Hopeloos verliefd.....op een vrouw....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:50

Dawn, bedenk één ding heel goed:

Je verknalt een heel groot deel van het leven van je kinderen als je huwelijk kapot gaat. Ik kom zelf uit een gebroken gezin, en dat wens ik niemand toe.

Voor de rest kan ik je niets anders dan sterkte wensen, ik ben niet zo'n held in relatieproblemen...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:07

Poe hee dat is moeilijk. Ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee (heb geen gezin en ben nog nooit op een vrouw verliefd geweest) maar als ik je een tip kan/mag geven:

Ga eerst voor je gezin. Misschien is het wel een bevlieging en zijn je gevoelens over een maandje of 2 weg (heb ik zelf al een aantal keer gehad bij jongens waarvan ik dacht dat ik verliefd op ze was). Dus ik zou eerst even afwachten. Je maakt zoveel kaopt als je het nu al aan je man vertelt.

Maar als je na een tijdje nog steeds dezelfde gevelens voor deze persoon hebt, en ze zijn niet minder geworden, dan moet je voor jezelf kiezen vind ik. En het aan je man vertellen. Want om het voor je te houden en de rest van je leven ongelukkig te zijn lijkt me ook geen goed idee.

Heel veel sterkte ermee.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:06

Ellende schreef:
Je verknalt een heel groot deel van het leven van je kinderen als je huwelijk kapot gaat. Ik kom zelf uit een gebroken gezin, en dat wens ik niemand toe.


Hier wil ik toch even iets op zeggen.
Ik kom ook uit een gebroken gezin. En vind dus absoluut niet dat je dan een vreselijke jeugd hebt.

In mijn ogen geef je een kind een betere jeugd als zowel vader als moeder gelukkig zijn. En als dat niet samen gelukkig kan zijn, dan maar apart.

Maar goed idt was even offtopic. Maar een scheiding is niet per definitie slecht voor een kind. En dat wilde ik eventjes kwijt.


Dawn ik vind trouwens dat Fasel een hele goede opmerking heeft gemaakt. Neem die goed in je op als je er weer verder over denkt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:33

Ik ben het met Mickey eens. Ook ik kom uit een gebroken gezin. Een vader en moeder die constant ruzie maken. Een vader die aggressief was en soms met messen achter haa raanrende. Nooit eens rust, nooit eens ontspannen.

Geloof me, dan ben je als kind superopgelucht als ze uit elkaar zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:26

had voor mij zelfs beter geweest als mijn gezin al vele jaren eerder gebroken was

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:25

Dawn,
Er zijn dus een paar mogelijkheden. Ik zou eerst zien wat die vrouw voor jou voelt. Ik zou het zelfs namelijk niet aankunnen als ik een blauwtje zou oplopen. Ook zou het niet leuk zijn als bokt er ineens achter komt wie je bent. Niet te zeggen dat diegene het zou doen, maar je weet dus maar nooit.
Alhoewel ik het zelf niet graag zeg, ik ben namelijk Bi. Ik ben getrouwd geweest en heb een dochter, maar ik voel me ook aangetrokken door bepaalde vrouwen. Niet dat ik er iets mee doe hoor, want ik ben heel gelukkig met mijn dochter en in mijn uppie. Als tiener heb ik hier en daar vriendinnetjes gehad en met praten met vrienden van mij die gehuwd zijn ben ik erachter gekomen dat meer en meer vrouwen uitkomen voor wat ze echt voelen. Ik schaam me daardoor ook niet meer. Waarom, het is ieder zijn leven, toch?
Probeer erachter te komen wat die vrouw voor je voelt. Als ze hetzelfde voor je voelt kun je eventueel verder gaan met het inlichten bij je man en de familie en de keuze maken wat je nu echt wilt. Als de gevoelens niet wederzijds zijn, misschien een goed idee om te proberen aan je huwlijk te werken. Het is inderdaad zo dat ik denk dat je iets mist in je huwlijk, anders zou je niet verliefd worden op een ander.
Veel succes!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:46

Ben het ook met Mickey eens. Kom dan wel niet uit een gebroken gezin, maar je wenst je ouders toch ook alle geluk van de wereld toe? Ook al zijn ze uit elkaar. Je kan niet de schijn op blijven houden. Jij mag dan wel gelukkig zijn omdat je ouders nog bij elkaar zijn, maar van binnen bij je ouders rot het weg, omdat ze eigenlijk alleen maar voor de bestwil van het kind bij elkaar zijn. Maak gewoon de beste beslissing vanuit je gevoelens, wacht er eerst nog even mee, zie het aan... misschien is het wel een opvlieging, zo niet, informeer dan je man en haar hierover. Succes ermee!

