sollicitatie brief

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

sollicitatie brief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 14:47

Hallo allemaal,

Ik ben een open sollicitaie aan het schrijven en wilde aan jullie vragen of ik hem zo kan versturen.
En wat er eventueel veranderd moet worden.

Geachte heer ..............,

Hierbij schrijf ik u een open sollicitatie brief.
Daar de auto wereld mij erg aanspreekt.

Ik heb gewerkt op een leasemaatschappij als medewerker inkoopadministratie.
Helaas verviel mijn functie daar en kon ik niet blijven.
De werkzaamheden die ik verrichte waren onder andere de afleveringen regelen voor nieuwe auto’s, bekeuringen inboeken en versturen, declaraties verwerken, brandstofpassen aanvragen en versturen etc.

Voor auto’s in het algemeen heb ik veel interesse. Ik vind het daarom ook leuk om op een lease maatschappij te werken.
Nu ben ik werkzaam op een Arbo dienst, het is niet dat ik het werk niet leuk vind maar de auto wereld spreekt mij toch meer aan.

Graag zou ik voor u bedrijf willen werken, maar als er op dit moment geen vacatures zijn begrijp ik dat natuurlijk ook.
Ik hoop bij u in gedachten te blijven voor als er een plekje vrij komt bij u op het bedrijf.


Hoogachtend,


Kim Baauw


Vast bedankt Kimmie

Op de rug van een paard is het leven een stuk aangenamer.


juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:57

op zich wel goed, ik zou alleen de tweede zin weglaten, je schrijft verderop in je brief dat de auto-wereld je interesseert, dus dat is dubbel en een zin met Daar beginnen staat niet zo mooi.
verder lijkt het me wel een goede brief. Je zou er nog bij kunnen zetten dat je je motivatie graag in een gesprek wil komen toelichten.
veel succes!!
Laatst bijgewerkt door juval op 07-11-03 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:58

Citaat:
Hierbij schrijf ik u een open sollicitatie brief.
Daar de auto wereld mij erg aanspreekt.


Ik zou beginnen met

Hiermee... hierbij is namelijk dat je er wat bij stopt... maarja dit is natuurlijk al de brief.

Citaat:
Nu ben ik werkzaam op een Arbo dienst
er op??? of bij??? hihihihihihi bij dus.... Tong uitsteken

Verder vind ik hem wel aardig hoor.

Succes ermee

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:09

kimmegie schreef:
Geachte heer ..............,

Hierbij schrijf ik u een open sollicitatie brief.
Daar de auto wereld mij erg aanspreekt.


Ik heb gewerkt op een leasemaatschappij als medewerker inkoopadministratie.
Helaas verviel mijn functie daar en kon ik niet blijven.
De werkzaamheden die ik verrichtte waren onder andere de afleveringen regelen voor nieuwe auto’s, bekeuringen inboeken en versturen, declaraties verwerken, brandstofpassen aanvragen en versturen etc.

Voor auto’s in het algemeen heb ik veel interesse. Ik vind het daarom ook leuk om op een lease maatschappij te werken.
Nu ben ik werkzaam op een Arbo dienst, het is niet dat ik het werk niet leuk vind maar de auto wereld spreekt mij toch meer aan.

Graag zou ik voor uw bedrijf willen werken, maar als er op dit moment geen vacatures zijn begrijp ik dat natuurlijk ook.
Ik hoop bij u in gedachten te blijven voor als er een plekje vrij komt bij u op het bedrijf.


Hoogachtend,


Kim Baauw


Vast bedankt Kimmie



het dik gedrukte stukje vind ik een beetje raar. Dat kun je denk ik beter zo doen: Hierbij schrijf ik u een open sollicitatiebrief, daar ik graag in aanmerking zou komen voor een baan op uw bedrijf, omdat de autowereld mij erg aanspreekt.

En ik zou ook nog even vermelden wat voor diploma's je hebt en wat voor cursussen je hebt gevolgt. En als je er een cv bijvoegd, staat het wat verzorgder.

Ook zitten er nog wat spelfouten in.
Verichte moet zijn verichtte met dubbel t
etc.zou ik weglaten.
ipv nu zou ik momenteel neerzetten
u bedrijf moet zijn uw bedrijf
ipv natuurlijk zou ik uiteraard neerzetten

Het zijn de kleine dingetjes die een sollicitatiebrief nét even iets mooier maken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-11-03 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:11

kimmegie schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben een open sollicitaie aan het schrijven en wilde aan jullie vragen of ik hem zo kan versturen.
En wat er eventueel veranderd moet worden.

Geachte heer ..............,

Hierbij schrijf ik u een open sollicitatie brief.
Daar de auto wereld mij erg aanspreekt.

Ik heb gewerkt op een leasemaatschappij als medewerker inkoopadministratie.
Helaas verviel mijn functie daar en kon ik niet blijven.
De werkzaamheden die ik verrichte waren onder andere de afleveringen regelen voor nieuwe auto’s, bekeuringen inboeken en versturen, declaraties verwerken, brandstofpassen aanvragen en versturen etc.

Voor auto’s in het algemeen heb ik veel interesse. Ik vind het daarom ook leuk om op een lease maatschappij te werken.
Nu ben ik werkzaam op een Arbo dienst, het is niet dat ik het werk niet leuk vind maar de auto wereld spreekt mij toch meer aan.

Graag zou ik voor u bedrijf willen werken, maar als er op dit moment geen vacatures zijn begrijp ik dat natuurlijk ook.
Ik hoop bij u in gedachten te blijven voor als er een plekje vrij komt bij u op het bedrijf.


Hoogachtend,


Kim Baauw


Vast bedankt Kimmie



Geachte heer en/of mevrouw...

Hierbij solliciteer ik naar een administratieve functie binnen uw bedrijf, daar ik mij erg thuisvoel in de autobranche.

De verrichtte (LET OP 2 tt) zou ik puntsgewijs opschrijven dus:
- bla bla bla
- bla bla bla

Verder werk je niet OP een maatschappij maar BIJ.

Hoop bij u in gedachten te blijven.....of Hoop dat u mijn brief in portefeuille wilt houden.

FF wat puntjes ....moet je zelf maar weten wat je ermee doet......ik verkondig natuurlijk ook het evangelie niet

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:18

Ik vind m wel wat afwachtend, je moet er gewoon vanuit gaan dan ze jouw aan moeten nemen!!
Ik zou die zin weglaten met als er geen vacatures vrij zijn....
Succes

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:27

Citaat:
Hierbij schrijf ik u een open sollicitatiebrief, daar ik graag in aanmerking zou komen voor een baan op uw bedrijf, omdat de autowereld mij erg aanspreekt


dit vind ik al een betere openings zin... en hier zou ik wel hierbij doen... hiermee klinkt zo gek nou....

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 15:45

Bedankt voor de reacties
Hier kan ik wel wat mee.

Ik zal het eea gaan veranderen.

Op de rug van een paard is het leven een stuk aangenamer.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:04

De werkzaamheden die je hebt verricht horen niet in je brief maar in je CV.

Nooit een brief met Hierbij of Hiermee beginnen. Maak er dan van: "Gezien het feit/omdat dat de autowereld mij erg aanspreekt, schrijf ik u deze open sollicitaitiebrief. Ik zou graag in aanmerking komen voor een baan IN uw bedrijf"

Een sollicitatiebrief heeft de volgende onderdelen:

Adres bedrijf en aanhef
Schrijf altijd aan een concrete persoon. Er staat dus een naam bij het adres.

De aanhef luidt "Geachte mevrouw / meneer X".

Vermeld het onderwerp van de brief (sollicitatie) en eventueel het vacaturenummer.

Plaats waar je de vacature hebt gezien In de Volkskrant van 3 maart xxxx (of: uw internetsite) zag ik de vacature voor de functie van account-manager. Lengte 1 zin

Inleiding
Schrijf hier waarom de vacature opviel; waarom past deze vacature juist bij jou. Maximaal 2 zinnen

Motivatie
Een uitgebreidere toelichting op jouw geschiktheid voor de functie. Noem je sterke punten en laat zien hoe die aansluiten bij de eisen die in de vacature genoemd staan. Maximaal 8 zinnen

Toelichting op het CV Licht hier de sterke punten uit je CV die voor deze functie relevant zijn. Dit kan werkervaring zijn, maar ook een passende nevenfunctie of kwaliteit (bijvoorbeeld: je spreekt enkele vreemde talen) Maximaal 5 zinnen

Afsluiting
Hier verwijs je naar het CV. Je biedt aan om het CV toe te lichten in een gesprek. 2 zinnen

Handtekening
Onderteken de brief. Zet daaronder je naam en adres, e-mailadres en telefoonnummer. Steeds vaker ondertekenen sollicitanten met hun voornaam in plaats van initialen.

Bijlage
Verwijs naar het bijgevoegde CV

bron:
http://www.werkplus.nl/solladv/briefcv/content.html
Laatst bijgewerkt door Laura op 07-11-03 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:06

Hmm, om eerlijk te zijn is dit geen goede brief. Sorry maar echt zo kun je hem niet versturen.

Kijk, om te beginnen is een open brief om jezelf te verkopen. Dat komt er in deze brief niet overtuigd uit. Bijvoorbeeld je eerste zin.

------------
'Tijdens mijn zoektocht naar een passende functie in de autowereld, viel mijn oog op uw vacature/website/anders. Omdat uw organisatie mij zeer aanspreekt, ben ik zo vrij u mijn open sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae te sturen'.
-----------

Dat is zin 1. In je eerste zin zeg je 'daar de autowereld....'. Daar is een zeer ouderwets woord en wordt tegenwoordig vervangen door 'omdat'. Net als 'welke' dat wordt vervangen door 'die'.

