Tienerzwangerschappen, trend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:46

Misschien dan toch je mening een beetje herzien? Sex met condoom is misschien niet lekker, maar je hebt wel sex Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:24

Prima"]
[quote="runningkawa schreef:
Zonder partner nog minder, dus het is handwerk of er ook maar wat voor over hebben.


Met condoom betekend voor mij: geen sex! Dus mijn keuze is altijd heel makkelijk Lachen En de kans op aids bijna verwaarloosbaar, als je het niet doet met homo's. Want dat zijn nog steeds de grootste groep mensen die het hebben/krijgen.
[/quote]
In Afrika niet. Daar krijgen vrouwen het van mannen, want die mannen gaan overal mee naar bed en met iedereen. en dan willen ze een jong grietje dat nog maagd is, dan kunnen ze het van haar niet krijgen. Gevolg: zij krijgt gelijk de eerste de beste keer dat ze gemeenschap heeft HIV besmetting. En de echtgenotes thuis die met niemand vreemd gaan krijgen het ook. Dus eh........ nee, het is allang geen homoziekte meer. Ik denk zelfs dat tegenwoordig meer hetero's het krijgen. En vooral onder de vrouwen neemt het toe. Niet zo raar ook dat laatste, als je bovenstaande leest.

Wat betreft tienerzwangerschappen...... als ik op het jeugdhonk toch ook lees hoe grietjes van 16 zich totaal ophangen aan hun vriendje (ik hou zo van hem en kan niet zonder hem) dan denk ik "waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig". Ze doen dingen waar ze klaar voor denken te zijn, maar als je vervolgens leest hoe ze ruzie maken over de simpelste dingen op de domste manieren, dan is het duidelijk dat het nog echt kinderen zijn. En als je het uitlegt begrijpen ze dat niet. Ze geloven je niet, en ze moeten het de hard way ondervinden. En ja........... dan kan er wel eens een tussen zitten die zwanger wordt.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:08

uhmm het valt mij wel op dat de meeste mensen hier op bokt vinden dat de jongen voor condooms moet zorgen, vind ik een achterhaalt iets. sorry maar waar er twee mensen sex hebben zullen zij ook beiden verantwordelijkheid moeten dragen en dus ook beiden voor condooms moetn zorgen. En als je dat dan niet bij de drogist durft te halen, ziijn er genoeg automaten waar je ze uit kunt trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:09

Nou de jongen mag ook nog wel iets doen.
De vrouw de pil en de jongen de condoom.
Komt hij er nog makkelijk vanaf Lachen

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:24

runningkawa schreef:
Nou de jongen mag ook nog wel iets doen.
De vrouw de pil en de jongen de condoom.
Komt hij er nog makkelijk vanaf Lachen

misschien wel maar als hij ze niet heeft, is het handig om ze zelf te hebben!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:26

susan"]
[quote="runningkawa schreef:
Nou de jongen mag ook nog wel iets doen.
De vrouw de pil en de jongen de condoom.
Komt hij er nog makkelijk vanaf Lachen

misschien wel maar als hij ze niet heeft, is het handig om ze zelf te hebben!
[/quote]
sja, liever een condoom dan een kindje. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:28

Dan gewoon geen sex.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:28

runningkawa schreef:
Dan gewoon geen sex.

Ik denk dat dit voor hele jonge mensen toch nog wel de beste optie is. MAar ja, daar denken zij dus anders over. Dus dan maar kans op een tienerzwangerschap.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:46

Ok ok, ik wil best wel een condoompje gebruiken hoor Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:57

Hey,

typisch iets voor deze tijd he?! Ik kan me aan heel veel "maatschappelijke problemen" ergeren. Mensen voelen zich nergens meer verantwoordelijk voor. En wie mogen er weer zorgen dat het goed komt? De mensen die hun eigen dingetjes wél voor elkaar hebben.

Hoe moeilijk ís het nu om elke dag op dezelfde tijd de pil in te nemen. Hoe dom ben je als je zoiets standaards vergeet?! Je vergeet toch ook niet dat je je aankleedt 's morgens, of je tanden te poetsen?
En hoe moeilijk is het tegenwoordig om een pakje condooms te kopen? Je kunt ze geheel anoniem halen in de supermarkt...!

Waar ik "bang" voor ben is dat het een cirkeltje wordt: onverantwoordelijke mensen die kinderen krijgen, niet weten hoe op te voeden, niet weten hoe regels te stellen, niet weten hoe normen en waarden bij te brengen... Wat kun je dan verwachten van de kinderen?

