Onopgevoede kinderen en ouders! AAAHH!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:10

Ik heb mijn kindertijd zeker niet overgeslagen. Kon net zo'n pain in the *ss zijn als hierboven geschreven voorbeelden. MAAR kan voluit zeggen dat ik niet zo asociaal ben geweest om krassen op auto's te zetten, grote bek open te doen tegen volwassenen, etc.

Het ligt 'm aan de opvoeding, zeker weten. 2 voorbeelden.

Stel jongens, jaar of 12. Belletje trekken. Is zwaar irri maar moet kunnen (heb het zelf ook gedaan). Nadat we de deur niet meer open deden, was natuurlijk de lol eraf. Komt leidertje van het groepje 5 minuten later terug en gooit een handvol kleine stenen tegen onze ramen?!!!
Confrontatie met papa aangegaan, we wisten wel waar het etterbakje woonde. Papa vraagt aan zoon of het waar is. Zoon ontkent. Papa vraagt nog een keer. Zoon ontkent. Papa zegt tegen ons dat hij zometeen nog wel es met zoon zal praten. Wij naar huis, wat schetst onze verbazing: zoon loopt na 5 minuten weer vrolijk over straat, te spelen!
-wat is er mis met huisarrest?!

Voorbeeld 2. Klein jongetje van jaar of 6. Zeurt geruime tijd bij mama om snoepjes, ik citeer:" ikwilikwilikwil". Snoeppot staat dicht op tafel. Mama zegt, hoe vraag je dat dan? "magikmagikmagik" is het antwoord. Repliek van mama is vervolgens:" DAT weet ik niet, snoep is niet van mij. Moet je aan die mevrouw vragen".
Mijn klomp brak. DURF ZELF NEE TE ZEGGEN? En laat dat svp volgen door een welgemeend 'En nu ophouden met zeuren anders ga je op je kamer of krijg je een tik'.

Hmpf.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:10

irene schreef:
Daarbij zijn er tegenwoordig helaas veel kinderen die een gedragsstoornis hebben en dan is het de ouders niet echt het gedrag van hun kind aan te rekenen. Sterker nog, die zullen het ook graag anders zien.
Er wordt zo snel een oordeel gegeven over kinderen terwijl je ze maar een fractie ziet.


Kijk niet om gelijk jou af te rekenen hoor! Maar hier heb ik zo'n hekel aan! Als een kind een beetje druk is heeft ie gelijk ADHD of is ie autistisch.
Ga toch weg zeg. Ze proberen het alleen maar om een mooie naam voor "onopgevoed kind" te geven. Tuurlijk zijn er kinderen die het echt hebben maar tegenwoordig hebben ze het allemaal. Yeah right. Rolleyes

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:13

Relly"]
[quote="irene schreef:
Daarbij zijn er tegenwoordig helaas veel kinderen die een gedragsstoornis hebben en dan is het de ouders niet echt het gedrag van hun kind aan te rekenen. Sterker nog, die zullen het ook graag anders zien.
Er wordt zo snel een oordeel gegeven over kinderen terwijl je ze maar een fractie ziet.


Kijk niet om gelijk jou af te rekenen hoor! Maar hier heb ik zo'n hekel aan! Als een kind een beetje druk is heeft ie gelijk ADHD of is ie autistisch.
Ga toch weg zeg. Ze proberen het alleen maar om een mooie naam voor "onopgevoed kind" te geven. Tuurlijk zijn er kinderen die het echt hebben maar tegenwoordig hebben ze het allemaal. Yeah right. Rolleyes
[/quote]

Je neemt me letterlijk de woorden uit mijn mond

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:14

yokie"]
[quote="Relly"][quote="irene schreef:
Daarbij zijn er tegenwoordig helaas veel kinderen die een gedragsstoornis hebben en dan is het de ouders niet echt het gedrag van hun kind aan te rekenen. Sterker nog, die zullen het ook graag anders zien.
Er wordt zo snel een oordeel gegeven over kinderen terwijl je ze maar een fractie ziet.


