Hoe delen jullie je dag in? (thuisblijvers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Hoe delen jullie je dag in? (thuisblijvers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 15:30

Na vele waarschuwingen heb ik vorige week de laatste waarschuwing gehad, met 26 weken kwam mijn baby bijna tevoorschijn en toen is er besloten dat ik de laatste 2 maanden voor mijn verlof de ziektewet in moet als beste oplossing.

Nu zit ik dus fulltime thuis, ik heb een druk karakter en ik kan mezelf prima vermaken, voor eventjes dan..

Ik vroeg me dus af wat andere mensen zoal doen om hun dag in te delen, zometeen is er natuurlijk een kleine dus zat te doen maar op dit moment word ik er eigenlijk een beetje somber van..

Ik zat te denken om te gaan zwemmen en natuurlijk gewoon de dagelijkse dingen zodat ik buiten ben maar ik zie mezelf geen truitjes breien op de bank de hele dag :=

Ik vraag me dus af of jullie nog tips/ideeën hebben?

Pantykous

Re: Hoe delen jullie je dag in? (thuisblijvers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:32

Een leuke serie kopen/downloaden en die gaan kijken?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:33

Dat wordt een lastige voor je. Je kunt wel allerlei actieve dingen gaan bedenken, maar uiteindelijk zit je gewoon thuis omdat dit het meest verstandig is voor je zwangerschap.

Schrap dus maar wil al die dingen die je van plan bent en beperk het tot het meest noodzakelijke :-) Wellicht wordt je nog eens heel goed in truitjes breien :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:34

series kijken, boeken lezen, puzzelen, spelletjes spelen, kleertjes maken voor je a.s. uk (lekker wel :P )
verder echt geen idee :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:36

ik kan me hele dagen vermaken door seizoenen tegelijk van series te downloaden en dan maar de ene na de andere aflevering kijken... oohhh de dagen zijn te kort hahaha!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:37

Een opleiding doen van de LOI?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:37

Ik ben heel lang thuis geweest door een chronische aandoening. Als ik nu nog terugvallen heb (korter gelukkig) kijk ik veel series. Dan gaat.de dag echt sneller! Kijk ook zo een heel seizoen op 1 dag. Films.zijn ook leuk maar anders. Ik heb ook geprobeerd te koken :'), dus den beetje masterchef Holland. Niet echt aan te raden. Je staat veel en moet alle zooi ook nog opruimen. Niet goed als je weinig energie hebt.
Een spel computer is ook handig, houdt je bezig :).

Ik heb sowieso de tv de hele dag aan. Dan voel ik me minder alleen.

Goede series:
Fairly legal
House
Greys anatomy
The client list
The newsroom (Maar 10 afleveringen van gemaakt helaas. Vervolg komt nog)

Ben de rest even kwijt :)
Laatst bijgewerkt door Mendel op 08-10-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:38

Na twee weken verplicht op de bank, weet ik het ook niet meer.
Misschien beginnen in een goed boek? Of indd een leuke serie kopen/downloaden? uitzending gemist en programma's terug kijken?
Een meisje dat ik ken doet aan zwangerschapszwemmen, ik weet niet of dat wat voor je is? Hele actieve dingen zou ik in jou geval denk ik ook niet meer gaan doen :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 15:43

Ik mag inderdaad geen hele actieve dingen meer doen, ik kijk zelf al zo'n 12 series, heb nu law and order aanstaan, ben net klaar met criminal minds :))

Ik ga maar eens een brei-boek halen enzo :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:43

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:44

hier hetzelfde verhaal... nu 36 weken zwanger en met 30 weken zwangerschap opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm bloedverlies.
ik mocht ook niet meer werken terwijl ik gewend was 2 banen en een oppasadresje te hebben met daarnaast nog de zorg voor 6 paarden... ook ik zit nu dus al 6 weken te bedenken dat ik het werk enorm mis! moet zeggen mijn draai een beetje te hebben gevonden, ik ga gewoon iedere dag 2x naar mijn paarden en doe alleen de lichte karweitjes en verder rommel ik thuis een beetje aan.
veel op bokt :P en lekker een beetje info zoeken over wat mij te wachten staat straks met de geboorte van de kleine...
ondertussen heb ik zo wel een dagritme gekregen maar wennen doet het nooit en ook ik moet me steeds inhouden om niet teveel te doen. het liefst pak ik de kruiwagen en ga ik uitmesten, verschrikkelijk om iets aan een ander over te moeten laten he?

maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet <3 succes met je zwangerschap verder!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:45

Pen of mail vriedinnen zoeken?
Is echt een hele leuke en ontspannen hobby :)
Je kunt ook postcard crossing doen of dinegen swappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:50

_Friemel schreef:
Ik mag inderdaad geen hele actieve dingen meer doen, ik kijk zelf al zo'n 12 series, heb nu law and order aanstaan, ben net klaar met criminal minds :))

of borduren of punniken of een mooie lapjessprei of naaien O:)
*sorry ik zie je al helemaal zitten* :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:55

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:06

suze_ schreef:
_Friemel schreef:

of borduren of punniken of een mooie lapjessprei of naaien O:)
*sorry ik zie je al helemaal zitten* :')

Dat naaien laat ik wel voor de nacht over :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:08

Heb jij je libido weer gevonden?
Of was jij hem nooit kwijt? :oo

:+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:08

en KEI makkelijk want je haakt alleen maar in het rond. Zelfs IK kon het :') en je houdt er wellicht hele leuke babykamerbeestjes aan over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:10

Sterkte met je zwangerschap, hopelijk kom je er goed doorheen! Geen tips qua thuis zitten, werk 50 uur en ben drukdrukdruk :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:10

Nagels lakken :))
:')

Inderdaad series kijken, boek lezen, mij vermaken O:)

Dat haken ziet er wel erg leuk uit.
Weet alleen niet of ik daar het geduld voor zou hebben...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:12

Amaris schreef:
en KEI makkelijk want je haakt alleen maar in het rond. Zelfs IK kon het :') en je houdt er wellicht hele leuke babykamerbeestjes aan over

Ben benieuwd, heb je ook enig idee waar ik spulletjes/boekjes ervoor kan krijgen?

suze_ schreef:
Heb jij je libido weer gevonden?
Of was jij hem nooit kwijt? :oo

:+

Helemaal kwijt issie nooit :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:13

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:26

Ik zit ook al vanaf week 26 gedeeltelijk (op 1 uurtje per keer werken na) thuis vanwege ernstige bekkeninstabiliteit, en vanaf week 31 volledig thuis. Ik vermaak me kostelijk :) , heb me echt nog geen dag verveeld!

Ik ben erg creatief, dus ik maak wat dingen voor de baby op de naaimachine. Ik heb al badcapes gemaakt en wikkeldoeken, de binnenkant van het ledikantje en aankleedkussenhoezen.
Verder kijk ik heel graag naar de BBC 's ochtends en 's middags :D .

En dan is mijn dag al wel weer voorbij :)) .

[edit] Mijn laatste projectje, een wikkeldoek voor de kleine :D .
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 1203-1.jpg

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:41

Vanaf 33 weken zwangerschap moest ik het ineens erg rustig aan doen omdat ik in het ziekenhuis kwam te liggen met grote kans op vroeggeboorte.
Stil zitten was/is ook niet aan mij besteed maar voor je kindje heb je dat over.
Ik ben series gaan kijken, op bokt lezen en boeken gaan lezen om de tijd door te komen.
Je kan ook vriendinnen/familie uitnodigen om bij te gaan kletsen en je laten verwennen.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:48

Ik zit inmiddels alweer 7 weken thuis door een zware hersenschudding (van paard gestuiterd).
Mag helemaal geen dingen doen waarbij ik teveel moet nadenken of dingen die intensief zijn voor je hoofd. Lezen, tv kijken, puzzelen enz gaat dus niet.
Ik hou me bezig met bakken/koken, wandelen (dat lujt jou waarschijnlijk niet), slapen, kleurplaten inkleuren (ja, tekenen lukt niet..), muziek luisteren (heb echt al veel leuke muziek gevonden), knutselen en hollanddoc.nl (erg leuke website met veel interessante docu's).

Kortom, ik ben een beetje teruggeworpen op de bezigheden van kinderen tussen 3 en 9 jaar oud :+ Zal voor jou ook de toekomst zijn.
Veel succes de aankomende weken, thuiszitten is erg saai..