Wat doen rijke mensen de hele dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 23:14

Nadat ik heerlijk op de bank met een kop thee Gooische vrouwen heb gekeken ben ik begonnen met me af te vragen wat rijke vrouwen de hele dag doen.

Wat zou jij doen als er miljoenen op de bankrekening stonden en deze toch wel binnen bleven komen, hoe zou jouw dag er dan uit zien?
Wat voor hobbies en activiteiten zou je dan hebben?

Het eerste wat ik zou willen is een stuk of 8 stallen op een luxe pension stal waar ik mijn paarden kwijt kan.
Uiteraard begint dan mijn eigen klopjacht op een nieuwe Totilas.
Op de ochtenden dat ik bij mijn paarden ben heb ik graag dat de schoonmaakster het huis van onder tot boven uitsopt want badkamertegels schoon schrobben doe ik dan natuurlijk niet meer.

Ik zou minimaal 2 keer per week lekker mijn haar laten doen, mijn nagels laten doen, me laten masseren met vriendinnen en gezichts maskertjes en zo. Lekker Gooisch.

Verder zou ik winkelen tot ik er bij neer zou vallen en overal gaan lunchen en wat gaan drinken.

Ik zou een grote tuin willen waar ik lekker kan joggen al is het maar van de ene kant van de tuin naar de andere kant van de tuin en natuurlijk een zwembad want ik zou dan elke ochtend voor het ontbijt even lekker gaan joggen en zwemmen.

Uit bezigheids therapie zou ik waarschijnlijk zelf een tijdschrift uitbrengen.

Heel veel reizen, ik zou kijken of er een mogelijkheid is om een suite in het Disneyworld hotel te kopen zodat ik daar lekker een weekendje heen kan jetsetten.

Ik zou een doggy daycare openen voor rijke mensen uit de buurt zodat ik een leuk zakcentje verdien met het oppassen op hun snoezige viervoeters. Uiteraard heb ik dan wel personeel wat mijn daycare runt, ik kom zelf alleen inrichten en knuffelen.

Hoe zou jullie dag of week besteding er uit zien als je oneindigveel geld op je rekening had staan?
Dan bedoel ik qua activiteiten en hobbies en geen lijst met spullen die je zou kopen.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 17-09-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:15

ik zou toch wel heel de dag op stal zijn, heerlijk van mijn paarden genieten! en voor de afwisseling eens lekker shoppen :P

Ojajoh

Re: Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:17

Ik denk niet heel veel anders dan nu

alleen dan met een groter huis, een mooiere auto, en meer geld om te besteden tijdens het winkelen :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:18

Mijn dag zou er precies hetzelfde uitzien als mijn dag nu :).
Van het geld zou ik:
a) huis kopen waar mijn paard kan staan
b) goede doelen
c) sparen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:19

ik zou gewoon aan het werk zijn in de wetenschap...(misschien niet fulltime maar toch wel 4 dagen per week zo).

Uiteraard vul ik de rest van mijn leven in met mooie reizen, fijne paarden en huis.

Ik heb mijn hersens niet voor niets gekregen en ga dus absoluut niet thuis zitten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 23:22

studiemiep schreef:
ik zou gewoon aan het werk zijn in de wetenschap...(misschien niet fulltime maar toch wel 4 dagen per week zo).

Uiteraard vul ik de rest van mijn leven in met mooie reizen, fijne paarden en huis.

Ik heb mijn hersens niet voor niets gekregen en ga dus absoluut niet thuis zitten

Dat is juist het mooie, je zou met al dat geld bijvoorbeeld een eigen boekenreeks uit kunnen brengen.
Een lab kunnen openen in je achtertuin, subsidie geven voor onderzoeken, hele zalen afhuren en lezingen geven.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:23

Ik zou eerst mijn studie afmaken en dan alsnog een onwijs drukke stressvolle baan zoeken.