Kijk niet om gelijk jou af te rekenen hoor! Maar hier heb ik zo'n hekel aan! Als een kind een beetje druk is heeft ie gelijk ADHD of is ie autistisch.
Ga toch weg zeg. Ze proberen het alleen maar om een mooie naam voor "onopgevoed kind" te geven. Tuurlijk zijn er kinderen die het echt hebben maar tegenwoordig hebben ze het allemaal. Yeah right. Rolleyes
[/quote]

Je neemt me letterlijk de woorden uit mijn mond
[/quote]

Ik dnek idd dat meer mensen dit vinden. Thanx! OK dan!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:18

Ik heb het niet over een beetje druk kind, maar over een kind wat daadwerkelijk een gedragsstoornis heeft en dat zijn er tegenwoordig helaas meer dan vroeger.

Ik ben een fel tegenstander van het etiketjes plakken op kinderen, maar er zijn kinderen die dus daadwerkelijk ADHD hebben.

Even voor de stuurlui onder ons: hoe corrigeer je het om snoep gillende kind in de supermarkt?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:20

Eindelijk iemand die mijn frustraties deelt.
Van Desiree wist ik het al, maar blijkbaar zijn er nog (veel) meer mensen die er zo over denken Knipoog

Zelf ben ik "bewust kindvrij" en de verhalen hierboven zijn heel herkenbaar.
Ik erger me ook behoorlijk, niet alleen aan de onopgevoede kindjes, maar nog meer aan de ouders.
Voorbeelden van "erger-situaties" te over, maar ik zal jullie er niet mee vermoeien Knipoog

Wat mij opvalt:
Ook al zijn de kids nog zo lastig, veel ouders verwachten dat je ze toch echt leuk moet vinden.
De kids donderen maar wat aan, en dan die guitige blik van sommige ouders "kijk toch eens aan, wat zijn ze leuk he ?" Boos!
Niet dus

Volgens mij zijn er genoeg ouders die achteraf gezien ook liever "kindvrij" gebleven waren, maar 't schijnt een beetje lastig en "not done" te zijn om dat toe te geven *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:22

een paar tikken verkopen? En je niets aantrekken van omstanders die vinden dat ze zich moeten gaan bemoeien met jouw manier van opvoeden?
Ik heb in mijn jeugd ook de nodige tikken gehad, en ben daar beslist niet slechter van geworden. Maar al die " pedagogen" van tegenwoordig willen dan dat je midden in de supermarkt op je hurken gaat zitten en de discussie aangaat met een kind wat op dat moment niet voor rede vatbaar is, die kan ik niet volgen hoor!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-10-03 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:25

Ja maar Cassidy, je moet wel zorgen dat dat kind zo snel mogelijk stopt met schreeuwen anders hebben de kindervrijen daar teveel last van Schijnheilig

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:27

irene schreef:
Ik heb het niet over een beetje druk kind, maar over een kind wat daadwerkelijk een gedragsstoornis heeft en dat zijn er tegenwoordig helaas meer dan vroeger.

Ik ben een fel tegenstander van het etiketjes plakken op kinderen, maar er zijn kinderen die dus daadwerkelijk ADHD hebben.

Even voor de stuurlui onder ons: hoe corrigeer je het om snoep gillende kind in de supermarkt?



Volgens mij gaat het er niet om of een kind een stoornis heeft of niet, het gaat erom hoe gereageerd wordt op acties van een kind. Of daar nu een stoornis aan ten grondslag ligt of niet.

Ik beschouw mezelf trouwens niet als stuurlui. Mag ik omdat ik geen kinderen heb, geen mening hebben over een goede opvoeding? Ik heb er immers toch zelf 1 gehad en ontleen een groot deel van mijn 'zijn' eraan. Bovendien raakt het niet opvoeden van kinderen mij in mijn priveleven, dan ben ik van mening dat ik wel degelijk mijn mening hierover mag uiten, ZONDER meteen als stuurlui bestempeld te worden (hiermee geef je immers aan dat ik toch niet weet waar ik het over heb... Scheve mond ).

