Wat is acceptabel in een relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:55

Mike"]
[quote="IngridM schreef:
wat is acceptabel ?? dat is voor iedereen verschillen en ligt er mij helemaal aan hoe je zelf bent. Voor de een kan denken aan een ander NIET acceptabel zijn, maar het andere stel gaat "gezwellig" naar een parenclub ofzo....................dus tis maar net wat JIJ zelf vindt!!!


Tja, een parenclub oid. daar kies je dan toch samen voor. Lijkt me toch iets wat dus duidelijk besproken is en dus toch heel anders is dan in deze topic bedoelt word. Je moet wel enorm veel om elkaar geven en vertrouwen in elkaar hebben wil je je aan dit soort dingen wagen, dan ga je er denk ik toch vanuit dat je samen een gezonde relatie hebt waarin dit soort dingen mogelijk zijn. Als er iets mis zit, dan zou je daar nooit voor kiezen lijkt mij.
[/quote]


ja maar ik had het dan ook niet specifiek over wel of niet de keuze hebben, maar het feit op zich dat dat voor ieder persoon anders is.
Ikzelf GRUWEL bij het idee aan bv. een parenclub, voor mij telt alleen 'eeuwige trouw' maar dat kan voor iemand anders toch anders liggen ?

Dus ja, als m'n vriend naar een ander kijkt of wat dan ook, dan doet ie dat toch lekker? ! Veel plezier zeg ik dan. Maar intimiteit is voor mij uit den boze......

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:25

IngridM schreef:
Dus ja, als m'n vriend naar een ander kijkt of wat dan ook, dan doet ie dat toch lekker? ! Veel plezier zeg ik dan. Maar intimiteit is voor mij uit den boze......


Zo denk ik er ook over OK dan!

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:37

wat is gevoelens hebben voor een ander persoon buiten je vaste relatie? je voelt je altijd wel eens aangetrokken door iemand anders dan je partner, kan moeilijk geloven dat dat de enige is tot wie je je aangetrokken voelt op deze hele wereld..maar het is niet omdat je je aangetrokken voelt tot die persoon dat er daarom iets moet gebeuren?vind het nogal zwart-wit denken...zolang je een normaal sociaal leven hebt kom je wel eens mensen tegen waarvoor je nét iets meer voelt of je aangetrokken door voelt, maar daarom hoeft er helemaal niks te gebueren, en veelal ebt dat gevoel wel weg.....je moet er alleen leren mee omgaan en er over kunnen praten met je partner...ik vind het dan ook mooi gezegd: je mag overal honger lijden, als je maar thuis komt eten...want het eten thuis is altijd het beste Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:06

Na dit topic gelezen te hebben dacht ik hetzelfde als Acilon. Gevoelens kan je niet dwingen, die kan je best hebben voor een ander ook al hou je van je partner. Maar er iets mee doen, daar heb je wel zelf de hand in uiteraard.

Als je tien jaar of langer getrouwd bent kan het best eens voorkomen dat je in die tijd een keer iemand tegenkomt die je leuk vind. Dat is geen ontrouw, dat is menselijk.

Overigens is mijzelf dat nooit overkomen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:19

Percy schreef:
Als je tien jaar of langer getrouwd bent kan het best eens voorkomen dat je in die tijd een keer iemand tegenkomt die je leuk vind.


Ja, maar leuk vinden vind ik ook nog wel acceptabel... Maar als m'n vriend verliefd zou worden op een ander, zou ik me toch wel vragen beginnen stellen (zeg neit dat het niet kan gebeuren, kan zeker wel, is ook menselijk, maar ik zou het niet zo 'normaal' vinden en me vragen stellen bij de huidige relatie dan).

Ik vind zelf ook andere mensen leuk, maar dan op een vriendschappelijke manier ofzo, niet direct op de manier van er verliefde gevoelens voor te hebben...

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:53

Sypheron schreef:
Moeilijk uit te leggen, maar denk dat je zelf toch ook wel weet waar de grens ligt tussen serieus en gein, toch?

