Blowen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:57

Zo als ik dan al eerder had gezegt, dan zou ik het laten rusten.
Mijn mening heb gegeven... (ik zou er wel controle en toezicht op houden)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 20:58

newforestlover"]
[quote="Pinky_girl schreef:
Newforestlover: Rustig, het is maar blowen Haha! Hij gebruikt apsolute geen harddrugs. Hier wil hij ook apsolute niet aan beginnen (zijn woorden).


de mensen die aan de hard drugs beginnen zijn ook met een blowtje begonnen, maar het is goed dat hij daar absoluut niet aan wil beginnen
[/quote]

Zodra hij dat doet ben ik weg.
Dat weet hij, en dat heb ik gezegd VOORDAT hij eraan begint.
Maar hij zegt zelf al dat hij dat apsolute niet wil...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:05

Blowen, niks mis mee vind ik.. Zolang het niet te vaak gebeurt. Als hij echt zo vaak blowt en jij vind dat niet fijn zou ik idd vragen of ie misschien wat wil minderen of stoppen. (wat jij wil)
Als ie niet zovaak blowt zou ikzelf er geen probleem mee hebben. Ik doe t zelf ook wel eens af en toe, maar ik zorg wel dat het geen verslaving wordt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 21:06

Wat vind jij vaak?
Hij blowt 3 keer per week.
2 keer bij vrienden (heb ik dus geen last van) en op vrijdag of zaterdag nog 1tje.

Ik vind het redelijk veel, en weet zeker dat het wel een verslaving is. Maarja, dat zijn sigaretten ook (en voor mij de mac Schijnheilig )

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:13

Ik heb een vriendje gehad die echt dagelijks blowde. Nou is dat om andere redenen stukgelopen, maar anders was het uiteindelijk wel het blowen geweest denk ik. Ik ben er dus ook echt niet kapot van.
Jouw vriend is al een stuk minder is gaan blowen, wie weet help je hem er nog helemaal van af. En als het je niet lekker zit... dan houdt het op, hoe lief je hem verder ook vindt.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:54

blowen... hmm...

ik heb er geen hekel aan (aan de walm die soms voorbij komt wel). Heb t zelf ook gedaan, op een gegeven moment was ik het gewoon zat.. had er absoluut geen zin meer in.. toen heb ik het langer dan een jaar niet meer gedaan en toen vorige week weer 2 trekkies..

mijn vorige vriend zat aan de pillen..Daardoor is het ook grotendeels uit gegaan. Eigenlijk niet zozeer door de pillen zelf, maar hij loog erover. Omdat hij daar niet eerlijk over was geloofde ik helemaal NIETS meer van wat hij zei, werd er ongelooflijk onzeker van.. Daarbij had ik er ook last van (omdat je van pillen aardig depri kan worden, had hij dus!!) en ik wist hoe hij was als hij waus was (had t zelf een aantal x meegemaakt) en wist dus dat ie dan absoluut niet grappig was..
Hij deed dit overigens nog niet toen ik wat met hem kreeg (geloof ik, of hij daarover gelogen heeft weet ik dus ook niet) dus ben er niet bewust aan begonnen, heb het 2 jaar met hem volgehouden en op het eind kon ik gewoon niet meer, was op, verspilde al mijn energie aan achterdochtig zijn.. nou dat wil je ook nie!!

blowen vind ik anders, als je stoned bent is dat zoiezo heel anders dan waus.. en het is lang niet zo schadelijk als pillen

als ik jou was zou ik goed nadenken of je dit echt wilt, of je hem goed vertrouwd en of je ermee kan leven dat hij het een paar x per week doet.. Als dat allemaal het geval is zal ik nergens een probleem van maken!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 00:15

divana schreef:
als ik jou was zou ik goed nadenken of je dit echt wilt, of je hem goed vertrouwd en of je ermee kan leven dat hij het een paar x per week doet.. Als dat allemaal het geval is zal ik nergens een probleem van maken!


Vertrouwen doe ik hem zeker. Voor 100%.
(En ik ben heel slecht in vertrouwen dus dat zegt echt veel).
Dat is nou juist het moeilijke. Ik heb echt stapel gek op hem alleen ik vind het blowen (althans, vaak blowen) toch een flink minpunt.
Maar om hem daarvoor te verliezen... Nee...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:19

tja eigenlijk kan ik beter niet antwoorden.........ik heb namelijk een GIGA hekel aan blowen en aan drugs uberhaupt. Ja ja ik weet het, drinken is ook drugs, maar ook aan overmatig drankgebruik heb ik een hekel.
Ik heb op m'n 15e een vriendje gehad die heel erg aan het blowen was en ..........wat ik later pas wist, wist ik veel zo bleu was ik, ook coke snoof.
Ik heb werkelijk waar m'n grootste nachtmerries met die jongen meegemaakt dus ik ben HEEL ERG TEGEN welke drugs dan ook en WALG er zelfs van.
Hij is nu verslaafd aan de harddrugs, zit in een zwaarbeveiligde inriching.............zegt genoeg voor mij

Wat niet wil zeggen uiteraard dat iedereen zo eindigt, maar voor mij is het NOOIT MEER........

