wat is de tactiek van die paardenbeul??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 14:34

Knipoog

maar goed, nu komen we bij de verdovende middelen aan. dus moet die man ergens zijn spul halen. we weten allemaal dat er meer slachtoffers vallen. en ook dat dit zich niet meer beperkt tot de achterhoek. laten ze onderzoeken of er gebruikt wordt en wat het is en waar het gekocht kan worden.

ja ja ik zie ook teveel films Haha! maar goed, dit is wel ff de werkelijkheid. Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:47

kunnen jullie misschien ook uitleggen waarom jullie dit allemaal denken?

de enige reden die ik kan bedenken is dat het de dader een goed gevoel geeft dit te doen, want ik denk dat hij ook anders liever gewoon in zijn bed ligt hoor.

een ander pijn doen kan iemand een goed gevoel geven als hij zelf veel pijn heeft geleden dat door een ander gedaan is.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:29

Citaat:
dus moet die man ergens zijn spul halen.


Sedalin kun je in de ruiterzaak krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:37

En ik vraag em af of het dezelfde creep is die in Twente de boel uitmoordt als die gek die in Hoogezand dat paardje heeft doodgestoken. Scheve mond

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:36

Ik zit het me ook al een paar dagen af te vragen. Lust moordenaars beginnen vaak ook jong met martelen van beesten, vaak begint het met vliegen of zo de ppotjes en vleugels uittrekken, katten martelen.

Het is opvallend dat hij altijd vrouwelijke dieren pakt en rond de geslachtsdelen verwond. Misschien krijgt hij er een kick van om op die manier met vrouwen om te gaan en doet het dan maar met dieren omdat hij het met vrouwen nog niet durft??

Is ooit wel eens bekeken of die paarden ook misbruikt zijn??

En verdoven of vastzetten moet haast wel, geen paard blijft staan als er achter hem iets gebeurt, zelfs je eigen paardje draait zich om, dat is toch en instinkt. Sedalin kun je overal kopen, tube erin spuiten even wachten en hij kan rustig zijn gang gaan.

Ik hoop dat ze zo'n gek snel te pakken krijgen maar hij gaat ogenschijnlijk willekeurig te werk, geen vaste plaats of tijd tussen de daden.


het enige wat zou werken ben ik bang is alle dieren naar binnen s nachts en 1 lokdier buiten met continue controle erbij. En dan maar hopen dat hij erin trapt.

Maar dat is niet haalbaar helaas.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:40

Zijn het trouwens altijd merries? Zou het zo'n vent zijn.. die je weet wel... emmert Scheve mond
edit: ik zie net dat dat degene boven mij ook al zo'n soort idee had.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:01

Ik heb alles wat ik zelf denk wel zo'n beetje gezien. Jonge man, blank, slechte jeugd, teleurgesteld/uitvaller in de maatschappij, seksueel getinte daad doordat de schede steeds bewerkt wordt, doet het voor de kick en stapt misschien in de toekomst nog eens op mensen over. Alleen denk ik juist niet dat het een onverzorgd type is. Ik denk dat hij er heel gewoontjes uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:10

Ik denk dat het iemand is waarvan je het helemaal niet verwacht Scheve mond

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:39

Jullie hebben het steeds over 1 persoon Verward maar stel je nou eens voor, de ene houd vast, de ander doet zijn dingetjes (weet niet wat hij allemaal uitspookt met de paardjes? is in ieder geval te smerig voor woorden)
Als je in een goeie houding gaat staan denk ik dat het paard niet kan trappen, en mischien hebben ze wel zoiets als een praam ofzo.
Ik denk iig dat heb 2 personen zijn, die denken dat ze uitvolkorenen (schrijft verkeerd?) zijn ofzo, dat ze dit moeten doen.
Oftewel ze zijn achterlijk.
En of het mischien een vrouw is, dat zou je namenlijk helemaal niet verwachten, mischien wel een man en een vrouw.
Je weet het niet, mischien wel iemand die wraak wil, of 2 iemanden.
Kunnen we niet alle mishandelde paarden op een rijtje zetten, mischien komen we dan bij een soort plan van de dader, met wat hij doet met de paarden.
En heeft de smeris niet meer onderzoek gedaan?
Hoeveel paarden moeten er zo toegetakeld worden tot de smeris er wat aan doet?
Ik bedoel als er mensen op deze manier worden toegetakeld kunnen ze er wat van zeggen (die mensen) paarden niet, dieren niet. daar word altijd zo weinig over nagedacht.
Arme paardjes.. Verdrietig
Ik wil niet weten wie de volgende is.
Liefs lis

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:44

Het is dus niet zo als we eerst dachten dat het om een soort offer ging toch?

