Om te voorkomen dat hij helemaal plat gereden zou worden heb ik hem maar opgepakt en in de berm gelegd.
Goed dan ben ik weer zo dat ik me verantwoordelijk voel, dus bij een paar huizen aangebeld en gevraagd of iemand een kat had die er zo uitzag. Duurde even, maar toen had ik iemand gevonden die dacht dat het haar kat was dus ze kwam mee kijken. Gelukkig voor haar was het niet haar kat. Ze moest wel huilen toen ze hem zeg

Kom ik terug bij mijn auto, staat zo'n agent (volgens mij net 18) een bon voor fout parkeren uit te schrijven, dus ik leg rustig uit dat er een kat was aangereden en dat ik was gaan kijken of ik wat kon doen.
"ja maar je mag hier niet parkeren"zegt ie
Dus ik zeg, ja dat weet ik ook wel, maar wat had ik dan moeten doen, dat arme dier daar laten liggen?
"ja maar U mag hier niet parkeren, als U wilt kunt U bezwaar maken als de acceptgiro thuis komt"

Ik ben toch zo kwaad, wil je goed doen, krijg je dat.
Ben blij dat ik gestopt ben en de eigenaar gezocht heb, en zij was ook heel blij dat ik het kwam vertellen dus ik heb daar wel een goed gevoel bij maar grr stomme agent, het bloed lag nog vers en wel op de weg.
Zie nu alleen steeds voor me hoe datr arme dier lag te kronkelen op de weg en dat uitpuilende oog...
Ik denk dat hij op slag dood geweest is en dat wat ik gezien heb stuiptrekkingen waren, en dat hij daar zelf niks van gemerkt heeft, maar toch, het was zo'n akelig gezicht, en dat ik blijkbaar de enige was die wat deed vind ik ook wel raar, iedereen reed er omheen en reed/wandelde/fietste gewoon door.