je als jongerenwerker onder je neus gedrukt krijgt op maandagochtend Bloos) blijkt dat dit komt doordat jongeren lichamelijk steeds eerder volwassen zijn en daardoor ook steeds eerder emoties en gevoelens van een volwassene krijgen. Overigens is het aantal tienermoeders de afgelopen jaren bijna tot niet gestegen in tegenstelling tot het eerste bericht.
Wel denkik dat er beter voorgelicht moet worden en dat er dus ook ererder mee begonnen moet worden dus idd al op de basisschool.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:37

kinderen worden i.t.t. een paar eeuwen geleden, steeds later volwassen hoor hoor (ook lichamelijk). Dus daar waar je het over hebt, is een waarshcijnlijke een korte termijn trend analyse. ( de leeftijd waarop de secundaire slachtskenmerken zich gaan ontwikkelen heel ook wat te maken met afkomst achtergond en milieu)

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:40

prima dat klopt, het onderzoek loopt niet in eeuwen terug maar vanaf de jaren 60.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:23

runningkawa"]
Ah oke dat bedoel je.
Ik denk ook dat er vroeger meer taboe op was en he nu eerder besproken word of iemand onesteld is of niet.
Want dat maandverbandje in je broekzak ziet niemand hoor Lachen
[/quote]

Nee ik snap ook wel dat niemand dat maandverbandje ziet, 't was eigenlijk meer bedoeld vanuit de gedachte van een kind op de basisschool, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij ons op school waren er echt maar 2 die "al" ongesteld waren, die hoefden niet te gymen enzo. *LOL*

De rest vond dat eigenlijk best spannend enzo, dus bij ons was het niet iets waar niet over gepraat mocht worden.

Mijn conclusie is dus dat meisjes tegenwoordig eerder ongesteld worden. Of je dat zo makkelijk kan concluderen weet ik niet.

[quote="lis schreef:
Volgens mij ligt dat aan de verschillende afkomsten. Kinderen met ouders uit 'warme' landen worden op jongere leeftijd ongesteld, heb ik eens gelezen.



Mijn vriend werkt in het kleinste rotdorp van de kop van noord-holland, dus daar is geen kind uit een warm land te vinden...

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:23

sorry 2 x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:46

Ik durf dan wel te zeggen dat ik op de lagere school ook met maandverband liep, maar ook gewoon mee gymde.
Durfde toch niet tegen de meester te zeggen dat ik ongesteld was Bloos!
De jeugd van tegen woordig zegt eerder, hey Hans (want de voornaam mag voortaan ook ), ik gym niet mee vandaag want ik ben aan de rooie Tong uitsteken

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:06

"Mamma, er is hier op bokt een rare meneer die zegt dat hij liever aan zijn piemel trekt dan sex heeft met een sok op zijn worstje"
- Getraumatiseerd minderjarig bokt meisje

Nee maar even zonder dollen, ik heb geen meelij met die kindertjes die alleenstaan hun kindje moeten persen omdat hun vriendje geen condoom bij hadden. Beide heb je je verantwoordelijkheid, en die moet je maar nemen ook, en als je die niet hebt, dan heb je nog altijd hersens. (Tenminste dat dacht ik, maar dat blijkt weer vies tegen te vallen na dat topic van die 13 jarige moeder) Ook de ouders van deze kinderen zouden zich moeten schamen, je kunt veel beweren, maar tis toch altijd weer net dat ene milieu'tje.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:16

Ik ben 13 maar moet er niet aan denken om nu al met een jongen naar bed te gaan!
Ik heb niet eens een vriendje en hoef er voorlopig ook geen.
Zonder is veel leuker, lekker lol maken met je vriendinnen en af en toe een beetje sjansen Knipoog

Dat eerder ongesteld kan wel kloppen.
Zelf heb ik er gelukkig (praise the lord Haha!) nog geen last, maar een aantal vriendinnen van mij al vanaf groep 7 Bloos!

Het sneller volwassen worden van kinderen klopt ook wel.
Strings zijn er idd in alle maten (laatst bij de Hema zag ik 122 hangen Verward) en in groep 6 lopen er al genoeg met make-up rond.
Daarnaast krijgen kinderen steeds eerder piercings omdat het mag van hun ouders (mijn moeder zou me afschieten Tong uitsteken).
Bij mij op de manege loopt een meisje rondt, geloof dat ze een jaar of 11 is.
Maar toen ze in groep 4 zat vroeg haar moeder of ze ook een navelpiercing wilde. Omdat iedereen op de manege dat ook had (ja raar hè? Meiden van 16!).
Dus dat meisje zei ja en nu loopt ze met een navelpiercing.