Duss... spiegelend aan mijn opvoeding: streng toespreken, boze blik erbij. Mag het niet helpen: pets onder de kont of flink de arm pakken. Hielp bij mij wel....

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:27

Pfff.. ik ben het helemaal met jullie eens *LOL*
Ok, ik ben pas 16 jaar, dus zelf eigenlijk een nog een klein beetje kind Knipoog maar oh wat kan ik me ergeren aan die etters.
Die kinderen kunnen er, zoals al eerder in dit topic gezegd, niks aan doen. Het zijn de ouders.
Van jongs af aan heb ik meegekregen dat ik U moet zeggen tegen volwassenen. Dat doe ik dus ook. Als ik iemand ontmoet die ik niet ken en ouder is dan ik (vanaf 25 ofzo) zeg ik standaard U. Meestal zeggen ze dan: Oh, zeg maar jij hoor, bij u klink ik al zo oud. Maar ik heb er heel veel moeite mee om dan gewoon jij te zeggen.
Net zoals gewoon alstjeblieft en dankjewel zeggen! Dat is toch niet zo moeilijk? Ik werk op een manege op stal. Daar moet ik dus veel kinderen helpen. Geen probleem, daarvoor ben ik er. Maar de manier waarop ze vragen of ik ze wil helpen! ("Leg het zadel er even op, ik kan er niet bij!") Verschrikkelijk. En een bedankje kan er ook niet af... en de ouders staan er gewoon bij te kijken.
Gelukkig zijn er ook ouders die zeggen tegen hun kind: "Wat zeg je dan?" En dan zeggen die kids meestal wel heel lief: "Dankjewel"

Of die kinderen die in de hooiberg gaan spelen en klimmen. Dat is hartstikke gevaarlijk, er hoeft maar één baal te vallen... Daarom mag er niet in geklommen worden. Er hangt een bordje bij. En ok, sommige kinderen kunnen nog niet lezen. Maar de ouders staan er gewoon bij te kijken!
En als ik dan tegen die kinderen zeg dat ze er niet in mogen spelen, kijken de ouders me geïrriteerd aan....

Over 't algemeen vind ik kinderen echt heel leuk! Maar sommige ouders verpesten hun kind gewoon Tong uitsteken

*geen onderschrift*

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:30

irene schreef:

Even voor de stuurlui onder ons: hoe corrigeer je het om snoep gillende kind in de supermarkt?


Oke ik waag een poging:

-Nee is nee, een andere keer.
-Als je niet ophoudt met zeuren wordt ik heel boos.
-Nog 1 keer en dan krijg je een tik voor je billen ( o.i.d. )
-tik ( Haha! )
-Dat is huisarrest. Haha!

Ik kan er geen bal van Haha! maar dat komt omdat ik absoluut niet weet hoe ik me moet gedragen tegenover een kind. Ik kan dat niet.
Het is volgens mij ook vreselijk moeilijk maar ja, dat weet je als je aan kinderen begint. Vandaar dat ik het niet doe. Lachen
ben geen kindermens.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:34

tevens zie ik mezelf niet als stuurlui.
Ik voeg me bij de mening van yokie.

Het lijkt wel zo alsof je daar alleen maar iets van mag zeggen als je met een oermoedergrijns kan zeggen dat je erbij hoort omdat je "gebaard hebt". jeuj...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:37

Haha goed geprobeerd Relly Haha!
Mijn oudste heeft het 1 keer gepresteerd om midden in een supermarkt te gaan liggen gillen. Ik heb haar laten liggen en ben naar buiten gelopen. Zegt er een mevrouw, mevrouw, u vergeet uw kind Haha!
Nee hoor, die komt vanzelf wel achter me aan als ze ontdekt dat haar gedrag geen enkel effect heeft.

