verliefd?? Wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:37

zoals ik al zei, erg herkenbaar.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:09

Maarten schreef:
Mike… daar heb je ook weer een heel goed punt te pakken Lachen *krabt zich even aan het achterhoofd en slaat deze opmerking op* Haha!

Nanda: hou het maar op doem-scenario’s Knipoog Ik weet wel dat het eigenlijk allemaal meevalt en dat ik vaak niet moet zeuren, maar vaak zit het stemmetje wat die scenario’s influistert bij mij erg aan de oppervlakte. Bij veel mensen zit dat stemmetje altijd in het achterhoofd. Nou… zeg maar gerust dat hij bij mij in mijn voorhoofd zit Haha!


Maarten, jij hebt gewoon het dubbelfris mannetje nodig op je schouder *LOL* *ZOENUH ZOENUH maak me gek* Tong uitsteken Haha! Je moet niet zoveel denken maar doen Knipoog daar hebben we het zojuist al over gehad Schijnheilig

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:15

Nanda schreef:
Het is allemaal behoorlijk herkenbaar voor me. Daarnaast wil ik graag controle over mijn (persoonlijke) zaken hebben. Durf me niet (volledig) aan iemand over te geven, uit angst controle te verliezen


Hier kan ik mij ook erg in vinden helaas... vroeger had ik die angst niet maar door schade en schande (en dan vooral schade) heb ik dit nu wel. Angst om controle te verliezen en weer op mijn bek te gaan Scheve mond Maar als ik de juiste persoon tegenkom dan gaat dat angstgevoel langzaam wel weg hoop ik Verward Verliefd zijn is een fijn gevoel maar kan ook een erg onzeker gevoel zijn... je gaat aan alles twijfelen.. die vlinders zitten dan ook echt in je buik en je ziet alles door een roze bril Haha!

Ik hoop dat ik ook snel weer verliefd word Tong uitsteken

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:18

de juiste persoon vinden kan heel erg moeilijk zijn, maar met een medium als bokt, zijn er toch weer mogelijkheden om mensen met dezelfde interesses en gevoelens te ontmoeten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:21

Ohja? Olav? Leg uit? Ik ben ondanks bokt nog steeds vrijgezel hoor Haha!
(Laura herinnert zich heel lang geleden dat ze een blinddate had met een kennis van een bokker) *LOL*

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:28

Laura schreef:
Ohja? Olav? Leg uit? Ik ben ondanks bokt nog steeds vrijgezel hoor Haha!
(Laura herinnert zich heel lang geleden dat ze een blinddate had met een kennis van een bokker) *LOL*

Laura, je bent nog jong en hebt je hele leven nog voor je. Dom ben je zeker niet. Mensen met gelijke interesses hebben heel veel gespreksstof en vandaaruit kan, als het klikt, soms wat moois groeien. succes ermee

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:28

AnneOmie"]
[quote="Nanda schreef:
Het is allemaal behoorlijk herkenbaar voor me. Daarnaast wil ik graag controle over mijn (persoonlijke) zaken hebben. Durf me niet (volledig) aan iemand over te geven, uit angst controle te verliezen


Hier kan ik mij ook erg in vinden helaas... vroeger had ik die angst niet maar door schade en schande (en dan vooral schade) heb ik dit nu wel. Angst om controle te verliezen en weer op mijn bek te gaan Scheve mond Maar als ik de juiste persoon tegenkom dan gaat dat angstgevoel langzaam wel weg hoop ik Verward Verliefd zijn is een fijn gevoel maar kan ook een erg onzeker gevoel zijn... je gaat aan alles twijfelen.. die vlinders zitten dan ook echt in je buik en je ziet alles door een roze bril Haha!

Ik hoop dat ik ook snel weer verliefd word Tong uitsteken
[/quote]

de juiste persoon vinden kan heel erg moeilijk zijn, maar met een medium als bokt, zijn er toch weer mogelijkheden om mensen met dezelfde interesses en gevoelens te ontmoeten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:31

Dat zei je al eerder, Olav. Ben benieuwd met welke bokker jij er vandoor gegaan bent *LOL*
Ik ben niet zo kapot van internet-daten maar ach, ik ben ook veel te kieskeurig Haha!

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:35

Laura schreef:
Dat zei je al eerder, Olav. Ben benieuwd met welke bokker jij er vandoor gegaan bent *LOL*
Ik ben niet zo kapot van internet-daten maar ach, ik ben ook veel te kieskeurig Haha!


kiskeurig zijn is geen slechte eigenschap, en ik ben er met geen enkele bokker vandoor gegaan

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:35

Maarten"]
Wanneer ben je nou echt verliefd of kun je zeggen dat je verliefd bent?
[/quote]kerel ik ben er nog steeds niet achter. wat ik wel weet is dat verliefdheid je vaak op het verkeerde spoor zet en dat het zeker niet altijd het beste is voor je. hoewel het een fijn gevoel is als het beantwoord wordt, is het ook vaak van relatief korte duur. ik vraag me ook werkelijk af of verliefdheid een criteria is of wel zou moeten zijn voor een duurzame en fijne relatie.