Triest...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:18

Charlotte schreef:
"Mamma, er is hier op bokt een rare meneer die zegt dat hij liever aan zijn piemel trekt dan sex heeft met een sok op zijn worstje"
- Getraumatiseerd minderjarig bokt meisje


Whahahaaaaaaaaaahaha!
*kruipt onder bureau uit*
Sorry, maar ik moest hier ff heel erg hard om lachen Haha!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:20

Nu we het er toch over hebben, mijn 2 half zusjes:
De ene kreeg een kind op haar 17e .
En dat kindje is nu ehhh 5 ofzo gaat heel goed met d'r.
En d'r jongere zusje kreeg pas een dochtertje,
Zij is 18 .
Ehhh jah... waar gaat dat heen, EN <--- Arme kinderen toch?
Ik bedoel, je kunt geen stabiele baan hebben op zo'n leeftijd met een kind.
Dus je kunt je kind nooit veel te bieden hebben.
En dat je geen sex mag hebben onder je 16e, of weet ik veel wat vind ik zware onzin.
Als je het maar save doet, en weet wat je doet .
Als dat een regel zou zijn dan heb ik hem overtreden Clown .
Tiener moeder, daar heb je ook een website van, die heb ik welleens bekeken.
D'r zijn zelf meisjes van 13! moeder. Verward
Liefs Lis Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:24


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:28

Prima"]
[quote="Waterkippie"][quote="Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


hmm ik hoop wel dat dit geen sirieuze reactie is Bloos!
[/quote]

Sex met condoom is niets aan!
[/quote]


Dan hoop ik dat jij nog weet wat het woord 'sex' betekent Knipoog.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:25

Ja en Dewi uit Idols dan...Ik schrok me ook dood toen er in mijn moeders boekje 1 of ander stuk over Dewi schreef en dat ze zei dat ze een dochter van 4 had...ZE WAS 19!!!...Dus is denk ik rond haar 15e zwanger geraakt..Dat vond ik toen zo vroeg...En nu lees je op bokt al verhalen van kinderen die op hun 13e zwanger hebben en met zwangerschaptesten bezig zijn en blablabla en over abortus denken...Sjemig die hebben problemen die mensen van 20 soms nog niet eens hebben...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:22

Symmetje"]
[quote="loulou"][quote="newforestlover schreef:
Het is idd niet wettelijk toe gestaan om onder je 16e seks te hebben


meen je dat????!!!!! *zeer verbaasd*

zoiets kun je toch niet verbieden!?
[/quote]

Hahaha, watvoor boete leggen ze je daarvoor op?
[/quote]

En hoe willen ze dat controleren? Schijnheilig Bloos

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:26

Mijn stiefbroer had zn vriendin (17) ook zwanger gemaakt.. Die twee zijn echt zelf nog een stelletje asociale pubers, zeg ik, als 16-jarige, lol.. Ook is een 13-jarige vriendinnetje van me zwanger.. Mn stiefbroer zn vriendin heeft een abortus gehad (2x, de eerste was fout gegaan, en een pijn dat ze had!!) en dat 13-jarige meisje slikt nu hevige hormoonpillen.. Zij liever dan ik..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:36

Als je jezelf oud genoeg vindt voor seks(dan heb ik het over kinderen, leeftijd 12 t/m 16) zou je toch zeker moeten weten dat er kindjes van kunnen komen. En ook dat er dingen bestaan zoals condooms en de pil om dat te voorkomen.
Maar ga dan niet liggen janken dat je zwanger bent op je dertiende omdat je je hebt laten overhalen door je vriendje die te lui was condooms te halen en je moeder je te jong vindt voor de pil. Als je 13 bent mag je toch al wel hersens hebben...

Het kan altijd gebeuren dat je wel voorzorgsmaatregelen hebt genomen en dat het geluk niet aan je kant staat. Maar dat vindt ik wat heel anders dan het bovenstaande. Het is dan aan jou om te beslissen wat je met het 'ongelukje' doet.
Er zitten risico's aan(vader dumpt je meteen of anders na een tijdje, je studiekansen zijn verkeken ect.) maar het kan ook goed gaan. Mijn nicht kreeg op haar 19de een kind. Ik heb nu een harstikke tof achterneefje en zij heeft na een tijd haar opleiding weer hervat en is nu lerares.
Ik denk dat het vooral ligt aan hoe de omgeving je opvangt

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:35

Fasel"]
[quote="Prima"][quote="Waterkippie"]
[quote="Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


hmm ik hoop wel dat dit geen sirieuze reactie is Bloos!
[/quote]

Sex met condoom is niets aan!
[/quote]


Dan hoop ik dat jij nog weet wat het woord 'sex' betekent Knipoog.
[/quote]

Nee Huilen