Nu moet ik zeggen dat ik supermarktproof kinderen heb Zeuren eigenlijk nooit om snoep. Ze kunnen wel heel goed zeuren hoor Schijnheilig

En ik snap heus wel dat mensen zich soms aan ouders van kinderen ergeren, dat doe ik zelf namelijk ook regelmatig Haha!
Gisteren had mijn dochter les op de manege dus ik mocht me een uurtje in de kantine vermaken. Dat is dus meestal even lekker op mijn gemak de krant lezen. Zitten er achter me 2 van die etters op een hobbelpaard ruzie te maken en inderdaad... de beide moeders zaten verderop te beppen en hadden niets in de gaten.

Dus ik snap jullie ergernis heel goed hoor Haha! Alleen ken ik als moeder zijnde ook de andere kant.

[edit] Ik bedoel ook niet te zeggen dat je er niets van mag zeggen, maar je hoort vaak dat mensen zonder kinderen precies weten hoe je je kinderen moet laten luisteren. Als ouder zijnde, moet je dit doen, moet je zus en moet je.. nou ja noem maar op.
Ik heb ooit eens tegen iemand gezegd dat ze die van mij een maand mocht lenen om het uit te proberen Haha!
Laatst bijgewerkt door irene op 29-10-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:38

LMsWinnetou schreef:
En als ik dan tegen die kinderen zeg dat ze er niet in mogen spelen, kijken de ouders me geïrriteerd aan....


Die irritatie is gauw over als je ze uitlegt dat hun kind hartstikke dood kan zijn als hij een baal op zijn hoofd krijgt.
Ze hebben geen boodschap een kuilgrasbalen die bederven omdat er gaten in het plastic komen, maar voor levensbedreigende situaties zijn ze over het algemeen wel gevoelig hoor. En als je een beetje overdrijft heeft het toch over het algemeen wat meer impact. Ook bij ouders die wat simpeler van structuur zijn....Lips are sealed

Je suis Charlie.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:40

LMsWinnetou"]
Pfff.. ik ben het helemaal met jullie eens *LOL*
Ok, ik ben pas 16 jaar, dus zelf eigenlijk een nog een klein beetje kind Knipoog maar oh wat kan ik me ergeren aan die etters .
[/quote]

Nou inderdaad. Je bent eigenlijk geen kind meer, maar een puber (is een topic apart, denk ik). Pubers vinden alles irritant (om er nog maar weer eens een cliché tegenaan te gooien).

[quote="Yokie"]
Volgens mij gaat het er niet om of een kind een stoornis heeft of niet, het gaat erom hoe gereageerd wordt op acties van een kind. Of daar nu een stoornis aan ten grondslag ligt of niet.
[/quote]
Het opvoeden van kinderen met een stoornis ligt niet zo eenvoudig hoor. Niet ongewoon wanneer zo'n kind uit huis geplaatst wordt en in een gezinsvervangend tehuis wordt geplaatst (met mensen die daarvoor geleerd hebben) omdat het thuis echt niet meer gaat.
Btw; ik lees net dat 3% van alle kinderen bewezen ADHD heeft.

[quote="Relly schreef:
-Nee is nee, een andere keer.
-Als je niet ophoudt met zeuren wordt ik heel boos.
-Nog 1 keer en dan krijg je een tik voor je billen ( o.i.d. )
-tik ( )
-Dat is huisarrest.

Ja dat gaat helpen
Wat Irene zegt is het enige wat werkelijk helpt; negeren. Maar ja, dan hebben de kindervrijen er weer zo'n last van.

זכור

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:41

ja flink overdrijven. Dat er een gevaarlijke bacterie in het hooi zit ofzo haha. Haha! cool.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:45

lis"]
[quote="LMsWinnetou"]Pfff.. ik ben het helemaal met jullie eens *LOL*
Ok, ik ben pas 16 jaar, dus zelf eigenlijk een nog een klein beetje kind Knipoog maar oh wat kan ik me ergeren aan die etters .
[/quote]

Nou inderdaad. Je bent eigenlijk geen kind meer, maar een puber (is een topic apart, denk ik). Pubers vinden alles irritant (om er nog maar weer eens een cliché tegenaan te gooien).
[/quote]

Ik wist op mijn 16e ook al dat ik geen kinderen wilde. Niemand geloofde me nu nog niet.

