Kennis en ervaring, kan dit in de weg staan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Kennis en ervaring, kan dit in de weg staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:39

Mischien een beetje raar omschreven.
Ik ben altijd aan het lezen en aan het luisteren en probeer (eigenlijk van jongs af aan) altijd open te staan voor alles, en eruit te pikken wat ik denk dat ik kan gebruiken.
Dat heb ik met paarden, maar ook met honden. Heb jarenlang met blindegeleidehonden gewerkt, daar heb ik heel erg veel geleerd, over het gedrag van honden, onderling maar ook de interactie van honden/mensen. En een aantal jaar als dierenartsassistente gewerkt.

Nou, voordat dit ook een heel verhaal word, hier iets waar ik al een tijd op zit te peinzen.
Twee jaar geleden, hebben we een pup gekocht en ik betrapte me erop, dat ik alles 'goed' wilde doen, en dat me ook zeer bewust was van alles wat er k`on gebeuren, betrapte me er later op, dat ik eigenlijk zoveel wist, dat ik soms vergat te genieten en soms dingen maar gewoon te laten gebeuren. (Kan ook eigenlijk niet meer 'normaal' naar honden kijken, een effect van mijn oude beroep Maar ja, wat is normaal)
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar als ik soms om me heen kijk en mensen af en toe aan zie modderen en dat dat uiteindelijk ook goed komt.

Ben ik wel eens bang dat die kennis en ervaring soms ook in de weg kan staan. Hoe staan jullie hier tegenover?

Zie het nu ook weer bij een vriendin, met een jonge hond. we proberen elkaar wat af te remmen en gewoon maar lekker genieten.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:30

hmmm... is dat niet heel erg logisch? je hebt een kleine pup, afhankelijk van jou en je wilt daar goed voor zorgen... dus je maakt je zorgen!
maar ik snap wel wat je bedoelt; omdat je een heleboel weet heb je ook een heleboel om over te piekeren en je zorgen om te maken!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:52

Ik denk dat iedereen dat wel heeft, maar dat je er zelf voor moet waken dat je je werk en prive gescheiden houdt en dat je geniet van dingen.
Ik volg zelf een studie in de hulpverlening en ik merk ook bij mijzelf dat ik bepaalde dingen meeneem (bij mijn vriend of vrienden bijvoorbeeld). Je moet leren dat van je af te zetten, het is logisch dat je je ervaring/kennis (je rugzak) meeneemt dat kan je niet uitschakelen, maar je kan wel proberen om er realistsich mee om te gaan en alles te relativeren.

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 15:34

Ah, net zoals die reclame... van die begeleidster van mensen met een geestelijke handicap, overal voor zorgen en doen.
En dan bij de bushalte, de mond afvegen van iemand die daar een broodje staat weg te kouwen en op de bus staat te wachten en heel verbouwereerd achter blijft.. Knipoog