denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:10

Reed vanmiddag van mijn verzorgpaardje naar huis, en zie op de Julianaweg opeens de twee auto's voor me een rare slinger maken, en opeens zie ik een kat op de weg liggwen kronkelen, helemaal onder het bloed. ;( Dus ik schiet de eerste zijstraat in die ik zie en ren terug naar de kat. Inmiddels was hij dood, zat nog geen halve minuut tussen het zien en er naast staan.
Om te voorkomen dat hij helemaal plat gereden zou worden heb ik hem maar opgepakt en in de berm gelegd.
Goed dan ben ik weer zo dat ik me verantwoordelijk voel, dus bij een paar huizen aangebeld en gevraagd of iemand een kat had die er zo uitzag. Duurde even, maar toen had ik iemand gevonden die dacht dat het haar kat was dus ze kwam mee kijken. Gelukkig voor haar was het niet haar kat. Ze moest wel huilen toen ze hem zeg :(:) Maarja ik wist nog steeds niet van wie het arme dier was, dus verder zoeken maar weer. Uiteindelijk na heel wat zoek werk eigenaar gevonden, inmidels waren we ruim een uur verder, maar goed. Baasje natuurlijk helemaal overstuur, echt heel zielig, het was ook echt een heel naar gezicht, de kop van de kat lag helemaal in elkaar en 1 oog puilde helemaal uit en er kwam heel veel bloed uit 1 oortje. |( Baasje was wel heel blij dat ik haar had verteld wat er was gebeurt.

Kom ik terug bij mijn auto, staat zo'n agent (volgens mij net 18) een bon voor fout parkeren uit te schrijven, dus ik leg rustig uit dat er een kat was aangereden en dat ik was gaan kijken of ik wat kon doen.
"ja maar je mag hier niet parkeren"zegt ie
Dus ik zeg, ja dat weet ik ook wel, maar wat had ik dan moeten doen, dat arme dier daar laten liggen?
"ja maar U mag hier niet parkeren, als U wilt kunt U bezwaar maken als de acceptgiro thuis komt" -:(- -:(-

Ik ben toch zo kwaad, wil je goed doen, krijg je dat.
Ben blij dat ik gestopt ben en de eigenaar gezocht heb, en zij was ook heel blij dat ik het kwam vertellen dus ik heb daar wel een goed gevoel bij maar grr stomme agent, het bloed lag nog vers en wel op de weg.
Zie nu alleen steeds voor me hoe datr arme dier lag te kronkelen op de weg en dat uitpuilende oog...
Ik denk dat hij op slag dood geweest is en dat wat ik gezien heb stuiptrekkingen waren, en dat hij daar zelf niks van gemerkt heeft, maar toch, het was zo'n akelig gezicht, en dat ik blijkbaar de enige was die wat deed vind ik ook wel raar, iedereen reed er omheen en reed/wandelde/fietste gewoon door.

Ojajoh

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:13

tja typisch politie, die zijn niet zo voor de menselijke gevoelens....

ik zeg hulde voor jou, echte dierenvriend!
jammer alleen dat de kat niet meer te redden was,maar baasje weet dankzij jou wel hoe en wat

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:14

jeetje, kan me voorstellen dat je boos bent!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:16

Tjeetje wat een verhaal. |(
Ik vind dat je dapper en goed gehandeld hebt en wat een achterlijke agent was dat zeg!
Stond je auto misschien gevaarlijk geparkeerd?
Ik zal zeker in hoger beroep gaan en misschien wil de eigenaar van de kat wel getuigen.
Kan me voorstellen dat je nu steeds het beeld voor je ziet.
Sterkte en ik hoop dat de boete voor jou ingetrokken kan worden. :(:)

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:16

pffff ik was echt in bezwaar gegaan! belachelijk! je komt tenminste met een reden, want er komen zat zonder een goede reden om een bekeuring uit. Kon je nog een beetje rustig blijven? ik zou dqt namelijk dan niet meer kunnen. De politieagent heeft vast een erg slechte dag en hij zou vast geen dierenvriend zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:17

Dat een boerenl.. :x

Ik zou bezwaar aantekenen als de acceptgiro komt. In mijn ogen had je een geldige reden om fout te parkeren.
Maar ja ik ben geen rechter :+

Jammer van de kat :(:)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:18

hulde aan jou, echt snap je woede misschien als je bezwaar gaat maken de mensen van de kat vragen te getuigen?
mits ze dit aan kunnen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:20

Het is ontzettend lief van je dat je de eigenaar hebt getraceerd, maar feit is dat je fout geparkeerd stond en daar krijg je dan ook een bekeuring voor.

