Ben bedonderd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Ben bedonderd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 23:10

En ook nog geen grapje ook.

Bij de Jysk hebben ze Yogaballen te koop? 65 cm?

Ik pomp mijn bal netjes op, 24 uur laten staan. 52 cm.

Nu gaat mijn vriend hem morgen vol pompen en hij word waarschijnlijk niet groter dan 55 cm!

Terwijl er op de verpakking 65 cm staat!

Als hij morgen daarwerkelijk maar 55 cm is, stop ik hem volgepompt in de auto, met pakketje erbij en bonnetje mee, neem ik hem mee terug, en laat ik ze hem opmeten.

En ik wil dan best een nieuwe mee hoor, maar wel opgepompt met garantie dat hij ECHT 65 cm is!

Ik voel me nu best wel bedonderd...eerlijk gezegd, en ik baal er enorm van.

Maartenn

Re: Ben bedonderd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:13

Maakt die 10 cm zoveel verschil dan?

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:13

Kan toch een foutje zijn misschien krijg je morgen gewoon wel een goede mee. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:15

Inderdaad maken die 10 cm uit? (weet niet zo veel van yoga ballen af ;))

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:17

Dat heb ik ook zo vaak gezien, dat de verkeerde maat in de doos zit. Je kunt ze ook leeg opmeten. ;) Is veel handiger. Ik nam een rolmaat mee en ik maakte elke verpakking open om te meten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:20

Waar een mens zich druk om kan maken zeg om maar een paar centimetertjes :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:20

10 cm maakt veel verschil
Stel je voor, je koopt een gewone stoel, voor aan de tafel, dan blijkt deze 10 cm kleiner te zijn, hoe beroerd zit je dan :+

Trouwens iets wat ik ook veel tegenkom...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:21

Wij hadden dat ook met een bal dat die ruim 20 cm kleiner bleef. Maar dan moet je nog door blijven pompen. Ze moeten nog uit rekken om de juiste maat te krijgen. Dat helpt dan ook mee voor de veerkracht, anders is de bal te slap.
Al moet ik wel zeggen dat ik het door pompen wel eng vond, maar het ging erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:22

Jeetje, waarom er nou weer gelijk een topic over maken?
Fouten maken is menselijk hoor... Beetje opgeblazen Haha om daar gelijk zo op te reageren terwijl je nog niet eens terug bent geweest naar de winkel.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:23

Bizzybijtje schreef:
Jeetje, waarom er nou weer gelijk een topic over maken?
Fouten maken is menselijk hoor... Beetje opgeblazen Haha om daar gelijk zo op te reageren terwijl je nog niet eens terug bent geweest naar de winkel.

helemaal mee eens ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 23:25

10 cm maakt een wezelijk verschil ivm met mijn rug en mijn staartbotje ivm medische redenen.

En als winkel vind ik dat je je zaakjes compleet moet hebben, foutje of niet.

En als ze mij een nieuwe mee doen? Vind ik dat prima. Maar dan wel opgepompt mee, zodat ik zeker weet dan het 65 cm is.

En als mensen het toch zo vervelend vinden, lees er dan gewoon lekker overheen en open dit topic dan niet ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:48

maralyn schreef:
En als mensen het toch zo vervelend vinden, lees er dan gewoon lekker overheen en open dit topic dan niet ;)

Komt denk ik door de topic titel, bedonderen is volgens de Dikke van Dale bedriegen, en bedriegen doe je expres. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een foutje is van de winkel. Hoe vervelend ook, dat kan gebeuren.

Of misschien is het wel zo als SmidjeJollie zegt en moet je hem harder oppompen.

Het lijkt nu alsof je van het slechtste uit gaat. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:53

Poeh, bedonderd gaat mij ook wel een beetje ver. Die mensen hebben jou heus niet expres een verkeerde maat meegegeven. En het personeel gaat ook niet elk doosjes controleren op de goede maat. Je verwacht dat dat goed gaat bij de leverancier. Want naast een yogabal hebben ze nog tig artikelen in de winkel liggen.