[quote="Yokie"]
Volgens mij gaat het er niet om of een kind een stoornis heeft of niet, het gaat erom hoe gereageerd wordt op acties van een kind. Of daar nu een stoornis aan ten grondslag ligt of niet.
[/quote]
Het opvoeden van kinderen met een stoornis ligt niet zo eenvoudig hoor. Niet ongewoon wanneer zo'n kind uit huis geplaatst wordt en in een gezinsvervangend tehuis wordt geplaatst (met mensen die daarvoor geleerd hebben) omdat het thuis echt niet meer gaat.
Btw; ik lees net dat 3% van alle kinderen bewezen ADHD heeft.
[/quote]

ja maar ouders van nu vinden het erg makkelijk om het beesie een naampje te geven.

[quote="Relly schreef:
-Nee is nee, een andere keer.
-Als je niet ophoudt met zeuren wordt ik heel boos.
-Nog 1 keer en dan krijg je een tik voor je billen ( o.i.d. )
-tik ( )
-Dat is huisarrest.

Ja dat gaat helpen
Wat Irene zegt is het enige wat werkelijk helpt; negeren. Maar ja, dan hebben de kindervrijen er weer zo'n last van.
[/quote]

ja zo kan ik ook gaan quoten, de smilies en wat ik eronder had getypt dat ik het niet kan weglaten. Boos! beetje banketstaaf hoor. Boos!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:46

lis"]
Het opvoeden van kinderen met een stoornis ligt niet zo eenvoudig hoor. Niet ongewoon wanneer zo'n kind uit huis geplaatst wordt en in een gezinsvervangend tehuis wordt geplaatst (met mensen die daarvoor geleerd hebben) omdat het thuis echt niet meer gaat.
Btw; ik lees net dat 3% van alle kinderen bewezen ADHD heeft.

[quote="Relly schreef:
-Nee is nee, een andere keer.
-Als je niet ophoudt met zeuren wordt ik heel boos.
-Nog 1 keer en dan krijg je een tik voor je billen ( o.i.d. )
-tik ( )
-Dat is huisarrest.

Ja dat gaat helpen
Wat Irene zegt is het enige wat werkelijk helpt; negeren. Maar ja, dan hebben de kindervrijen er weer zo'n last van.
[/quote]

Waarom is er maar 1 juiste manier dan? Volgens mij leiden er meer wegen naar Rome. Het gaat er dus om DAT er actie ondernomen wordt door de ouder(s). OK dan!

Enne... 3% van de totale hoeveelheid kinders in een bepaalde leeftijdscategorie.. is hoeveel? Kleine kans dat dat jengelende kind in het restaurant nou net toevallig een kind is met een 'stoornis' (ook het bewezen aandoening zijn, er lopen toch nog diverse onderzoeken?)...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:47

Citaat:
Even voor de stuurlui onder ons: hoe corrigeer je het om snoep gillende kind in de supermarkt?


Ik denk dat je dan al te laat bent. Je moet thuis al zorgen dat kinderen weten dat ja - ja is en nee - nee.
Ik had vroeger echt de moed niet om te blijven drammen over iets als mijn moeder al nee gezegd had. Ik wist van te voren al dat nee nooit ja zou worden en dat drammen onherroepelijk gestraft werd (door huisarrest, een opvoedkundige tik o.i.d.).

Consequent zijn en blijven, dat is de sleutel (en ik denk dat wel allemaal wel weten hoe moeilijk dat is als we alleen al naar onze eigen paarden kijken).

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:49

Lestria: OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:54

Lestria schreef:
Consequent zijn en blijven, dat is de sleutel (en ik denk dat wel allemaal wel weten hoe moeilijk dat is als we alleen al naar onze eigen paarden kijken).


Als ik het zo hoor zijn de mensen met paarden het er allemaal over eens dat je consekwent moet zijn.
Dus eigenlijk moeten alle ouders een verplicht een lesje paardepsychologie volgen?

