Tienerzwangerschappen, trend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:35

maar het is toch algemeen bekend dat kinderen steeds jonger volwassen worden? Op de basisschool lopen mini-vrouwtjes. kopieen van hun moeder. kinder strings zijn overal te koop.

Ik vind het schandalig, maar je houd het niet tegen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:50

Ik denk dat veel jonge meiden heel goed weten waar veilige sex goed voor is. Maar ja, "mij overkomt dat niet" ...
Ik was op die leeftijd nog helemaal niet met sex bezig. Ik was echt nog kind. Het lijkt wel of kinderen tegenwoordig steeds jonger volwassen willen zijn.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:40

weet ik niet yorghos. Niemand zegt toch tegen de kinderen dat ze niet zo volwassen moeten doen? Kinderstringetjes zijn te koop, en moeders kopen het omdat het kind erom vraagt.

Toen ik 13 was vond ik het leuk om de hond van de buren uit te laten, om lekker te spelen met een bal en de buur-kinderen. Als je nu 13 bent moet je al gaan bedenken wat je aan moet omdat je uitgaat op zaterdag avond.
Kinderen verzinnen zelf niet dat ze volwassen willen zijn (ok, in zekere zin wel, nl makeup gebruiken, jurk van moeders aan, maar dat is nog steeds spelen in mijn ogen)
Het wordt allemaal opgedrongen door de media heb ik het idee. Het is een rare wereld. Van de week kwam mijn nichtje van nog geen 2 logeren. Wij zitten dus tv te kijken om 19.00. En je gaat opeens met andere ogen naar de reclame kijken met zo'n hummel naast je. En ik schrok me dood van wat er allemaal op dat tijdstip langskwam.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:54

Ik denk dat het te maken heeft met dat de kinderen veel vroeger met sex in aanraking komen en er dus ook vroeger "nieuwsgieriger" naar worden. Wat is het? Hoe zou het zijn.. Ik zou het best wel een xtje willen proberen. Zeker als er al vriendjes of vriendinnetjes zijn die er over praten zeggen dat het heel stoer is ofzo. (Ja dan kan je toch niet achterblijven? Zo gaat dat vaak wel..) En het is dan denk ik toch het gebrek aan informatie... Veel meisjes van 12/13 en zelfs wle daar boven zijn nog niet aan de pil omdat moeders dat niet wil (of om andere redenen) omdat ze dan denkt.. "Dat heeft ze voorlopig toch nog niet nodig, die is pas 14 die is nog helemaal niet toe aan sex!" Zelfs als ze aan hun moeder om de pil vragen wordt er vaak een antwoord gegeven in de trant van dat het niet hoeft, of dat ze er nog niet aan toe zijn. En.. Met je ouders over sex praten? Wie doet dat nou! Op die leeftijd echt niet veel.. Ondanks de verwoedde pogingen tot sexuele voorlichting op scholen e.d denk ik niet dat de kinderen er veel vanaf weten, en dat heeft denk ik niks te maken met tienerzwangerschappen als trend, maar ik denk meer .. de "eerste keer" als trend..

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:05

ja inderdaad, heerlijk he, ouders die zeggen:" Je bent er nog niet aan toe"
Als dat kind nou aan geeft aan de pil te willen, wie ben jij dan als ouder om te zeggen dat het niet mag! Je kind is notabene nog zo eerlijk om het te vragen!

De enige die kan bepalen of het kind aan sex toe is of niet is toch echt het kind zelf.
Ik heb liever dat mijn kind thuis in z'n eigen bed het voor het eerst doet dan buiten in een tochtig steegje terwijl jij denkt dat je dochter een filmpje zit te kijken bij haar vriendin.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:35

Yorghos schreef:
Ik denk dat veel jonge meiden heel goed weten waar veilige sex goed voor is. Maar ja, "mij overkomt dat niet" ...
Ik was op die leeftijd nog helemaal niet met sex bezig. Ik was echt nog kind. Het lijkt wel of kinderen tegenwoordig steeds jonger volwassen willen zijn.


