Vandalisme, het schijnt normaal te zijn

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mickey

Vandalisme, het schijnt normaal te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 21:16

Vandaag stond ik op het schoolplein en was mijn kleuters een beetje in de gaten aan het houden. Bij mij stond een kleuter praten en demonstreren wat voor stoere dingen hij al kon.

Terwijl ik zo sta te praten met die kleuter hoor ik op het grote parkeerterrein achter me een auto heel hard achteruit rijden en ergens tegenaan rijden. Met als gevolg een knal die duidelijk te horen was. Dit gaat zo een paar keer door en ik bedenk me dat ik toch maar heel blij ben dat mijn nieuwe auto daar niet geparkeerd staat.

Aangezien ik mijn kleuters in de gaten moet houden kijk ik met een schuin oog naar de hangjongeren die voor de overlast zorgen en zie dat het de beruchte groep is die niet vies is van drugsgebruik. (En het ergste is nog dat er al een paar keer kinderen van school nog wat drugs hebben gevonden...)

De jongens blijken er erg veel lol in te hebben om met hun BMW heel hard achteruit te rijden om een vuilnisbak om proberen te rijden.
De kleuter die bij mij stond werd heel kwaad: "Die grote jongens zijn wel heel stout. Ze rijden zomaar tegen een boom aan. En dat mag toch helemaal niet hè juffrouw." Daarbij keek hij heel fel uit zijn ogen en was instaat om op ze af te vliegen om ze eens wijs te maken dat ze dingen deden die niet mochten.

Een collega van mij is op de jongens afgestapt en heeft er wat van gezegd. Tevens is nog geprobeerd om de politie te bellen, maar die hadden een of ander bandje aanstaan met een ogenblik geduld aub. Kortom heel handig als je dus dringend iets wilt melden.

Maar als een vierjarig kind al zo kwaad kan worden dat er spullen vernield worden die niet eens van hem zijn. Dan vraag je je toch al wat "die grote jongens" er nu voor lol aan beleven om een vuilnisbak aan diggelen te rijden met hun auto. Je zou toch zeggen dat ze zelf geen schade aan hun auto willen hebben... Maar ja pappie of mammie zal wel weer sponseren voor een reparatie of andere auto lijkt het wel.
Maar de pest is, dat de leerlingen van onze school het wel zien en kinderen kopiëren... Hopelijk zijn mijn leerlingen zo slim dat ze dit gedrag niet interessant vinden om te imiteren.

Take time to do what makes your soul happy.
[ITP] En dan kiest ponylief voor een knuffel van zoonlief <3

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:22

leuk he... bij ons ook, fijn dingen mollen...de halve buurt gaat eraan door een stuk of 5 van die idioten...
mijn vader is ook zo dat ie ze het liefst de nek omdraait, maar daar krijg je alleen maar problemen mee... en nu is er vlakbij een politiebureau, maar dat helpt niks hoor...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:32

Wat schandalig zeg... Heb je de politie niet gebeld? Misschien onder nemen die jongens meer dat soort acties en word het tijd dat ze aan de tand gevoeld worden.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 03:12

Fairie toch... Wel opletten zeg... Haha!

Mickey schreef:
Tevens is nog geprobeerd om de politie te bellen, maar die hadden een of ander bandje aanstaan met een ogenblik geduld aub. Kortom heel handig als je dus dringend iets wilt melden.

Walgelijk vind ik dit gedrag. Ben het helemaal met je eens, ik ben er dan ook allergisch voor. Vaak is het zo dat als je ze aanspreekt iedereen heel bijdehand gaat doen en van dat echte groepsgedrag gaat vertonen. Jammer, echt jammer...

En was dat het 0800-nummer van de politie? Ik heb laatst ook bijna 12 minuten in de wacht gestaan. Nee, de slogan klopt in elk geval: "Geen spoed, wel politie..."

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:42

Ik snap ook niet wat sommige jongeren bezielt. Iedere zondagochtend liggen bij ons in het dorp de bloembakken weer ondersteboven op de weg. Wat is daar nu de lol van Boos!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie