Groot gezin = asociaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Groot gezin = asociaal?

Ja, dit is aso
20 (25%)
Nee, dit is een persoonlijke keuze!
57 (74%)

Totaal aantal stemmen: 77


Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:33

Sprintje"]
[quote="Tessebes schreef:
Gezinnen met veel kinderen... prima! Alleen jammer dat die kinderen ook groot worden en allemaal een baan en een huis moeten hebben. Leve de werkeloosheid en leve de vinex-wijkjes, weg met al dat groen!


En lang leve alle inkomsten belasting die die kinderen kunnen gaan betalen als ze later groot zijn, en lange leven de zorgtaken die ze dan op zich nemen!
[/quote]

precies.. Ik vind dat veel mensen niet ver genoeg vooruit denken!
Je kunt niet altijd maar alles doen en laten wat je zelf graag wil, dat kan met niks en al helemaal niet wat kinderen krijgen betreft... Denk aan de toekomst! En aan de toekomst van je eigen kinderen! Ik vind het nogal grof om zomaar kinderen op de wereld te zetten omdat je het zelf zo leuk vind zonder hun (je eigen kinderen!) toekomst eens te bekijken!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:33

We hebben "deze mensen" zelf hierheen gehaald omdat we zelf het vieze werk niet wilden doen. En dan gaan we nu zeuren dat ze geen kinderen mogen krijgen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:34

Tuurlijk is een groot gezin niet asociaal. Dan kun je ook wel gaan stellen dat bejaarden asociaal zijn. Of alleenstaanden. Of gehandicapten. Huisdierhouders, autobezitters, motorcrossers etc etc.
Maar ik ben het er WEL mee eens dat mensen zelf voor (de kosten van) hun kinderen op moeten draaien.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:35

Citaat:
Voor buitenlanders EN VROUWEN!!!!!!!!!!!! Trouwens, er was zo'n groot tekort aan mensen dat iedereen gewoon de kans kreeg.

Positieve discriminatie heet zoiets. Ooit van de WET Samen gehoord?


Zeker van gehoord, maar niet automatisch mee eens!
Laatst bijgewerkt door maudy op 04-11-03 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:35

Pipo"]
[quote="Tessebes schreef:
Gezinnen met veel kinderen... prima! Alleen jammer dat die kinderen ook groot worden en allemaal een baan en een huis moeten hebben. Leve de werkeloosheid en leve de vinex-wijkjes, weg met al dat groen!



Sorry hoor, maar we leven pas sinds kort in een mindere economie, er zijn nog steeds banen!

Een aantal jaren geleden konden we de mensen niet aanslepen was er een groot tekort aan arbeiders. Dus dit vind ik echt onzin.
[/quote]

Idd. Het herstelt allemaal vanzelf. Het enige wat zeker is in de economie dat er opeenvolgend hoogconjunctuur en laagconjunctuur is. Wat de regering kan doen is het verschil zo klein mogelijk maken. Maar het is niet tegen te houden dat het ooit weer slechter gaat. Ook nu is zeker dat het over een paar jaar weer goed gaat. De vraag is alleen: hoe lang duurt dat nog?
Weer off-topic geloof ik...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:38

Sonja schreef:
Tuurlijk is een groot gezin niet asociaal. Dan kun je ook wel gaan stellen dat bejaarden asociaal zijn. Of alleenstaanden. Of gehandicapten. Huisdierhouders, autobezitters, motorcrossers etc etc.
Maar ik ben het er WEL mee eens dat mensen zelf voor (de kosten van) hun kinderen op moeten draaien.


Totdat je zelf veel kinderen wilt.
Dit zeg ik tegen iedereen die jouw mening deelt, dus het is geen persoonlijke aanval hoor Knipoog
Maar het lijkt me een beetje egoïstisch om zo te denken. Want jij ergert je aan veel kinderen, en zo ergert een ander zich aan iets anders.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:39

Ik kom uit een vrij groot gezin voor Nederlandse begrippen.
Ik heb 3 broers en 2zussen, mijn oudste broertje is overleden. Dus eigenlijk hebben mijn ouders 7 kinderen, maar laten we het op 6 houden.
Wij zijn dus met zn 8en thuis, vroeger althans.
Nu wonen mn oudste broers en zussen op zichzelf en hebben 3 daarvan al kinderen.

Zijn wij daarom asociaal? Verward
Ik denk het niet!
Mijn vader heeft jarenlang keihard gewerkt voor ons en mijn moeder.
Hij werkt nog steeds en is al 61 nu.

het is per gezin verschillend, of het asociaal is niet. Ik vind dat een beetje overdreven om het zo te noemen.
Sommige vrouwen en mannen denken echt niet na bij wat ze doen, en 'fokken' erop los. Maar dat is zo'n klein percentage van alle gezinnen.
Dit komt veel vaker voor in Amerika dan bij ons.

Iniedergeval, dat is mijn mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:40

De nadelen in mijn ogen op het moment dat er helemaal geen tegemoetkoming in de kosten meer is:

- weer gezinnen met 1 persoon die werkt, daardoor minder uitgavemogelijkheden, daardoor minder omzet vanaf de consument, dus minder omzet bij de leveranciers............lees een slechtere economie ( vergeet niet de banen die op de tocht komen te staan voor de crechebranche)

- de mensen met lage inkomens kunnen niet geen kinderen meer betalen, worden hierdoor zwaar ongelukkig, en hup de psychatrie krijgt het knap druk, en het ziekenfonds betaald dat.

-Hierdoor ook veel arbeidsongeschiktheid in het lagere segment van de markt.

Omdat dat werk toch gedaan moet worden, gaan de uitzendburos wederom werven in het buitenland................en dan krijgen we pas echt een multiculturele samenleving.

Een positief iets van een multiculturele samenleving, is dat al die lekkere soorten eten dan nog makkelijker te verkrijgen is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:40

Sonja schreef:
Tuurlijk is een groot gezin niet asociaal. Dan kun je ook wel gaan stellen dat bejaarden asociaal zijn. Of alleenstaanden. Of gehandicapten. Huisdierhouders, autobezitters, motorcrossers etc etc.
Maar ik ben het er WEL mee eens dat mensen zelf voor (de kosten van) hun kinderen op moeten draaien.

Ben ik het helemaal mee eens. Voordat je kinderen neemt moet er ook over nagedacht worden of je ze wel kan onderhouden. Helaas is dit niet bij iedereen het geval.

En de natuur in Nederland is al aan het verdwijnen, en niet alleen door grote gezinnen. Veel meer door de industrie.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:41

Loesjuh schreef:

Totdat je zelf veel kinderen wilt.


Je kunt niet altijd maar alles doen en laten wat je zelf graag wil, dat kan met niks en al helemaal niet wat kinderen krijgen betreft... Denk aan de toekomst! En aan de toekomst van je eigen kinderen! Ik vind het nogal grof om zomaar kinderen op de wereld te zetten omdat je het zelf zo leuk vind zonder hun (je eigen kinderen!) toekomst te overwegen!

En dan nog, als je zelf zo graag de vrijheid wilt om te kiezen moet je ook je verantwoordlijkheden en gevolgen van je keuzes op je nemen, das niet meer dan fair!
Laatst bijgewerkt door Faline op 04-11-03 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:42

Loesjuh"]
[quote="Pipo"][quote="Tessebes schreef:
Gezinnen met veel kinderen... prima! Alleen jammer dat die kinderen ook groot worden en allemaal een baan en een huis moeten hebben. Leve de werkeloosheid en leve de vinex-wijkjes, weg met al dat groen!



Sorry hoor, maar we leven pas sinds kort in een mindere economie, er zijn nog steeds banen!

Een aantal jaren geleden konden we de mensen niet aanslepen was er een groot tekort aan arbeiders. Dus dit vind ik echt onzin.
[/quote]

Idd. Het herstelt allemaal vanzelf. Het enige wat zeker is in de economie dat er opeenvolgend hoogconjunctuur en laagconjunctuur is. Wat de regering kan doen is het verschil zo klein mogelijk maken. Maar het is niet tegen te houden dat het ooit weer slechter gaat. Ook nu is zeker dat het over een paar jaar weer goed gaat. De vraag is alleen: hoe lang duurt dat nog?
Weer off-topic geloof ik...
[/quote]


Precies!!! De economie gaat op dit moment niet helemaal goed, amar dat herstelt zich weer. Er zijn banen, misschien wat minder.. maar dat wordt zelf weer meer!
maar mogen wij dan helemaal geen kinderen meer krijgen tessebes!??
Stop met kinderen krijgen, want wij zitten vol??????