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:35

Blowen is opzich niks mis mee vind ik. Een aantal vrienden van mij blowen wel eens, ze doen het om te ontspannen enzo. Tegen andere soorten drugs ben ik wel.. Ik heb met een jongen een relatie gehad die echt bijna alles gebruikte, nou ik kon er echt niet meer tegen. Hij was gewoon zo wisselvallig in zijn humeur enzo, hij werd er soms aggresief van.
Hij kreeg slechte trip's enzo.. Dat hoeft van mij allemaal niet..!!

Maar met m'n vrienden die blowen heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.. Ik heb zelfs gehoord dat af en toe blowen goed voor een mens is omdat het de longen reinigd.. Geloof er niet zo erg in eigenlijk Verward
Maarjah

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 04:03

Er zijn al heel wat meningen en adviezen gegeven, maar wil toch ook maar even reageren.

Net als Ingrid heb ik op mijn 15e ook wat gehad met een jongen die erg veel blowde. Toendertijd koste een gram een tientje en meneer blowde voor ongeveer 200 gulden in de week!!! (dat is dus 20 gram, uit een gram haal je 2 of 3 joints) Hij werkte wel hard en was niet zoals velen noemen een luie donder, maar tsja, een groot gedeelte ging op aan de coffeeshop. In het begin waren er zeer duidelijke afspraken: absoluut minderen en verder wil ik het niet zien. Uiteraard komt dan een stukje leeftijd om de hoek kijken: ik was 15 en had er zelf geen ervaring mee. Heel af en toe vond ik het dan wel okay als hij er een rookte en heb zelf ook eens in de twee weken ofzo een jointje meegerookt. Echt bijzonder heb ik het nooit gevonden. Wel heeft hij echt geminderd en rekening gehouden met me.
Ook deze jongen had wel een 'reden': hij had een ernstige vorm van ADHD en Ritalin werkte alles behalve mee... Op een gegeven moment verslapten de regels en moesten ze opnieuw gezet worden. Prima, kan een keer gebeuren. Uiteindelijk is het na 2 jaar niks geworden met ons en ik ben een ervaring rijker: Maak afspraken, dan komt het wel goed.

Jullie zijn natuurlijk nog niet zo lang bij elkaar (2 maanden toch als ik het goed had?), maar duidelijke regels kan je best stellen. Ik zou hem vragen eerst maar eens terug te gaan naar 2 keer in de week. Het is persoonlijk natuurlijk maar aangezien jij er ook niet zo weg van bent zou ik dan gelijk de regel instellen: ik wil het niet zien of merken. Als jullie samen zijn moet hij dus ook niet net een uurtje geleden gerookt hebben (bijvoorbeeld). En experimenteer eens of hij zijn 3 keer ook mist in verhouding naar die 2 keer in de week. Mocht hij het nou niet missen of erg vinden dan kan je natuurlijk steeds wat verder verminderen (dan heeft hij het misschien wel helemaal niet zo 'nodig' als hij zelf denkt).
En tot slot: af en toe een jointje kan geen kwaad denk ik (een keer in de week/twee week). Het werd al genoemd: de een neemt een wijntje, de ander een joint. Laten we ook onthouden dat alcohol een harddrugs is die lichamelijk verslavend is en wiet of hash is een softdrugs en kan weliswaar geestelijk verslavend zijn. Alleen alcohol is zo ingeburgerd, niemand kijkt ervan op als we tijdens uitgaan 3 of 4 wijntjes drinken maar een joint is weer wat anders in veler ogen. Alcohol is ingeburgerd maar daarom niet minder slecht.

Pfff, wat een lap tekst... Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:04

Ik heb een broer die al 6 jaar dagelijks blowt en die komt daar dus echt niet meer vanaf. Voor zijn vriendin is hij ook niet gaan minderen en die maakte er eerst ook een heel probleem van maar heeft het na de nodige ruzies en de conclusie dat ze er toch niets aan kan doen maar geaccepteerd.

Elke mens is natuurlijk weer anders, maar blowen is een verslaving en daar kun je iemand niet van af helpen. Dat moet diegene zelf willen en doen, alleen dan lukt het. Door van hem te eisen dat hij moet stoppen of minderen raak je hem denk ik alleen kwijt. Probeer er wel met hem over te praten en geef aan dat je het niet leuk vind, dan kan hij er rekening mee houden.

(even tussen haakjes: blowen verandert iemands gedrag volgens mij altijd in negatieve zin, de meeste mensen worden er slomer van (lees: hebben nergens meer zin in) en krijgen een instelling van: "Komt morgen wel". Het is dus wel een goed middel voor mensen die erg veel last hebben vast stress of mensen die niet kunnen slapen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat blowen en roken op zich natuurlijk hartstikke slecht voor de gezondheid is. Met mate doen dus.)

