iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28541
Geregistreerd: 29-05-03

iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 20:13

vervoer dus?

Mijn auto is een beetje op zijn einde aan het lopen (mazda 323 f, van 2001, 2.0 tdi)
nee, eigenlijk nog niet, maar ik ben me aan het orienteren voor wanner ik niet meer door de keuring raak of die effectief kapot gaat.
Momenteel trek ik een trailer met die wagen (eigenlijk is mijn trailer de mtm te licht voor mijn paard, en het werkelijke gewicht is eigenlijk te zwaar voor mijn auto) dus niet de ideale combinatie.

Mijn volgende gedacht was een lichte terreinwagen/jeep te kopen (of een bestelwagen) die meer kan trekken, maar dan raak ik mss wat in de knoei met mijn rijbewijs, én mijn trailer is dan nog altijd eigenlijk te licht.

Mijn nieuwe gedacht is, om een vrachtwagentje rijbewijs b te kopen; en daar ook dagelijks mee rond te rijden.
Mijn vriend heeft een luxewagen en bestelwagen van zijn werk, dus in het weekend oid moet ik zelf nooit rijden.
ik woon op een 14 km van mijn werk, paarden staan onderweg, dus ik rij 5 X per week 30 km per dag, en 2 X per week een 20 km per dag, = een 700 km per maand (is dus minder dan 10 000 km in een jaar)
in principe heb ik de wagen niet nodig om boodschappen te doen (vriend doet dat), en indien nodig kan ik vriend zijn auto meedoen als ik bv eens naar een stad oid moet.

Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die dagelijks op pad zijn met een lichte vrachtwagen voor privevervoer en hoe dat bevalt?

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:56

Mijn eerste auto was een veewagentje op B-rijbewijs. Heb daar best een tijd mee gereden maar parkeren is een crime en ik heb drie keer de ruiten ingeslagen gehad (terwijl er echt niks te jatten viel). Ik weet ook niet of jij thuis een erf hebt om hem te zetten maar in de woonwijk is het wel een probleem om zo'n ding volgens de regels en zonder overlast kwijt te kunnen. Voor het rijden ging het dus best als je niet steeds op de snelweg moet oid, maar vooral het parkeren is lastig.

MAD_fan

Berichten: 83
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: Gennep

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:03

Ik heb mijn vrachtwagentje ook een periode dagelijks gebruikt. Zoals Urielle al zei, parkeren is een ramp. Ik reed er dagelijks 70 km mee, ook over de snelweg. Dat vond ik nog niet zo'n probleem, maar naast het parkeren was het dieselverbruik ook wat rampzalig...
Ook kon bij mij de klep niet echt op slot, dus als mensen echt kwaad wilden konden ze er zo in. Ik liet hem nooit met een gerust hart ergens achter.

Anoniem

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:43

Ik gebruikte 'm wel eens als mijn reguliere auto in de garage stond ofzo, maar ik moet er niet aan denken om dat voor vast te doen. Daar is het te groot, te lomp en te langzaam voor.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:55

En duur.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:25

mymy schreef:
En duur.. :P


Mwoah, diesel tanken is grappiger dan benzine. En je onderhoudskosten per gereden kilmeter kelderen enorm ls je meer rijdt. De meeste van die dingen zijn (onder meer) zo duur omdat ze vel te weinig rijden.

Duhelo

Berichten: 28541
Geregistreerd: 29-05-03

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:59

parking is hier niet echt een probleem, wagen zou van mij ook enkel gebruikt worden van huis naar werk/paarden, en om effectief met paarden weg te gaan.
grootste zorgen is voor mij de sleet van de wagen en het verbruik idd ...

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 05:25

Dat vond ik zelf erg meevallen. Een auto die een trailer kan trekken rijdt ook bepaald niet op lucht natuurlijk. Ik liet hem wel bijna altijd bijhouden bij een beun in de buurt ipv een officiele garage en dat heeft vast ook veel uitgespaard :+

Anoniem

Re: iemand die een paardenvrachtwagentje gebruikt voor dagelijks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:08

Zo deed ik het idd ook qua onderhoud. Verbruik viel bij mij ook reuze mee trouwens, onbeladen en op vlak terrein.
Ik ben uiteindelijk gestopt met vrachtwagentjes omdat de kosten voor onderhoud reparaties toch de spuigaten uit liepen, voor het aantal kilometers wat ik er mee reed.