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:43

Yaar schreef:
En de natuur in Nederland is al aan het verdwijnen, en niet alleen door grote gezinnen. Veel meer door de industrie.


Waarvoor is die industie gebouwd?
Om mensen te voorzien in hun behoeften en voor de werkgelegenheid.
Dus minder mensen = minder industrie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:43

En hierbij wil ik ook de vergrijzing maar weer even aanhalen....
Als er een (om het maar even met desiree's woorden te benoemen) 'fokverbod' zou komen. Is er weinig hoop dat je als je straks oud bent en verzorging nodig hebt, die zorg ook kunt krijgen. Als er namelijk niemand is om die zorg te betalen en bovenal te verlenen, houdt het al heel snel op.
Zolang het gemiddelde aantal kinderen dat geboren wordt, niet extreem stijgt, en dat doet het niet. Er zijn namelijk zat mensen die er voor kiezen om geen kinderen te krijgen. Laat die paar mensen die, wel een groot gezin willlen (krijgen), lekker!
Wat kinderbijslag betreft, waarom niet meer voor het derde kind?
Ik vindt dat je de kinderbijslag ofwel helemaal af moet schaffen, of ook voor elk kind moet blijven uitkeren. Prima, als het voor een volgend kind minder wordt, want bepaalde kosten zijn gewoon constante kosten (ongeacht het aantal kinderen), maar afschaffen

Bovendien, als je kinderbijslag vanaf het derde kind af wil schaffen, wil je dan ook bijv. een studiebeurs vanaf het derde kind afschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:45

Tessebes"]
[quote="Yaar schreef:
En de natuur in Nederland is al aan het verdwijnen, en niet alleen door grote gezinnen. Veel meer door de industrie.


Waarvoor is die industie gebouwd?
Om mensen te voorzien in hun behoeften en voor de werkgelegenheid.
Dus minder mensen = minder industrie.
[/quote]

Ja, natuurlijk. Maar die industrie blijf je houden. Er worden ook kinderen geboren, maar dat zijn er veel meer dan dat er overlijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:45

Tessebes schreef:

Waarvoor is die industie gebouwd?
Om mensen te voorzien in hun behoeften en voor de werkgelegenheid.
Dus minder mensen = minder industrie.


Minder industrie= minder werkgelegenheid=minder inkomen=mindere uitgaven= uiteindelijk een slecht draaiende economie= grotere staatschuld

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:46

*volcano*"]
[quote="Loesjuh schreef:

Totdat je zelf veel kinderen wilt.


Je kunt niet altijd maar alles doen en laten wat je zelf graag wil, dat kan met niks en al helemaal niet wat kinderen krijgen betreft... Denk aan de toekomst! En aan de toekomst van je eigen kinderen! Ik vind het nogal grof om zomaar kinderen op de wereld te zetten omdat je het zelf zo leuk vind zonder hun (je eigen kinderen!) toekomst te overwegen!

En dan nog, als je zelf zo graag de vrijheid wilt om te kiezen moet je ook je verantwoordlijkheden en gevolgen van je keuzes op je nemen, das niet meer dan fair!
[/quote]

Ik ben het er zeer zeker mee eens dat bepaalde mensen geen kinderen zouden moeten krijgen, omdat ze er niet voor kunnen zorgen. Heb ik ook al eerder gezegd. Alleen het probleem is dat je dit niemand kan verbieden.
Bovendien zijn kinderen in mijn ogen niet zozeer een zogenaamd collectief probleem. Ik versta daar heel andere dingen onder.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:47

PinnieLinnie schreef:
maar mogen wij dan helemaal geen kinderen meer krijgen tessebes!??
Stop met kinderen krijgen, want wij zitten vol??????