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:14

ik rook en blow ook niet. maar mijn vriend deed dat wel altijd vooral als hij het moeilijk had. en ik vond dit dus echt niet leuk en toen hebben we het er samen over gehad en ton is hij gestopt, maar hij ging wel heel vervelend doen hij werd heel erg irri . duss daar kwam alles eigenlijk door

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:20

wiet is softdrug koffie ook
ik zie het probleem niet zo
drank is erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:47

Als hij maar een paar keer per week een jointje rookt dan zie ik eerlijk gezegd het probleem niet zo. Ik heb liever te maken met iemand die geblowd heeft dan iemand die zich een stuk in de kraag gezopen heeft.
Het wordt heel wat anders als íe dagelijks in de koffieshop hangt te niksnutten, maar een paar keer in de week een jointje, daar zie ik totaal geen kwaad in.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:57

Hai,

ik weet wat je bedoeld. Mijn vriend blowt ook. Toen ik hem leerde kennen deed hij het al en het is idd wat je zegt, je wist waar je aan begon.
We zijn nu bijna 4 jara smaen en hij heeft al zo vaak geprobeerd te stoppen. Toen ik hem net kende waren 6 blows op en dag heel normaal voor hem. Nu zit hij op 1 blowtje per dag zo'n beetje soms twee.

het is niet dat ik er heel erg last van heb ofzo. Soms is het ook wel relaxed. Dan hebbenw e rzuie, rookt ie een blowtje en de ruzie is over. Haha!
Kijk ik weet dat het niet goed is maar ik kan me voorstellen dat het supermoeilijk is om te stoppen. Zelf rook ik al een jaar of 5. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik MOET stoppen met roken zou ik het ook niet doen. ( zowiezo niet Haha! )

Ik probeer hem er zoveel mogelijk mee te helpen. Vaak als ie met mij is doet hij het ook niet. T'is meer bij zijn vrienden etc.
Tja het is moeilijk, maar voor mij geen drama. Hij wil zelf ook wel stoppen hij wil niet zijn hele leven blowend doorbrengen. Dus ik heb goeie hoop. Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:04

het is smerig want het stinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:26

Dan kun je ook nooit meer een vriend nemen die naar het toilet gaat want dat is ook smerig en ruikt ook niet altijd even fris Haha! *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:02

Misschien ben ik gek maar ik vind t echt onwijs lekker ruiken. Bloos

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:40

Mijn vriend blowt ook iedere dag. Niet tijdens zijn werk en zeker niet in huis. Wat betreft kinderen ik heb ook een dochtertje en die heeft daar echt geen last van hoor. Hij moet er wel opletten dat het niet rondslingert in huis, voor de meeste mensen is het toch iets vreemds wat ze niet kennen. Ik moet zeggen dat ik er zelf persoonlijk weinig last van heb, het is beter dan iemand die aan de drank zit en niet meer weet wat hij doet.
Mijn vriend ziet het ook als een vorm van ontspanning voor ons niet echt voor te stellen, maar wij zoeken de ontspanning bij de paarden.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:04

af en toe moet kunnen, maar elke dag

ik heb het zelf wel es gedaan maar slecht bevallen ( Misselijk Bloos )

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:17

Nathalie schreef:
Misschien ben ik gek maar ik vind t echt onwijs lekker ruiken. Bloos

welke het blowen of de wc? Knipoog

Ik weet wat je bedoelt, mijn vriend blowt ook veel. Beetje om dezelfde redenen als jouw vriend, hem vragen te stoppen vind ik ook niet eerlijk. Maar ik denk dat zoals het nu bij jullie gaat dat je daar best tevreden mee kan zijn. Kortom; ik weet het dus ook niet zo goed.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:21

Nathalie schreef:
Misschien ben ik gek maar ik vind t echt onwijs lekker ruiken. Bloos


ik vind het ook niet stinken ~!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:32

Ik zit er niet mee als iemand blowt maar ik knap zoiezo af op een jongen als ie rookt of blowt. Ik moet dat niet hebben
Vanmiddag liep ik met mireille naar de bushalte en een paar mensen uit onze klas stonden te blowen. Wij liepen dus langs hun en t stinkt gewoon vreselijk. Ik hoef geen vriendje die stinkt hoor Scheve mond

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:48

loulou schreef:
af en toe moet kunnen, maar elke dag

ik heb het zelf wel es gedaan maar slecht bevallen ( Misselijk Bloos )

Slecht bevallen? en gewoon nog een keer proberen, haahaah goed zo maartje een echte doorzetter


Ik heb niks tegen blowen, maar als ze het in de trein doen vind ik het toch wel ver gaan. Dat kun je ook gewoon niet maken voor je medereizigers.

Verder vind ik 3x in de week blowen best veel, het is dan al een behoorlijke verslaving geworden.

Mischien heel stom en raar, maar ik vind roken vies maar blowen juist wel lekker Haha! ik wordt er ook heel erg allert van das wel grappig.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:53

Ik blow vaak en veel, er is echt helemaal niks mis mee...

Je hoeft niet bang te zijn dat je vriend rare buien krijgt ofzo... hij is eerder juist vaak overdreven vrolijk!
Van een blowende vriend heb je echt geen last ofzo hoor Knipoog

Succes!