Dawn
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 09:38

Bedankt voor jullie goed bedoelde adviezen!!

Ik heb besloten om er niks mee te doen [met mijn gevoelens],waarom niet?
Omdat ik iig mijn kinderen geen verdriet wil aandoen door bij hun vader weg te gaan,de reden hiervan is dat ik heel veel van mijn man houd,we hadden wat problemen in de prive sfeer[kan er niet over uitbreiden,vanwege kennissen die hier op bokt zitten en dan gelijk weten wie ik ben]
Ik heb besloten om hier gewoon aan te werken,en degene op wie ik verliefd ben wel in te lichten over mijn gevoelens voor haar,ik weet natuurlijk niet hoe zij zal reageren,maar ik heb wel de indruk dat zij ook die gevoelens voor mij heeft,dat merk ik gewoon met alles,even gauw mijn hand aanraken of iets anders.

Ik ben iig wel van plan om ons contact te verminderen in zoverre dat gaat natuurlijk vanwege onze paarden die bij elkaar staan,ik ga het haar vandaag vertellen.
En ik zal het ook wel aan mijn man vertellen als de lucht een beetje geklaard is tussen haar en mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:44

Heel veel succes vandaag.
Ik vind het een goed besluit.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:04

Sterkte, ik denk dat je hier goed aan doet!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:12

Hulde dat je je gezin niet dumpt voor een (voorbijgaande?)
verliefdheid. OK dan!
Dat jij gek wordt van jezelf hoeft er immers niet toe te leiden
dat je je gezin er ook gek mee maakt, in het kader van
'openheid', 'kiezen voor jezelf' en wat voor stierenpoep ik
nog meer voorbij zag komen?
Zouden die man (die je niet met messen achterna zit) en
kinderen dat ergens aan verdiend hebben ofzo?
(NB: kinderen denken dat in de regel wèl!)

Heb je niemand in je omgeving met wie je erover kunt praten,
zoek dan hulp bij het maatschappelijk werk in je woonplaats.
Da's anoniem en je betaalt sowieso al voor. Waarom zou je er
dan geen gebruik van maken? 'Thuis' kun je je afspraken desnoods
verklaren met 'mamma heeft het een beetje moeilijk met zichzelf;
is net zoiets als een zere knie waar je mee naar de dokter gaat'
o.i.d.
Alle goeds gewenst!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:58

Ik vind dat je een hele goede beslissing hebt genomen voor jezelf!! OK dan!
Hartstikke goed dat je beseft dat je man en je kinderen heel belangrijk voor je zijn en jij ook voor hen!

Veel sterkte bij de dingen die je gaat doen en die komen gaan.
Het komt vast en zeker helemaal goed!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:31

heel goed, toppie...... op deze manier kan je jezelf trouw blijven...... je bent eerlijk tegenover haar, jezelf en je gezin....... Nog niet de makkelijkste weg, maar wel de beste

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:50

Over een tijdje denk je vast.... hoe kon ik ooit op haar verliefd zijn geworden?!? Dan zie je steeds meer minpunten. Heb je dat (vroeger) nooit vaker gehad? Dat je dacht waarom vond ik die 'sukkel' zo leuk??

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:40

stal eerst je paard ergens anders,ik begrijp dat je haar nu steeds ziet doordat jullie paarden bijelkaar staan?
misschien als je haar niet zo vaak meer ziet ,dat het gevoel wat minder word.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:22

Ik weet niet of het wel relevant is dat het een vrouw is waar je op valt. voor hetzelfde geld was ze een man geweest en dan was je evengoed verliefd op een ander dan je partner. En dat is eigenlijk wat voornamelijk geldt. Want wil je je kinderen en je huwelijk opgeven voor een relatie met iemand anders?