Nee dat wil ik helemaal niet zeggen, want er overlijden toch ook mensen. Het zou alleen fijner zijn, als het allemaal wat meer in verhouding gebeurt.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:49

Richtje schreef:
En hierbij wil ik ook de vergrijzing maar weer even aanhalen....
Als er een (om het maar even met desiree's woorden te benoemen) 'fokverbod' zou komen. Is er weinig hoop dat je als je straks oud bent en verzorging nodig hebt, die zorg ook kunt krijgen. Als er namelijk niemand is om die zorg te betalen en bovenal te verlenen, houdt het al heel snel op.
Zolang het gemiddelde aantal kinderen dat geboren wordt, niet extreem stijgt, en dat doet het niet. Er zijn namelijk zat mensen die er voor kiezen om geen kinderen te krijgen. Laat die paar mensen die, wel een groot gezin willlen (krijgen), lekker!
Wat kinderbijslag betreft, waarom niet meer voor het derde kind?
Ik vindt dat je de kinderbijslag ofwel helemaal af moet schaffen, of ook voor elk kind moet blijven uitkeren. Prima, als het voor een volgend kind minder wordt, want bepaalde kosten zijn gewoon constante kosten (ongeacht het aantal kinderen), maar afschaffen

Bovendien, als je kinderbijslag vanaf het derde kind af wil schaffen, wil je dan ook bijv. een studiebeurs vanaf het derde kind afschaffen?


Goed gezegd! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:49

Tessebes"]
[quote="PinnieLinnie schreef:
maar mogen wij dan helemaal geen kinderen meer krijgen tessebes!??
Stop met kinderen krijgen, want wij zitten vol??????


Nee dat wil ik helemaal niet zeggen, want er overlijden toch ook mensen. Het zou alleen fijner zijn, als het allemaal wat meer in verhouding gebeurt.
[/quote]

Dat zou idd beter zijn, maar dat krijg je toch nooit voor elkaar

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:50

Pipo"]
[quote="Tessebes schreef:

Waarvoor is die industie gebouwd?
Om mensen te voorzien in hun behoeften en voor de werkgelegenheid.
Dus minder mensen = minder industrie.


Minder industrie= minder werkgelegenheid=minder inkomen=mindere uitgaven= uiteindelijk een slecht draaiende economie= grotere staatschuld
[/quote]

Ho... ik wil niet zeggen dat er industrie weg moet, ik wil alleen zeggen dat als de bevolkingsgroei minder zou zijn er ook minder industrie bijgebouwd hoeft te worden, waardoor er dus meer groen overblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:51

Ik zeg toch ook niet dat de industrie WEG moet, ik zeg alleen wat de consequentie is van MINDER industrie!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:52

Pipo schreef:
Ik zeg toch ook niet dat de industrie WEG moet, ik zeg alleen wat de consequentie is van MINDER industrie!


Ik zeg alleen dat het niet meer moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:53

Loesjuh schreef:
Totdat je zelf veel kinderen wilt.
Dit zeg ik tegen iedereen die jouw mening deelt, dus het is geen persoonlijke aanval hoor Knipoog
Maar het lijkt me een beetje egoïstisch om zo te denken. Want jij ergert je aan veel kinderen, en zo ergert een ander zich aan iets anders.


Als je veel auto's wilt hebben, moet je veel betalen
Als je veel honden/paarden oid wilt hebben, moet je veel betalen
Als je een groot huis wilt hebben, moet je veel betalen.

Dus wat moet je als je een groot gezin wilt hebben? Knipoog Yep!

Ik zou niet weten waarom de gemeenschap op moet draaien voor iemand die veel kinderen wil hebben. Ik wil wel veel paarden hebben, hoeft toch ook niemand anders voor mee te betalen?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:55

Pipo"]
[quote="Tessebes schreef:

Waarvoor is die industie gebouwd?
Om mensen te voorzien in hun behoeften en voor de werkgelegenheid.
Dus minder mensen = minder industrie.


Minder industrie= minder werkgelegenheid=minder inkomen=mindere uitgaven= uiteindelijk een slecht draaiende economie= grotere staatschuld
[/quote]


Veel mensen wil niet per definitie zeggen dat de economie ook goed is, kijk naar afrika of andere overbevolkte 3ewereld landen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:55

Sonja schreef:
Als je veel auto's wilt hebben, moet je veel betalen
Als je veel honden/paarden oid wilt hebben, moet je veel betalen
Als je een groot huis wilt hebben, moet je veel betalen.

Dus wat moet je als je een groot gezin wilt hebben? Knipoog Yep!


Voor niets gaat de zon op Knipoog

Maar ik vind wel dat je zélf die keuze neemt, om veel kinderen te nemen. Dus je weet van te voren dat dat flink wat gaat kosten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-03 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt