Zeg jij dat als je te veel geld terug krijgt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:00

Ik houd mijn mond dicht,ik bedoel ik kan het geld goed gebruiken voor mijn paardjes Haha!
En,elke cent helpt! Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:50

flair schreef:
In de winkel niet, maar van bekenden zeg ik het zeker wel.


Same here!

Eigen domme fout als ze niet goed tellen of kijken (in een winkel).

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:52

Yep, ik wel. Ik had het zaterdag nog, ik wilde een sleutel bij laten maken en ik gaf € 10,-, maar een collega had net € 20,- in de kassa gelegd en waarschijnlijk zat die vent er met z'n gedachten niet bij en ik kreeg een extra € 10,- terug. Ik heb het direct teruggegeven. Had het natuurlijk kunnen houden, kan het wel gebruiken, maar ik vond het not done. Die mensen werken ook voor hun geld.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:45

Het is onwettig om kinderen (of volwassenen) kasverschillen te laten betalen....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:56

Bij een (plaatselijke) juwelier kregen we eens iets van 100 euro teveel terug. Na even twijfelen, toch maar teruggegaan naar de winkel. Bleek dat die jongen die Thom geholpen had, er nog maar een paar dagen werkte. Hij was ontzettend blij dat de fout hersteld kon worden. Thom was ook nog eens zo discreet om heel zachtjes te praten, zodat ze het achter niet konden horen. Zijn baas was helaas wél nieuwsgierig geworden, waarom een klant al binnen een paar minuten terugkomt en kwam erbij staan. Hij heeft toen snel iets verzonnen, zodat de eigenaar van de zaak niets te weten zou komen. Dat is nog eens een goeie daad... Schijnheilig

Of bij een restaurant als je bijvoorbeeld 100 euro af moet rekenen, 100 euro aan de serveerster geven en met een vriendelijk gezicht zeggen: "Doe maar 75", alsof je fooi geeft. De kans bestaat dat ze inderdaad met 25 euro terugkomen... Haha!

Verder hangt het er inderdaad vanaf hoe ik behandeld ben en in welke winkel het is. Grootwinkelbedrijven heb ik niet zo'n moeite mee, kleine ondernemers wel.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:24

Nee hoor, er zitten toch meestal van die chagerijnige 16/17 jarige achter de kassa. Ze kijken je aan alsof je zo dood neer kan vallen, en er kan nog net een "Hallo" en "Tot ziens" af.
Laats ook, een heel gesprek met elkaar achter de kassa, en de mensen helpen, ho maar

Tuurlijk zijn er ook andere gevallen, maar dan moeten ze maar goed tellen hoor.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:41

Ik zeg het wel. Waarom, omdat ik zelf als bijbaantje aan de kassa werk en het niet echt lollig vind als ik kasverschil heb. Je zit daar vaak hele dagen, hoort alleen de scanner piepen en het bonnetje ratelen en dan maak je soms wel eens een foutje.
En wat betreft chagrijnige kassamedewerkers, ik probeer altijd de klanten vriendelijk te benaderen, maar 9 van de 10 keer wordt ik behandelt alsof ik het verstand van aardappel heb. Als ik vriendelijk hallo of goededag zeg, dan kijken ze me aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Als ze geen volgende-klant-balkje tussen de boodschappen leggen en ik scan verder, dan wordt ik regelmatig aangevlogen met bevelen die ik zelfs mijn hond nog niet geef, ik krijg te horen wat een kaa uu teee winkel het toch is en dat er weer iets niet op voorraad is, dat het belachelijk is dat er niet met de mastercard kan worden betaald blablablablabla. Als ik dan zo een uur door ben gegaan dan kan ik zelf vaak niet meer vriendelijk zijn, dus.....het ligt vaak ook aan de klanten zelf. Maar dat terzijde.
Dat van die hele gesprekken met elkaar voeren aan de kassa, dat vind ik ook niet kunnen, maar klanten die mobiel staan te bellen en ondertussen afrekenen, zijn óók niet grappig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:51

Ik tel het geld wat ik terug krijg meestal niet eens! Maar als het opvalt en ik krijg veel terug. Dan zeg ik er wat van en geef ik het terug......

