Mensen tegen tehuis voor dodelijk zieke kids...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Mensen tegen tehuis voor dodelijk zieke kids...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:41

Op de achtergrond staat de tv aan, nieuws op tv rijnmond.

Stukje wat mijn aandacht trok ging om het volgende :

Ze zijn van plan om in Cappele aan de IJssel, een soort van zorginstelling te bouwen, voor kinderen ( 10 tot 12 kids) die ongeneeselijk ziek zijn, en daar tot hun overlijden wonen. Een soort van laatste woonplek...

Nou zijn de buurtbewoners er heftig tegen ! Ten eerste zou het de omgeving niet ten goede komen : gebouw zou twee hoog worden. Daarbij kwam kijken dat een deel van grote grasveld in het park, voor het tehuis zou afgezet worden als prive tuin.
Ook zagen de bewoners het niet zitten omdat de kinderen zouden integreren in de buurt, tenminste als het aan de organisatoren zou liggen. Zou dus betekennen dat de kinderen van de buurtbewoners met de "zieke" kinderen zouden spelen, en deze na een tijd zouden verliezen.
Een moeder zag dat niet zitten omdat elke keer aan haar kind uit te moeten leggen..........

Sorry mensen, maar hoe egoistisch kan je zijn ?! Moeten we kids die dodelijk ziek zijn en nog maar een korte tijd leven, maar verbannen naar een afgelegen plek ergens in een bos ofzo?

Dit is het leven....Mensen gaan dood, vaak op een wat hogere leeftijd dan 7. Maar ook komt het voor dat mensen jong sterven. Het hoort erbij....!
Tuurlijk snap ik dat je eigen kinderen het liefst wil beschermen tegen dit soort nare dingen......maar vroeg of laat worden ze er toch mee geconfronteerd..

Ben benieuwd hoe jullie er overdenken.
Vooral het punt van dat ze er tegen opzien dat hun kinderen in contact komen met andere kinderen die nog maar kort te leven hebben, vind ik interessant.[/i]

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:23

Ik snap het wel van die ouders...
Maar het is idd wel erg egoistisch tegenover de zieke kinderen....die hebben toch ook het recht om nog een paar leuke maanden/weken te hebben?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:30

Kunnen die doodzieke kinderen niet gewoon thuis sterven?? Dat is toch het fijnste voor zo'n kind dan in een of ander raar tehuis?

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:36

Wat raar van die mensen daar!
Ik zou het verschrikkelijk vinden om te horen te krijgen dat ik binnen een aantal maanden waarschijnlijk zou sterven, ik wil nog zoveel doen.
En Liesje_Lover, ik weet niet waarom, maar als het daar zou komen, zou ik daar niet moeilijk over doen.
Van die ouders snap ik ook wel, het is heel naar om zoiets uit te leggen aan een klein kind.