Ervaring met Mini In The Box?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:06

DDDMakkink schreef:
vandaag waren we niet thuis en is de pakketdienst langs geweest
een brief in de bus met daarop dat we nog 20 euro moeten betalen en tekenen
heb ze gelijk gemaild want daar heb ik niks over gelezen in de voorwaarde
heb de site helemaal binnenste buiten gekeerd maar kan er niks over vinden dat je nog moet dokken bij aflevering
zou dan 50% extra kosten boven op komen
ik vind het maar vaag hoor en dat voor 2 controlers
ik bestel daar in iedergeval niet weer mij te vaag allemaal


Dit zijn de invoerrechten van de Nederlandse douane. Wanneer je spullen van buiten de eu bestelt moet je je aan de Nederlandse regels van invoer houden. Dit wil zeggen, wanneer je onder de 24,- euro blijft in waarde (Volgensmij bedrag weet ik niet helemaal zeker) dan moet je invoerrechten betalen. Je had in jouw geval beter 2 bestellingen kunnen plaatsen van onder de 20 euro. Ik heb destijds mijn bestelling in 3 keer geplaatst, allemaal zo rond de 15.- en geen extra kosten gehad. Heb het bij deal extreme wel een keer gehad en toen moest ik iets van 25 euro extra betalen ofzo omat ik voor 80,- besteld had. Ik meende dat ik het een keer gezegd had, maar volgens mij was dat in een ander topic

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:08

In de link stond dat ze niet voor elk land de regels uitgeplozen hebben maar dat ze adviseren dat zelf te doen. Lastige is dat je dat natuurlijk pas leest als je er mee te maken krijgt, maar zij kunnen dus waarschijnlijk niet aansprakelijk gesteld worden want het staat er.... Beetje jammer inderdaad. Les voor de volgende keer.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:09

pluisje88 schreef:
Ik heb er 3 keer wat besteld. Super. Helemaal tevreden. Met deal extreme heb ik slechte ervaringen gehad. Mininthebox is veel professioneler.

Als je onder de 20 euro per bestelling blijft hoef je geen invoer kosten te betalen.


Was in dit topic :)

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:09

Ik heb Volgensmij bij het bestellen ofzo wel een melding gezien (waar het precies stond weet ik niet meer) dat invoerrechten van je eigen land van toepassing zijn en dat je daar rekening mee moest houden. Zoals ik al zei, het staat ergens op de site. Maar weet niet meer waar. Is al een half jaar geleden ofzo dat ik daar besteld heb.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:19

sadekeshia schreef:
Marley schreef:
wat ik terug kan vinden is dat ze een werkweek rekenen voor het klaar maken van het pakket en daarna gaan pas de 10-20 werkdagen in van verzenden. Maakt het nog geen 40 werkdagen, maar komt al dichter in de buurt ;)

vervelend wel om zo lang te moeten wachten, dat ben ik met je eens.


Bij mij duurde het geloof ik een maand.
Maar ik had er ook neit veel aan uitgegeven dus t zou me ook niks uitmaken als ze niet kwamen :+
Maar t ging goed


Bij veel producten staat ook 'verzending binnen 24 uur' toch of houdt dat niet in dat ze dan ook versturen?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:44

Volgensmij niet als je ook andere producten besteld hebben die niet op voorraad zijn. Anders wel denk ik. Weet niet of 24 uur ook echt 24 uur was, maar weet wel dat dat van mij toen al heel snel verzonden was. Binnen 2 dagen ofzo. Heb er wel een maand op moeten wachten voordat het er was

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:54

Twee bestellingen van onder de 20 euro ging niet want het was al iets van 22 euro per setje
Ik vind het niet erg om extra te betalen maar dit is wel even een verrassing want ik wist het niet
Ook bij het bestellen werd er niks gemeld
Ik snap wel dat hun niet verantwoordelijk zijn verder maar het zou netjes zijn als ze standaard bij bestellingen vermelden dat je eventueel aan kosten vast zit
Ik betaal morgen gewoon die 20 euro geen probleem ben dan altijd nog goedkoper uit
Maar weet niet of ik ooit nog daar bestel ik vind ze een beetje onduidelijk te werk gaan

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:02

Weigeren.

Het is vanf 150 euro per zending per dag waarover je keot betalen, volgens de EU als je pech hebt in je pakket wordt gecontrolleerd. En dan nog kun je het pakker weigeren en hoor je je geld dan terug te krijgen.

Iets in pakketten laten versturen heeft dan ook geen zin als ze op dezelfde dag in Europa aankomen.

Kan de regels er wel bijzoeken, heb nl zelf ooit voor collegae meebestelt, kwam aan 150 euro en kreeg een brief van de douane. Heb de bestelling retourafzender gedaan en mijn geld terug gekregen.
Soms helpt het als ze erop zetten wat er in het pakket zit, maar is evenmin een garantie.

En zo goedkoop in miniinthebox niet.
Kijk eens op ebay.com of ebay.de

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:53

Ik heb op internet gelezen dat je vanaf de +\-20 euro invoerkosten moet betalen???
De controllers waren iets van 21 per set en dat koop je niet in de winkel
Daar betaal je voor een originele controler al 50 euro en voor z een nunchuk 25 euro
Het blijft een beetje vaag verder maar opzich is met deze kosten 64 euro nog niet duur voor 2
Complete sets alleen was het wel een verrassing toen dat briefje van de post in de bus lag

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:18


pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:47

DDDMakkink schreef:
Ik heb op internet gelezen dat je vanaf de +\-20 euro invoerkosten moet betalen???
De controllers waren iets van 21 per set en dat koop je niet in de winkel
Daar betaal je voor een originele controler al 50 euro en voor z een nunchuk 25 euro



Alleen is het daarvoor natuurlijk wel afwachten of het ook daadwerkelijk dezelfde kwaliteit is. Ik heb tot nu toe alleen maar goedkope dingen gekocht als telefoon hoesjes enzo. Eclectische dingen ben ik toch een beetje voorzichtig mee ;)

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 01:13

Ohhhh er zitten echt geweldige hoesjes bij!!

Samsung i9100, is de samung Galaxy SII he?
Ik ga gelijk aan het bestellen, die met die amerikaanse vlag *\%/*

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:29

Dat doe ik inderdaad ook Pluisje, geen elektrische spullen. Mijn vriend keek meteen naar laders en batterijen maar ik ben dan toch bang dat mijn geliefde telefoon ontploft ofzo hihi. Een hoesje is wat minder schadelijk :D

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:17

dat is eigenlijk ook onzin want bijna alle originele opladers worden gemaakt in china de echte en namaak rollen van dezelfde band af :+
wij kunnen na 13:00 de controllers van de wii ophalen en gaan deze ook gelijk uitproberen
ik heb wel een heel groot plus punt over miniintebox ik had ze een mail gestuurd met dat ik die kosten niet snap etc(toen wist ik nog niks over douane) :o
en nu willen ze ons 50% van die kosten terug betalen dat vind ik dan wel erg coulant van ze
dus mijn mening is al bijgesteld en ik weet nu voor een volgende keer hoe het precies werkt
al doende leert men zeggen ze dan

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:30

Dat is ook eigenlijk zo :+ gevoelsdingetje denk ik hahaha
het is zo goedkoop dat het niet goed kan zijn ofzo.... terwijl de echte gewoon 1000x over de kop gaan

Dat is wel heel netjes van ze dat ze dat willen doen! Maakt de langere levertijd ook weer een klein beetje goed :)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:10

Ja wij hebben wel eens vaker namaak opladers gehad als de echte stuk was en werkte altijd prima hoor

Ja ik vind het ook heel netjes van ze want ze zijn het niet verplicht
Wellicht dat ik dan toch ooit nog wat bestel bij hun
Zeker nu ik meer weet over die douane kosten etc

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:15

Ja, volgende keer onder de 20euro blijven denk ik en eventueel meerdere pakketjes laten versturen...

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:18

DDDMakkink schreef:
dat is eigenlijk ook onzin want bijna alle originele opladers worden gemaakt in china de echte en namaak rollen van dezelfde band af :+
wij kunnen na 13:00 de controllers van de wii ophalen en gaan deze ook gelijk uitproberen
ik heb wel een heel groot plus punt over miniintebox ik had ze een mail gestuurd met dat ik die kosten niet snap etc(toen wist ik nog niks over douane) :o
en nu willen ze ons 50% van die kosten terug betalen dat vind ik dan wel erg coulant van ze
dus mijn mening is al bijgesteld en ik weet nu voor een volgende keer hoe het precies werkt
al doende leert men zeggen ze dan


Dit is wel super netjes zeg! Moet je kijken. Dan kost het al geen drol en dan geven je ze ook nog geld terug van de douane hahah.
Ik heb daar een nep Apple USB kabel gekocht maar die doet het niet zo goed. De echte zijn wel degelijk veel beter :+

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:29

ja zeker super netjes hoor
we weten nu ook hoe het werkt daar dus geen verrassingen voor de volgende keer
we hebben de controlers binnen en ze werken ook super goed haast geen verschil kwa uiterlijk met de echte
de kids zijn blij
wie weet bestel ik daar ooit nog wel iets maar dan wel tot een bedrag van 22 euro ;)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:04

pluisje88 schreef:
[
Ik heb daar een nep Apple USB kabel gekocht maar die doet het niet zo goed. De echte zijn wel degelijk veel beter :+

Wij hebben er 4 (voor in de auto's enzo) en die werken wel goed :j

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:09

Ik heb een hoesje besteld, ben benieuwd wanneer die binnen is, een week of 2?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:52

NeverGiveUp schreef:
Ik heb een hoesje besteld, ben benieuwd wanneer die binnen is, een week of 2?


Reken maar eerder op 4 ;)

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:57

Weken? :oo

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Mini In The Box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:00

ja, misschien zelfs wel 5 weken....
t is niet zomaar zo goedkoop :))

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:02

NeverGiveUp schreef:
Weken? :oo


Haha ja.

Als zon hoesje helemaal van China hier naar toe moet lopen is dat best ver hoor! _/-\o_