Je zegt toch ook dat je te weinig terug krijgt? Dan zeg ik ook dat ik teveel krijg!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:15

Ik zeg het NIET als ik te veel terugkrijg. Ik heb ooit zelfs 50 gulden (toen nog) teveel gekregen. Dankuwel. Daarbij geef ik ook NOOIT fooi. Al wordt ik nog zo vriendelijk geholpen. Lekker gierig.
Personen achter kassa's e.d. moeten gewoon hun werk goed doen. Als ik fouten maak wordt ik daar ook op afgerekend. Heel logisch! Voor het goed doen van hun werk krijgen ze betaald, vandaar dat ik nooit geen fooi geef. Dat ze zo weinig betaald krijgen? Niet mijn probleem!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:18

Mikkie schreef:
En wat betreft chagrijnige kassamedewerkers, ik probeer altijd de klanten vriendelijk te benaderen, maar 9 van de 10 keer wordt ik behandelt alsof ik het verstand van aardappel heb. Als ik vriendelijk hallo of goededag zeg, dan kijken ze me aan alsof ze het in Keulen horen donderen.



Ik bedoel ook niet dat ze allemaal zo doen.
Sommige zeggen ook gewoon goedendag en tot ziens.
Als hun aardig doen, doe ik het ook.
En ik snap ook best dat er onaardige klanten rondlopen die met een gezicht van half zeven lopen, die zouden inderdaad ook wel wat aardig mogen zijn.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 15:06

Ik vind het belachelijk als kassamieps het zelf moeten terug betalen!
Ik werk dan in een restaurant en met afrekenen kan ik ook best wel eens fout tellen, maar bij ons zie je dat verschil toch niet. Iedereen mag na het werk ook zoveel eten als je maar wil en dat is anders gewoon niet bij te houden wat er wel en niet verkocht wordt.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:55

Ik denk wel dat ik het zou zeggen als ik het meteen doorhad. Als ik al thuis was weet ik eigenlijk niet wat ik zou doen. Denk dat ik het dan zou houden..

Ooit kochten ik en een aantal vriendinnen een cd(gezamelijk kado voor iemand)
De man in de winkel heeft toen speciaal voor ons uitgerekend hoeveel het per persoon moest kosten, zodat we allemaal apart konden betalen.
We kregen teveel terug, bleek toen we buiten stonden. We zijn toen terug gegaan en als dank kregen we een cdtje met wat liedjes.
Ik vond dat we dat best verplicht waren, die man had immers voor ons alles uitgerekend.

Zelf zit ik ook wel eens achter de kassa en soms geef ik ook teveel terug. Meestal heb ik het meteen door tijdens het geven en anders zeggen veel klanten het wel. Dan zeggen ze vaak van "Ach, fouten maken is menselijk" en "Maakt niet uit, kan altijd gebeuren"
Maar waag het eens ze per ongeluk te weinig geld terug te geven... Scheve mond
Dan zijn ze vaak een stuk minder begripvol

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:54

Vende schreef:
Nee hoor, er zitten toch meestal van die chagerijnige 16/17 jarige achter de kassa. Ze kijken je aan alsof je zo dood neer kan vallen, en er kan nog net een "Hallo" en "Tot ziens" af.
Laats ook, een heel gesprek met elkaar achter de kassa, en de mensen helpen, ho maar


Idd wordt je ook niet vrolijk van!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:23

Nee, ik ben misschien heel erg asociaal wat dat betreft maar dat zeg ik dus niet. Moeten ze maar beter opletten. Bestelde vorige week 2 drankjes in de kroeg, gaf 5 euro en kreeg 10 terug Haha! Maar daar bestel ik dan mooi nieuwe voor en dat zeg ik echt niet

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:54

Hangt van de situatie af...

Ken ik de mensen (dus bakker, slager, kleine winkel waar je meer komt) zal ik het zeggen. Maar in zo een grote winkelketen, dan is het mooi meegenomen... die grote ketens maken toch genoeg winst om dat te compenseren...

Fooi geven heb ik geen problemen mee, maar dan moet ik wel tevreden zijn over service en eten... zo niet geef ik mooi gepast...