[quote="Maarten schreef:
Ik heb bovendien het idee dat vrouwen een ander gevoel bij verliefdheid hebben dan mannen, maar ik kan het fout hebben. Mijn idee is dat de meeste vrouwen zich toch meer met dat soort dingen bezighouden dan mannen. Mannen houden zich over het algemeen meer bezig met bier, schuine moppen en .... Tong uitsteken kan het misschien zo zijn dat mannen niet verliefd kunnen worden? Verward
oh ik ben wel verliefd geweest en ik ben een man. maar ik denk wel dat heel veel mensen er op een heel andere manier tegenaan kijken. zo ken ik mensen die om de maand zeggen verliefd te zijn, terwijl ik zelf heel erg hoge eisen stel voordat ik kan zeggen: ik ben verliefd. valt me wel op dat mannen meestal het laatste zijn en vrouwen wat meer dat eerste. als je dat refereert met de opmerkingen van de dames in dit topic dat mannen (bijna) niet verliefd kunnen worden klinkt dit wel erg logisch in de oren Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:19

SuperPepeijn schreef:
ik vraag me ook werkelijk af of verliefdheid een criteria is of wel zou moeten zijn voor een duurzame en fijne relatie.


Ik ben het echt helemaal eens met SuperPepeijn. Wat is verliefdheid??? Ik heb zelf het idee dat ik verliefd ben, maar wie weet is dat in mijn ogen wel verliefdheid. In alle verhalen van weet ik hoe lange tijd vlinders in je buik, niet kunnen eten en slapen... Misschien ben ik daar wel te nuchter voor, ik geloof daar niet zo in.
Is dat dan de criteria dat mijn relatie niet goed is? Ik zie mezelf wel als verliefd, maar ik ben verliefd zoals ik dat zelf zie en vooral voel. Zijn lach die mij een golf door mijn lichaam geeft, de manier waarop hij me aan het lachen maakt als ik het even niet zie zitten, allemaal van die kleine dingen die ik waardeer als niets anders. Die dingen geven mij het gevoel dat ze bij mij horen, mijn leven aanvullen en verrijken. Hij kan mij zeker kriebels bezorgen, maar die kriebels zijn volgens mij niet onlosmakelijk verbonden met verliefdheid. Verliefdheid is zoveel meer dan dat en daaraan vast zit zowiezo houden van.
Het is zo moeilijk gevoelens te omschrijven, dus dat ga ik niet proberen, maar als je verliefd bent of van iemand houd, dan WEET je dat. 100% for sure! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:18

Van Dale schreef:
ver·liefd (bn.)
1 vervuld van een sterk verlangend, onrustig makend gevoel voor iem.

Haha!:D


Verliefd... tja... voor mij is dat denk ik dat ik me op mijn gemak voel bij iemand, veel aan die gene denk, de behoefte heb om diegene te knuffelen.... (en de behoefte heb om een goede partij sex met diegene te hebben.... Schijnheilig )

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:59

Een vriend van mij zegt altijd, wordt nooit verliefd, als je verliefd wordt houd je relatie nooit lang stand, je wordt blind..
Hij heeft een punt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:33

Misschien is verliefdheid voor iedereen wel (een beetje) anders?

Verder: volgens mij is dat 'als je er niet over nadenkt of'-verhaal echt niet op iedereen van toepassing: ik ben nl. ook zo'n verstandsfiguur - voordat er überhaupt iets is gebeurd heb ik al talloze 'ja maar''s bedacht en maak ik me ontzettend ongerut over wat hij zal denken/vinden/voelen. En uiteindelijk eindigt het er (tot nu toe iig) altijd mee dat ik helemaal met mezelf in de knoop kom en dat het allemaal verder tot weinig meer dan dat leidt. (beetje een kromme zin misschien, maar het is gewoon moeilijk te omschrijven)

Misschien moeten mensen die altijd nadenken 'leren' te voelen (oftewel: 'het verstand op nul zetten'), maar kan dat eigenlijk wel? Of zullen we er gewoon mee moeten leren leven?
(ik geloof dat ik afdwaal)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 09:16

nee hoor Rieja, ik geloof dat je wel een goed punt hier neer zet Lachen Je dwaalt dus niet af Haha!

Ik denk dat het wel te leren valt. Het heeft geloof ik iets met spontaniteit te maken Haha! Nu hoor ik mensen zeggen “je bent spontaan of je bent het niet”. Volgens mij gaat dat niet op en kun je je in verschillende situaties totaal anders gedragen. Bij het ene ding kun je totaal dichtklappen (de liefde bijvoorbeeld Knipoog ) en bij het andere (bijvoorbeeld je werk) kun je altijd het hoogste woord hebben en heel enthousiast zijn. Misschien moet je in de andere situaties gewoon meteen zeggen wat je denkt. Misschien is het niet altijd het juiste om te zeggen, maar dat zie je dan wel weer. Er kan altijd over gepraat worden als de andere persoon jouw opmerking niet kan waarderen. Wil die persoon dat niet, tja… his/her loss Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:25

*Objection!* Haha! Spontaniteit heb je toch echt wel of niet, maar een spontaan iemand kan ook weleens dichtklappen

Verliefd zijn ben ik al te lang niet meer geweest Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 09:55

Dat is dan weer een totaal ander punt van discussie en offtopic Tong uitsteken Maar ik wil nog wel even melden dat je in 2 totaal verschillende situaties echt wel andere gedragingen kunt vertonen Ik merk het aan mijzelf namelijk Haha!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:59

youngster schreef:
Een vriend van mij zegt altijd, wordt nooit verliefd, als je verliefd wordt houd je relatie nooit lang stand, je wordt blind..
Hij heeft een punt.


Vind niet dat dat direct met verliefdheid te maken heeft. Als je veel om iemand geeft laat je sneller dingen gebeuren en zitten denk ik. Nee, ik kan me in dit punt totaal niet vinden. Laatste keer dat ik verliefd was, duurde mijn relatie ongeveer 5 jaar, die daarvoor 2 jaar en 7 maanden... Redelijke tijd dacht ik zo Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:22

Pipo"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Pipo schreef:
Verliefd zijn wat is dat?

Dat vraag ik mij al 27 jaar af!

Ik ben bijna 25, tot nog toe alleen kriebels gehad van apart goede paarden Bloos
[/quote]


Er is een man op deze aardbol waarvan ik dacht op dat moment verliefd te zijn. Maar als ik nu terug kijk, en kijk naar het verdriet ( niet dus) blijkt dat ik helemaal niet verliefd was, maar gewoon pislink omdat ik niet kreegt wat ik wilde..............(getrouwd, je kent het wel Haha! )

Inderdaad Sjuim, een apart goed paard geeft mij meer dat verliefde gevoel.

Overigens...........bij sommige mannen heb ik wel een extreem LUSTgevoel, Telt dat ook Schijnheilig
[/quote]

Er is maar een dunne scheidslijn tussen verliefdheid en geiligheid!. Alleen het ene blijft na het orgasme en het andere niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:30

Maarten schreef:
nee hoor Rieja, ik geloof dat je wel een goed punt hier neer zet Lachen Je dwaalt dus niet af Haha!

Ik denk dat het wel te leren valt. Het heeft geloof ik iets met spontaniteit te maken Haha! Nu hoor ik mensen zeggen “je bent spontaan of je bent het niet”. Volgens mij gaat dat niet op en kun je je in verschillende situaties totaal anders gedragen. Bij het ene ding kun je totaal dichtklappen (de liefde bijvoorbeeld Knipoog ) en bij het andere (bijvoorbeeld je werk) kun je altijd het hoogste woord hebben en heel enthousiast zijn. Misschien moet je in de andere situaties gewoon meteen zeggen wat je denkt. Misschien is het niet altijd het juiste om te zeggen, maar dat zie je dan wel weer. Er kan altijd over gepraat worden als de andere persoon jouw opmerking niet kan waarderen. Wil die persoon dat niet, tja… his/her loss Haha!


Als je van plan bent om je verstand op nul te zetten en wat meer op je gevoel af te gaan (buitengewoon verstandig trouwens, gevoel weet meer dan verstand), dan kun je dus ook ophouden om dit soort redeneringen te maken.
Op de vraag wat verliefdheid nu eigenlijk is, zijn maar twee antwoorden mogelijk: je bent het of je bent het niet. Al dat ja-maar gezeur, doet eigenlijk helemaal niet ter zake. En als je teveel nadenkt en redeneert, vergelijkt, conflict checks en kansberekening gaat doen, dan maak je een fout.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:30

is verliefd zijn dat je zeker weet ook qua gevoel, dat die persoon helemaal bij je past en dat je daar kinderen van zou willen hebben en trouwen en oud worden? Dit terwijl je dat voorheen nooit wilde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:39

Ja Prima, dat kan. Het is voor iedereen verschillend, maar het kan zich op die manier wel uiten hoor.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:57

Maar wat als je verstand zegt dat het enorm onverstandig is om je mee te laten slepen door dat gevoel?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:02

Verstand en hart zijn 2 eigenwijze dingen (in mijn geval)...

Van het een weet (/denk) je dat je het juiste doet, maar het andere voelt zo goed...

Zoals iemand ooit tegen mij zei:

Spring in het diepe, ik red je wel...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 12:11

Laura schreef:
Maar wat als je verstand zegt dat het enorm onverstandig is om je mee te laten slepen door dat gevoel?


Precies!! Haha! bij mij heeft mijn verstand altijd de overhand, want er kan een hoop sh*t ontstaan als je je verstand niet gebruikt. Probeer die zooi dan maar eens op te ruimen als het verkeert loopt...