dat heb ik nou ook!
als ik af en toe mensen om heen hoor praten over sex, die erg jong zijn, denk ike cht jeeetje bij wijze van spreken speelde ik toen nog met de barbies!
en was helemaal niet bezig met jongens en sex!
Het buurmeisje van mijn ouders is nu 11, en die sprak ik laatst even, en ze had het erover dat ze wel een string aan moest omdat anders jongens het "randje" van haar onderbroek zou zien, en dat was niet cool.
Help ik stond even met mijn mond vol tanden Schijnheilig
toen ik elf was dacht ik niet eens na over een string, laat staan wat jongens ervan zouden vinden haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:37

Ik wist niet eens wat een string was op mijn 11e... en op mijn 14e vond ik dat nog iets vies zo`n ding tussen je naad Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:43

Toen ik 13 was speelde ik nog met babie's Haha!
Ik was er met sex ook wel vroeg bij maar niet zo vroeg.

Ik denk dat er mischien een beetje meer voorlichting moet worden gegeven !

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:39

ik was zelf net 20 toen mijn dochter (bijna 14) geboren werd,en gelukkig heb ik haar zo vroeg gekregen,want ik ben den DES dochter en heb na mijn bevalling 8 operaties gehad en op mijn 27ste is mijn baarmoeder verwijderd,dus achteraf ben ik heel blij met haar,want ik heb nooit meer een kind gekregen.
tevens gebruikte ik wel de pil toen der tijd,dus ik hou het er maar op dat het zo heeft moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:02

maudy schreef:
maar het is toch algemeen bekend dat kinderen steeds jonger volwassen worden? Op de basisschool lopen mini-vrouwtjes. kopieen van hun moeder. kinder strings zijn overal te koop.

Ik vind het schandalig, maar je houd het niet tegen.

of denken eerder volwassen te zijn
Groot verschil.

Want je hoort ze soms zulke kinderachtige uitspraken doen, maar denken dat ze dan heel verstandig klinken.
Zo ook met hun daden.

En dan vraag ik me af waar de ouders zijn.
Of zitten die de hele dag op het werk en komt er geen opvoeding.
Hebben die geen zin meer om eens een aanvaring met kind lief aan te gaan.
Want ik weet toch zeker dat op 13 jarige leeftijd niet met strings en schaarse kleding de straat op kwam.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:40

Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:43

En elke jongen die onder de 18 een stijve krijgt hak je er meteen af, hoeven wij ook niet meer bang te zijn voor ongewenst zwanger te zijn.

Tjonge jonge prima

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:46

maudy schreef:
weet ik niet yorghos. Niemand zegt toch tegen de kinderen dat ze niet zo volwassen moeten doen? Kinderstringetjes zijn te koop, en moeders kopen het omdat het kind erom vraagt.


Of omdat moeders het wil!...Zo'n geval heeft bij mij in de klas gezeten. Die moeder kocht alles voor haar en ze had lading make-up op!!!...Die moeder wou haar gewoon er erg volwassen uit laten zien..Dan kan je er als kind niks aan doen...

Idd lopen er veel meisjes rond die al lang met iemand naar bed zijn gegaan voor hun 14...Niet normaal!...Vreselijk gewoon...

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:46

en wie zegt dat de pil 100% betrouwbaar is?
1x vergeten en dan zit je nog met de problemen.
complete onzin wat prima zegt.
pil+condoom en dan NOG heb je niet echt 100% zekerheid.
een ongelukje zit in een klein hoekje.

ik ben nog helemaal niet met zulke dingen bezig ben ook nog niet aan de pil maar als het komt zal ik toch uiterst voorzichtig zijn.
mijn jeugd is toch al niet wat het geweest had moeten zijn dus meer ellende wil ik dan graag voorkomen.

