vakantieveilingen oplichting?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:47

Kun je ook niet bellen onder het mom van 'ik wil graag vool volgende week reserveren voor twee personen? En pas aan het einde van het gesprek laten vallen dat je een bon hebt? Volgens mij stellen die restaurants namelijk een beperkt aantal tafels beschikbaar op een avond, wie niet waagt....

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 15:51

madelief88 schreef:
Overigens heb ik van een hoteleigenaar gehoord, dat zij pas geld krijgen als ze de vouchers afgeven bij vakantieveilingen. Dus de enige die baat heeft bij veilingen die niet geboekt kunnen worden, is vakantieveilingen, want die houden het geld van de klant en het hotel/restaurant etc krijgt er niks voor (want pas als ze de voucher afgeven).


Daar was ik nou al benieuwd naar inderdaad hoe dat in elkaar zat.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 15:52

Rytir schreef:
Kun je ook niet bellen onder het mom van 'ik wil graag vool volgende week reserveren voor twee personen? En pas aan het einde van het gesprek laten vallen dat je een bon hebt? Volgens mij stellen die restaurants namelijk een beperkt aantal tafels beschikbaar op een avond, wie niet waagt....


Ik wil eerst weten hoe het zit en als het restaurant inderdaad het probleem blijkt, dan sta ik daar volgende week op de stoep met de mededeling dat ik kom eten of dat ik het geld terug wil. Knappe jongen die mij de deur uit krijgt voordat het geregeld is. Beetje stampij maken in een overvol restaurant lukt mij wel }> .

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:33

LDRD schreef:
Rytir schreef:
Kun je ook niet bellen onder het mom van 'ik wil graag vool volgende week reserveren voor twee personen? En pas aan het einde van het gesprek laten vallen dat je een bon hebt? Volgens mij stellen die restaurants namelijk een beperkt aantal tafels beschikbaar op een avond, wie niet waagt....


Ik wil eerst weten hoe het zit en als het restaurant inderdaad het probleem blijkt, dan sta ik daar volgende week op de stoep met de mededeling dat ik kom eten of dat ik het geld terug wil. Knappe jongen die mij de deur uit krijgt voordat het geregeld is. Beetje stampij maken in een overvol restaurant lukt mij wel }> .


Lekker de sfeer verpesten voor andere eters :j

Gewoon netjes blijven kan je ook een hoop mee bereiken ;)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:12

Nou, ik zou het zelfs nog anders aanpakken. Ik zou reserveren, erheen gaan, eten en na het eten de bon geven. Mochten ze problemen geven dan kan iedereen in het restaurant mooi horen hoe de vork in de steel zit.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:28

Ik had dit met een overnachting in een hotel....Online reserveren was alles ineens bezet...dus belde zelf het hotel op, en bleek dat ze gewoon plek hadden....

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:16

Ik heb dit ook met een hotelbon gehad. Ik kan alleen reserveren met een speciaal bandje (?) en daar 'past'mijn reservering niet op. Toen een mail gestuurd naar het hotel en was er opeens wel plek maar later is deze weer geannuleerd. Hele slechte zaak en voor mij bepalend om niets meer via vakantieveilingen te laten lopen (of Groupon...)

Leuk concept maar slechte uitvoering

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:50

Storm schreef:
Nou, ik zou het zelfs nog anders aanpakken. Ik zou reserveren, erheen gaan, eten en na het eten de bon geven. Mochten ze problemen geven dan kan iedereen in het restaurant mooi horen hoe de vork in de steel zit.

