nertsen loslaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:32

hoi
Ik zag vanmorgen het nieuws van gister dus en ik hoorde dat er nertsen losgelaten zijn.

Nu kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen tegen het houden van pelsdieren zijn maar het loslaten ervan vind ik dus heel zielig en heeft geen enkele zin imo.

Zoal er iemand al zei worden er jonge nertsen bij de verkeerde moeders gezet en die gaan dan vechten.
Er werden er ook veel dood gereden.
En wat niet gevangen kon worden gaat dood van de honger of met dit weer ook wel dorst.

wat vinden jullie nu van zon aktie?
ik zie er dus niet het nut van in.
ik denk dat je beter handtekeningen ofzoiets kunt verzamelen dan die dieren die niet gewend zijn om zelf te overleven los te laten.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:50

mag ik een berichtje plaatsen met de text dat ik het er helemaal mee eens ben alleen dat ik mezelf er nooit in verdiept heb..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:13

Ik vind het een flutactie, en ik heb het erg met de diertjes te doen. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dierenliefhebbers zoiets kunnen doen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:58

ik heb het bericht op de tv ook gezien.

Zo'n actie heeft natuurlijk geen enkele zin. veel beesten vinden onnodig de dood en vaak op een gruwlijke manier. Ik vind het dan ook een domme actie van die 'dierenvrienden'

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:48

Citaat:
Op 2001-08-24 21:58, schreef Heike:
ik heb het bericht op de tv ook gezien.

Zo'n actie heeft natuurlijk geen enkele zin. veel beesten vinden onnodig de dood en vaak op een gruwlijke manier. Ik vind het dan ook een domme actie van die 'dierenvrienden'



Ik ben het met jullie eens in het opzicht dat zo'n actie totaal geen zin heeft, dat die beesten onnodig de dood vinden en dat ze van honger mensen en dieren kunnen aanvallen. Maar toch kan ik me deels verplaatsen in die "dierenvrienden". Oke, die beesten loslaten lost niks op, maar dat die beesten onnodig de dood vinden en vaak op een gruwelijke manier daar hoeven ze niet voor losgelaten te worden, als je 1 keer gezien hebt hoe die beesten gestroopt worden voor een bontjas nou dat is even erg zo niet erger dan dat loslaten, geloof me!
En ik kan het weten, in het kader van mijn opleiding een aantal jaren terug was mijn klas uitgenodigd op een bontfokkerij, waar nertsen, konijnen, en vossen(zelfs een vrij zeldzame witte soort!!!!!) gefokt werden. Tijdens de rondleiding en "demonstratie" ben ik half kotsend naar buiten gerend.... Misselijk Maar ff voor de duidelijkheid: ik zou het dus zelf nooit doen zo'n actie, maar ik kan die dierenvrienden toch wel ergens begrijpen hoor! Ze moeten alleen iets anders verzinnen, iets waar ze veel meer dierenvrienden in kunnen betrekken zoals idd zo'n handtekeningenactie ofzo, als het maar kan helpen om die hele bontfokkerij de das om te doen!! Dan hoeven er geen beestjes onnodig gedood te worden omdat kakmadammen zo graag een bontjas willen en kom je alleen nog nertsen tegen op de plek waar ze thuishoren: het bos!!!
Ik hou wel van bont.....LEVEND bont!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 09:35

hoi
gelukkig dan ben ik niet de enigste die zon aktie zo zinloos vind. Het gaat hen om het welzijn van het dier maar op deze manier krijg je die echt niet.

En barokkie hoe lang is het al geleden dat jij ergens bent geweest met vossen? want dat is al 15 jaar of zo verboden in NL.

Ik heb ook eens zon rondleiding gehad en ik vond het dus heel erg meevalen.
Ik vond het zonder dat ik er eens geweest was in men idee erger als dat ik het daar zag.
Ik vind het een gerustellend gevoel dat de nertsen met een overdosis narcose gas worden gedood. Dit is tenminste diervriendelijk.
En mij is toen verteld dat er bijna geen bont naar kakmadammen gaat maar naar het buitenland waar het heel koud is, rusland b.v.

Of dit allemaal klopt weet ik ook niet dus..

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 11:17

Hoi Runningkawa,
Ik ben zo'n 6 jaar geleden bij die fokkerij geweest, en ze hadden echt vossen, zelfs die vrij zeldzame soort(die witte, zilvervossen ofzo??) Frusty Die fokkerij zit/zat? in Horst, Limburg. Misschien dat ze als ze er nu nog zitten zich wel aan de regeltjes houden maar dat weet ik dus niet....
Ik was dus best wel geschokt over hoe het er daar aan toeging, maar ja dat is mijn beleving natuurlijk. Dat bedrijf waar jij geweest bent zal wel heel wat beter georganiseerd zijn dan...ik kreeg een video te zien van hoe het "villen" in z'n werk ging, dat gebeurde dan ook met narcosegas, maar het kon weleens gebeuren dat zo'n beest nog niet echt dood was maar alleen heel erg versuft, maar dat gaf blijkbaar niks want als ze nog "warm" zijn gaat dat vel er beter af..... Misselijk Misselijk
Sorry dat ik het zo opschrijf maar zo is het mij verteld...heb ook nog ergens een zooi folders liggen die ik toen meegekregen heb, ook met een prachtige collectie bontjassen voor kakmadammen Misselijk ! Maar je hebt gelijk dat bont ook naar koude landen gaat, maar dat snap eigenlijk ik niet zo... je hebt toch tegenwoordig nepbont dat niet van echt te onderscheiden is?? Maar ja, vertel dat die mensen in de koude landen maar eens...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 11:39

heel toevallig had ik het de dag ervoor op kamp met mn juffie erover. Die hebben ook een nertsen fokkerij.
Vantevorwen vond ik het altijd goed (ooroordelen, beesten woren afgemaakt en ik veel te kleine kooitjes gehouden) dat ze losgelaten werden. Maar na eegister weet ik hoe goed die beesten het hebben, beter dan waar dan ook, en het enige waar ik nogsteeds op tegen ben is dat ze puur voor het bont zo gehouden worden.
maar loslaten is slimpelweg nog zieliger... Dat overleven niet veel nertzen...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:29

Zo'n actie heeft echt geen zin. Die beesten weten niet hoe ze in het wild moeten overleven en alle paartjes met jonkies raken doorelkaar. Zoiets komt natuurlijk nooit meer goed. Als je zoiets doet ben je echt ziek in je hoofd, verzamel dan liever handtekeningen o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 15:03

hoi
ik denk er dus idd net zo over als jullie.
De mensen in die koude landen krijg je toch niet aan het verstand om iets anders te dragen dus als er dan toch gefokt word doe het dan op een normale manier. En dus niet zoals op dat bedrijf waar barokkie is geweest want dat stelt natuurlijk echt nergens op.

Vandaag zag ik op omroep brabant ook weer zon filmje. ik heb nu echt met deze beestjes te doen vooral het nu zo warm is en er geen plasje water te bekennen is. Ik vind het dus echt hele rare dieren vrienden die zoiets doen. Er zal toch wel een andere manier zijn om te protesteren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Bontfire, CairnTerrier, DebGizmo, herr_balou, Iloveiswan, Kabayo, M_D_H, Meliaforever, singa, stalxpaard, Suliko, Zebrastreep, zonnebloem18 en 211 bezoekers