Ik ben trouwens eens ooit weggegaan zonder betalen.. Nu ja, is iets wat ik normaal nooit zou doen, maar toen vroegen ze er gewoon om...
Een vriendin en ik waren nog wat gaan eten voor we naar de film gingen (is zo een café-eetgelegenheid-achtig iets langs de bioscoop)... Een croque monsieur gegeten en wat gedronken (allebei)... Eerste maal gevraagd om af te rekenen met als reactie: jaja, ik kom zo... Na een kwartier wachten nog steeds niets, armpje opnieuw de lucht in en nogmaals vragen om af te rekenen, weer de reactie: jaja ik kom zo...
Na daar drie kwartiers gezeten te hebben en meermaals te laten weten dat we wilden afrekenen, zijn we gewoon opgestaan en doorgegaan... Tja, pech gehad, die wilden hun geld duidelijk niet.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:05

Er werd vandaag naar onze winkel gebeld dat ik 10 euro te weinig heb teruggegeven Bloos! Nou ja, mijn naam stond op de bon en op dat tijdstip stond er een meisje bij me aan de kassa die ook op mijn naam heeft gewerkt, lekker is dat. Baal er wel van iig.
Zeg het zelf ook bijna altijd als ik teveel terug krijg trouwens, behalve die ene keer dat ik zo honds behandeld werd in een kledingzaak en die miep achter de kassa mij 1.20 gulden liet pinnen ipv 120 Bloos Bloos Schaam me er nog steeds een beetje voor Schijnheilig

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:15

KazimirOrryS"]
[quote="Vende schreef:
Nee hoor, er zitten toch meestal van die chagerijnige 16/17 jarige achter de kassa. Ze kijken je aan alsof je zo dood neer kan vallen, en er kan nog net een "Hallo" en "Tot ziens" af.
Laats ook, een heel gesprek met elkaar achter de kassa, en de mensen helpen, ho maar


Idd wordt je ook niet vrolijk van!
[/quote]

nou ik ben altijd aardig hoor Lachen
alleen sommige klanten.. jeetje wat kunnen sommige mensen toch mauwen, en ik maar aardig blijven, maar ondertussen Stoom uit je oren

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:27

loulou"]
[quote="KazimirOrryS"][quote="Vende schreef:
Nee hoor, er zitten toch meestal van die chagerijnige 16/17 jarige achter de kassa. Ze kijken je aan alsof je zo dood neer kan vallen, en er kan nog net een "Hallo" en "Tot ziens" af.
Laats ook, een heel gesprek met elkaar achter de kassa, en de mensen helpen, ho maar


Idd wordt je ook niet vrolijk van!
[/quote]

nou ik ben altijd aardig hoor Lachen
alleen sommige klanten.. jeetje wat kunnen sommige mensen toch mauwen, en ik maar aardig blijven, maar ondertussen Stoom uit je oren
[/quote]

Idd, in m'n hoofd zie ik mezelf al een shotgun pakken en lachend hun hoofd eraf schieten Boos! Ondertussen lach ik natuurlijk vriendelijk en probeer ik ze zo goed mogelijk te helpen Lachen
Echt, als je moe bent, 8 uur kassa hebt gedraaid heb je echt geen zin in klanten die boos beginnen te doen om niks. Je doet nog poging tot vriendelijk doen en ze blijven maar raar tegen je doen. Het zeiken om producten die niet zijn geleverd of dat we het gewoon niet hebben word ik ook gek van, daar kan ik toch niks aan doen? Stap naar de bedrijfsleider als je wat te zeiken hebt Boos! Of mensen die 10 minuten voor sluitingstijd boos zijn omdat bepaalde vleeswaren er niet meer zijn, we kunnen niet onbeperkt vleeswaren gaan inslaan, dat blijft niet onbeperkt vers en daardoor kost het ons te veel geld als we veel te veel gaan bestellen.
Zeg niet dat ik ander werk moet zoeken, want dat is hier niet te vinden (op kranten lopen na).

Ik ben trouwens normaal gewoon vriendelijk hoor, zolang ze tegen mij ook maar normaal doen. Dat de klant 'koning' is wil nog niet zeggen dat ik een voetveeg ben.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:59

ik zeg het altijd als ze me teveel terug geven, je zegt het toch ook als ze je te weinig geld terug geven? Dus vind ik het een beetje hypocriet om als je teveel terug krijgt niks te zeggen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:02

Kais schreef:
Hangt af van de situatie Lachen


Idd, dat hangt er maar vanaf: wie wat waar wanneer etc....

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:18

hangt er ook vanaf van de hoeveelheid.
Kijk als het 5 euro ofzo is ga ik daar echt nix van zeggen, maar 20 euro ofzo vind ik toch meer richting stelen.