Als ik zie hoe verdeeld de meningen zijn over dit onderwerp, dan denk ik dat de meningen over de grens tussen serieus en gein ook heel erg verdeeld zijn. Ik denk dat daar vaak ook ruzie over ontstaat tussen een stelletje: De een vond dat ie maar wat aan het geinen was met een derde, de ander vond dat die ene te ver ging.

Zelf ben ik er heel makkelijk in: fantasie moet kunnen. Pas als die fantasie een obsessie wordt, omdat je het echt wilt uitvoeren, dan wordt het gevaarlijk naar mijn idee. Maar zolang het fantasie blijft, en je het niet in het echt zou doen (ook al zou je het stiekem misschien wel willen) omdat je voor die ene hebt gekozen, en daar ook liefde en aandacht aanwezig is, dan vind ik het niet erg. Maar hou het bespreekbaar! Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand met een relatie gevoelens krijgt voor een ander, bijvoorbeeld omdat de relatie in een sleur is geraakt. Als je maar trouw blijft aan die relatie en niks met die fantasieen doet (behalve er misschien over praten)
En natuurlijk is het niet LEUK, en voel je je misschien (tijdelijk) in de steek gelaten, maar als je andere helft er niks mee doet omdat ie trouw blijft aan jou... dat vind ik ook wat waard.

omarc

Berichten: 98
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: in de buurt van Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:14

Als je al meerdere jaren bij elkaar bent, is het niet vreemd dat je een keer iemand tegenkomt tot wie je je aangetrokken voelt of voor wie je gevoelens krijgt. Dan hoeft je huidige relatie niet slecht te zijn. Het gene dat dan zo aantrekkelijk is is de spanning en die spanning verdwijnt nu eenmaal na langere tijd met dezelfde persoon. Die spanning geeft een fijn gevoel, dat wil nog niet zeggen dat je liefde voelt voor de ander. Dus als je dan fantaseert, niets aan de hand. Gaat het verder, dan ben je niet zo trouw meer.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:26

Over verschillen gesproken. Ik denk dat daar ook een verschil zit tussen man en vrouw. Mannen hebben vaak niet eens in de gaten dat iemand het op hen gemunt heeft. Vrouwen ruiken het van kilometers afstand wanneer iemand op haar man uit is Haha! (lees het boekje 'waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen Haha!).

Hoevaak ik het niet met Evert meemaak. Dan hangt of hangen ze zowat kwijlend om hem heen en vraag ik hem 's avonds 'goh, ze waren wel geinteresseerd he?'. Kijkt ie me zwaar verbaasd aan wat ik nu bedoel. Heeft het echt niet in de gaten Haha!. Ik moet dan ook altijd zwaar lachen om de figuren die het proberen.

Aan de andere kant heb ik het wel altijd in de gaten. Ook met een kennis van hem waarvan ik weet dat als ik groen licht geef ik een gezellige avond heb. Hoe gemeen zijn wij vrouwen dan? Gewoon een beetje meedoen. En tja. oogcontact is voor mannen voldoende om te denken dat ze het helemaal gaan maken die dag. Maar ja, ik ga gewoon heel braaf en zielsgelukkig mee met mijn eigen man Lachen. Alleen is hij dan wel weer een beetje jaloers.

Ik vind het tegenwoordig geweldig zulke situaties Haha!. Maar goed het zit bij ons ook prima en dan kan je op elkaar bouwen en vertrouwen. wij weten beiden de grens en hebben niet eens behoefte om daar verder op in te gaan./

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:30

ik vind het ook wel leuk om mannen een beetje gek te maken. Haha! Niet dat ik er dan ook iets van wil. Gewoon wat aandacht geven en ze doen alles voor je. Bij gevoelige types doe ik dat niet, dat vind ik een beetje gemeen, maar bij van die gladde en gewoon bijdehandjes, tja die zijn de L.. haha.
ZOlang je zelf maar goed weet dat je écht niets van de ander wilt kan het geen kwaad. Vingers aflikken Maar ja, dan doe je ook eigenlijk niets verkeerd, alleen een beetje onschuldig flirten zonder bijbedoelingen! Knipoog