Je tweede alinea zou ik in de trant doen van:

-----------
Ruime ervaring heb ik opgedaan tijdens mijn werk bij een leasemaatschappij (naam mag best genoemd) in de functie van inkoopadministratie. In deze functie heb ik veel ervaring opgedaan met diverse zaken op het administratieve vlak. (de taken omschrijf je in je CV). Vanwege het feit dat mijn functie werd opgeheven, was ik tot mijn spijt genoodzaakt naar een andere functie te gaan zoeken.
--------------

Je derde alinea zou ik zo doen:

-------------
Mijn interesse ligt voor een groot deel bij auto's in het algemeen. Werken bij deze leasemaatschappij heeft mij daar alleen maar meer bewust van gemaakt. Momenteel ben ik werkzaam op een kantoor van de ARBO-dienst. Hoewel deze baan zeer leerzaam is, vind ik er niet de uitdaging en voldoening zoals ik die vond in het werken in de autobranche/leasebranche. Dit is dan ook de reden dat ik op zoek ben gegaan naar een bij mij passende functie.

Mijn persoonlijkheid is kort te omschrijven als spontaan, sympathiek met een gezonde dosis nieuwsgierigheid die mij altijd weer helpen uitdagingen aan te nemen in plaats van te ontwijken. Ik leer graag, ben geen persoon die strikt op de klok kijkt om weer naar huis te gaan en ben in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
-------------

En dan het laatste gedeelte:

------------
Ik vertrouw erop met mijn brief en curriculum vitae uw interesse te hebben gewekt. Graag zou ik mijzelf in een persoonlijk gesprek uitgebreider profileren.

Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

....

---------

Ik hoop niet dat ik je beledigd heb. Is niet de bedoeling maar je brief uit geen vastberadenheid. Je moet sterk en pittig overkomen. Als je echt pittig wil zijn zet je achter 'persoonlijk gesprek uitgebreider profileren' nog 'en zal binnen twee weken met u contact opnemen voor het maken van een afspraak'. Maar zo pittig ben ik ook niet hoor Haha!.

Groetjes en veel succes.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:07

Van autowereld zou ik overigens autobranche maken.

'Paint' it 'Black'

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:27

Als je nou niet aangenomen wordt weet ik het ook niet meer Knipoog Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:14

Kim,

Ik ben heel benieuwd wat je er van hebt kunnen maken!

Groetjes Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:14

Wat d8 je van alinea's maken en niet elke zin op een nieuwe regel doen???

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:42

Fasel schreef:
Van autowereld zou ik overigens autobranche maken.

Karin heeft gelijk.
Ook zou ik ETC. in je brief veranderen in iets als: en alles wat er verder nog omheen komt kijken, of iets dergelijks.

Ik vind je brief ook niet helemaal kloppen.
Je moet je zelf echt presenteren

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:54

Naam afzender
Adres afzender
(Eventueel telefoon nummer afzender)


Bedrijf geadreseerde
Naam geadreseerde
Adres geadreseerde


Woonplaats, 9 November 2003

Betreft: (vacature nummer, solicitatie)

Geachte heer ..............,

Hierbij solliciteer ik naar een administratieve functie binnen uw bedrijf, daar ik mij erg thuisvoel in de autobranche.

Ik heb gewerkt op een leasemaatschappij als medewerker inkoopadministratie. Helaas verviel mijn functie daar en kon ik niet blijven.
De werkzaamheden die ik verrichtte waren onder andere de afleveringen regelen voor nieuwe auto’s, bekeuringen inboeken en versturen, declaraties verwerken, brandstofpassen aanvragen en versturen en alles wat er verder nog bij komt kijken.

Voor auto’s in het algemeen heb ik veel interesse. Ik vind het daarom ook leuk om op een lease maatschappij te werken.
Nu ben ik werkzaam bij een Arbo dienst, maar de autobranche spreekt mij toch meer aan.

Uw antwoord op deze brief zie ik met belangstelling tegemoet,

Hoogachtend,

Handtekening

Kim Baauw

Bijlage: Persoonlijke gegevens en referenties (Je cv, om je brief nog iets aantrekkelijker te maken)


Het deel: Graag zou ik voor u bedrijf willen werken, maar als er op dit moment geen vacatures zijn begrijp ik dat natuurlijk ook.
Ik hoop bij u in gedachten te blijven voor als er een plekje vrij komt bij u op het bedrijf.
vind ik iets te flauwtjes over komen. Zelf zou ik hem weg laten.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:33

'daar' mag niet meer Boos! is ouderwets!!! Bloos

'Paint' it 'Black'

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:51

Nooit te lange zinnen gebruiken of veel moeilijk woorden...

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:31

Dat voorbeeld van Fasel zou ik niet gebruiken. Er zitten teveel woorden in, die je normaal gesproken niet zou gebruiken. Dan kun je nog zo'n gelikte brief schrijven, tijdens het gesprek ga je dan toch wel op je bek.

Citaat:
De aanhef luidt "Geachte mevrouw / meneer X".

Nooit een / gebruiken in de aanhef! Dat ziet er echt niet uit, gebruik liever een komma. Anders is het echt zo van: doorhalen wat niet van toepassing is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 30 bezoekers