Zo zielig!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 18:21

Naast de manege staat een wei met een paar koeien erin!
Toen kwam de eigenaar ervan met nog 2 mannen en een trailer...die dreven de koeien in een hoek..en de oudste van die mannen stond er met een zweep bij...en telkens als er een koe wou ontsnappen sloeg ie er op los!! Boos!
Op die hoofden..en maar slaan!
Die koeien stonden daar dan echt met hun ogen dicht van..NIET SLAAAN! Verdrietig ..en maar loeien!

En toen hadden ze zo'n koe een halster omgedaan en probeerde ze die dus de trailer in te krijgen en dan maar draaien aan die staart he! Boos!

Ik kon er bijna niet naar kijke!
Sorry..moest ik effe kwijt Scheve mond


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:19

niemand met een mening? Scheve mond

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:20

ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger

Don't dream your live but life your dreams!

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:21

jawel, koeien zijn geen paarden, ik heb het niet gezien, maar koeien worden in de omgang niet zo zachtjes behandeld als paarden. Kan hier niet over oordelen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:21

shampielover schreef:
ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger


idd zo dacht ik het dus ook!!!
Met geweld bereik je niks

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:22

shampielover schreef:
ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger


be real, het is geen paard die je in een trailer zet

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:23

newforestlover"]
[quote="shampielover schreef:
ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger


be real, het is geen paard die je in een trailer zet
[/quote]

Maar toch zeker wel een dier!

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:25

paardjuhsgek"]
[quote="newforestlover"][quote="shampielover schreef:
ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger


be real, het is geen paard die je in een trailer zet
[/quote]

Maar toch zeker wel een dier!
[/quote]

natuurlijk is het een dier, maar hoe wou jij dan een koe de trailer in zetten?
halstertje om en erin proberen te lopen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:27

newforestlover"]
[quote="paardjuhsgek"][quote="newforestlover"]
[quote="shampielover schreef:
ja dit is indd wel zielig ja. waarom probere ze het niet gewoon op een normale manier? zo worden de koeien aleen maar banger


be real, het is geen paard die je in een trailer zet
[/quote]

Maar toch zeker wel een dier!
[/quote]

natuurlijk is het een dier, maar hoe wou jij dan een koe de trailer in zetten?
halstertje om en erin proberen te lopen
[/quote]


Ja ok....maar toch...het was zo zielig..en dan met die zwepen!

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:38

als je hier zo tegen bent (en ik kan je vertellen dat dit vaak genoeg gebeurd) ben je dan ook vegetariër?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:41

half...ok je hebt eigenlijk wel gelijk!..maar ik moest het echt effe kwijt!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:44

en toen heb je er wat van gezegd........ of ben je omgedraaid om hier wel je mening te geven.........

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 19:49

gijsenkim schreef:
en toen heb je er wat van gezegd........ of ben je omgedraaid om hier wel je mening te geven.........


Scheve mond...dat laatste moet ik eerlijk bekennen...maar ik heb wel extra hard gezegd (tegen de andere) dat ik het zielig vond!
En toen keken ze(die mensen bij de koeien) me zo aan van...wat moet je!
Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:58

Als je ze maar hebt laten merken dat het niet normaal is om zo met dieren om te gaan.......

trots op je! Maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:52

Ik vind dit ook niet normaal omgaan met dieren hoor... hier moeten ook wel eens koeien in een trailer, maar daar komen geen zwepen bij van te pas...

paardjuhsgek schreef:
en dan maar draaien aan die staart he! Boos!

Ik geloof dat ik dit niet helemaal snap?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 21:55

Hoffieeeh"]
[quote="paardjuhsgek schreef:
en dan maar draaien aan die staart he! Boos!

Ik geloof dat ik dit niet helemaal snap?
[/quote]

Dan draaien ze zo helemaal die staart op..net als je een touw oprolt...dat doet die dieren zo'n pijn geloof ik!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:58

Ahh ik vind het niet normaal, je kan het ook gewoon normaal proberen??Waarom op zo'n manier?!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:03

ikke_89 schreef:
Ahh ik vind het niet normaal, je kan het ook gewoon normaal proberen??Waarom op zo'n manier?!