Ik heb er een hekel aan om al dat soort dingetjes bij een school neer te leggen: school is er om nederlands, wiskunde en natuurkunde te leren. Oke, een stukje biologie hoort er ook bij. Maar om nou een hele opvoeding over te moeten laten aan een school die aan allerlei regeltjes moet voldoen. Geef zo'n school dan de mogelijkheden om dingen écht aan te pakken. Vind je het gek dat er een lerarentekort is?!

Ik kan nog wel even doorgaan met spuien hoor. Gal zat. Maar moet ook nog werken, zodat ik m'n huur kan betalen en m'n belastingen, en m'n ziekenfonds. En wie weet blijft er uiteindelijk wat over om te sparen, kan ik later als ik groot ben een kindje goed op de wereld zetten...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:03

Ok ok, ik wil best wel een condoompje gebruiken hoor

Gezien je bijdragen aan dit topic lijkt het me handig als jij je idd. voorlopig even niet voortplant... Lachen

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:04

OK dan! OK dan!

edit: was voor 1 berichtje hoger Lachen
Als past het ook wel bij bovenstaande Tong uitsteken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:26

Prima schreef: de leeftijd waarop de secundaire slachtskenmerken zich gaan ontwikkelen heel ook wat te maken met afkomst achtergond en milieu.

Prima wil jij mij dit eens uitleggen? (ik kom overigens uit een UITSTEKEND milieu, dus wat houd dat voor mij dan in?)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:30

Idd je hoort het nu vaak... K moet er niet aan denken

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:44

Chubby schreef:
Ok ok, ik wil best wel een condoompje gebruiken hoor

Gezien je bijdragen aan dit topic lijkt het me handig als jij je idd. voorlopig even niet voortplant... Lachen

Groetjes!


Hahaha OK dan!

Wat betreft je eerdere post... Ik denk niet dat dit een probleem van deze tijd is, maar wel merk je dat kinderen eerder een kind willen. Ik lees vaak over tienermoeders dat ze bewust zwanger zijn geraakt. Dat vind ik echt ongelofelijk! Hoe kan je als 16-jarige nou een verlangen naar een kind hebben Verward
Misschien omdat de kinderen van nu minder liefde ontvangen? Ik roep maar wat.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:52

bah ik moet er niet aan denken en ook niet over 2 jaar (denk ik dan) en ik ken al kinder van 8 die ongesteld zijn hoor , wat was trouwens dat topic van dat meijse van 13?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:01

Wat betreft je eerdere post... Ik denk niet dat dit een probleem van deze tijd is, maar wel merk je dat kinderen eerder een kind willen. Ik lees vaak over tienermoeders dat ze bewust zwanger zijn geraakt. Dat vind ik echt ongelofelijk! Hoe kan je als 16-jarige nou een verlangen naar een kind hebben
Misschien omdat de kinderen van nu minder liefde ontvangen? Ik roep maar wat..


Nah.... Vroeger voelden de mensen zich verantwoordelijker voor hun eigen daden. Of misschien idd. anders gezegd: ze moesten zich wel verantwoordelijk stellen voor hun eigen gedragingen, want een ander deed het gewoon niet...

Er is natuurlijk een verschil tussen bewuste tienermoeders en tieners die per ongeluk zwanger raken (alhoewel je je misschien soms af kunt vragen in hoeverre het per ongeluk ís). Ik heb zelf ook altijd heel graag kindjes gewild. Maar ondanks die sterke gevoelens laat je dan toch je verstand de baas zijn... Mede ook door de plek in een samenleving die je inneemt. Ik nam dus een verzorgpony en later een hond...

Laatst zag ik een stukje van een documentaire over 2 zeer jonge mensen die geestelijk niet helemaal waren. Zij kregen bewust een kindje. En werden daarbij geholpen door allerlei instanties. Ongelofelijk wat er allemaal mis ging in dat "gezin" en dan nog zeggen op tv dat ze over een jaar of 2 ("als dit kindje wat beter voor zichzelf kan zorgen" Verward ) wel een broertje of zusje erbij wilden...! Ze zaten in een kaal huis, zonder vloerbedekking, zonder tv, etc. zodat ze pampers konden kopen.. Nah, dan zit ik echt wild verontwaardigd rechtop in m'n bed hoor (werd laat uitgezonden Lachen ). Daar gaan onze belastingcenten dus ook heen he!