Ik dacht dat het ook gewoon zo werkte? Waarom zou je van te voren aan moeten geven dat je een bon hebt?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:00

Ik had ook een bon voor 3 gangen diner, door omstandigheden prive niet direct gebruikt en heb hem uiteindelijk aan mijn broertje en zijn vriendin gegeven. Helaas bleek boeken toen tot aan de uiterlijke datum niet meer mogelijk (ging om meerdere weken!), dus heb de bon weg kunnen gooien.. zonde, denk dat ze er goed op verdienen zo -O-

Je moet soms via het online reseverings systeem reserveren met de code op je bon, dus dan mag je niet gewoon bellen om te reserveren. Zo was het bij mij in ieder geval. Daarbij was het ook een speciaal menu, dus je kunt niet zomaar van de kaart bestellen dan. Ze moeten dus van te voren al weten dat je met die bon komt.

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:14

bij mij thuis willen we niks meer van VV weten!
er is nou al 2x via ons account geboden en dat heb ik ook moeten betalen en aangifte kon niet want we konden niks bewijzen...

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:29

Zo zie je dat je met zulke sites dus toch goed moet oppassen.
Maar heb je al contact gehad met vv?

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:47

Michelle_96 schreef:
bij mij thuis willen we niks meer van VV weten!
er is nou al 2x via ons account geboden en dat heb ik ook moeten betalen en aangifte kon niet want we konden niks bewijzen...


Jeetje dat is helemaal lekker zeg!

Ik heb gelukkig alleen goede ervaringen met vakantieveilingen en groupon.
Ben zaterdag nog op Dutch Valley geweest met kaarten van vakantieveilingen.

TS, hoop dat het voor je opgelost wordt.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:06

Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met VV of groupon. Via VV hebben we zelfs een keer wel geld terug gekregen.
Had een bon voor ice fondue gekocht en gereserveerd. Kreeg ik van dat restaurant een mailtje dat ze gingen verbouwen, maar dat we wel op een andere locatie terecht konden. Dus ik terug gemaild dat dat prima was, maar geen bevestiging gehad. Toen uiteindelijk nog eens gemaild, weer niks gehoord.
Ik VV gebeld, ik kon de veiling annuleren en binnen 2 weken had ik het geld terug.

Morfeo

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Ergens

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:23

Nooit slechte ervaringen gehad, wel het probleem dat ik wil reserveren en de vakjes groen zijn maar ik er niet op kan klikken?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:11

Een vriendin van mij belt altijd een uurtje voordat de veiling sluit naar het restaurant/hotel op om te vragen of het (nog) mogelijk is om met een voucher van VV veilingen te reserveren.
Krijgt ze een ja, dan biedt ze op de aanbieding, bij een nee biedt ze dus niet :) .

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:53

Ja we hebben contact opgenomen.. En ze zeggen dat het onze eigen schuld is terwijl we er toch echt niemand het ww hebben gegeven!

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:17

Ik heb het ook eens gehad met een beauty behandeling voor 2.
Zat toen ook vol tot oktober en de bon was geldig tot augustus. Maar geen probleem ze wilden de
datum wel verlengen en konden we dus toch gaan.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:21

Het restaurant heeft het inmiddels netjes opgelost. :j

Maar vakantieveilingen....dat in ieder geval nooit meer :( .

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:27

Wat fijn dat het is opgelost!
Wij gaan vandaag een nachtje naar de Koperen Hoogte, ook via VV geboekt, gelukkig was er meer dan voldoende plaats. Zin in!!!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:52

Geloof me het kan nog erger... Paar jaar terug was ik op vakantie in Belgiƫ. (niet via vakantieveiligen)
Maar het park werd wel op vakantieveiligen aangeboden, maar dus te veel plekken. Hier kwamen ze dus te laat achter, ze hebben geprobeerd de mensen te bellen die natuurlijk allang onder weg waren.
Ga ze dan maar is vertellen bij aankomst dat ze weer terug naar huis kunnen....

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:29

We hebben er al vier of vijf vakanties(ook langere in het buitenland) diverse etentjes enz opzitten van vv en nooit enig probleem gehad, zijn wel voorzichtig en zoeken iets eerst even uit voor we meebieden en het gaat goed, behalve een keer maar dat lag aan ons zelf.