waar cursus liplezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

waar cursus liplezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 16:47

Hallo,

voor school moeten we 128 uur per jaar vrij besteden. Doormiddel van een cursus of vrijwilligerswerk. Omdat ik de opleiding logopedie doe, moet het wel iets zijn wat met die opleiding te maken heeft.

Ik zat te denken aan een cursus liplezen. Wie weet waar je dat kunt doen, hoe duur het is en wanneer je dat kunt doen? Of misschien heb je er ook nog andere info over..

groetjes

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:29

hoe lijkt je een cursus gebarentaal?
En waar liplezen gegeven wordt: ik zou eens op de site kijken van een dovenstichting ofzo. Maar ik denk dat dat voor een niet dove wel lastig te volgen is, want er wordt natuurlijk van uitgegaan dat je niet kan horen. Het wordt misschien wel in gebarentaal gegeven. Bloos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 17:32

haha nee het wordt ook gewoon gesproken gegeven Lachen maar als je doof bent kun je er ook voor kiezen om het in gebarentaal te doen.
Ja ik zat ook al te denken aan gebarentaal. Maar het lblijkt dat we daar ook over een paar jaar een vaardigheid over krijgen Verward

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:57

Als ik jou was zal ik gebaren taal kiezen Mirjel, lijkt me ook veel intersanter en dan leer je volgens mij ook tegelijk liplezen. Knipoog
Succes met zoeken en kiezen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:17

Suleika schreef:
haha nee het wordt ook gewoon gesproken gegeven Lachen maar als je doof bent kun je er ook voor kiezen om het in gebarentaal te doen.
Ja ik zat ook al te denken aan gebarentaal. Maar het lblijkt dat we daar ook over een paar jaar een vaardigheid over krijgen Verward

Valt wel mee, vroeger kende ik het hele alfabet (je hebt het alfbet en de gebaren die echt zinnen/woorden betekenen) en was er best snel in. Nu weet ik nog maar een paar letters Knipoog
Als je eenmaal de letters kent, en er wat mee oefent heb je het zo onder de knie Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 21:22

Annelou schreef:
Als ik jou was zal ik gebaren taal kiezen Mirjel, lijkt me ook veel intersanter en dan leer je volgens mij ook tegelijk liplezen. Knipoog
Succes met zoeken en kiezen.


ja maar dat lijkt me een beetje nutteloos als we over een tijd zelf gebarentaal op school krijgen eigenlijk...