Dan zou ik inderdaad een groot huis met stallen kopen, mooie boerderij voor mn ouders, leuk apartement voor mn zussen... Winkelen vind ik niet eens ZO leuk, maar wat uitgebreider dus.

Ik zou zeker weten een tweede paard kopen, dat wel :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:30

Ik zou een opvang openen voor oude en geblesseerde paarden, waar ze hun oude dag kunnen slijten.

Verder zou ik ook gewoon blijven werken, dag of 2/3, en alleen als ik het wel naar mn zin heb hoor :P Verder mooi huis incl. stallen (niet te veel, stuk of vier paardjes is meer dan genoeg), mooie praktische grote auto, leuk boodschappenautootje erbij (Mini Cooper ofzo :P ) en uiteraard een vrachtwagentje (voor B-rijbewijs, niet te ingewikkeld) voor mn paarden. Zwembad hoef ik niet hier in NL hoor, die neem ik wel bij mn huis die ik in Aruba heb staan, voor als ik er eens uit wil (uiteraard vliegen wel 1st class!).

En verder wordt er natuurlijk ook aan de familie gedacht, die moeten er ook warmpjes bijzitten :j Leuk huisje voor mn vader in Italië erbij, zodat ie wat vaker/makkelijker naar de familie kan :P

Zo... dream on :)) :z

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:35

Ik zou een leuk stallencomplexje naast mijn oude boerderij/villa laten plaatsen waar ik zelf 2/3 toppers in zet, de rest is voor bejaarde paarden en ponys. Zelf zou ik naast het paardrijden lekker gaan zwemmen in mijn verwarmde buitenzwembad, bubbelen met vriendinnen, shoppen, lekker naar de sauna, massages, koekjes bakken met mn knappe blonde kindertjes (en die eerst nog produceren :') ), wandelen op het strand of in het bos met mn bruine labrador en golden retriever, heerlijk! Ik denk dat ik nog wel 2/3 halve dagen zal blijven werken :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:36

Raponsje schreef:
studiemiep schreef:

Dat is juist het mooie, je zou met al dat geld bijvoorbeeld een eigen boekenreeks uit kunnen brengen.
Een lab kunnen openen in je achtertuin, subsidie geven voor onderzoeken, hele zalen afhuren en lezingen geven.

werken in de wetenschap is sowieso al bijna liefdadigheids werk want het verdient "slecht", uiteraard als je veel geld hebt zou ik zeker wel goede doelen steunen/subsidie voor onderzoek etc maar ik wil gewoon ook zelf aan het werk zijn en niet thuis zitten dat lijkt mij nu echt dodelijk saai en niets bijdragen aan mijn leven

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:38

ik zou het gebruiken om voor mezelf m'n eigen bedrijfje op te richten, voor m'n papa een tinkertje en wagen, eigen stallen, land, voorzieningen, wel lekker blijven werken dus. Maar gewoon zo, dat je je geen zorgen hoeft te maken, als je een keer wat minder inkomsten hebt.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:53

Alle studies die ik nu niet doe (of ga doen) uit praktische overwegingen maar dan ook in het buitenland e.d. (Dan kan ik misschien echt de nieuwe Ban Ki Moon worden wat ik altijd roep :P ) Reizen en reizen en reizen. En misschien het huis van de buren kopen, vind deze straat wel prima eigenlijk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:13

Boerderijtje kopen, paarden kopen, iemand inhuren voor stal uitmesten en voeren als ik eens een dagje weg wil. En een vrijwilligersbaantje nemen, anders gaat het leven ook zo vervelen :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:19

Mijn familie en goede vrienden zouden het heel goed krijgen :) Nieuwe boot, motor, auto's en huis voor mijn ouders bijv.

Wat ik zelf zou doen? Een mooi appartementje in het centrum van een leuke stad kopen, nog een paard er bij nemen, mooie sieraden en kleding kopen en heel de wereld rond reizen.

Eigenlijk niet veel anders als wat ik mezelf over 10-15 jaar zie doen, hoewel ik de boot, auto, motor en huis voor mijn ouders achterwege zal laten.