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:50

Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


Okee, ik duik niet met iedereen het bed in ( ben zelf nog maagd ), maar ik moet wel aan de pil ? Lekker logisch.
En hoe ga je dan met SOA 's om? Ik wil geen HIV, omdat de ander zo'n condoom maar gedoe vind.

Als ik anti-conceptie wil, bepaal ik zelf trouwens wel wat dat word. De prikpil of een spiraaltje, denk ik zelf.

Of ik laat mijn vriendje gewoon de pil slikken !

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:55

Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


hmm ik hoop wel dat dit geen sirieuze reactie is Bloos!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:06

runningkawa schreef:
of denken eerder volwassen te zijn
Groot verschil.



Nee ik bedoel echt volwassen zijn.(cq. worden) lichamelijk gezien dan.
Mijn vriend geeft les op een basisschool en ik heb het idee dat die meisjes steeds eerder ongesteld worden. Toen ik op de basisschool zat, was de eerste in groep 8 ongesteld. Is vroeg, maar dat kan. Nu zitten ze soms al in groep 6! (dus dan zijn ze +/- 8 jaar oud!!!) Bloos!

Ik weet niet of het aan mij ligt, of dat er nu meer over gepraat wordt dan vroeger (lijkt me stug, want het valt wel op als je met je maandverbandje in groep 6 naar de wc loopt...)


Over geestelijke volwassenheid zullen we het helemaal maar niet hebben... (ik ken ze van 32 die nog niet de pubertijd hebben gehaald...)

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:06

En dan lekker allemaal enge ziektes oplopen zeker.
Daarbij is die pil ook niet altijd even veilig,hoor.Mijn schoonzus was ook ineens zwanger en toch altijd braaf de pil geslikt.Kindje is net 2 geworden.
Als ik op stal of waar dan ook af en toe die verhalen hoor over de "eerste keer",doet het gros het zonder iets en hopen dan maar dat ze niet zwanger zijn.Ze weten het wel,maar willen het op dat moment blijkbaar niet weten.
Jemig ik heb geloof ik tot mijn 15de met barbies gespeeld.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:07

en jongens, jullie kennen Prima toch!

(ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen, zeker om de reactie van RK...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:08

Ah oke dat bedoel je.
Ik denk ook dat er vroeger meer taboe op was en he nu eerder besproken word of iemand onesteld is of niet.
Want dat maandverbandje in je broekzak ziet niemand hoor Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:15

Dit systeem zou op Nederlandse scholen ook z'n diensten kunnen bewijzen...

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:20

maudy"]
[quote="runningkawa"]of denken eerder volwassen te zijn
Groot verschil.
[/quote]


Nee ik bedoel echt volwassen zijn.(cq. worden) lichamelijk gezien dan.
Mijn vriend geeft les op een basisschool en ik heb het idee dat die meisjes steeds eerder ongesteld worden. Toen ik op de basisschool zat, was de eerste in groep 8 ongesteld. Is vroeg, maar dat kan. Nu zitten ze soms al in groep 6! (dus dan zijn ze +/- 8 jaar oud!!!) Bloos!
[/quote]
Volgens mij ligt dat aan de verschillende afkomsten. Kinderen met ouders uit 'warme' landen worden op jongere leeftijd ongesteld, heb ik eens gelezen.


[quote="maudy schreef:
Over geestelijke volwassenheid zullen we het helemaal maar niet hebben... (ik ken ze van 32 die nog niet de pubertijd hebben gehaald...)


Ik ken er ook één Lips are sealed

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:09

Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


hahah zouden jullie wel willen he!
Haha!
(en dan lekker allemaal soa's oplopen Scheve mond )

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:13

Waterkippie"]
[quote="Prima schreef:
Ik vind ook dat elke vrouw standaard aan de pil moet, als ze ongesteld worden! Dan heb je dat geneuzel niet meer en kunnen wij mannen het zonder condoom doen!


hmm ik hoop wel dat dit geen sirieuze reactie is Bloos!
[/quote]

Sex met condoom is niets aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:14

Zonder partner nog minder, dus het is handwerk of er ook maar wat voor over hebben.