Ik ben bijna 18 jaar en heb toen ik 16 jaar was mijn eerste scooter gekregen.
Een Vespa LX, deze is op school in s'-Hertogenbosch gestolen terwijl hij op stuur en kettingslot stond.
Hier waren ook camera beelden van, de verzekering heeft deze opgevraagt en bekeken, de politie heeft hier (voor zover wij weten) verder niks mee gedaan. We hebben meerdere malen gebeld om te vragen of er meer over deze zaak bekend was, maar née het is een jaar geleden en er is nog steeds niks bekend.
Wij hebben uitbetaald gekregen van de verzekering en ik heb toen gelukkig een nieuwe Vespa LX kunnen kopen. Echter werdt deze ook naar drie maanden gestolen bij mijn vriend voor de deur, ook in s'-Hertogenbosch. Ook deze stond op ketting en stuur slot, hier waren alleen geen camerabeelden van.
Daarna hebben we weer uitbetaald gekregen en heb ik weer een vespa gekocht. Helaas werd deze ook gestolen naar 2 weken al.. Bij mijn vriend uit de gemeenschappelijke fietsenstalling (hij woont in een apartement) ook hier waren camera beelden. Het waren camerabeelden met geluid, deze hebben wij mogen zien en hebben de drie daders herkend. Dit hebben we gemeld aan de politie maar er wordt gewoon NIKS gedaan.

Wat ik nu erg jammer vindt (maar volkomen begrijpelijk vanuit de kant van de verzekering) is dat ik nu geen scooter meer bij hun allrisc verzekerd krijg, dus alleen WA.
Denken jullie dat er een optie is om een nieuwe Vespa te verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschapij?
(Alle drie de scooters waren Allrisc verzekerd, nu vragen jullie je vast af waarom ik in hemelsnaam nog een Vespa wil gezien deze vaak gestolen worden. Ik heb ontzettend gevoelige ogen dus het windscherm is echt een must voor mij. En ook vindt ik het onzin om eigenlijk geen Vespa meer te kunnen kopen omdat anderen er niet vanaf kunnen blijven?)
Ik moet elke dag op de scooter naar school en ook naar mijn paard moet ik met de scooter.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierop kijken, het is fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kon!
Groetjes Emily