Ik zal ook gewoon blijven werken en studeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:21

Sowieso mijn studie afmaken en mijn ouders met rente terugbetalen wat ze aan de studie uit hebben gegeven.
Ik zou best nog wel een paar dagen willen werken maar ik weet niet of je in mijn vakgebied aan de slag komt als parttimer voor 1-2 dagen :o in dat geval word ik wel leraar wiskunde of natuurkunde, kan vast wel met een master in biomedische technologie :D

Vervolgens een boerderij kopen zoals de meesten hier := Ik zou mijn lievelings manegepaard kopen (hoe penny kan je zijn), en dan nog een aantal paardjes aanschaffen en een soort zorgboerderij worden. Dan neem ik een aantal kinderen 'aan' die dan eens in de week samen met mij paardjes mogen verzorgen enzo, wandelen, beetje rijden misschien. Niet per se therapeutisch maar als ontspanning, heb gezien dat dat vaak heel goed werkt voor die kindjes.
Ik zou ook heel graag kampen willen geven voor jongeren met een chronische ziekte waardoor ze niet goed meekomen op normale kampen. Lijkt me onwijs gaaf :)
Ennn tenslotte lijkt het me ook leuk om een groepje shetjes te hebben en dan elke woensdagmiddag ponyverzorging doen voor kleine kindjes wiens ouders niet zoveel geld hebben en die daardoor niet zoveel kunnen (geen clubjes, sport, en al helemaal geen ponyrijles natuurlijk).

Gut, wat ben ik toch een goed mens :=

Oja, en ik wil ook een groooote tuin om zelf groenten in te telen, en allerlei mooie dingetjes in te planten :D als ik toch zoveel geld heb heb ik lekker veel tijd om daaraan te besteden! Overigens kunnen de kindjes die bij mij les komen nemen dan ook leren over planten en groenten en helpen oogsten enzo. Vond aardbeien plukken uit de tuin altijd fantastisch als kind :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:25

Mooi huis kopen. Niet te groot... Veel land, mooie stallen met alles erop en eraan.. Grote binnenbaan, buitenbaan, springbak... Paardjes op en top verzorgen..

Weekendjes weg ( niet tevaak en te lang, want dan mis ik mijn paardjes..) En verder vrijwilligers werk oid doen.. Wel onder de mensen blijven.. Anders word ik gek :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:29

Ik zou het wel weten :+

1. Paarden, dat vooral
2. Lekker shoppen, een mooi huisje shoppen afentoe
3. Beautysalonnetje, desnoods elke dag. Personal styler, dat soort grappen.
4. Met m'n cabrio cruisen.
5. Elke studie doen die ik wil (dat zijn er nogal wat)
6. Lekker uit eten gaan, of m'n persoonlijke chef gezellig thuis laten koken
7. Met m'n personal trainer sporten
8. Op vakantie gaan
9. een concert huren van m'n favoriete band, helemaal voor mij alleen
10. etcetera

Ik zie het al helemaal zitten, sowieso ben ik er wel voor gemaakt om een luizen leventje te leiden :))

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:35

Ik zou een groot huis, aan de rand een leuke wijk willen, natuurlijk met een binnenhal aan huis en een ruime paddock, tig hectare weiland (wordt toch voor je bijgehouden) en een super luxe inloopstal, en het bos dat in de achtertuin begint voor als ik buiten wil rijden. Dan zou ik iedere dag in de ochtend lekker gaan paardrijden, terwijl de huishoudster mijn huis schoonmaakt, de tuinman de tuin op orde maakt, en de stalmeester de paddock mest. Dan tussen de middag mijn dochtertje uit school halen in een van de 20 auto's waaruit ik dan moet kiezen om gezellig te eten samen (of heet het dan lunchen??). Haar daarna weer naar school te brengen, om dan lekker te gaan shoppen. Als ik daar moe van ben is het hoog tijd voor een massage of een gezichtsbehandeling. Dan is het daarna weer tijd voor dochterlief. Als ze 's avonds op bed ligt zorgt de oppas/huishoudster dat ik even een uurtje kan sporten zonder dat dochterlief daar last van heeft, het huis weer op orde is (incl was en afwas) zodat ik daarna in een warm bad (dat al klaar staat natuurlijk) te zakken om daar even bij te bokken.

*zo, tijd om te gaan slapen, dit zijn de dromen!*

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 00:36

phormicola schreef:

1. Paarden, dat vooral
8. Op vakantie gaan
10. etcetera

Ik zie het al helemaal zitten, sowieso ben ik er wel voor gemaakt om een luizen leventje te leiden :))

Oh kunnen wij samen dan? :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 00:37

Angela schreef:
Ik zou een groot huis, aan de rand een leuke wijk willen, natuurlijk met een binnenhal aan huis en een ruime paddock, tig hectare weiland (wordt toch voor je bijgehouden) en een super luxe inloopstal, en het bos dat in de achtertuin begint voor als ik buiten wil rijden. Dan zou ik iedere dag in de ochtend lekker gaan paardrijden, terwijl de huishoudster mijn huis schoonmaakt, de tuinman de tuin op orde maakt, en de stalmeester de paddock mest. Dan tussen de middag mijn dochtertje uit school halen in een van de 20 auto's waaruit ik dan moet kiezen om gezellig te eten samen (of heet het dan lunchen??). Haar daarna weer naar school te brengen, om dan lekker te gaan shoppen. Als ik daar moe van ben is het hoog tijd voor een massage of een gezichtsbehandeling. Dan is het daarna weer tijd voor dochterlief. Als ze 's avonds op bed ligt zorgt de oppas/huishoudster dat ik even een uurtje kan sporten zonder dat dochterlief daar last van heeft, het huis weer op orde is (incl was en afwas) zodat ik daarna in een warm bad (dat al klaar staat natuurlijk) te zakken om daar even bij te bokken.

*zo, tijd om te gaan slapen, dit zijn de dromen!*

Oh dat is echt een geweldig idee, je kindje uit school halen en lekker ergens gaan lunchen :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:38

Raponsje schreef:
phormicola schreef:

1. Paarden, dat vooral
8. Op vakantie gaan
10. etcetera

Oh kunnen wij samen dan? :D

Ja gezellig <3 Je woont in GB toch? Top, één van m'n lievelings landen :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 00:47

Ja, dan kom jij gewoon overvliegen en doen we hier een dagje, kom ik de week erna bij jou langs voor een kopje thee.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:49

Als het genezen van de meest vreselijke ziekte te koop was, zou ik met al mijn liefde al mijn geld daaraan uitgeven. :j

Daar naast, zou ik vooral niet te veel naast mijn schoenen gaan lopen.
Ik zou blijven werken, maar niet te veel. Twee dagen per week of zo en voor al lekker met de paardjes bezig zijn. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:56

Ik snap al dat geshop niet zo, net als alle schoonheidsbehandelingen... Daar heb ik dus echt geen behoefte aan :=

Oja, ik was vergeten dat ik ook een zwembad aan huis wil voor vriendlief :j kan ie elke dag gaan zwemmen, is goed voor z'n buikje en z'n reuma :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 01:00

Magrathea schreef:
Ik snap al dat geshop niet zo, net als alle schoonheidsbehandelingen... Daar heb ik dus echt geen behoefte aan :=

Oja, ik was vergeten dat ik ook een zwembad aan huis wil voor vriendlief :j kan ie elke dag gaan zwemmen, is goed voor z'n buikje en z'n reuma :)

Oh ik vind dat heerlijk.

s'Ochtends lekker pilates of yoga, uitgebreid douchen en dan met de meisjes lekker gezellig tutten met maskertjes, haar laten doen, nagels laten doen. Daarna lekker lunchen en daarna winkelen.
Klinkt als een prima dag voor mij. :=