O daar schiet me wat te binnen. Doe dat toch ook maar niet. Dan krijgen we zulke figuren als Monty Roberts die zijn Join-up methodes ook bij kinderen toe wil passen (gril)

Je suis Charlie.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:56

veel van de frustraties over kids, staan hierboven al beschreven, dus die herhaal ik maar niet.

Ze hebben naast mijn buitenmanege/weiland een woonwijk uit de grond gestampt, huizen zijn al irri, de bewoners nog meer, vooral de kids.

Als ze niet naar school zijn, is het een constant gebrul, gehuil, gebler en weet ik veel wat er nog meer aan herrie plaatsvindt. Ik wordt er horentorendol van, de rust is ver te zoeken.

Er wordt niet tot nauwelijks corrigerend opgetreden door die ouders, ik weet 1 ding zeker, je kunt een blafverbod voor een hond aanvragen, zou een geluidsverbod voor kinderen ook mogen, AUB Huilen

Dan zijn er moeders die tegen mij zeggen, dat ik jaloers ben op hun kids, omdat ik ze zelf niet kan krijgen, hemel beware me, gelukkig niet, jaloers al helemaal niet.

Dan nog een punt, mijn broer heeft twee jonge kinderen, zie dus dat die ze wel opvoedt, heel goed dus. Natuurlijk geeft dat vervelende situaties, maar dat is niet zo erg, als dat een ouder er helemaal niets aan doet.

Dus Irene, laat dat kind maar lekker liggen in die supermarkt, imo is dat een goeie oplossing en ik stoor me er niet aan, zou er eerder hard om lachen OK dan!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:57

Wie is monty roberts? Verward En wat voor methode is dat dan? ( misschien werkt het wel hihi Haha! )

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:58

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat mijn nichtje hier kwam logeren. Ze is een moeilijke eter en eet dus gewoon niet maar snoepjes wel Knipoog. Zitten we met z'n alle aan tafel en ze weigerde te eten, ik heb toen op een kwade toon gezegd dat ze moest ophouden met miepen en moest gaan eten, nou die begon een partij te krijsen Scheve mond maar daarna heeft ze haar hele bord leeg gegeten. Het is al jaren geleden maar ze heeft het er nog over onder het eten als ze hier is OK dan!.


En wat vinden jullie van die kinderen die naar hun vader gaan als het van moeders niet mag (of andersom) ?

Ik wil graag kinderen en ga ze toch wel zo opvoeden dat het geen etters worden alleen heb je hier helaas niet veel over te zeggen.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:59

Relly"]
Ik wist op mijn 16e ook al dat ik geen kinderen wilde. Niemand geloofde me nu nog niet.
[/quote]

Nou je bent ook nog maar 20 hoor. Toen zei ik ook dat ik noooooooooit kinderen wou.
Kan best zo zijn, maar kan ook best nog veranderen hoor.


[quote="Relly"]
[quote="lis"][quote="Relly schreef:
-Nee is nee, een andere keer.
-Als je niet ophoudt met zeuren wordt ik heel boos.
-Nog 1 keer en dan krijg je een tik voor je billen ( o.i.d. )
-tik ( )
-Dat is huisarrest.

Ja dat gaat helpen
Wat Irene zegt is het enige wat werkelijk helpt; negeren. Maar ja, dan hebben de kindervrijen er weer zo'n last van.
[/quote]

ja zo kan ik ook gaan quoten, de smilies en wat ik eronder had getypt dat ik het niet kan weglaten. Boos! beetje banketstaaflig hoor. Boos!
[/quote]

Maak je niet zo druk zeg. Je ergert je sowieso nogal snel krijg ik het idee.
Ik quote gewoon niet graag grote stukken, dan is niet duidelijk waar ik op doel. Dat je niet serieus was, had ik ook wel in de gaten.

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, furious, Googlebot, iphyn, Kieffertje, Mo_86, OmgiliBot en 194 bezoekers