Ik zeg, neem je verlies en weet voor jezelf dat je iets goeds gedaan hebt voor de eigenaar van de kat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:22

Het is heel hard en rot,maar je mag er nu eenmaal niet parkeren. ik snap jou en de agent ook.

al heb ik verder wel veel respect voor je!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:26

Ojajoh schreef:
tja typisch politie, die zijn niet zo voor de menselijke gevoelens....

Bah wat n nare reactie!

Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen! Maar deze reactie is misselijk!
Die zelfde politie gaat bij mensen thuis vertellen dat hun ouder, broer/zus of kind verongelukt is!
Die zelfde politie gaat huizen binnen waar mensen misschien wel al dagen dood liggen te gaan of al zijn!
Die zelfde politie haalt n man of vrouw uit huis omdat deze zichzelf weer niet in de hand heeft...
Ga zo maar door!
Savonds gaan zij naar huis, naar hun partner/familie en evt kinderen. En dan is met geen pen te beschrijven wat zij soms als politieagent zijnde meemaken! Politieagent zijn is veel meer dan bonnen schrijven en verkeerstekens geven! Ook al lijkt het als burger zijnde het enige wat ze doen! PolitieMENSEN zijn ook mensen! Je weet nooit waar ze waren voor ze deze bon uitschreven!

@Ts... Heel tof van je dat je opzoek bent gegaan naar de eigenaar! Ik ben er altijd ziek van als ik zoiets zie! Ik vind het zo erg! En dan nog n bon er boven op! Als je overweegt om in beroep te gaan hoop ik dat de bekeuring komt te vervallen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:30

@blensink, nee ik stond niet gevaarlijk ofzo, iedereen kon er aan alle kanten langs en ik had niks geblokkeerd of ingebouwd ofzo. Er geld in die weg gewoon een parkeerverbod.

@chOcodipJ, het koste me heel veel moeite, maar ik ben niet gaan schelden. Zeker omdat ik zwanger ben weet ik dat ik af en toe nogal explosief kan zijn,dus heb voor de neus van de agent mijn auto gestart en ben weggereden.

En ik weet echt wel dat ik daar mocht staan, dus formeel gezien had die agent gelijk, maar kom op zeg, het was duidelijk dat ik geen l*l verhaaltje stond te vertellen. Misschien vraag ik de mensen van de kat wel of ze mijn verhaal willen bevestigen. Aan de andere kant, die hebben genoeg aan hun hoofd zonder mijn bekeuring erbij. Hoop dat ik wat minder kwaad ben als dat ding eenmaal komt.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:36

pff dit had een agent toch best door de vingers kunnen zien! Zou inderdaad bezwaar maken.

En merel, dit is wat de politie zou moeten doen, vroeger ook deed, maar helaas nog maar zelden doet.

Helaas zie ik politie alleen nog maar bonnen uitschrijven en zeuren over regels, als het er echt op aankomt gaan ze niet dat huis binnen waar iemand dood is gegaan, nee veel te druk met bekeuringen voor net een kilometertje te hard, meestal zijn het buren of andere omstanders die de mensen dood aantreffen in huis.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:38

@Merel, ah de mensen van de politie zijn niet allemaal lievertjes hoor, zelf parkeren ze vaak zat verkeerd, rijden ze te hard, rijden door rood, misbruiken hun macht, zijn arrogant en denken dat ze je kunnen vernederen en zelfs te chanteren. Ik ben in ieder geval niet zo gecharmeerd van de politie.

@TS Bah wat een kl*te dag dan voor jou, je hebt een goede reden om daar te parkeren maar ik denk dat de politie het niet kan schelen. De politie denkt vaak: Jij parkeert daar fout, bekeuring, klaar.
Niet leuk :(

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:41

maaike2800 schreef:
pff dit had een agent toch best door de vingers kunnen zien! Zou inderdaad bezwaar maken.

En merel, dit is wat de politie zou moeten doen, vroeger ook deed, maar helaas nog maar zelden doet.

Helaas zie ik politie alleen nog maar bonnen uitschrijven en zeuren over regels, als het er echt op aankomt gaan ze niet dat huis binnen waar iemand dood is gegaan, nee veel te druk met bekeuringen voor net een kilometertje te hard, meestal zijn het buren of andere omstanders die de mensen dood aantreffen in huis.

