terug van vakantie, koud hier!

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

terug van vakantie, koud hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 22:41

Afgelopen maandag zijn we terug gekomen van 4 weken Amerika. Echt super weer gehad, op 3 dagen na hadden we een strakblauwe lucht en 25-47 (!!!!) graden. Een dag hadden we regen, en 2 dagen zaten we in het donker door de bosbranden in Los Angeles.

Wij vlogen via Chicago naar San Francisco. Moesten we op Chicago zelfs onze schoenen uitdoen en die door de rontgenscanner halen. Gelukkig hadden mijn schoenen geen dubbele zool, anders stonden we er nu misschien nog wel.
De eerste week viel ik tussen de middag steeds in slaap. Echt doodmoe, en een jetlag dus, terwijl ik juist heel erg tegen de terugreis opzag, maar daar weer totaal geen last van had.
We hebben veel natuurparken bezocht, en ons doodgelachen om de mensen die sneeuwpaaltjes langs de weg aan het zetten waren, terwijl het buiten 32 graden was (2 weken later zagen we op tv dat het op die bewuste plekken flink sneeuwde..). In 3 weken hadden we ons geplande rondje gemaakt. De laatste week wilden we in Los Angeles/San Diego blijven, maar helaas gooide de bosbranden daar letterlijk roet in het eten. Vorige week zondag werden we wakker en was het buiten nog donker. Bleek dat er die nacht een bosbrand was uitgebroken bij San Diego. Onze hele auto zat al onder een cm as, en het sneeuwde as. Daarna zijn wij maar langs de kust weer naar het noorden getrokken, en helaas hebben we LA helemaal gemist. Op tv hebben we de branden een beetje gevolgd. Wat een toestand, 300.000 hectare verbrand, 20 mensen overleden en ik weet niet hoeveel huizen verwoest.
Het precentage dikke mensen viel me heel erg mee. Een keer lag er wel een enorme kerel op een bankje. Hij had alleen een soort onderbroek aan, en lag met een hand onder zijn hoofd gesteund, op zijn zij. Zijn broek was zeker 20 cm te kort aan de bovenkant, want zoveel spleet was er wel zichtbaar. Wij dachten echt dat het gevaarte een beeld was, tot die kerel zich bewoog. Ongelooflijk, wat een figuur. We hebben er nog een foto van gemaakt (kon het gewoon niet laten).
Helaas kon ik de foto's vandaag nog niet ophalen. Ik ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn.

Terug in Nederland is er weer veel gebeurd. Mijn auto wilde nog een weekje extra vrij, maar na een schop naar de garage doet hij het weer. De verwarming is ook weer aangezwengeld, met hulp van de buurman. De eerste 2 paarden zijn weer geschoren, de jassen uit de kast, kortom..
We zijn weer thuis.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:03

Welkom thuis!!! Is koud dan ineens he?? Tong uitsteken

SGFotographics.

Paarden Fotografie

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:42

Hmmm... vier weken Amerika.... Dat klinkt lekker! Helemaal met die temperaturen
Wel even spannend met die brand, dan was je toch aardig in de buurt.
Ennehm... die foto van die dikke kerel wil ik zien Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:44

Nog gefeliciteerd he! Da's nog eens een huwelijksreis!

En ja je bent weer helemaal back in Holland Haha!

:evaw:

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:27

Zo,
jullie kunnen er de eerstvolgende jaren weer tegen aan Haha!

Fijn dat het zo goed bevallen is! Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie