verliefd?? Wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:23

Volgens mij zijn er twee soorten verliefdheid.

De een is de liefde op het eerste (of tweede) gezicht waarbij je totaal verliefd bent met alle verschijnselen van dien (geen trek in eten, onzekerheid, alles uit je handen laten vallen) en er pas na de ergste verschijnselen achter komt of iemand bij je past of niet.

De ander is de verliefdheid die groeit. Je vindt iemand aardig, leert iemand kennen en langzamerhand wordt je verliefd op die persoon. De laatste heeft volgens mij ook nog meer kans van slagen omdat je eigenlijk al een beetje weet of die persoon bij je past. Omdat het geleidelijker gaat zijn ook de bijverschijnselen minder ernstig Knipoog Toch is het wel degelijk een echte verliefdheid.

Ik heb allebei de soorten verliefdheid gehad.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:29

Liefde op het eerste gezicht zal bij de "verstandsmensen" zoals ik niet voorkomen. Ik kan me er niets bij voorstellen. Zucht.

Lijkt me wel een waanzinnig gevoel trouwens

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:29

Laura schreef:
Maar wat als je verstand zegt dat het enorm onverstandig is om je mee te laten slepen door dat gevoel?

Dan heb je het gevoel nog steeds, alleen probeer je het uit te bannen.
Dat doet niets af aanhet feit dat je weet dat je verliefd bent.

Iets voelen is iets anders dan het gevoel controleren Lachen

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:38

Toch ben ik dan in staat om het volledig te blokken. gewoon control alt delete. het gevoel dat je dan hebt gaat gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:39

Nanda schreef:
Liefde op het eerste gezicht zal bij de "verstandsmensen" zoals ik niet voorkomen. Ik kan me er niets bij voorstellen. Zucht.

Lijkt me wel een waanzinnig gevoel trouwens


Haha, dat dacht ik dus ook, dat het me noooooit zou overkomen. Inmiddels piep ik wel anders Haha!.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:06

Het leven is te kort om je af te sluiten voor verliefdheid en liefde.
Tuurlijk, iedereen valt wel eens voor de verkeerde en dan is er pijn. Heel vervelend op dat moment. Maar het zou zonde zijn om je dan af te sluiten voor het geweldige gevoel van verliefdheid, en de liefde die erop volgt.

Ik heb mijn vriend leren kennen toen het net (een week) uit was met mijn ex. Ik was kapot en had het volledig gehad met mannen. En toen stond daar een hele leuke vent voor mijn neus. Het heeft hem wat weken gekost om mij voor hem te winnen, maar twee jaar later ben ik nog steeds hartstikke gek op die man en hij op mij (tenminste, dat zegt ie Haha!).
Het voelde goed en dus ben ik ervoor gegaan.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:25

Lovely schreef:
Haha, dat dacht ik dus ook, dat het me noooooit zou overkomen. Inmiddels piep ik wel anders Haha!.


Zelfde verhaal hier Maar ja, het moet je dus echt overkomen voordat je er als 'verstandsmens' in gaat geloven Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:45

Ik geloofde ook niet in dat liefde op het eerste gezicht.
Nouja totdat ik Jos tegen kwam.
Ik had nog niet eens met 'm gepraat en was al helemaal in de war Haha! Ik schrok eerst teminste zo'n soort gevoel is het.
heel vreemd allemaal.
Nu naar een jaar is het gelukkig minder erg.
Ik hoef niet meer 24/7 aan hem te denken(dat is nu 23/7 geworden)
Mijn beltegoed gaat nu langer mee dan 1 a 2 dagen Knipoog en ik ben een heel stuk zekerder,daarom is dit soort verliefdheid leuker dan in het begin. toen kon ik er soms niet van slapen (okee zaten ook vaak tot 4 uur te chatten)

Als je echt verliefd word/bent dan twijfel je er niet meer aan

Simsim
Berichten: 13
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:03

Ik heb sinds een paar maanden een relatie met een andere ‘bokker’. Lovers Voor ik haar kende wist ik helemaal niks van paarden, ik was er zelfs nog nooit bij in de buurt geweest! Maar tegenwoordig staan we bijvoorbeeld samen met erg veel plezier de stallen uit te mesten en ga ik met haar mee naar (kür)wedstrijden en vind het hartstikke leuk en interessant allemaal! Ik ben zelfs begonnen met paardrijden (met dank aan die andere ‘muzikale bokker’ wiens paard ik af en toe mag ‘lenen’) OK dan! Dit zijn een aantal van de vele dingen waaraan ik in ieder geval merk dat ik ‘verliefd’ ben. Vooral het samen dingen doen en er van genieten!

De hele vraag of het verliefdheid is of niet wat ik voel is eigenlijk nooit bij me opgekomen. Ik merk gewoon dat ik haar ontzettend mis als we niet bij elkaar zijn, en bij het idee dat ik haar nooit meer zou kunnen zien krijg ik kramp in m’n maag!
De één zal vlinders in z’n buik krijgen, de ander kan weken niet slapen, de één is op slag verliefd en bij weer een ander kan het maanden duren. Kortom: het is voor iedereen anders denk ik, en wat maakt het uit hoe je het noemt of in welk ‘hokje’ je het wilt stoppen? Waar het om gaat is dat die ander wat bij je losmaakt (in positieve zin dan natuurlijk! Knipoog )
Ik ben zelf behoorlijk beredenerend en een 'verstandsmens', maar zelfs voor mij is het niet zo moeilijk om te merken dat ik veel om iemand geef en 'verliefd' ben Haha!