K-k-k-koudddd!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

K-k-k-koudddd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:17

Pff, nog meer koukleumen?
Ik zit nu al met een paar sokken met daar overheen nog een paar skisokken :o
En nog zijn mijn voeten koud >;)
Qua bovenkleding een mouwloos shirt, shirt met lange mouwen en een oversized trui. Maar nog..
Heb het standaard koud, zo vervelend!!

Jasminds

Re: K-k-k-koudddd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:19

Beter je eerste laag sokken uitdoen en het houden op de skisokken, twee paar kousen over elkaar maken je voeten nog kouder want ze spannen je bloed af! :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:20

Misschien de griep?!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:21

Mijn voeten zijn ook altijd koud.... -O-

HTM

ik heb het ook altijd koud.
Gister even mooie dikke schoenen gekocht, nu nog even extra dikke zooltjes erin, en mijn winter kan niet meer stuk :brr:

Morrow_Less

Oh hier ook een koukleum, alleen omdat mijn vader het vertikt om de verwarming op te zetten :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:22

Hier nog een koukleum!

Ik functioneer pas goed bij 24 graden :')

Ik heb het heel vaak super koud, terwijl zoooveel heb geprobeerd.. School gaat in de winter super slecht omdat ik me niet kan concentreren door de kou.

Zucht ik zie echt super op tegen de winter!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:23

Het is niet koud, het is nat. Waterkou is de naarste kou.

Ontspan je je rug wel TS? Dat scheelt meteen een stuk. Ook is het handiger om juist wel naar buiten te gaan en wat te doen, als je wat te doen hebt merk je niet meer dat je het koud hebt (ga lekker uitmesten ofzo) en als je daarna weer binnen bent heb je het ook niet meer koud. Hoe actiever je bent hoe beter.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:24

Ik zou zeggen kom hier logeren en daarna terug naar nederland :D je hebt het spontaan warmer in Nederland :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:25

ik ben ook al zo'n koukleum
Heb het ook altijd koud hahah. Probeer wel zo lang mogelijk zo min mogelijk aan te hebben, zodat ik er meer aan heb in de winter zelf hahah.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:29

Griep denk ik niet hoor, want heb het echt de hele herfst/winter door.

Ik weet niet of ik mijn rug ontspan? :+
Klopt wel dat als je lichamelijk actief bent dat het dan een stuk beter gaat.
Probleem op dit moment is alleen dat ik pfeiffer heb en vanavond twee paarden moet rijden, dus dat ik mijn energie moet sparen voor vanavond (ga straks zelfs weer naar bed).
Als ik van mijn werk kom is het ook drama, douche vaak twee keer per dag ('s ochtends gewoon om wakker te worden/fris te zijn en 's middags om warm te worden). Vervolgens plof ik doodmoe op de bank neer en krijg ik het echt niet meer voor elkaar om nog iets actiefs te gaan doen. Drama, voordat ik ziek werd (mei) reed ik 3 keer per week, liep ik 3 keer per week hard, deed ik 1 a 2 keer per week aan fitness.. -O-

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:33

Thee is ook een goede, ik krijg het daar altijd warm van :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:34

Aiii, pfeiffer is vervelend! Dan zou ik met een dekentje en een boekje/bokt en een pot thee op de bank kruipen en je krachten sparen voor vanavond. Ook logisch dat je het kouder hebt als je ziek bent. Sterkte en rij ze vanavond :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:34

quera schreef:
Ik zou zeggen kom hier logeren en daarna terug naar nederland :D je hebt het spontaan warmer in Nederland :j

Droge kou in hogere landen is veel aangenamer dan natte kou zoals in Nederland. Ik stap hier met -10 op het paard, in een dikke trui, en heb het onder het rijden makkelijk warm. Toen we familie Nederland gingen bezoeken had ik het vreselijk koud met die vochtigheid. Dus nee, ze zou het niet spontaan warmer krijgen. ;)

Tegen waterkou is het moeilijk kleden ts, maar Ski-sokken is al een goed begin. Ik zou bijna thermo kleding aanraden omdat deze ook vocht tegen gaan en je warmte op je lichaam houden. Maar is dit niet meer een echt wintertopic? Ik werk nu nog in mijn t-shirt. :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:37

Jaaa klopt, thee drink ik nu echt de hele dag door :+:
Speciaal weer allemaal (nieuwe) smaakjes in huis gehaald :D

Dankjewel Koper! Ik had gehoopt er snel vanaf te zijn (ben er echt doodziek van geweest, had ook mijn lever aangetast dus met geelzucht gelegen. Twee weken niks kunnen eten en met moeite drinken, alles eruit gooien, aan de prednison gezeten bluh). Had gelezen dat als je er flink ziek van bent geweest dat het dan vaak sneller weg is. Nou kan het me niet snel genoeg gaan trouwens :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:37

Dan regent het bij jou vast niet Lara_Silver... het is hier in Nederland niet koud qua temperatuur maar het regent al wel een paar dagen. Echt vervelend.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:38

Lara_Silver schreef:
quera schreef:

Droge kou in hogere landen is veel aangenamer dan natte kou zoals in Nederland. Ik stap hier met -10 op het paard, in een dikke trui, en heb het onder het rijden makkelijk warm. Toen we familie Nederland gingen bezoeken had ik het vreselijk koud met die vochtigheid. Dus nee, ze zou het niet spontaan warmer krijgen. ;)

Tegen waterkou is het moeilijk kleden ts, maar Ski-sokken is al een goed begin. Ik zou bijna thermo kleding aanraden omdat deze ook vocht tegen gaan en je warmte op je lichaam houden. Maar is dit niet meer een echt wintertopic? Ik werk nu nog in mijn t-shirt. :+

Ik ben een beetje bang dat ik dan niks meer 'overhoud' voor als het écht koud is, of is dit onzin? :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:38

Lara_Silver schreef:
quera schreef:

T regent hier nu ook :j en t is een stuk kouder dan in nederland

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:39

Nou ik vind het ook gewoon koud qua temperatuur. Binnen in de wagen ook. Brrrr.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:41

Natasja91 schreef:
Dankjewel Koper! Ik had gehoopt er snel vanaf te zijn (ben er echt doodziek van geweest, had ook mijn lever aangetast dus met geelzucht gelegen. Twee weken niks kunnen eten en met moeite drinken, alles eruit gooien, aan de prednison gezeten bluh). Had gelezen dat als je er flink ziek van bent geweest dat het dan vaak sneller weg is. Nou kan het me niet snel genoeg gaan trouwens :+

Ik kon 1,5 jaar na de diagnose (4,5 jaar nadat ik ziek was geworden) eindelijk weer teksten van langer dan 1 A4tje lezen en als het een ingewikkelde tekst is nog steeds niet altijd. En we zijn nu 4 jaar verder (dus 7 jaar geleden heb ik 't virus gekregen). Meteen goed uitzieken is het slimste wat je kan doen, hoe balen het ook is. Jaren nasleep is niet grappig. Maar dan had ik maar niet persé 2 keer willen afstuderen met pfeiffer. Ik wist niet dat ik 't had :Y)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:42

Koper schreef:
Dan regent het bij jou vast niet Lara_Silver... het is hier in Nederland niet koud maar het regent al wel een paar dagen. Echt vervelend.

Nee inderdaad, wij hebben hier zon met 12 graden. Als het lang regent is het enige wat je kunt doen om warm te blijven bewegen of als dit niet kan zoals de ts; je warmte reserves altijd blijven aanvullen door (zoals al velen aangegeven hebben) warme dranken. Ik drink altijd gember-thee als ik een 'kou-aanval' krijg. Maar klopt, het is gewoon vervelend.

TS: Ik denk niet dat als je je nu lekker warm aankleedt je lichaam er zo erg aan went dat je het als het echt koud wordt je helemaal niet meer warm wordt. Vergeet ook niet dat je ziek bent, dat heeft echt heel veel invloed. Nee gewoon lekker aankleden, laagjes op het lichaam maar zoals al eerder genoemd werd liever niet op de voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:54

Ik heb het op mijn werk ook altijd koud.. Nu ook koude vingers, handen en neus.. Zit ook de hele dag stil.. Heb collega's die nog in een t-shirt lopen :+ Verwarming staat wel aan, maar niet echt hoog, omdat we aan het eind van de gang zitten..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:56

Tjee Koper, wat een nasleep... ben ook wel een beetje eigenwijs geweest, ook nog gaan afstuderen (liggend op bed laatste dingen voor scriptie gedaan, eind augustus mezelf naar school gesleept voor het laatste tentamen :o )

Ik heb nu in elk geval (met pijn in mijn hart hahaha) mijn eerste paar sokken uitgedaan en alleen skisokken aangehouden. En een kop thee gepakt :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:01

Inderdaad iets actiefs gaan doen.. Ik ben vorig jaar in de herfstvakantie in Hongarije geweest en t was daar toen tussen de 5 en de 10 graden maar ik stond nog net niet in een tshirtje de weides uit te mesten :j

En wat koude voeten betreft, ik heb gewoon sokken aan met daarover m'n sloffen en zo blijft t wel warm allemaal :) En een kop chocolademelk om m'n handen aan op te warmen :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:14

Natasja91 schreef:
Tjee Koper, wat een nasleep... ben ook wel een beetje eigenwijs geweest, ook nog gaan afstuderen (liggend op bed laatste dingen voor scriptie gedaan, eind augustus mezelf naar school gesleept voor het laatste tentamen :o )

Ik heb nu in elk geval (met pijn in mijn hart hahaha) mijn eerste paar sokken uitgedaan en alleen skisokken aangehouden. En een kop thee gepakt :D

Ik heb eindexamen (en de voorbereidingen daarvan, in veel minder tijd omdat ik lang thuis was geweest) gedaan met pfeiffer. Ben d'r weer helemaal bovenop gekomen hoor! Komt vast goed. ;)

Voor nu: kacheltje aan, lekker warm kleden en bezig blijven. En lekkere warme sloffen kopen, zonder kom ik ook de herfst/winter niet door hoor!
Dit is inderdaad waterkou, de ergste kou die er is. Als het straks keihard vriest heb je het vast minder koud dan nu! Tenminste, dat is bij mij wel altijd zo. Vrieskou vind ik heerlijk!