Die eikel verkracht ze ook of niet? Boos!

Iemand uit een sociaal zwak milieu, zwakzinnig, geen hoge status, vast ook lelijk want anders deed hij het wel bij vrouwen.

Zoiets denk ik.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:46

Ik meen te herrinneren dat er een shetlander opgehangen was en verkracht, is dat denk je de zelfde man? Boos!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:50

SuperPepeijn schreef:
de enige reden die ik kan bedenken is dat het de dader een goed gevoel geeft dit te doen, want ik denk dat hij ook anders liever gewoon in zijn bed ligt hoor.

een ander pijn doen kan iemand een goed gevoel geven als hij zelf veel pijn heeft geleden dat door een ander gedaan is.


Precies. En dat er hier gezegd wordt dat alle mishandelde paarden merries zijn zou inderdaad te maken kunnen hebben met de haat tegen het vrouwelijk geslacht ofzo?

Maar waarom paarden dan? Waarom niet koeien ofzo, of andere beesten. Waarom alleen merries?
Ik ben ook best wel benieuwd of er onderzoek naar is gedaan of de paarden ook zijn misbruikt. Dit is echt niet uit te sluiten! Ik had een hele tijd geleden een programma gezien over een man die een pony had die hij als zijn vrouw zag, waar hij dus ook sex mee had. (Yak Scheve mond ) En ALS de paarden al misbruikt zijn, waarom dan ook nog wonden maken met een scherp voorwerp?
Waarom de geslachtsdelen?
Hoe gaat de persoon te werk? Wat gebruikt hij of zij?

Het kan allemaal verschillende redenen hebben, hoop maar dat het allemala snel ophoudt, arme beestjes.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:51

Verdrietig;( Boos!:(:(

Echt verschrikkelijk bah bah bah, moet je toch niet aan denken. :/

Ik denk dat het wel dezelfde is, er lopen hopelijk niet nog meer mensen rond met zo'n zieke geest. Hopelijk brengt het niet een paar debielen op een idee ofzo.

Maar waarom? Dan mis je toch gevoel een hart. Ik ben echt beneiwud wat voor persoon dit doet, waarschijnlijk is diegene zelf ook verkracht of misbruikt.

Ik denk als iedereen weet wie het gedaan heeft met foto enzo, dat die zo is neegeknalt. Lachen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:53

Avanti schreef:
Iemand uit een sociaal zwak milieu, zwakzinnig, geen hoge status, vast ook lelijk want anders deed hij het wel bij vrouwen.

Zoiets denk ik.


Dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Als je nou na gaat dat er zoveel ontzettend intellectuele mensen zijn die helemaal doordraaien en dan zich totaal los maken van de wereld en opzichzelf leven. Of juist zich zo normaal mogelijk gedragen, maar in hun gedachten de meest enge dingen bedenken.. Dat de persoon lelijk is hoeft ook niet het geval te zijn, misschien heeft hij een angst of afkeer voor vrouwen? En bovendien, als een man iemand wil verkrachten doet ie dat toch wel ongeacht of ie nou lelijk is of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:55

Ik dacht dat er ook ruintjes of hengsten waren mishandeld en dat de geslachtsdelen waren afgesneden ( Misselijk ) ofzo?
Ik weet het niet zeker. Het kan ook zijn dat dat heel lang geleden een keer in de break out stond. Maar dat was in Duitsland.

MISSCHIEN IS HET DIE VENT UIT DUITSLAND DIE NAAR NEDERLAND VERHUISD IS?

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:58

Misschien is het beter om eerst al het informatie materiaal te verzamelen, voordat er dingen geroepen worden. Ik zeg net wel dingen, ik heb wel een beetje mee gekeken op tv, en in de krant maar ik heb nietecht alles gevolgd. Wie komt met de feiten?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:59

sl0wm0ti0n"]
[quote="Avanti schreef:
Iemand uit een sociaal zwak milieu, zwakzinnig, geen hoge status, vast ook lelijk want anders deed hij het wel bij vrouwen.

Zoiets denk ik.


Dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Als je nou na gaat dat er zoveel ontzettend intellectuele mensen zijn die helemaal doordraaien en dan zich totaal los maken van de wereld en opzichzelf leven. Of juist zich zo normaal mogelijk gedragen, maar in hun gedachten de meest enge dingen bedenken.. Dat de persoon lelijk is hoeft ook niet het geval te zijn, misschien heeft hij een angst of afkeer voor vrouwen? En bovendien, als een man iemand wil verkrachten doet ie dat toch wel ongeacht of ie nou lelijk is of niet..
[/quote]


Ja okee, dat is wel zo maar dat kwam bij mij op. En mischien is hij wel bang van mensen durft hij wel paarden maar geen vrouwen te verkrachten. Ik bedoelde dat hij waarschijnlijk geen vrouwen kan krijgen dan ofzo en dan maar paarden gaat verkrachten. Hij is arm en kan ook niet naar de prutsmutsen.

Ik verzin ook maar wat hoor, ik hoop trouwens dat ze er wel ooit echt achterkomen. Zou toch verschrikkelijk zijn als die freak hier rond blijft lopen. Scheve mond

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:37

sl0wm0ti0n schreef:
Maar waarom paarden dan? Waarom niet koeien ofzo, of andere beesten. Waarom alleen merries?


Waarom er merendeels merrie's worden mishandeld is mij niet helemaal duidelijk.Maar als het echt zo is dat de dader iets tegen het vrouwelijk geslacht heeft,is daar al het antwoord op de vraag waarom paarden.Kijk alleen al naar het laatste slachtoffer,groots is het verdriet van de eigenaresse en bijrijdster op tv geweest.Bij ons kwam het als een steek in het hart aan,maar de dader moet bij die beelden,ohw ik wil er niet aan denken Boos!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:49

MOHGirl schreef:
Ik meen te herrinneren dat er een shetlander opgehangen was en verkracht, is dat denk je de zelfde man? Boos!


Dan is hij wel extreem ver van huis geweest, want dat was in het Zuidwesten van Nederland.. Scheve mond Zwijndrecht om precies te zijn.. Scheve mond

Ik denk dat ze eens een profiel moeten maken van de eigenaren. Paarden opzoeken en kijken wie de eigenaren zijn. Dan kijken of deze op een of andere manier met elkaar verbonden zijn.. Mocht er namelijk blijken dat er een aantal mensen een persoon kennen waar ze bijv ruzie mee hebben gehad dan kom je al op motieven..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:05

Al geef je een paard een spuit sedalin en een praam om, ik geloof niet dat een merrie dan doodleuk blijft staan als er een onbekend figuur achter haar in het wilde weg aan het steken is Scheve mond

Ik geloof niet dat iemand uit wraak iemands paard zo toetakeld. En al helemaal niet zoveel, dan zou hij dus waarschijnlijk die mensen uit de paardensport kennen, en iemand uit de paardensport zou het niet over zijn hart krijgen zoiets te doen.

Ben echt zo blij, dat ze bij ons op stal snachts letterlijk achter slot en grendel staan!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:25

Het hoeft niet iemand te zijn uit de paardensport.. Denk maar aan een doorgedraaide klasgenoot omdat hij word gepest bij het leven..

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:31

Misschien leest de persoon ook wel mee hier op bokt, iemand wel eens aan gedacht? Of is hij of zij "media" gek en wil ook wel eens de krant halen. Volgens mij gaat het bij dit soort mensen om de kick en macht, al dan niet in combinatie met seksuele frustraties Misselijk

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:58

Pellie schreef:
ik denk zeker geen groepje nee. en ik denk ook een wat hoger opgeleide of iemand die zich verdiept heeft in zijn slachtoffers.
ik denk dat je deze persoon goed kan vergelijken met een serieverkrachter maar ook weer niet helemaal. ik bedoel, hoe zwak moet je zelf zijn dat je dieren pakt en geen mensen?!


Bij moorden (op mensen dan) is het gewoonlijk zo, dat als een slachtoffer verminkt is, er een persoonlijk motief in het spel is. Dan denk ik aan iemand die in de paardenwereld is opgegroeid, en daar niet omheen kon, geen aandacht kreeg van familie o.i.d. en waarschijnlijk alleen maar paardenvriendinnen had, dus zeker iemand die wel met paarden om kan gaan.

Een halster is van een touw ook makkelijk te maken (touw achter de oren- kruisen onder de kaken en dan over de neus halen) maar ik denk eerlijk gezegt dat 1 man of vrouw, zulk soort dingen niet voor elkaar krijgt.

Het lijkt me ook interessant om te weten of het willekeurige paarden zijn geweest. Zou er bijvoorbeeld onderzocht zijn of deze mensen bijvoorbeeld dezelfde voerleverancier hadden, maneges bezochten of hoefsmid, zulk soort dingen. Als ze dat soort dingen op 1 spreadsheet zouden zetten dan is er misschien een patroon te ontdekken.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:57

En dat schaap en dat hengstje??? Zou dat door dezelfde persoon gedaan zijn om zijn werkwijze te dwarsbomen (voor de politie), of is het een replica of zoiets? In duitsland was idd in 95 en 96 ook zo iemand bezig, is het dezelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:46

griebels schreef:
In duitsland was idd in 95 en 96 ook zo iemand bezig, is het dezelfde?


Daar zat ik dus ook al aan te denken Scheve mond