Dan denk ik: Jeetje, treedt eens op als instantie zijnde, waar maak je je tijd en geld aan op joh...

Groetjes!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:28


assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:39

Tsja, ik denk dat het ook 'n soort van stoerheid is voor al die mensen om het zonder condoom te doen. Als het vriendje zegt: "nee joh, condoom is slecht, niet lekker, niet stoer en saai, we doen zonder". Dan zullen veel meiden imo zoiets hebben van: "oo ja, lief vriendje, natuurlijk doen we het zonder, dat is stoerder" omdat ze zoveel van hem (denken te) houden.

Ik ben het trouwens ook met susan eens dat niet alleen de man, maar ook de vrouw voor het condoom moet zorgen. Heb je tenminste ook altijd 'n reserve Knipoog als je nog 'n keertje wil Tong uitsteken . En het is idd écht niet moeilijk om 'n supermarkt/drogist binnen te lopen en 'n pakje condooms op de toonbank te leggen, af te rekenen en weer naar buiten te lopen *LOL* . En als je dat wél eng vind, kun je ze ook anoniem bij 'n postorderbedrijf bestellen, of uit 'n automaat trekken.... Manieren genoeg dus

Ben het eigenlijk wel eens met de meeste reacties in dit topic, die van Prima er buiten gelaten Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:01

Bewuste tienermoeders? Geen verantwoordelijkheidsgevoel. Want zorgen ze zelf voor eten, inkomen, onderkomen? Nee hoor, dat laten ze aan mamma over. Als ik een tienermoeder tegenkom die zelf voor haar eten, inkomen en onderkomen (dus geen uitkering) zorgde *voordat* ze zwanger raakte en toen besloot dat ze een kind wilde, geloof ik in het fenomeen. Maar die vind je niet. Wedden?

Bewust moeder worden houd in mijn boekje in dat je zelf de verantwoordelijkheid over je bestaan neemt. En dat doen die meiden niet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:45

mobick schreef:
Prima schreef: de leeftijd waarop de secundaire slachtskenmerken zich gaan ontwikkelen heel ook wat te maken met afkomst achtergond en milieu.

Prima wil jij mij dit eens uitleggen? (ik kom overigens uit een UITSTEKEND milieu, dus wat houd dat voor mij dan in?)



Mmm, vaak (maar echt heel lang niet altijd) is het zo dat mensen uit een economische achterstand achtergrond komen, eerder in de puberteit komen. En dit verhaaltje andersom. Heel vaak zijn faktoren als stress prestratiedwang hier aan gerelateerd en hiermee is ook weer een correlatie met de vroegte/laate van de puberteit. Al dit soort zaken zijn met elkaar verbonden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:50

Chubby schreef:
Ok ok, ik wil best wel een condoompje gebruiken hoor

Gezien je bijdragen aan dit topic lijkt het me handig als jij je idd. voorlopig even niet voortplant... Lachen

Groetjes!



Kijk, leuk dat je dit naar voren brengt Lachen. Ik vind namelijk ook dat heel veel mensen zich niet zouden mogen voorplanten. Er moet een selectie komen op geestelijke stabiliteit en genetische achtergronden. Levensovertuigingen kan wellicht ook een rol spelen. Een beetje de natuur nabootsen; survival of the fittest. Of: hoe beter de genen ect, hoe meer kinder bijslag? Stimuleren dus! Bijna alles in het dagelijks leven draait om het voortbestaan voor de mensen en ook hier zie je eigelijk survival of the fittest. Waarom ook al niet vooraf een selectie maken. Lijkt me macro economisch ook niet een slechte keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:13

Ik ben blij dat jij met je enge gedachtes dan zeker nooit in aanspraak komt voor een baby.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:48

Dat weet jij helemaal niet!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:01

Bewust is OK, dan is er tenminste heel goed over nagedacht. Mijn nicht heeft een week voor haar 20ste een kind gekregen. Ze is ook getrouwd op haar 18 en een half. Ze zijn nog steeds bij elkaar.

Maar helaas ken ik ook genoeg voorbeelden uit m'n omgeving....... en ook nog wel voor de tweede keer zwanger (eerst op 15den en toen op 17de) *zucht*

Ik snap het niet, je kunt op je vingers toch natellen dat als je vrijt zonder condoom er wat kan gebeuren?