Ik ben het met je eens, in een regio een paar kilometer van ons vandaan is er echt een probleem groep, die mensen bedreigen, mishandelen en ze doen aan vandalisme, de politie doet hier niks aan, terwijl ze precies weten wie het zijn en wat ze doen.
Ze hebben in ieder geval genoeg bewijs. Maar wel bekeuringen geven aan tieners van 13 jaar die om half 9 hun fietslicht niet aan hebben..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:44

Ik vind dat je het goed gedaan hebt en dat je in je handelen verkeerd geparkeerd hebt dat is ondergeschikt. Ze hadden ook een waarschuwing kunnen geven. Heel lang geleden ergens in de vorige eeuw(1975) heeft mijn moeder de auto verkeerd geparkeerd. Net iets over een streep van de parkeervakken op de stoep. Een bon. Ze was toen hoogzwanger. Mijn lieve opa is toen naar buro gegaan en protest gemaakt. Bekeuring kwam te vervallen. :D
Dus ik zou zeggen bezwaar maken. Al is het maar om duidelijk te maken dat je er in deze situatie niet mee eens bent.
Als er de volgende keer iemand onwel wordt, zeg je gewoon: ik kan niet reanimeren, moet eerst parkeerplaats zoeken. :P
Laatst bijgewerkt door tjady op 24-07-12 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:44

Das inderdaad precies wat ik bedoel, waar gevaar dreigt of wat een rotklus is daar zie je ze niet. Maar inderdaad tieners van 13 die kunnen ze wel hebben, levert centen op en weinig gezeur.

deruijter schreef:
maaike2800 schreef:

Ik ben het met je eens, in een regio een paar kilometer van ons vandaan is er echt een probleem groep, die mensen bedreigen, mishandelen en ze doen aan vandalisme, de politie doet hier niks aan, terwijl ze precies weten wie het zijn en wat ze doen.
Ze hebben in ieder geval genoeg bewijs. Maar wel bekeuringen geven aan tieners van 13 jaar die om half 9 hun fietslicht niet aan hebben..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:49

Vast bijna iedereen zal een reden hebben om fout te parkeren of te hard te rijden of ... vul zelf maar in. Zullen we dan alles maar door de vingers zien. Misschien kunnen we dan beter gelijk alle regeltjes afschaffen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:50

Ik snap dat het heel vervelend is voor je, maar aan de andere kant; je stond fout geparkeerd en eerlijk is eerlijk...hoevaak zou een agent echte smoesjes te horen krijgen? Vervelend voor jou, maar als je als agent elk verhaal moet geloven dan hoef je nooit een bekeuring uit te schrijven. (let wel; ik geloof jou echt hoor! Maar goed, agenten horen wel meer Verhalen helaas.)
Bezwaar kun je aantekenen natuurlijk.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:52

heb je een foto gemaakt van die kat ?, die zou ik meesturen met je bezwaar straks ( hopelijk zijn ze er een dag van slag van ) en wees maar trots op jezelf, dit zijn waardeloze situaties en je hebt het beste gedaan wat je kon doen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:59

@garny95, nee dat is wel het laatste waar ik aan dacht...
Nouja ik weet iig van mezelf dat ik het goede gedaan heb.

Maar toch ben ik kwaad, heb medelijden met mijn vriend, heb de hele avond al een rothumeur, maar hij vind ook dat ik het goed gedaan heb en is trots op me dat ik als enige wat gedaan heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:00

Je kan toch ook trots op jezelf zijn?
Weet je dit was gewoon domweg pech hebben dat net die agent daar was. Maar je hebt iemand geholpen en daar kan geen bekeuring tegenop :) dat is domme pech. Dat jij daar was, was voor de eigenaar puur geluk!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:03

Ik ben ook trots op je! dank zij jou heeft het baasje de kat wel terug en weet ze wat er mee gebeurd is. Anders was er helemaal niets meer van hem over en had de eigenaar misschien nooit geweten waar haar kat was gebleven.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:06

Ik heb vorig jaar ook een kat zien omvergereden worden. Ik was aan de overkant van de straat aan het fietsen toen het gebeurde. De kat leefde nog , maar de auto's stopten niet. Ik heb mijn fiets in de berm gegooid en probeerde over te steken om naar de kat te gaan. Werd zelf bijna aangereden door een auto, echt niemand stopte! en er zijn vlak voor mijn ogen dus nog enkele auto's over de kat heen gereden. Wonder bij wonder leefde ze toch nog. Uiteindelijk ben ik toch voor een auto gesprongen om de kat van de weg te rapen, ik kon het echt niet meer aanzien hoe ze er over reden. Auto heeft gelukkig vlak voor mij nog kunnen stoppen. Ik heb de eigenaar van die kat redelijk vlug gevonden en die was me ook zeer dankbaar , katje heeft het uiteindelijk overleefd.

wel stom dat je een bekeuring hebt gehad! Ik vind dat je heel trots mag zijn op jezelf, die eigenaar is je vast heel erg dankbaar!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:08

Ahh ik hoop dat je het nu een beetje van je af kunt zetten. :(:)
Je mag trots zijn op jezelf en probeer het rothumeur te bewaren voor als de boete komt.
Je bent een geweldige vrouw!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:09

Och dat is heel erg rot inderdaad. Maar je actie was natuurlijk helemaal super, ik zeg: Held van de dag!!!!