Vraagje over post bezorgen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Vraagje over post bezorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:39

oke,..zoals de titel al zegt heb ik een vraagje...

vorige week woensdag heb ik een dikke brief op de post gedaan.
heb hem bij de post laten wegen en moesten dus 6 zegels op.

zoals het hoort is hij ook gewoon "weg gegaan"dus met genoeg zegels.

groot was mijn verbazing toen ik gisteren ineens het poststuk weer in mijn eigen brievenbus zag liggen
-O-

er zat een stikker op van de post: retour vanwege volle brievenbus -O-

nou lekker is dat. het was een belangrijke brief voor de woningbouwvereniging en nu dus retour omdat de bus vol zou zitten bij hun? Heb hier nog nooit van gehoord!

wel zijn al mijn zegels afgestempeld,dus dat geld ben ik schijnbaar kwijt?!?

kan dit zomaar?

Odysseus

Re: Vraagje over post bezorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:46

Is normale policy. De reden dat je het terugkrijgt en het er niet kog bij gepropt wordt is omdat het wss toch niet gelezen gaat worden. Anders denk juist je brief goed is aangekomen en zit hij verregend gepropt tussen 4 weken huis-aan-huis bladen en weekkrantjes.
Eigenlijk is het nog goedkoop, want hij is ook weer helemaal terug gegaan en daarvoor hoef je niet te betalen :) . Maar als je je geld terug wilt kan je contact opnemen met de helpdesk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:47

huh :oo Nog nooit van gehoord :? Als de bus vol is bij ons wordt 't apart gelegd en moet ik het bij de balie halen. Ik zou 'm gewoon opnieuw versturen mét dezelfde zegels. Wel rechtsonderin de postcode doorstrepen. Dat zal nu die van jou zijn. Gewoon weer op de bus gooien.

Anders ff bellen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:51

Wat een raar gedoe :?
Als het een belangrijke brief is, zou ik hem 'aangetekend met handtekening retour' sturen. Dan weet je zeker dat hij wordt afgeleverd en je hebt nog bewijs ook, handig als de ontvanger ontkent de brief gehad te hebben!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:52

Mootje schreef:
Als het een belangrijke brief is, zou ik hem 'aangetekend met handtekening retour' sturen. Dan weet je zeker dat hij wordt afgeleverd en je hebt nog bewijs ook, handig als de ontvanger ontkent de brief gehad te hebben!

Als de ontvanger hem dan niet wilt aannemen of nooit open doet wordt hij ook gewoon weer retour gestuurd hoor. Ben je ook je geld kwijt. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:54

Focussed, dan moet je het wel erg bont maken.... Er is zelfs nog nooit een brief van mij geweigerd bij de aannemer :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:56

handtekening retour is toch niet meer ? Alleen aangetekend?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:58

Focussed schreef:
Mootje schreef:

Als de ontvanger hem dan niet wilt aannemen of nooit open doet wordt hij ook gewoon weer retour gestuurd hoor. Ben je ook je geld kwijt. :)

ik ga hem nu ook aangetekend versturen.
het is echt belangrijk dat ie aankomt,want gaat om een urgentie-verklaring.
ik kan hem helaas niet persoonlijk brengen,omdat het aan de andere kant van het land is
pfff....
balen,.nu gaan er weer dagen overheen,en tja,,urgentie-verklaring egt het al: het is urgent -O-

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:00

Maar Focussed, het gaat hier om een bedrijf als ontvanger. Die krijgen over het algemeen geen huis aan huis zooi en hebben een postbus. Ik zou toch eens opbellen en om een verklaring vragen.

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de postbezorging erg achteruit gegaan vind. Ik weet van zeker 3 poststukken dat ze wel netjes verzonden zijn maar nooit bij mij aangekomen. Een zoekopdracht aanvragen kan tegenwoordig niet meer, dus post kwijt en geld van hetgeen erin zit ook weg...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:02

bedrijven krijgen ook gewoon h-a-h hoor := Wij krijgen zelfs de blaadjes van de lokale makelaar. Ook bedrijven krijgen ongeadresseerde post. Maar postbussen zijn 'nooit' vol, tenzij het onbemand is. Dat kan ik mij echter niet voorstellen. En aan het vestigingsadres moet er wel heeeel veel post komen wil de grond/bus zodanig vol zitten dat er niks meer bij kan. Ding zou elke dag geleegd moeten worden..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 21:04

kleinvosje schreef:
Maar Focussed, het gaat hier om een bedrijf als ontvanger. Die krijgen over het algemeen geen huis aan huis zooi en hebben een postbus. Ik zou toch eens opbellen en om een verklaring vragen.

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de postbezorging erg achteruit gegaan vind. Ik weet van zeker 3 poststukken dat ze wel netjes verzonden zijn maar nooit bij mij aangekomen. Een zoekopdracht aanvragen kan tegenwoordig niet meer, dus post kwijt en geld van hetgeen erin zit ook weg...

het is inderdaad een postbus waar het heen moest,dus lijkt me echt raar dat ie vol zat

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:08

Ik vind het raar. Ik heb al eens een hele week de postbus niet geleegd. Kreeg twee kratten mee met post. Vol, maar eigenlijk niet dus.

Is het 'onbemand' of in een winkel?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 21:11

de postbus schijnt bij de woningbouwvereniging in te zitten of zo

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:24

Postbussen op het postkantoor kunnen gewoon volraken hoor. Ken klanten die bijv weken het niet komen halen, op een gegeven moment past het echt niet meer en gaat alles wat er niet meer bij komt retour.
Als een klant bijv heel veel post krijgt in 1 week maar t wel altijd netjes kom halen lieten we het meestal achter staan met een briefje in de postbus dat er nog meer voor de klant was.
Maar als je al 4 weken naar dezelfde volle inhoud kijkt is t ook een keer klaar haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:26

Ken alleen postagentschappen die het overige in een krat bewaren. Vind ik wel zo klantvriendelijk :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:33

Je huurt toch een postbus als klant en geen kratten waar de rest in gaat? Ik vind het eigen verantwoordelijkheid dat je hem op tijd leegt en vind niet dat je kan verwachten dat de post tot in den treuren voor je wordt bewaard? Als je minder vaak komt huur je er twee of drie, ook een mogelijkheid.

Als je thuis geen brievenbus hebt of een aparte buiten die al weken vol zit gaat het ook retour, zelfde idee. Eigen verantwoordelijkheid.

Als je ivm privé zaken je postbus of brievenbus lange tijd niet kan legen kun je het ook tot een afgesproken datum apart laten leggen waardoor je bus niet overvol raakt. Ik zie het probleem niet :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:37

Onze brievenbustrolly of hoe je dat ding noemt, heeft onderin A vakken. Als er iets bij de post zit wat erg groot is of wat net niet past gaat het daarin. Mot wel erg lang duren wil dat vol zijn. Een krat neemt verder niet veel ruimte in. Retour sturen benadeeld meer de verzender dan de ontvanger, maar met de omgekeerde wereld heeft postnl altijd wel een handje van :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:45

En kun je voorstellen hoe de ruimte eruit ziet als al die mensen een krat willen naast hun bus? Wij hadden een kleine bussenruimte met zon 800 bussen. 800 kratten is dan aardig wat. Want als je het aan de een toe staat kan je moeilijk de andere klant benadelen door die af te wijzen.

En ze zitten idd niet snel vol, dus je moet zeker een aantal weken niet komen (of heeeel veel post ontvangen) wil je dat bereiken.
De klanten die veel post ontvingen hadden er dan meestal ook 2 of 3.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:03

Bij ons ging het ook gewoon retour afzender als het niet meer in de bus paste, brievenbus aan de deur/huis of postbus, vol = vol.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:36

Ja Focus daar heb je gelijk in, maar 800 klanten kratten dagelijks nodig hebben kan ik mij ook niet voorstellen. :D :D Dubbele postbussen zijn toch ook meer adressen, dus dan ligt het er ook aan wie wat naar waar stuurt.

Punt is gewoon dat bij dit soort acties de verzender (dus de betaler) wordt benadeeld en heeft daar postnl een handje van. Het is een ander z'n probleem niet die van hen. En dat is in bijna alles zo, van onderfrankeren tot volle postbussen tot twee bedrijven op hetzelfde adres.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:41

Als het naar een postbus is, heeft aangetekend ook geen zin, want als er niemand komt om de post te halen, komt er ook niemand om te tekenen :P
Zou er eerst eens een telefoontje aan wagen hoe dit mogelijk is!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:11

Zou idd eerst het bedrijf even bellen voordat je weer iets verzend, want als het weer terug komt dan zit je weer, en je geld krijg je echt niet terug.
zelf een keer een pakket gehad naar belgie waarvan de bezorgen te lui was om het te brengen, krijg het terug, en kan opnieuw betalen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:25

Bus vol is een normale aanstreping. Iets vreemder voor een postbus, maar het gebeurd vaak zat.

Vroeger ging zo'n poststuk van de postbezorger naar het sorteercentrum terug. Dan werd er een rapportje ingevuld waarop vermeld werd waarom iets niet bezorgd was. Afzender onbekend, adres bestaat niet, brievenbus vol, brievenbus voldoet niet aan de eisen enz. Vaak werd zo'n stuk dan in veel gevallen nog een keer gesorteerd en aangeboden. Een dure en kostbare bezigheid, dus dat gebeurt niet meer. Tegenwoordig werkt het zo dat een postbezorger (postbode) een rol stickers heeft waarmee hij meteen ter plekke in z'n wijk kan aankruisen waarom het betreffende poststuk niet kan worden bezorgd. Zo'n sticker heeft TS waarschijnlijk rechts onderop haar brief gevonden.

Er zijn 2 aankruisingen van toepassing in het geval postbus: poststuk is nooit opgehaald, dat kan bij postbussen die te weinig worden geleegd of brieven die voor handtekening op postkantoor liggen. Maar moet zeggen dat het niet zo veel gebeurd bij postbussen. Veel postbussen staan bij winkels en zolang die niet specifiek hinder d'r van vind blijft de post er gewoon in liggen. Maar op een gegeven moment kan de gene die 's ochtends de bussen komt vullen er niks meer bij schuiven. En in die gevallen is het makkelijker om bus is vol aan te kruisen.
Bus is vol komt wel ontiegelijk vaak voor bij bedrijven/particulieren met een buitenbus. (Je weet wel zo'n ijzeren bak voor de deur waar geen buspakketje inpast)

TS: zou het bedrijf even bellen, met de vraag waarom dit is aangekruist (meestal vage redenen, maar goed). Daarna even pulken en je trekt die stickers er vaak zo af, desnoods met een beetje stoom.
D'r onder zit 99% van de tijd gewoon weer de printcode voor dat adres enne... als je hem dan weer in de brievenbus mikt komt ie gewoon aan. En mocht dat een probleem opleveren, dan krijgt de ontvanger nog altijd de rekening en niet de verzender.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:28

oke,.ik ben eruit en weet wat er fout is gegaan!
heb net namelijk de woningbouwvereniging gesproken.
ze vonden het heel raar dat de postbus vol was ,omdat ze hem dagelijks legen.

Samen nog een keer het adres doorgenomen en toen zei ze:"maar mevrouw,het postbusnummer klopt niet"
ik:"jawel hoor,dat heeft u me zelf gegeven en staat ook zo op de site"

zij:"o,.ik ga even met u meekijken op de site dan!!........... verdraaid u hebt gelijk,...de verkeerde postbus staat op de site!! o wat erg.we gaan dit meteen veranderen"

ik:"ja dat zou fijn zijn ja,.want het gaat toch om best wel gevoelige informatie die niet zomaar op straat moet belanden of in de verkeerde brievenbus."

zij:"nee inderdaad,..en zeker omdat het om urgentie gaat en dat belangrijke informatie is en snel op de plek moet zijn! Onze excuses"

ze heeft gelukkig dus ook een aantekening gemaakt ,zoat ze in ieder geval wel zien dat ik ermee bezig ben

zit nu even in dubio wat te doen. heb nu namelijk een ander postbus gegeven,maar vind het toch wel een beetje "eng",.. zeker omdat het om gevoelige informatie gaat.
de postbus is dus toch onbemand dus kan het niet aangetekend versturen.

denk dus dat ik toch het langs moet gaan brengen....(alleen is aan de andere kant van het land,dus word een hele tour)

maar goed,.het mysterie is dus opgelost. bedankt voor het meedenken allemaal

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:30

Postbus kun je ook gewoon aangetekend versturen hoor, dan moet degene die m komt legen tekenen voor ontvangst. Leggen ze gewoon een briefje in je postbus, gebeurt zo vaak bij ons.