Het is ook helemaal niet nodig om op hoge poten naar de winkel te gaan en daar (extreem) boos te gaan doen. Gewoon uitleggen en dan krijg je gewoon een nieuwe (goede) mee.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:08

Ik zou zeggen geef je op voor de rijdende rechter als je geen nieuwe krijgt :+

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:20

maralyn schreef:
10 cm maakt een wezelijk verschil ivm met mijn rug en mijn staartbotje ivm medische redenen.

En als ze mij een nieuwe mee doen? Vind ik dat prima. Maar dan wel opgepompt mee, zodat ik zeker weet dan het 65 cm is.

Met zo'n titel word er ook minstens een enorme ramp verwacht :o , je bent nog niet eens naar de winkel ermee geweest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:22

maralyn schreef:

jeetje, dit vind ik toch een beetje van een mug een olifant maken. Ik ben het met je eens dat het vervelend is. Maar ach even met het product en bonnetje terug en het komt vast goed.
Je gelooft toch niet dat je als winkelier ieder binnen gekomen product gaat uitpakken, nameten en/of gaat testen? De fout is waarschijnlijk bij de leverancier van het product gemaakt, vervelend maar kan gebeuren. Ook jij zult wel eens een foutje maken, heel menselijk.

Wel wil ik je als tip geven om netjes te blijven als je morgen terug gaat. Netjes vermelden dat de maat niet klopt en je hem graag wilt ruilen voor de nieuwe maat en of je even mag kijken of daar wel de juiste in zit.
Als je daar ook bij voorbaat al een hoop stampij gaat staan maken over een bal die 10cm te klein is en je bedondert bent, ben ik bang dat ze weinig zin zullen hebben om je te helpen. Wat ik me dan ook enigszins voor kan stellen....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:24

Ik vind het ook nogal overdreven.

Overigens moet je bij yoga ballen door blijven pompen de laatste cm rekken heel langzaam.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:26

Waarom ben je niet eerst terug naar de winkel gegaan voordat je dit topic hebt geopend? Kan nu niet zeggen dat de winkel je heeft bedonderd... fouten maken is menselijk, of doe jij dat nooit?

Als je nou terug naar de winkel was gegaan en ze wilden je geen nieuwe yogabal van de juiste maat meegeven én geen geld terug geven dan zou ik vinden dat je bedonderd bent. Maar nu? Nee, sorry....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:09

Nou ja 10 cm kan een heel groot verschil maken. :j :')

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:14

Kan me heel goed voorstellen dat als je het voor medische redenen gebruikt, 10 cm zeker een groot verschil kan zijn.

Maar je kan ook overdrijven. Ga er mee terug naar de winkel in plaats van een topic op Bokt te openen. Want dit gaat nergens over natuurlijk. Zo kan ik van alles waarvan ik wel eens andere verwachtigen had een topic openen. En zoals al eerder is gepost: bedonderd is nogal wat. Dit is niet bedonderen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:28

Als je voor medische redenen een bal moet hebben zou ik die al niet bij de jysk gaan halen :=
Dan zou ik naar een thuiszorg winkel gaan of via een fitness zaak/medische zaak.

Ik zou het zelf niet riskeren. Niets tegen de jysk, maar wie weet waar die ballen vandaan komen. Van een zorgwinkel worden zorgvuldig getest en uitgepobeerd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:31

Oeh, wat een ophef over 8 euro!!!!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:32

Dit is echt serieus?

Waar gaat het over zeg....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:39

maralyn schreef:

wat zullen jou nog een teleurstellingen te wachten staan als je ervan uit gaat dat er geen fouten gemaakt (mogen) worden

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:39

Inderdaad, waar gaat het over? Mag je tegenwoordig ook al niet meer je frustratie uiten hier op Bokt? Moet iedereen er dan gelijk overheen dat ze beter eerst naar de winkel had kunnen gaan? Alleen omdat de topictitel misschien wat onhandig is gekozen.