Kzou t niet weten es
Ik vraag me ook af waar die koe naartoe zou gaan...ik denk naar de slacht!
Maar er gingen wel vaker koeien in de trailer weg...en tot nu toe kwamen ze ook allemaal weer terug! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:14

Misschien naar een andere wei, omdat hier het gras op was

En ik heb ook vaak koeien mee geladen.
Nooit met een zweep, maar wel met touwen opsluiten en met de blote hand wat meppen (al hielp dat ook geen zier) zo dat je hoopte dat de koe eindelijk eens een pas in de goede richting ging zetten.
Maar dat valt niet mee moet ik je zeggen Lachen
Paard is heel wat minder stug.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:17

runningkawa schreef:
Misschien naar een andere wei, omdat hier het gras op was


en die andere koeien dan Verward
Oh ja ik weet het al....het kan best wat jij zegt want het was een éénkoe'strailer (:? *LOL* )
Misschien dat ze de andere koeien later hebben opgehaald!
Alles kan...

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:23

het is 1 november geweest , kijk om je heen, je zal steeds minder koeien op de wei zien, die gaan namelijk op stal.
Ik sta met mijn paard bij een koeienboer en er moesten er gisteren toevallig 4 uit een weiland in een veewagen om naar stal te gaan.

Die beestjes snappen natuurlijk de bedoeling niet en ze hebben er met 6 man een half uurtje achteraan gerend, uiteindelijk gaan ze de wei uit, lopen over de weg (afgezet overigens, ook nog eens in de polder, dus geen doogaand verkeer) richting boerderij waar het zo is afgezet dat ze geen andere keus hebben om in de veewagen te lopen.

Onderweg wordt er wel gemept op die koeien om ze de goede kant op te sturen, maar daar schijnen ze weinig van te voelen.

Koeien zijn geen paarden, ze worden ook niet zo gehuisvest als paarden, ga dus maar niet kijken in een koeienstal, dat vind je vast zielig.....

Jokonootje

Berichten: 4836
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:40

smurf schreef:
het is 1 november geweest , kijk om je heen, je zal steeds minder koeien op de wei zien, die gaan namelijk op stal.
Ik sta met mijn paard bij een koeienboer en er moesten er gisteren toevallig 4 uit een weiland in een veewagen om naar stal te gaan.

Die beestjes snappen natuurlijk de bedoeling niet en ze hebben er met 6 man een half uurtje achteraan gerend, uiteindelijk gaan ze de wei uit, lopen over de weg (afgezet overigens, ook nog eens in de polder, dus geen doogaand verkeer) richting boerderij waar het zo is afgezet dat ze geen andere keus hebben om in de veewagen te lopen.

Onderweg wordt er wel gemept op die koeien om ze de goede kant op te sturen, maar daar schijnen ze weinig van te voelen.

Koeien zijn geen paarden, ze worden ook niet zo gehuisvest als paarden, ga dus maar niet kijken in een koeienstal, dat vind je vast zielig.....


compleet mee eens koeien zijn geen makkelijke dieren om te laden hoor beesten snappen het niet en doen er alles aan om weg te rennen... omdat koeien als kalf zijnde wel in aanraking komen met mensen zijn ze als kalf wel makkelijk maar volwassen koeien zijn harstikke benauwd voor mensen dus zullen ze er alles aan doen om weg te komen .... en wil jij niet 4 uren in die wei staan om die koeien proberen die veewagen in te krijgen dan ben je genoodzaakt om het zo te doen ...
die staart opdraaien is niet normaal inderdaad ... maar koeien voelen er echt niet extreem veel van hoor als jij ze een mep op hun reet geeft omdat ze zonodig weer de verkeerde kant op lopen
een kleine 400 kg krijg jij niet met een vriendelijke hand die veewagen op ....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 06:08

gijsenkim schreef:
Als je ze maar hebt laten merken dat het niet normaal is om zo met dieren om te gaan.......

trots op je! Maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet


Inderdaad!! Meer kon je niet doen... Wel stom dat ze zo tegen het hoofd aan sloegen met die zwepen..

Obelix is gewoon stoer!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:58

ik heb er dus geen verstand van hoe zo'n beest in elkaar zit maar ik weet wel dat ik al tot 10 moet tellen als mijn pony niet binnen 10 minuten op de trailer staat, maar bij paarden moet je wel rustig blijven, 1 ding verkeerd en je krijgt ze helemaal de trailer niet meer op, maar uit eindelijk lopen die koeien dus wel de trailer op dus bij die beesten zal het wel anders liggen.. kweet t nie!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:20

naja vind het wel zielig hoor , ik heb geen verstand avan koeien maar tog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, aniek_joefy, Dominique_96, ista, juval, Solleke_Noah, Thincla, Wenta en 37 bezoekers